PDA

View Full Version : Fat Cat Heart Attack Akoestisch Covers



Dribbel_
10 september 2011, 23:58
Omdat we vandaag een middag niet konden jammen hebben we besloten eens twee liedjes akoestisch op te nemen.

Het eerste idee was om het met 2 gitaren te doen maar i.v.m regen enz en het meenemen van spul op de fiets hebben we het hierbij gehouden. Een keer zang en een keer gitaar.

De twee nummer zijn van Seether en de Foo Fighters. Gewoon eigenlijk heel basic allebei in een take opgenomen met de audio en die onder de audio geplakt.

Hopelijk vinden jullie ze leuk :) Alle commentaar is weer welkom :)

Seether - Broken

http://www.youtube.com/watch?v=wUK5LVSE6ZU&feature=mfu_in_order&list=UL

Foo Fighters - Times Like These

http://www.youtube.com/watch?v=tMvirNpzKt0

savale
11 september 2011, 11:11
Klinkt goed! Mooi rustig gespeeld vooral. Kwa zang heb ik het idee dat er soms iets teveel geimiteerd wordt. (iets waar ik mij zelf ook wel eens schuldig aan maak :P)

Ernest01
11 september 2011, 11:32
Mooi gedaan. De zanger lijkt iets te geforceerd af en toe. Hoop dat het zijn echte stem is, anders maar niet te vaak doen. (om zijn stembanden te sparen dan, zang is goed)

Jedeel
11 september 2011, 12:46
Ken de originelen niet, dus ik kan niet beweren of de zanger iets te veel imiteerd.
Ik vind beide nummers lekker klinken en met name het 1e nummer roept
een heerlijk sfeertje op!!!!

Dribbel_
11 september 2011, 18:03
@Savale
Dank je :) Qua zang zou ik niet durven zeggen hoe geïmiteerd het is. Hij heeft wel van zichzelf zo'n rauw stemgeluid.

@Ernest01
Zelfde wat hierboven staat eigenlijk :) ! Maar misschien is het wel een beetje geforceerd gezongen dat vind ik zelf wat lastig inschatten. Het gaat al meer dan 10 jaar goed zonder stemproblemen uds het zal wel goed komen :D

@Jedeel
Bedankt voor de reactie ook, de orginele versies zijn weer wat anders dan deze natuurlijk maar ook zeker de moeite waard om eens te checken:

Foo Fighters:
http://www.youtube.com/watch?v=rhzmNRtIp8k

Seether:
http://www.youtube.com/watch?v=hPC2Fp7IT7o&ob=av2e

Jedeel
11 september 2011, 18:54
@Jedeel
Bedankt voor de reactie ook, de orginele versies zijn weer wat anders dan deze natuurlijk maar ook zeker de moeite waard om eens te checken:

Foo Fighters:
http://www.youtube.com/watch?v=rhzmNRtIp8k

Seether:
http://www.youtube.com/watch?v=hPC2Fp7IT7o&ob=av2e

Dat (de originelen beluisteren) hoeft voor mij niet Dribbel_.
Jullie leggen gewoon een heerlijk sfeertje neer. Da's genoeg voor mij!!!
Jullie eerste nr gaf mij wat kippenvel.
Ik hoef niet kijken/luisteren of het origineel dat mij ook brengt. (Ja... ik ben wat eigenwijs....)
Mijn complimenten voor jullie versies!!! :blast:

Dribbel_
12 september 2011, 11:50
Dat (de originelen beluisteren) hoeft voor mij niet Dribbel_.
Jullie leggen gewoon een heerlijk sfeertje neer. Da's genoeg voor mij!!!
Jullie eerste nr gaf mij wat kippenvel.
Ik hoef niet kijken/luisteren of het origineel dat mij ook brengt. (Ja... ik ben wat eigenwijs....)
Mijn complimenten voor jullie versies!!! :blast:

Niks mis met lekker eigenwijs zijn :cooler:

Toch heel erg bedankt voor de reactie heel erg gaaf om te horen !

Als iemand toevallig nog tips heeft voor nummers die we in de toekomst nog kunnen doen dan zijn alle tips welkom :)

Duhsjaak
12 september 2011, 14:33
Hi
Ben het helemaal met Jedeel eens. Plus 9. Geen letters, maar rapport.
Ha! Had je niet gedacht hè? Zal ik nog eens een vlaggetje voor je tekenen? Da's al lang niet meer gebeurd wil ik wedden.

