PDA

View Full Version : Hoe pik je de beste gitaar uit binnen eenzelfde type en model?



Archtop
9 september 2011, 09:54
Dag

Ik ben bij een gitaar atelier geweest en heb geloof ik wel het juiste model en type gevonden inmiddels.

Nu blijken ze toch allemaal weer net iets anders te klinken zo lijkt het.

Zijn er mss tips voor het kiezen van de beste gitaar binnen hetzelfde type en model?
Ik ben een beginnend gitarist en kan alleen maar af gaan op een vaag soort persoonlijke voorkeur. Ik vermoed echter dat zoiets wel beter is aan te pakken. Vraag is echter hoe?

Of moet ik de verkoper laten kiezen maar hoe weet ik dan dat hij mij niet juist diegene de is gevallen in de maag splits of waar anderszins iets mee aan de hand is wat ik als leek niet zie of hoor?

En hoe herken ik dode punten op de hals of zoiets? Ik las daar iets over maar snap niet hoe ik die allemaal kan vinden? Is dat net zoiets als dode pixels? ;)

gr
Anne

bass blom
9 september 2011, 10:00
onversterkt er op spelen is een goed uitgangspunt.
dan 'voel' je de gitaar het meest puur.
dan als je er een hebt waarvan je denkt, die kan het zijn, pas op een amp aansluiten.
oh lol, een acoust :D

barno
9 september 2011, 10:10
Relevante vraag. Ik zou in jouw plaats een ervaren gitarist meevragen want het is als beginner niet evident om een gitaar op alle punten echt juist in te schatten.
Of inderdaad afgaan op de verkoper zijn oordeel (als dat iemand is waarvan je gehoord hebt dat ie zijn vak kent en geen commerciële doordouwer is).