PDA

View Full Version : Seymour Duncan verplaatst productie naar china!



Orpheo
11 september 2011, 16:53
Ha, geintje!

of toch niet?

Op het duncan-forum heeft een hoge hotemetoot van het bedrijf 'Seymour Duncan' een stickie gemaakt waarin hij verteld dat de vijfjaarlijkse evaluatieronde er weer aan zit te komen, en ze willen weten wat 'wij' als gebruiker nu vinden, voelen en ervaren bij 'made in USA'.

De premisse is redelijk eenvoudig: wat als Seymour Duncan de productie naar Azie verhuisd. Wat vinden jullie daarvan?

Die vraag stel ik jullie ook. Ik ben wel benieuwd wat men er van denkt :)

Ijselrobo 07
11 september 2011, 16:55
zolang ze dezelfde onderdelen blijven gebruiken en de kwaliteit van de producten goed blijft, vindt ik het best.

bass blom
11 september 2011, 16:57
vooral amerikanen zullen er niet blij mee zijn vermoed ik.

tja, de wereld zou toch 1 dorp worden?

verder, TETTEN!

Sinner1980
11 september 2011, 17:02
Zolang de kwaliteit gehandhaafd blijft en de logische prijsdaling relevant is...tja,moet je dan gaan klagen.

Blijven de prijzen hetzelfde dan zakken ze bij mij aardig in gratie.

En die Obama maar werkgelegenheid proberen te creeëren...;)

Mr. Dynamite
11 september 2011, 17:04
Het is toch machine werk (neem ik aan)
Dat kan ook wel in een land als China.

Sinner1980
11 september 2011, 17:07
Het is toch machine werk (neem ik aan)
Dat kan ook wel in een land als China.

In China zijn ze handgewonden nog goedkoper...;)

macwilliams
11 september 2011, 17:11
Ik heb de tele optie gekozen:seriousf:
Zal wel heel.sbitty gaan klinken.

Orpheo
11 september 2011, 17:23
Het is toch machine werk (neem ik aan)
Dat kan ook wel in een land als China.
het zijn nog altijd mensen die het meeste werk doen hoor. mensen begeleiden de draad tijdens het winden, ze zetten de boel in elkaar, etc etc.

Mitch
11 september 2011, 17:23
Ik koop toch geen SD, dus boeit me erg weinig. Op zich hoeft het geen hol uit te maken waar het gemaakt wordt, als de kwaliteitscontrole maar strak is en de aanlevering van materialen dito. Voor de Yanks zal het een teer puntje zijn...
Voor de zuinige Hollander die nu ook voornamelijk GFS koopt zal het al helemaal niets uitmaken.

Orpheo
11 september 2011, 17:24
Ik heb de tele optie gekozen:seriousf:
Zal wel heel.sbitty gaan klinken.


die was eigenlijk voor FnaRK...

Terminus
11 september 2011, 17:31
Sowieso worden de Chinese exemplaren als 'minder' ervaren of ze dat nou zijn of niet. Pas als de prijs halveert en de kwaliteit gelijk blijft vind ik het een goede stap, dan moet SD maar zien dat het imago niet naar 'goedkope elementen' gaat.

Als CEO zou ik het niet doen, je zet je imago op het spel zonder dat je echt veel meer winst zal maken.

DemolitionColorScheme
11 september 2011, 17:38
Tetten. (en nog meer tetten!)

Jasper.
11 september 2011, 17:48
Tetten!! :D

macwilliams
11 september 2011, 18:24
die was eigenlijk voor FnaRK...

Oh, okay. Sorry:D
Dan heb ik een gefnarkificeerde opmerkkng geplaatst


Sowieso worden de Chinese exemplaren als 'minder' ervaren of ze dat nou zijn of niet. Pas als de prijs halveert en de kwaliteit gelijk blijft vind ik het een goede stap, dan moet SD maar zien dat het imago niet naar 'goedkope elementen' gaat.

Als CEO zou ik het niet doen, je zet je imago op het spel zonder dat je echt veel meer winst zal maken.

Op zich kunnen chinese produkten best goed zijn en zeker niets minder dan "westerse" produkten. Naast het imago vind ik het gewoon een sell out. Al je produkten goedkoop willen produceren gaat op deze manier ten koste van de plaatselijke werkgelegenheid.

