PDA

View Full Version : Rotosound 'yellow' snaren



wireman
8 september 2011, 23:03
Tegenwoordig bestel ik mn snaren via de site ´lordofthestrings´ HELEMAAL SUPER! Binnen twee dagen liggen ze in de bus en het is goedkoper. Bovendien loop ik ook niet het risico dat ik voor snaren de deur uit ga en weer met speeltjes thuiskom... een ziedend vrouwmens.. (deegroller inkluis). Anderzijds is het altijd heerlijk om ffies een uurtje rond te hobbelen in de shop..
Nee... dat moet dan maar stiekem via MP of iets dergelijks.. (hee... een vent moet toch wat?..)

Normaliter heb ik altijd de GHS Boomers GBL 010. Nu zag ik op de site de Rotosound yellow staan.. zelfde dikte als de Boomers en zelfde prijsklasse als de Boomers. Toch maar eens proberen.. Vanavond de Rotosound erop geslingerd en ik moet zeggen.. Ze zijn helemaal niet verkeerd. Ik ben er nog niet uit of de Boomers beter zijn.. Dan zou ik voor de gein een keer de pepsi test moeten doen.. In een repetitie starten met de boomers en eindigen met de Rotosound's.. of een keer opnames maken met de twee en dan kijken hoe het in de bandmix klinkt.. Ik heb het idee dat ik wat meer mids en laag heb.. maar dat is denk ik bedrog.. Volgens mij ontloopt het elkaar niet zo veel, maar de feel is in ieder geval dik in orde..

anderen ervaring met Rotosound? Ik dacht altijd dat die lui alleen bassnaren maakten.. zo zie je maar weer... what do i know?

rijsberman
9 september 2011, 00:02
Ik heb ze ook. Bevallen prima. Ik vind ze prettiger dan d'adario, gaan ook langer mee. Of ze beter bevallen dan ernie ball, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik ben geneigd te zeggen dat ik ze op m'n strat fijner vind. Overigens bevalt Picato (via zelfde top site) ook erg goed.

jules
29 september 2011, 11:18
ik heb ze er ook opgezet gisteren, bevalt eigenlijk best wel, heb een hele tijd elixers gehad, maar ik heb het gevoel nu ik op een paar gitaren weer uncoated heb me dat eigenlijk wel goed bevalt, ben benieuwd hoe deze het vanavond doen op de repetitie

wireman
29 september 2011, 20:23
Laat het ffies weten... Ik vind ze cool... Echter blijf ik toch bij mn Boomers.. Hoe dan ook.. het is een goed alternatief.