PDA

View Full Version : Goeie gehoorbescherming



rico91
9 september 2011, 19:07
Weet even niet waat dit topic thuishoort. Als hij ergens anders hoort, excuus daarvoor!

ik ben opzoek naar goeie gehoorbescherming en het liefst een paar aan touwtjes dat je hem om je nek kan hangen :P

Heeft iemand raad?
Ik zag die alphine oordoppen maar die zijn zonder touwtjes!

Beginnertjekb
9 september 2011, 20:18
Voor deze vraag kan je het beste eens bij een audicien kijken.

pasqual
9 september 2011, 23:50
Ligt er een beetje aan wat je er voor over hebt. Ik heb zelf otoplastieke van Elacin. Dit zijn oordoppen met een filter er in die het volume drastisch naar beneden halen maar wel de tonen redelijk helder laten klinken. Alleen de bassen zijn niet zo geweldig. Ligt ook aan het filter wat er in zit. Ik heb de Flexcomfort ER25. Er is ook een ER15 verkrijgbaar die minder dempt. De volgende keer neem ik de ER15 omdat de ER25 iets te veel dempt qua DB's.
Kosten: rond de 160,- euro. Is best veel maar ik heb het geluk dat ik door mijn werk recht heb op deze oordoppen, alleen van een ander type. Ik heb in overleg met mijn baas deze zogenaamde muzikanten oordoppen mogen aanschaffen en heb het verschil zelf bijbetaald. Alleen hebben deze specifieke doppen géén koordje:angry: Ook verkrijgbaar met koord: Flexcomfort Clearsound.

HaroldA
10 september 2011, 11:32
Ik heb Exinore 15dB's van Schoonenberg. Wederom €160,- en geen koord.

Oranjeaap
13 september 2011, 22:52
Ik ben ook naar zo'n gehoor winkel gegaan. Inderdaad iets onder de 200 euro inclusief 2 jaar verzekering voor schade of diefstal.
Ik kon kiezen uit 3 verschillende decibel filters. Heb voor de middelste gekozen; het moest natuurlijk wel goed beschermen maar wilde ook wel lage volumes kunnen horen met die dingen in.
Er zijn ook verschillende filters voor verschillende geluiden. Ze hadden dus ook een filter voor muziek.

Ben er erg blij mee maar vergeet ze vaak mee te nemen. Er zat wel een koordje aan. Die dure beschermers werke dus gewoon 100x beter dan van die goedkope dingen.
Het coolste aan die dingen is dat iemand die gewoon zachtjes praat ook te horen is terwijl naast je de drummer als een mongool zit te rammen. Echt geniaal. Je hoeft ze dus niet steeds uit te doen als je even wilt overleggen tussendoor. En ze vervormen het geluide minimaal. Die goedkope dingen halen al het hoog weg vind ik.

reckless_life
14 september 2011, 11:09
Ik heb er bij de EOS besteld. Ze zouden 20 dB dempen en muziek niet vervormen. Dat was 45 Euro voor 2 paar. (zonder touwtje, maar ik wil er dan ook geen met touwtje)

Voor live muziek heb ik ze nog niet gebruikt, maar ik heb er probleemloos stenen tegels mee gezaagd met een slijpschijf terwijl je mekaar toch nog kunt verstaan.

De duurdere zullen wel beter zijn (hoop ik toch voor die prijs), maar ik heb nooit kunnen vergelijken.