Brum
11 september 2011, 18:39
Al je produkten goedkoop willen produceren gaat op deze manier ten koste van de plaatselijke werkgelegenheid.

Ja, dat vinden die Chinezen uiteraard andersom ook ey.;) Die Chinezen hebben nu eenmaal het voordeel dat ze goedkoper kunnen produceren. We willen hier wel profiteren van het kapitalisme, maar als het zich tegen ons keert en wij aan de verkeerde kant van de medaille staan is het ineens weer niet goed, maar wel lekker goedkoop Chinese producten kopen en klagen dat alles toch zo duur is.:chicken:

Ik heb er niet zoveel moeite mee, moeten we hier maar innovatiever zijn. Elk nadeel heb z'n voordeel.

barno
11 september 2011, 19:03
Pickups moeten zowat het meest image gevoelige product ter wereld zijn. Grote meerderheid van kopers heeft geen enkele clue wat een pickup juist is en bovendien is de kwaliteit (sound) niet objectiveerbaar.
Voor velen is een hogere prijs zelfs een koopmotief...

My guess: als SD zijn marketingschroeven op een rij heeft, komt er geen verhuis.

Braindead
11 september 2011, 19:14
Daar sluit ik me bij aan. Made in USA is erg belangrijk voor veel mensen (including myself) en om de hele boel te verhuizen lijkt me zeer slecht. Daarnaast een lijn opzetten voor seymours made in China lijkt me wel goed maar ik zal ze niet zo snel kopen aangezien die vaak minder zijn in kwaliteit.

mrweird
11 september 2011, 19:54
Binnenkort totaal geen verschil meer tussen GFS en SD? :)

RS-Rik
11 september 2011, 20:25
1. Tetten

2. zo heel veel goedkoper is productie in china vaak niet

3. kwaliteit is daar écht nog steeds een probleem, vooral consistentie

4. wat maakt het uit gelul over pickups blijft gelul over pickups en van secundair belang. Sinds ik weet dat ook hele cheape japanse seventies matsies crapzooi goed kan klinken, al dan niet met een condensatordingetje.


Dus spaart uw gelul en post tetten


http://weblog.denattepoedel.nl/media/5/20070717-tetten.jpg

Orpheo
11 september 2011, 20:26
Binnenkort totaal geen verschil meer tussen GFS en SD? :)

:hide:

die stap is toch veel te groot en grof gezet? duncan gaat eerst kijken wat het PUBLIEK erover denkt! en als het (te) negatief uitpakt, zoals 5 jaar geleden, gaat de boel niet door. ALS overplaatsen al een werkelijke mogelijkheid zou zijn.

tenzij de enquette van SD een wassen neus is, natuurlijk.

Orpheo
11 september 2011, 20:28
1. Tetten

2. zo heel veel goedkoper is productie in china vaak niet

3. kwaliteit is daar écht nog steeds een probleem, vooral consistentie

4. wat maakt het uit gelul over pickups blijft gelul over pickups en van secundair belang. Sinds ik weet dat ook hele cheape japanse seventies matsies crapzooi goed kan klinken, al dan niet met een condensatordingetje.


Dus spaart uw gelul en post tetten


http://weblog.denattepoedel.nl/media/5/20070717-tetten.jpg

allereerst: nice rack!!!! yours?

verder: productie in china is ECHT wel goedkoper ;) het maandloon van een werknemer is (letterlijk) 10 keer lager dan in de USA...

verder, het is van secundair belang? wellicht. sure, ouwe shit (kan) te gek klinken, en werkt ook. maar gaat 't daarom? het zijn replacement parts, en gevoel werkt enorm daarop in.

allochthomas
11 september 2011, 20:56
Betekend dit nou dat mijn usa made sd pearlygates meer waard gaat worden?:D

bat
11 september 2011, 21:28
3. kwaliteit is daar écht nog steeds een probleem, vooral consistentie
Dat hangt er heel erg vanaf welke moeite (en hoeveel geld) je er in steekt. Mijn laptop, mobieltje, desktop en eigenlijk heel veel andere electronica die ik bezit komen er ook vandaan en die hebben geen van allen nog steeds geen dienst geweigerd...