Tot mijn eigen verbazing vond ik Seether leuker dan het Foo nummer. Geen idee waarom. Maar soms is er ook geen waarom. Net iets meer genieten, denk ik.

Ik hoor geen gekke dingen met die gast zijn stem. Hij knijpt niet dus als hij op deze manier doorgaat (en je hoort niet dat hij ineens schor of hees wordt), zie ik niet een twee drie een probleem. Toch aardig dat Ernest erbij stilstaat.

Laat die gast alleen stink voorzichtig zijn met dat biertje. Zeker als het een condensator mike is. Ik heb pracht condensators door een beetje vocht tot een krakend eind horen komen, want vocht kunnen ze echt bar slecht tegen. Alleen daarom is een plopschild al een aanrader!

Alleen weer geen walsjes hè, zak! Moet ik soms op mijn knieën? Nou dan. Flik je niet meer hè?
OK. Duidelijk!

Vriendelijke groet, Gus

Dribbel_
13 september 2011, 00:51
Hi
Ben het helemaal met Jedeel eens. Plus 9. Geen letters, maar rapport.
Ha! Had je niet gedacht hè? Zal ik nog eens een vlaggetje voor je tekenen? Da's al lang niet meer gebeurd wil ik wedden.

Tot mijn eigen verbazing vond ik Seether leuker dan het Foo nummer. Geen idee waarom. Maar soms is er ook geen waarom. Net iets meer genieten, denk ik.

Ik hoor geen gekke dingen met die gast zijn stem. Hij knijpt niet dus als hij op deze manier doorgaat (en je hoort niet dat hij ineens schor of hees wordt), zie ik niet een twee drie een probleem. Toch aardig dat Ernest erbij stilstaat.

Laat die gast alleen stink voorzichtig zijn met dat biertje. Zeker als het een condensator mike is. Ik heb pracht condensators door een beetje vocht tot een krakend eind horen komen, want vocht kunnen ze echt bar slecht tegen. Alleen daarom is een plopschild al een aanrader!

Alleen weer geen walsjes hè, zak! Moet ik soms op mijn knieën? Nou dan. Flik je niet meer hè?
OK. Duidelijk!

Vriendelijke groet, Gus

Bedankt voor de reactie weer Gus! Fijn om te horen dat het ook bij jou goed bevalt, dat motiveert ons in ieder geval weer. :)

En met zijn stem daar zou ik ook niet echt wat over druven zeggen eignelijk. Zangles is nog altijd het plan dus dan eens kijken wat een wat meer "professioneel" iemand er over te zeggen heeft.

Met de biertjes zijn we voorzichtig hoor dus dat komt wel goed :seriousf:

Als je een suggestie hebt voor een akoestisch walsje kan je het altijd doen he ! :seriousf: Dan zullen we eens kijken wat we voor je kunnen doen :cooler:

Dribbel_
29 september 2011, 01:49
En om maar geen nieuw topic aan te maken speciaal voor Gus

Een walsje :seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=j5oYUo6Ysio&feature=player_embedded

Nouja vanavond in de oefenruimte geschreven dus heel grof idee nog met wat improvisatie erin. Maar het gaat om het idee :P

Duhsjaak
30 september 2011, 17:42
Hi
Dank je wel!!!
Om het maar in jaren 70 taal te zeggen: Je moet het ook voor jezelf doen!
Nee, flauwekul.
Ik vind het heeeeeeeeeerlijk!

Luister op je gemak eens de opnamen van een jaar geleden terug!!!
Zul je zien dat het ongemerkt veel persoonlijker is geworden dat geluid. Meer ontspannen.

Heel fijn gast! Zoveel hoeft er toch niet meer aan te gebeuren, toch?
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
30 september 2011, 23:30
Dat laatste ideetje klinkt veelbelovend. Er zit in ieder geval veel dynamiek in.
Je hebt mijn aandacht nu, laat de rest van het lied nu ook maar horen!

Dribbel_
1 oktober 2011, 00:33
Bedankt voor de reacties, en het spelen gaat steeds fijner en makkelijker samen ja. Zo'n 10 maanden geleden zijn we begonnen waarvan we allemaal nog op elkaar ingespeeld moesten worden, en je merkt nu met jammen ook dat ideetjes sneller vanzelf eruit rollen :)

En er kan altijd nog genoeg aan gebeuren :D