PDA

View Full Version : Scopperloit demo track `Almost Home`.



Scopperloit
8 september 2011, 22:32
Hallo mensen,

de afgelopen weken heb ik met mijn band Scopperloit gewerkt aan wat demo's in eigen beheer. Het zijn drie nummers: twee moeten nog worden afgewerkt, maar eentje is al compleet opgenomen.
Ik heb alvast een poging gedaan het te mixen, maar ik ben echt een leek als het om mixing gaat. Het nummer heet Almost Home. http://soundcloud.com/robbertvangorkum/almost-home-demo-2-1

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en feedback over de mix zou super zijn.

nak
8 september 2011, 23:24
Scopperloit? wat een geinig vreemde naam.
Als de vraag betrekking heeft op de mix dan vallen mij wel een paar dingen op.
Tis niet zo mijn muziek maar als ik het zo hoor dan valt mij de bassdrum nogal op in minder positieve zin qua mix maar ook als spel.
Ik vind een scherpe tik in de bassdrum fantastisch met metal maar bij jullie muziek vind ik hem meer storend.
Ik had die liever wat ronder met meer 'live' feeling gezien, en het is ook net of die scherpe tik net iets out of timing is met de 'whoomp'.
Zang had van mij ook wel iets harder gemocht.
'Denk dat het nog wel wat evenwichtiger gemixt kan worden.

Duhsjaak
9 september 2011, 04:42
Hi
In het verleden heb ik nogal eens geflirt met het toeval. Als je een groot vel papier in vieren vouwt en je spreekt af waar wenkbrauw, ooglijn, neus, mond en kin zitten, kun je alle vier een kwart van een gezicht tekenen zonder dat je de tekening van de andere drie ziet. Beetje flauw misschien, maar erg grappig onder bepaalde omstandigheden. Zeker onder omstandigheden waar bepaalde substanties een rol spelen,

Dit muziekje deed mij daar een beetje aan denken. Ik hoor een aantal mensen die aparte dingen doen, maar onvoldoende bezig lijken te zijn met het groepsgeluid. Of met de onderlinge communicatie die het groepsgeluid nodig heeft.