Epiphoneee
11 september 2011, 22:02
Nouja kijk, als ik een U.S.A made gitaar koop met vooraf geplaatste Seymour Duncans (bijv. een Slash Signature), zou ik graag willen dat alles U.S.A made is, want daar betaal ik weer een godsvermogen extra voor...

macwilliams
11 september 2011, 22:54
Betekend dit nou dat mijn usa made sd pearlygates meer waard gaat worden?:D

Heb jij ook nog zo een setje liggen? Ik heb kortgeleden een setje van een mede forummer overgenomen, wat zal die spijt hebben wanneer de hype eenmaal begint.

Damn, ik heb zeven USA original SD setjes liggen. Morgen maar even de verzekering bellen $$$

DemolitionColorScheme
11 september 2011, 22:59
Damn, ik heb zeven USA original SD tetjes liggen.
Nice hoor!

macwilliams
11 september 2011, 23:08
Nice hoor!

Ghehehe,
Ik bespeur een jaloerse ondertoon ;)

Fiendish
12 september 2011, 10:40
Ik ben sowieso een BKP fanboy, en de meeste SD pickups doen me niet zo veel, maar als de productie naar China gaat zou ik nooit meer een SD kopen, tenzij de retail prijs ook drastisch daalt.

DemolitionColorScheme
12 september 2011, 12:08
Ghehehe,
Ik bespeur een jaloerse ondertoon ;)
haha, nee, maar het tet-gehalte in dit topic gaf me onbewust het woord 'tetjes' door toen ik 'setjes' las. ;)

Mr Orange
12 september 2011, 16:16
beter blijven ze ze gewoon in amerika maken
maar goed ik vind EMG toch beter :seriousf::blast:

rijsberman
12 september 2011, 16:23
Tetten als altijd.


En verder kan het natuurlijk ook gewoon zijn om te peilen of het voor een reclamecampagne nuttig is dat 'made in america' er groot op te zetten of niet. Orpeo jumpt wel een beetje to conclusions...

HaroldA
12 september 2011, 16:30
"Made in USA" boeit me absoluut niet.

Orpheo
12 september 2011, 16:59
Tetten als altijd.


En verder kan het natuurlijk ook gewoon zijn om te peilen of het voor een reclamecampagne nuttig is dat 'made in america' er groot op te zetten of niet. Orpeo jumpt wel een beetje to conclusions...

Hoezo? Nu vind ik dat jij te snel conclusies trekt. Leg je These eens uit :)

Kim Wilson
12 september 2011, 17:00
Nouja kijk, als ik een U.S.A made gitaar koop met vooraf geplaatste Seymour Duncans (bijv. een Slash Signature), zou ik graag willen dat alles U.S.A made is, want daar betaal ik weer een godsvermogen extra voor...
Tja, dat is de prijs die je betaalt voor snobisme. Ik zou zelf alleen een godsvermogen extra betalen als een gitaar ook werkelijk beter klinkt/speelt/whatever. Niet vanwege de 3 "magische letters".

Fiendish
12 september 2011, 17:32
beter blijven ze ze gewoon in amerika maken
maar goed ik vind emg toch beter :seriousf::blast:
EEEEEEEEEEHWW !!
BURN IT WIF FIRE !!! !!11!! 1!

Ok, flauwe grappen daargelaten, waarom in jezusnaam EMG ?

Sinner1980
12 september 2011, 17:54
[QUOTE=RS-Rik;2703156]1. Tetten

2. zo heel veel goedkoper is productie in china vaak niet

3. kwaliteit is daar écht nog steeds een probleem, vooral consistentie

4. wat maakt het uit gelul over pickups blijft gelul over pickups en van secundair belang. Sinds ik weet dat ook hele cheape japanse seventies matsies crapzooi goed kan klinken, al dan niet met een condensatordingetje.

1. Ben ik het mee eens.

2. Gelul, productie in China is heel veel goedkoper; getuige de trend om productie naar China te verleggen. Elektronica is overigens een verhaal apart om dat te exporteren vanuit China maar goed. Wat het bedrijf vervolgens met de prijzen doet is natuurlijk volledig aan hen zelf; die kunnen ze zo gek maken als ze willen.

3. Mits je een goede fabriek de productie laat verzorgen; de Ipads ets die bij Foxconn geproduceerd worden zijn van topkwaliteit.

