PDA

View Full Version : Effecten pedalen combineren (van verschillende merken)



rico91
8 september 2011, 22:33
De titel zegt het eigenlijk al.
Kan je alle effecten pedalen combineren met elkaar zonder problemen?
En dan bedoel ik met name van verschillende merken.
Ben zelf een lake in effect apparatuur voor gitaar.. Dus voordat ik wat ga kopen eerst maar even deze vraag.

Alvast bedankt!

Lomeos
8 september 2011, 22:41
Ja hoor. Dat is het leukste wat er is. Lekker eindeloos combineren. De ene keer werkt het beter dan de andere, maar het kan allemaal.

rico91
8 september 2011, 22:50
cool! ben er zelf nog niet zo thuis in, maar er gaat een wereld voor me open haha.. dat geklooi heletijd met die effecten op mn versterker..
moet wel zeggen dat ze aardig duur zijn.. 120 euro voor 1 effectje haha..
prijzen verschillen wel hoor..

maar thnx voor je snelle antwoord!

refused199
8 september 2011, 23:09
De titel zegt het eigenlijk al.
Ben zelf een lake in effect apparatuur voor gitaar..


Ik hoop dat je er niet in verdrinkt!

wireman
8 september 2011, 23:20
Tip.. Koop je pedalen lekker tweedehands.. Ze zijn doorgaans nogal waardevast en als het niet bevalt verpats je ze door..

Voor 120 euro zit je in de tweedehands doorgaans goede spullen hoor.. (voor de basis dan) Er zijn ook heel veel overprices spullen. Je kan bijvoorbeeld in een muziekzaak lekker proberen en als je wat tofs hebt.. kijk je gewoon op MP of GM.. Er is veel te vinden voor rond de 50 euro.. ga lekker proberen en dan kan je altijd uitstapjes maken naar duurder spul. Er zijn drives voor 40 euro en er zijn drives voor 500 euro.. net wat je zoekt en wil..

Welkom in de wereld die GAS heet! :seriousf:

rico91
9 september 2011, 16:47
Heb inmiddels een mooie koffer gevonden waar ik de effecten in kan zetten.
Maar heeft nou elk effect pedaal een eigen voeding nodig?
Hoe doe ik dat als ik er 6 naast elkaar heb liggen. Heb ik dan ook 6 stopcontacten nodig of kan ik dat op een andere manier aan elkaar linken ofzo?

tomdiedom
9 september 2011, 17:09
Is een pedaal voedings-faq bovenaan dit subforum, lees dat door en je vragen worden beantwoord.