PDA

View Full Version : I Wish (fingerstyle akoestische gitaar)



Harald
11 september 2011, 10:54
http://www.youtube.com/watch?v=gkN0y7LbmG8

Toen ik Tuck Andress voor het eerst I Wish hoorde spelen was ik aardig gevloerd door wat hij allemaal tegelijk uit één gitaar wist te halen. De lopende bas, het clavinetje, de toetsen, de melodie, de blazers, en gelukkig een vrij basic drum partij... makkie toch :seriousf: Dit is een arrangement wat ik soms tijden laat liggen en dan weer eens oppak om het wat verder op te poetsen.

enjoy!

En speciaal voor Gus is hier het hele hoofd te zien. Maar dat is toeval. Het filmpje stond al klaar... als ik hierbij ook nog vrolijk moet lachen zou ik het helaas moeten playbacken, ben ik bang. Wil je me zien lachen onder het spelen, kom dan vanmiddag naar de cd presentatie van onze band in Amersfoort. Repertoire is nog behoorlijk vers, er gebeurt vast wel iets waardoor ik in de lach schiet ;) Sowieso, ik heb nog behoorlijk weinig fingerstyle gitaristen gezien die makkelijk kunnen ginnegappen onder het spelen. Tommy en Gareth Pearson kunnen dat. De meeste andere kijken behoorlijk serieus/geconcentreerd. Die stijl is blijkbaar toch lastiger dan het lijkt :( Maar wel leuk :)

Dribbel_
11 september 2011, 10:58
Erg fijn liedje om op de zondag mee wakker te worden :)

Ik vind het lekker klinken en tegelijk kan ik denk ik weinig nuttig commentaar er op geven :)

Harald
11 september 2011, 11:00
Ook leuk om te horen dat je het leuk vond! :)

bass blom
11 september 2011, 11:07
knap hoor, ik doe je dat in dit leven niet meer na :cheerup:

Ernest01
11 september 2011, 11:25
Waanzinnig goed weer. En die lopende bas.... perfekt.
Wat een muzikant, wat een talent.

nak
11 september 2011, 11:37
Ik vind het een vrolijk nummer en zeer knap gespeeld.
Van het basloopje wordt ik al helemaal vrolijk.
Op technisch gebied kan ik amper feedback geven, dit is 'way beyond my head'
Dus houd ik het maar op de fijne sfeer die het in mij oproept en dat mag er ook zijn zonder alles te hoeven verklaren.

Brewskie
11 september 2011, 11:48
Harald,
Mijn autistische zoon sprong van zijn iPad op en ging midden in de kamer meteen een dansje doen, toen je basloopje begon. Hij heeft tot het eind rondgehuppeld. Dank je voor deze mooie zondagochtend.

bass blom
11 september 2011, 12:31
prachtig verhaal brewskie, ja, autisten en muziek is een heel goeie combi.

Jedeel
11 september 2011, 12:38
Ik vind het een vrolijk nummer en zeer knap gespeeld.
Van het basloopje wordt ik al helemaal vrolijk.
Op technisch gebied kan ik amper feedback geven, dit is 'way beyond my head'
Dus houd ik het maar op de fijne sfeer die het in mij oproept en dat mag er ook zijn zonder alles te hoeven verklaren.

Ik sluit mij volkomen bij nak aan!
Wederom geweldig gespeeld Harald!

Harald
11 september 2011, 21:42
Allemaal bedankt voor luisteren en reageren! :)


Harald,
Mijn autistische zoon sprong van zijn iPad op en ging midden in de kamer meteen een dansje doen, toen je basloopje begon. Hij heeft tot het eind rondgehuppeld. Dank je voor deze mooie zondagochtend.

:) Dat heb ik altijd met het origineel van Stevie Wonder.... zou ik dan ook? ;)

Leuk om te horen!

Ernest01
11 september 2011, 21:51
Hoe was de CD-presentatie ? Was iedereen enthousiast ?

