PDA

View Full Version : voodoo lab pedalpower 2 defect. Opsturen naar fabriek of niet?



Buzzel
10 september 2011, 17:22
Hey,

Ik heb een tijdje geleden een pp2 van marktplaats geplukt, maar nu heeft hij kuren. Output 6,7 en 8 doen het niet meer. Zelf kan ik het nog niet echt oplossen, gok dat er iets mis is bij de transformator of dipswitch aangezien er geen stroom staan op de spannings regelaar.

Nu heb ik voodoo lab gemaild en ze willen wel kostenloos repareren en terug sturen. Het enige probleem waar ik nu me zit is de douane. Ik kan niet echt vinden of me dat iets gaat kosten (al helemaal niet op de amerikaanse douane site). Daarnaast word de unit niet verzonden I.v.m. verkoop maar voor reparatie, daar kan ik ook niks van vinden.

Dus wat ik me eigenlijk afvroeg, Kan iemand me de wegwijzen in douane land. En is het het waard om hem te laten repareren? Verzenden kost 17,10 euro, dat is wel oke, maar als de douane het leuk vind om me te laten dokken kan ik beter een andere kopen. Ik bedoel de ruim de helft van de voeding doet het wel:D

the sure thing
10 september 2011, 18:41
Als het goed is, gaat opsturen je niets (douane-gewijs) kosten. Laat ze na de reparatie duidelijk vermelden op de bon/doos dat het om reparatie gaat. Dan zou, als het goed is, er geen extra kosten aan moeten zitten.

Ik heb overigens ook een oude defecte PP2, input 8 doet het niet goed meer. Het ligt volgens mij aan een contactje op de printplaat. Als ik het stekkertje nl heen en weer beweeg (in de socket zeg maar) maakt ie af en toe contact.

snaarplukker
10 september 2011, 18:46
Op de douaneverklaring vermelden dat het om een te repareren artikel gaat.
Na reparatie zal de reparateur wel op de douaneverklaring vermelden "repaired goods".

Buzzel
10 september 2011, 19:25
Als het goed is, gaat opsturen je niets (douane-gewijs) kosten. Laat ze na de reparatie duidelijk vermelden op de bon/doos dat het om reparatie gaat. Dan zou, als het goed is, er geen extra kosten aan moeten zitten.

Ik heb overigens ook een oude defecte PP2, input 8 doet het niet goed meer. Het ligt volgens mij aan een contactje op de printplaat. Als ik het stekkertje nl heen en weer beweeg (in de socket zeg maar) maakt ie af en toe contact.

Is die socket dan niet gewoon heel vies? Bij mij hebben het hele stuk circuit van 6,7 en 8 geen stroom, dus is vast ook een rot solderinkje, maar ik kan er niet bij :(


Op de douaneverklaring vermelden dat het om een te repareren artikel gaat.
Na reparatie zal de reparateur wel op de douaneverklaring vermelden "repaired goods".

Dan zal ik hem denk ik toch maar opsturen, aan een niet werkende heb je toch niet zo veel

Fiendish
10 september 2011, 20:06
Gewoon zorgen dat er iets als Repair/RMA article/oid op word gezet bij het terugsturen en dat in de papieren ook duidelijk word aangegeven dat het om een reparatie/vervanging gaat, dan zou je pakketje netjes door de douane moeten komen zonder al te veel gedoe.

the sure thing
10 september 2011, 20:12
Nee, helaas geen vies contactje.....

Wat is het adres waar je m naar op gaat sturen?

Buzzel
11 september 2011, 14:14
Nee, helaas geen vies contactje.....

Wat is het adres waar je m naar op gaat sturen?

Stuur voodoo lab een mailtje ;) Binnen een dag bericht. Ze repareren hem zelfs zonder dat ik garantie heb.

Maar als je het zo nodig wil weten:

Voodoo Lab
RMA# 9279
3165 Coffey Lane
Santa Rosa, CA 95403