PDA

View Full Version : Nieuwe versterker, 250-450€



Solidarnosc
10 september 2011, 23:58
Hallo allemaal,

Na lang nagedacht te hebben over welke gitaar ik nou wilde kopen, heb ik eergisteren een Epiphone Les Paul Custom besteld. Nu wil ik daar het liefst ook een betere amp bij kopen, alleen zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer zo. Ik ben niet heel erg ervaren op het gebied van gitaren en amps dus misschien dat jullie mij een aantal suggesties kunnen geven die goed samen gaan met een Epi Les Paul, die ik dan eventueel in de winkel zou kunnen gaan testen.

Ik heb nu een Roland Cube 20x, maar het geluid is niet krachtig genoeg vind ik zelf. Mijn huidige gitaar is een Ibanez 120ex, dus op het randje van een beginnersgitaar.

Ik zou er graag veelzijdige muziekstijlen op willen spelen, van Metallica tot aan Pink Floyd en zelfs wat Blues-achtige liedjes. Hij mag best wat in huis hebben, zolang ie op wat minder hard volume ook nog goed klinkt, aangezien ik hem voornamelijk in mijn huiskamer/slaapkamer zal gaan gebruiken. :)

Hopelijk hebben jullie een aantal goede aanraders, mijn maximale budget is toch echt wel rond de 450€.

Solidarnosc.

Flitser
11 september 2011, 00:03
Ik heb sinds kort een Bugera 333 en hij bevalt me prima! Ik speel zelf vooral Metallica en Megadeth en daar is hij dan ook zeer geschikt voor. Ook heeft de amp een lekker crunch kanaal waarmee je hard rock en dergelijken mee kan spelen.

http://www.thomann.de/nl/bugera_333212.htm

Of je koopt een Marshall Valvestate 8100 head met cabinet :soinnocent:

arcane
11 september 2011, 00:32
Bekijk en beluister eens een fender superchamp xd. Die kan elke stijl aan, zowel op je slaapkamer alsook in de repetitieruimte. Er zijn veel filmpjes van te vinden op internet.

Solidarnosc
11 september 2011, 01:35
Die Fender Superchamp XD had ik inderdaad al gezien, en vind hem ook super klinken, dat is zeker 1 van mijn topkeuzes tot nu toe. :soul:

wfk
11 september 2011, 09:53
Huiskamer , slaapkamer amp
Lijkt mij een Voxje een prima optie.
Vt 40 + met 10 inch of het uitloopmodel Vt 50 met 12 inch.
Voordeel is dat je Dmv powerlevel ook op laag volume net geluid kan krijgen.

Let wel op als je regelmatig hopt van de ene naar de andere kamer ( of wordt weggestuurd:seriousf:) zou ik wel rekening houden met het gewicht .

bass blom
11 september 2011, 10:02
zou ik zeker ook de fender mustang III checken.
ik sta op het punt er 1 blind te bestellen, voor erbij, zo lekker modern :D

Solidarnosc
11 september 2011, 15:26
Inderdaad ook een zeer interessante amp. Vraag me af welke "beter" is voor het geld en qua veelzijdigheid. Vind dat digitale schermpje ook wel vet. :soinnocent:

bass blom
11 september 2011, 15:59
Inderdaad ook een zeer interessante amp. Vraag me af welke "beter" is voor het geld en qua veelzijdigheid. Vind dat digitale schermpje ook wel vet. :soinnocent:

nog vetter is alles kunnen besturen met een computer.
daarbij heb je ook nog eens meer dingen in te stellen dan op het schermpje.

edit: als je hem echt als main amp zou gaan gebruiken lees ik hier en daar van gasten die de speaker vervangen.
zal mij bommen, van de usb uitgang opnemen is wat ik voornamelijk er mee ga doen.

Jasper.
11 september 2011, 16:31
Die Voxjes zijn erg leuk hoor :D

marter544
11 september 2011, 17:47
Aangezien je toch het budget hebt, zou ik zelf kijken naar buizen.. Dit vind ik een hele fijne buizentop voor niet teveel geld: http://link.marktplaats.nl/479906575

Jan Buurman
11 september 2011, 18:55
Ik ben mij aan het orienteren op de Laney Cub serie. Lijkt mij erg leuk voor het geld....

Solidarnosc
11 september 2011, 19:51
Thanks allemaal. Iemand enige ervaring/thoughts over de Blackstar HT5 combo? Die had ik een jaar geleden al op het oog, maar zag hem net weer voorbij komen op een ander forum.