PDA

View Full Version : Tremelo vraagje



blackie91
10 september 2011, 23:53
Ik heb sinds kort een stratocaster en werk nu voor het eerst met een tremelo arm erop. Maar had er even een vraagje over.

Kan de tremelo arm of het systeem binnenin snel kapot gaan, dus met andere woorden moet ik er voorzichtig mee om gaan? Of kan het wel wat hebben. Ik heb veel geld uit gegeven aan mijn strat en wil hem lang heel houden. Maar het tremelo systeem binnenin je strat kun je dat ook vervangen? Of als het kapot is moet je een hele nieuwe gitaar hebben?

Alvast bedankt.

Terminus
11 september 2011, 00:00
Wat voor Strat heb je? Ik heb het gepresteerd het tremoloblok van mijn goedkope Vantage te slopen door te hard te diven, maar op een goede gitaar met een goede tremolo begeeft de snaar het voordat iets kapot gaat.

In andere woorden: als je gitaar enigszins wat voorstelt zal je hem niet slopen als je er niet onnodig ruig mee omgaat.

snaarplukker
11 september 2011, 00:02
En tremmelo's zijn los te koop, dus hoeft je geen nieuwe gitaar te kopen als ie stuk gaat.;)

blackie91
11 september 2011, 00:05
Wat voor Strat heb je? Ik heb het gepresteerd het tremoloblok van mijn goedkope Vantage te slopen door te hard te diven, maar op een goede gitaar met een goede tremolo begeeft de snaar het voordat iets kapot gaat.

In andere woorden: als je gitaar enigszins wat voorstelt zal je hem niet slopen als je er niet onnodig ruig mee omgaat.

Ik heb een roadworn 60's.
900 ballen voor betaald:P.

pasqual
11 september 2011, 22:18
De tremelo zal niet zo snel kapot gaan. Maar de arm zelf wel. Tenminste, de schroefdraad wil wel verslijten waardoor de arm erg veel speling krijgt. Dit is erg irritant als dat gebeurd. Er zijn kleine veertjes te koop die je onderin het gat plaatst waar de arm wordt ingedraaid zodat de arm weerstand ondervindt en niet meer zo wiebelig is. Persoonlijk zou ik de orginele tremelo er uit halen en vervangen voor een Wilkinson: http://www.guitarsupplies.nl/index.php?item=wilkinson-wvcsb-strat_reg_-style-tremolo-chrome&action=article&group_id=10000121&aid=129&lang=NL

Deze past 1 op 1 en heeft als voordeel dat je de arm er in klikt en niet meer los hangt en zonder speling. Nadelen ben ik bij deze tremelo nog niet tegengekomen! Op het moment dat je je gitaar wilt verkopen, plaats je de orginele weer terug....

lollol
11 september 2011, 23:28
Dat heeft hij nu toch helemaal niet nodig...:stop:

pasqual
12 september 2011, 22:19
Dat heeft hij nu toch helemaal niet nodig...:stop:

Wat heeft hij niet nodig? mijn hele antwoord of een andere tremelo?
Het is maar een suggestie, meer niet;)

jerome
13 september 2011, 16:59
Ik heb sinds kort een stratocaster en werk nu voor het eerst met een tremelo arm erop. Maar had er even een vraagje over.

Kan de tremelo arm of het systeem binnenin snel kapot gaan, dus met andere woorden moet ik er voorzichtig mee om gaan? Of kan het wel wat hebben. Ik heb veel geld uit gegeven aan mijn strat en wil hem lang heel houden. Maar het tremelo systeem binnenin je strat kun je dat ook vervangen? Of als het kapot is moet je een hele nieuwe gitaar hebben?

Alvast bedankt.

Maak je geen zorgen, een tremelo of de tremeloarm gaat heus niet zomaar stuk.
En zoals al gezegd hier, gaat er wat stuk, dan is er van alles los te koop en hoef je dus echt niet een hele nieuwe gitaar te kopen...
Dus geen zorgen maken, maar raggen op die gitaar ;)