4. Pickups zijn idd onderschikt aan een goede gitaar,helemaal mee eens.
Een kutgitaar van hele goede pups voorzien maakt het nog geen goede gitaar.

Dus spaart uw gelul en post tetten

Sjoerdo
12 september 2011, 18:48
Damn, ik heb zeven USA original SD setjes liggen. Morgen maar even de verzekering bellen $$$

begin je die 'wie kan het verste plassen' wedstrijdjes met jezelf niet een beetje moe te worden?

on topic;
Zowel Fender als Gibson heeft het geen windeieren gelegd om produkten in lage lonen landen te laten produceren. Maar dan wel vanuit een secundair merk; epiphone, squier.

Ik denk dat het een slimme zet zou zijn als SD chinese made pups op de markt brengt onder een andere naam. Nemen ze gelijk gfs de wind wat uit de zeilen, want daar ondervinden ze nu behoorlijk wat last van!

big dooley
12 september 2011, 19:13
Tja, dat is de prijs die je betaalt voor snobisme. Ik zou zelf alleen een godsvermogen extra betalen als een gitaar ook werkelijk beter klinkt/speelt/whatever. Niet vanwege de 3 "magische letters".

algemeen gesproken ligt het eraan welke 3 letters...
tegenwoordig wordt iets gelijk uitverkocht als er AFD op staat... :D
iets met vraag en aanbod...

Kim Wilson
12 september 2011, 21:37
Wat is AFD? :chicken:

macwilliams
12 september 2011, 22:05
begin je die 'wie kan het verste plassen' wedstrijdjes met jezelf niet een beetje moe te worden?

on topic;
Zowel Fender als Gibson heeft het geen windeieren gelegd om produkten in lage lonen landen te laten produceren. Maar dan wel vanuit een secundair merk; epiphone, squier.

Ik denk dat het een slimme zet zou zijn als SD chinese made pups op de markt brengt onder een andere naam. Nemen ze gelijk gfs de wind wat uit de zeilen, want daar ondervinden ze nu behoorlijk wat last van!

Nee eigenlijk niet. En hoe dan ook ik pis het verst, trek het je niet zo aan.

On topic;
Het zou misschien dan wel wind uit de zeilen halen van budget merken maar dan zullen ze toch kwaliteit moeten gaan leveren. Al denk ik eerder dat ze bij eenzelfde fabriek als de anderen zullen afnemen en dan onder beheer uit brengen zoals ze nu al doen met de duncan designed. Misschien wel onder licentie?

macwilliams
12 september 2011, 22:06
Wat is AFD? :chicken:

Appeltijd foor destruksie

snaarplukker
13 september 2011, 14:55
...Zowel Fender als Gibson heeft het geen windeieren gelegd om produkten in lage lonen landen te laten produceren.
Ik ben genoeg Fender en Marshall versterkers tegengekomen waar achterop het plaatje staat "made in China".;)

kassie
13 september 2011, 15:09
Lijkt mij dat kwaliteitswaarborging niet zozeer een probleem hoeft te zijn, chinezen kunnen net zo goed pickups opwinden als Amerikanen. Misschien nog wel beter en gedisciplineerder. Lijkt me ook wel dat de werknemers een korte cursus opwinden krijgen. Voor de rest ga ik er vanuit dat Seymour van dezelfde fabrikanten aangeleverd krijgt.

Er is geen 'magic touch of USA' hoor. Eenzelfde element of gitaar kan in een fabriek in China net zo goed gemaakt worden als in USA. Gelukkig lijd ik niet aan het 'USA' syndroom.

bat
13 september 2011, 15:51
Er is geen 'magic touch of USA' hoor. Eenzelfde element of gitaar kan in een fabriek in China net zo goed gemaakt worden als in USA. Gelukkig lijd ik niet aan het 'USA' syndroom.
Ach ja, ik neem aan dat de mensen die hun vraagtekens zetten bij de kwaliteit van in China geproduceerde producten ook elke dag enorm verbaasd zijn dat hun mobieltje nog steeds werkt, de radio het nog steeds doet en de computer toch weer gewoon opstart.

Made in USA staat niet zelden zelfs voor "als het meezit net zo goed als made in China, maar zeker een stuk duurder". Al viel mij de prijs van m'n laatste MXR pedaaltje nog erg mee voor een Made in USA product... Blijkbaar wordt de USA langzamerhand ook een lagelonenland...

