PDA

View Full Version : Greenday



sickpunk
10 januari 2002, 19:26
waar speelt billie joe(zanger/gitarist) op??

Phizer
10 januari 2002, 19:32
Ik zou het niet weten......ze hebben trouwens best mooie nummers, greenday.

sickpunk
10 januari 2002, 19:51
greenday ruled en k ben nu een website aan het maken dus vroeg het me af

poeyerke
10 januari 2002, 20:46
Fender Strat en marshalls

Kweet niet of ie gecustomized is.

JV
10 januari 2002, 21:10
d8 dat ie op mesa rectifiers speelde, mjah, marshall ken ook. zag in de clip eerst rectifiers staan

iig een strat

LH-KC-JI
10 januari 2002, 21:17
Hij speelt toch al heel lang op een bestickerde fat strat? In ieder geval met 1 humbucker en 2 singles!!! En hij speelde op woodstock 94 met de dezelfde gitaar als hij in de clip van minority speelde!!! Owjah,
if you eat shit you won't die!!!(uitspraak van greenday!)

sickpunk
11 januari 2002, 12:03
thanx guys
maaruh dat ie op een strat speelde wist k al op woodstock speeld edie op een strat met 3 singles. meestal speelt ie op die strat. weet iemand iets van effecten of nog andere dingen. lifes a bitch and so am i! (the grough-greenday)

LH-KC-JI
14 januari 2002, 18:58
Ik heb een clip van when I come around op woodstock 94!!!En als je em op pauze zet zie je dattie 200% zeker 1 humbucker en 2 singles heeft, owjah je hebt toch wel op een strat dat een single schuin is???Zo is zijn humbucker daarop ten opzichte van ze brug?:P, dit is toch niet standaard???owjah ze singles zijn allebei wel recht:D. Ik vind het wel knap van die gitaar dat ie al zolang meegaat! Er werd namelijk ook gruwelijk veel modder op die gitaar(precies bij ze elementen) gegooid. mzzl.

sickpunk
16 januari 2002, 19:10
je hebt gelijk. mijn fout (k heb de vid. ook al een tijd maar nooit opgelet)maar iemand idee van merk (zal wel fender wezen) en wat voor effecten gebruikt ie??

Kitaarhiero
16 januari 2002, 20:43
Volgens mij helemaal niks...alles zit waarschijnlijk op z'n amp.

sickpunk
16 januari 2002, 22:47
nee als het goed is heeft ie wel wat aan effecten misschien 19" stuff maar hij heeft wel wat

Ibanez2001
2 maart 2002, 22:31
Als ik het me goed kan herinneren, speelde de zanger/gitarist vroeger op een Fernandez strat kopie ofzo, maar die heeft ie na een tijdje weggedaan om dat ie gewoon oud en verrot was. weet niet tot hoe lang hij dat ding gebruikte.

The Dude
16 maart 2002, 18:38
In een of ander blaadje stond een interview met Billie Joe.
Hierin vertelde hij dat hij van zijn moeder een Fernandes Strat copy had gekregen toen hij een kind was ofzo. Nu maakt Fender die gitaren na, precies zoals hij die Fernandes had. En hij heeft trouwens ook nog een Ibaanez S series.

soup
9 december 2009, 01:26
even kicken (beide topics uit 2002 dus http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=2272&page=2&highlight=green+day)


Laatst zag ik een live optreden van greenday en eerlijk gezegd, wat is dat slecht, alleszins hun nummers. Totaal niet meer wat het was zoals in 1994-1996, beetje jammer.

Markie577
9 december 2009, 01:57
Totaal niet mee eens, ik had ze op ahoy gezien. Ik vond ze lkkr strak spelen en billy joe Armstrong zingt ook steeds beter . zoiezo valt hun muziek wel goed bij mij in de smaak ;)

Tankman
9 december 2009, 02:04
Totaal niet mee eens, ik had ze op ahoy gezien. Ik vond ze lkkr strak spelen en billy joe Armstrong zingt ook steeds beter . zoiezo valt hun muziek wel goed bij mij in de smaak ;)

Ik voeg bij Markie. Ik was ooit fan van greenday, t/m ongeveer het jaar 2001. Daarna luisterde ik er niet zoveel meer naar, en mijn metal cd's kregen steeds meer aandacht.

Nou was ik erin geluisd om mee te gaan naar Greenday in Ahoy afgelopen oktober. Had er totaal geen zin in, maar ging toch maar omdat de groep gezellig was. Ik heb HEEL goed kunnen genieten van de show. Strak gespeeld, goed geluid, hele goede interactie met het publiek (Billie Joe Armstrong deed zelfs de polonaise door de hele zaal) hele goede show en leuke nummers. Ik heb sindsdien alleen maar goede woorden te spreken over Greenday. Ik vond ze gewoon retegoed.

Geef ik toe, ik heb ze vaak op tv gezien met optreden, en dan klinkt het echt slecht, maar geloof me, dit is in het echt verre van het geval. Op tv komen ze gewoon niet tot hun recht.

bat
9 december 2009, 15:27
Tsja, kan er niks aan doen, maar ik ben het dan weer met soupero eens. Het is me allemaal wat te groot geworden. Leuk voor ze hoor en fijn ook dat heel veel mensen er veel plezier aan beleven, maar het is mijn ding niet meer.

soup
9 december 2009, 16:26
Tsja, kan er niks aan doen, maar ik ben het dan weer met soupero eens. Het is me allemaal wat te groot geworden. Leuk voor ze hoor en fijn ook dat heel veel mensen er veel plezier aan beleven, maar het is mijn ding niet meer.
Dit bedoel ik dus, de show was echt goed gedaan maar het is allemaal iets te strak, hij heeft een gek kapsel (doet me wat midlifecrisis achtig aan) en hun nieuwe nummers zijn echt totaal anders dan hun vroegere (is logisch) maar ze lijken iets te veel op elkaar.

Tokaifan
9 december 2009, 17:23
Je bedoelt dat het gewoon niet meer een punkshow is, maar een stadionact. Ik was laatst bij Street Dogs in de kleine zaal van de 013. Geweldig optreden. Als er 50 man stonden was het op volgens mij. Wat een sfeer, geweldige interactie met het publiek. Heel geslaagd avondje. Owh ja, Civet was het voorprogramma. Ook mooi.