Harald
11 september 2011, 22:00
YEY! Had wat drukker gemogen... geluid was behelpen, een tijdje voor een dichte deur gestaan, en uiteindelijk niet aan een totaalsoundcheck toegekomen. Koppel dat aan een repertoire dat meer dan vers is... (Verschillende nummers op de cd waren pas een paar dagen voor de opname klaar! Los daarvan is één nummer al een paar tonen omlaag getransponeerd tov de toonsoort op de cd, die achteraf voor live toch wat optimistisch was. Van een typisch kampvuurakkoorden dingetje in G moest dat omlaag. Uiteindelijk ervoor gekozen het in open G te spelen, en dan in B. Capo vergeten, gitaar dus maar omhoog gestemd, en gebeden dat de snaren dat zouden trekken. Maar is wel wennen om het in een kompleet andere stemming te spelen) verbeterpuntjes tuurlijk, maar we hebben er een leuk feestje van gemaakt, en de reactie was enthousiast! Ga nu nagenieten :)

Wat geluidstechnisch weer meeviel was mijn resonator die bij één nummer gebruikt werd, wat met een simpele SM57 (en binnen bandcontext, dus niet solo) versterkt moest worden. Klonk iig op het podium perfect :) En een SM 57 is qua naam weer heel geschikt voor dat nummer :seriousf: maar dan moet je de cd maar kopen, dan snap je die opmerking wel ;)

Ernest01
11 september 2011, 22:12
Hard werken dus.... Toch wel even gedoe al dat soort zaken.
Maar gelukkig heb je wel eens meer gitaar gespeeld. ;)
Dus je hebt je er goed doorheen geslagen. :ok:

Triggy
12 september 2011, 06:35
Wederom een prachtprestatie!:rockon:
Grappig, ook ik was detijds "blown away" toen ik Tuck dit nummer hoorde spelen. Heb me er ook wel eens aan gewaagd, verder dan de baspartij en wat melodie van de zangpartij ertussendoor ben ik nog niet gekomen.

lefthandstrat
12 september 2011, 11:40
Knap hoor, complimenten :ok:

Harald
12 september 2011, 12:29
Bedankt!

@Triggy ik was ook gedwongen een eigen arrangement te maken. De plaat van Tuck and Patti waar deze op stond was nl. nergens te vinden. Toen ben ik gewoon met het origineel van Stevie Wonder aan de gang gegaan. Een jaar of twee later kwam ik de cd Dream pas tegen... en nu zou ik wel eens willen weten aan wie ik hem uitgeleend heb, kan hem hier iig weer niet vinden :(

Duhsjaak
12 september 2011, 14:06
Hi
Heel veel punten om op te reageren:
- fijn je hele hoofd te zien in plaats van gescalpeerd
- debiel lachend tijdens het maken van muziek: je bent Gert en Hermien niet
- ik heb gisteren met eigen ogen gezien dat je heerlijk ontspannen kunt grijzen bij het spelen
- dat neemt niet weg dat ik je soms een beetje verbeten vind kijken op YouTube
- ik vind het lied I wish van een akelig hoog niveau
- wat ik je op het podium heb zien doen sluit daar naadloos bij aan
- vrijwel alle kinderen hebben een intuitieve band met kleuren, muziek en dieren
- ik vraag mij af of we onze kinderen niet teveel afleren in het proces
- als je (Harald) de neiging hebt tot dansen heeft een vriendinnetje van mij toch gelijk
- die beweert bij hoog en laag dat mannen nooit volwassen worden
- en ben jij dus goed in touch met het kind-in-jou (ahem! zonder te stotteren eruit gekregen)
- op de vraag: waren er veel mensen van het forum heb ik het antwoord schuldig moeten blijven
- had Han S wel verwacht en naar hem uitgekeken, but to no avail; jammer!
- heb me wel voorgenomen dat ik de volgende keer meer reclame zal maken voor dit soort feesten
- als ik een mening over geluid etc had moeten geven was ik ook niet zonder kritische noten gedingest
- afgezien daarvan een prettige doop, een gemoedelijk publiek dat veel door de vingers zag
- de 5e steengoede bluesharp speler van NL gespot
- misschien de derde, het kan zo maar zijn dat er al weer een paar dood zijn
- denk aan Magic Dick and his lickin' stick
- een tering goede gitarist in het wild (nou ja........ laten we zeggen: beschaafd wild) gespot
- Ik ging toch neuriënd in het kleine gele auto'tje op weg naar het woeste westen
- als je optreedt voor een publiek dat (ook) uit snarenforummers bestaat, is het dan zo farfetched om even aan het publiek te vragen of iemand een capo heeft?
- of is dat anno 2011 not done?
- wie kan er nou met droge ogen zeggen dat ie nooit iets heeft verkloot tijdens een gig?