Rinze
13 september 2011, 16:36
Ach ja, ik neem aan dat de mensen die hun vraagtekens zetten bij de kwaliteit van in China geproduceerde producten ook elke dag enorm verbaasd zijn dat hun mobieltje nog steeds werkt, de radio het nog steeds doet en de computer toch weer gewoon opstart.

Made in USA staat niet zelden zelfs voor "als het meezit net zo goed als made in China, maar zeker een stuk duurder". Al viel mij de prijs van m'n laatste MXR pedaaltje nog erg mee voor een Made in USA product... Blijkbaar wordt de USA langzamerhand ook een lagelonenland...

En als je dan kijkt naar waar de componenten in het pedaaltje vandaan komen wordt het "made in the USA" nog verder gerelativeerd :chicken:

barno
13 september 2011, 16:45
Er is geen 'magic touch of USA' hoor. Eenzelfde element of gitaar kan in een fabriek in China net zo goed gemaakt worden als in USA. Gelukkig lijd ik niet aan het 'USA' syndroom.

de kwaliteit is in deze van mineur belang hoor. Een image is véél belangrijker en made in USA-label zal nog wel enkele decennia lang een sterke pro zijn. Gemaakt in het land waar de rock 'n roll werd uitgevonden of gemaakt in het land waar ze rock 'n roll niet eens kunnen uitspreken... De Chinezen mogen bij wijze van spreken een veel betere pup (ont)wikkelen, dan nog zal die het moeten afleggen tegen usa-label (want hij klinkt anders dan de "real stuff"...)

Enfin, da's wat volgens mij speelt in de hoofden van de grote meerderheid

kassie
13 september 2011, 21:56
de kwaliteit is in deze van mineur belang hoor. Een image is véél belangrijker en made in USA-label zal nog wel enkele decennia lang een sterke pro zijn. Gemaakt in het land waar de rock 'n roll werd uitgevonden of gemaakt in het land waar ze rock 'n roll niet eens kunnen uitspreken... De Chinezen mogen bij wijze van spreken een veel betere pup (ont)wikkelen, dan nog zal die het moeten afleggen tegen usa-label (want hij klinkt anders dan de "real stuff"...)

Enfin, da's wat volgens mij speelt in de hoofden van de grote meerderheid

Dan zijn we het volkomen met elkaar eens.

Maarre, als je bedrijf in de min komt, zoals zo´n beetje alles achteruithobbelt in de USA, dan is het beter om winst te gaan maken vanuit China, ook als je daarbij eventuele imagoschade erbij calculeert.

Chinezen lopen in de schoenen, Amerikanen al decennia er naast.

Overigens verwacht ik wel dat Seymour Duncan daadwerkelijk een Amerikaans bedrijf blijft, ze krijgen boekhoudelijk gezien gewoon wat meer aangeleverd vanuit China, tja dat het kant en klare verpakte pick ups zijn dat houden ze mooi intern.

RS-Rik
14 september 2011, 00:21
[QUOTE=RS-Rik;2703156]1. Tetten

2. zo heel veel goedkoper is productie in china vaak niet

3. kwaliteit is daar écht nog steeds een probleem, vooral consistentie

4. wat maakt het uit gelul over pickups blijft gelul over pickups en van secundair belang. Sinds ik weet dat ook hele cheape japanse seventies matsies crapzooi goed kan klinken, al dan niet met een condensatordingetje.

1. Ben ik het mee eens.

2. Gelul, productie in China is heel veel goedkoper; getuige de trend om productie naar China te verleggen. Elektronica is overigens een verhaal apart om dat te exporteren vanuit China maar goed. Wat het bedrijf vervolgens met de prijzen doet is natuurlijk volledig aan hen zelf; die kunnen ze zo gek maken als ze willen.

3. Mits je een goede fabriek de productie laat verzorgen; de Ipads ets die bij Foxconn geproduceerd worden zijn van topkwaliteit.

4. Pickups zijn idd onderschikt aan een goede gitaar,helemaal mee eens.
Een kutgitaar van hele goede pups voorzien maakt het nog geen goede gitaar.

Dus spaart uw gelul en post tetten



1. neu

china, eerste batch is goed, tweede ook, daarna gaat t achteruit.