PDA

View Full Version : opzoek naar een nieuwe akoestische western



Bmweber
12 september 2011, 14:02
hee,

ik ben de laatste tijd opzoek naar een nieuwe akoestische gitaar en wou graag weten wat jullie mij aanraden.

ik heb een aantal gitaren al getest, de taylor 110, 210 en 310, de 310 sprong hier wel echt boven uit en vind het het extra geld ook wel waard want hij speelde veel beter dan de anderen. verder heb ik op martins gespeeld, weet zo niet meer welke maar die zijn het niet voor mij. vond ze niet zo fijn spelen en klinken als de taylors.

ik wou nog naar eastwoods kijken maar daar ben ik er nog maar 1 van tegen gekomen en die was wel aardig maar wil er toch nog wat meer van weten. verder heb ik ook nog op yamaha en op takamine gespeeld maar die hadden beiden een gelakte hals wat ik niet fijn vind spelen.

dus ik heb een budget van max 1500, de gitaar moet een cutaway hebben en geen gelakte hals. dus hebben jullie nog aanraders misschien?

groetjes,
Bastiaan

Ernest01
12 september 2011, 15:48
Maakt ook uit wat je wil doen. Strumming of met de vingers spelen.
In het laatste geval kan je ook eens de Eastman AC-320CE/420CE modellen bekijken. Liggen qua geluid tussen de Taylor en Martin in.
Taylor aan de hoge - soms iele kant, mijn perceptie - en Martin aan de lage kant.
Tenzij het geen dreadnought model hoeft te zijn. Dan heeft Martin ook wel aardige GPC en OMC modellen. Die klinken toch weer anders. Hoe de halzen zijn weet ik niet.
Misschien is er ook een Larrivée te vinden die voldoet ?

Succes in ieder geval.

vederlicht
12 september 2011, 22:07
Je bent hardstikke enthousiast over die Taylor, nèèm die dan zou ik zeggen.
Larrivée is een topmerk, zou je nog eens kunnen proberen. Ik weet niet of je er nog enthousiaster door wordt...Je eerste gevoel, weet je wel...
Vederlicht♫