Samengevat (want dat mag best wel eens):
Vraag:
Is seks goor?
Antwoord:
Ja, als je het goed doet wel.
Vraag:
Klinkt de CD goor?
Antwoord:
Ja, bijna net zo goor.

En dan vinnik het titelnummer nog lang niet het beste.
Vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
12 september 2011, 14:49
wederom een onmogelijke-maar-toch-is-het-schijnbaar-mogelijk-e cover, knap gedaan! :ok:

Riky
12 september 2011, 15:25
Erg fijn gespeeld en erg prettig om naar te luisteren. Mooie flow zit er in.

Triggy
12 september 2011, 19:57
:blast:
Bedankt!

@Triggy ik was ook gedwongen een eigen arrangement te maken. De plaat van Tuck and Patti waar deze op stond was nl. nergens te vinden. Toen ben ik gewoon met het origineel van Stevie Wonder aan de gang gegaan. Een jaar of twee later kwam ik de cd Dream pas tegen... en nu zou ik wel eens willen weten aan wie ik hem uitgeleend heb, kan hem hier iig weer niet vinden :(

Arrangement van Tuck was bij mij wat weggezakt. Vind zijn versie met name op het eind heerlijk groovend. Past natuurlijk ook bij zijn spel en gitaar:soinnocent:

http://www.youtube.com/watch?v=Xe4dib97lVI&feature=related

Maar nog meer respect, Harald, vind jouw fingersyleversie minstens zo knap..

Harald
12 september 2011, 20:37
Bedankt allemaal!

Duhsjaak, leuk je irl te ontmoeten :) We hebben ons, ondanks dat niet alles perfect was, prima vermaakt. Meer mensen was leuk geweest, maar het was iig wel een heel goed publiek. Vol café met allemaal stamgasten, die eigenlijk helemaal niet op een band zitten te wachten wil in Nederland ook nog wel eens voorkomen. Dat is ook niet alles.

Heb ooit ergens gelezen dat het verschil tussen een man en een jongen vooral in de grootte van het speelgoed zit... aan mijn gitaarverzameling te oordelen klopt dat aardig :seriousf: Hoop nooit in een stadium te komen waarin alleen de 'grumpy old man' nog over is :hippie:

Duhsjaak
13 september 2011, 17:04
Hi
Oeps!!!
Type fout:
..........
- ik heb gisteren met eigen ogen gezien dat je heerlijk ontspannen kunt grijzen bij het spelen........
moet natuurlijk zijn:
......dat je heerlijk ontspannen kunt grijnzen bij het spelen........



Maar mijn mening wordt er niet anders van:
Samengevat (want dat mag best wel eens):
Vraag:
Is seks goor?
Antwoord:
Ja, als je het goed doet wel.
Vraag:
Klinkt de CD goor?
Antwoord:
Ja, bijna net zo goor.

En dan vinnik het titelnummer nog lang niet het beste.

Ik ben blij dat ik jullie doopfeest ben geweest.

Vriendelijke groet, Gus

Harald
13 september 2011, 17:09
Had er overheen gelezen... Freudiaanse vertyping... grijzen gaat me ook aardig af onderhand :seriousf: