PDA

View Full Version : Scopperloit demo track `Almost Home`.



Scopperloit
8 september 2011, 22:32
Hallo mensen,

de afgelopen weken heb ik met mijn band Scopperloit gewerkt aan wat demo's in eigen beheer. Het zijn drie nummers: twee moeten nog worden afgewerkt, maar eentje is al compleet opgenomen.
Ik heb alvast een poging gedaan het te mixen, maar ik ben echt een leek als het om mixing gaat. Het nummer heet Almost Home. http://soundcloud.com/robbertvangorkum/almost-home-demo-2-1

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en feedback over de mix zou super zijn.

nak
8 september 2011, 23:24
Scopperloit? wat een geinig vreemde naam.
Als de vraag betrekking heeft op de mix dan vallen mij wel een paar dingen op.
Tis niet zo mijn muziek maar als ik het zo hoor dan valt mij de bassdrum nogal op in minder positieve zin qua mix maar ook als spel.
Ik vind een scherpe tik in de bassdrum fantastisch met metal maar bij jullie muziek vind ik hem meer storend.
Ik had die liever wat ronder met meer 'live' feeling gezien, en het is ook net of die scherpe tik net iets out of timing is met de 'whoomp'.
Zang had van mij ook wel iets harder gemocht.
'Denk dat het nog wel wat evenwichtiger gemixt kan worden.

Duhsjaak
9 september 2011, 04:42
Hi
In het verleden heb ik nogal eens geflirt met het toeval. Als je een groot vel papier in vieren vouwt en je spreekt af waar wenkbrauw, ooglijn, neus, mond en kin zitten, kun je alle vier een kwart van een gezicht tekenen zonder dat je de tekening van de andere drie ziet. Beetje flauw misschien, maar erg grappig onder bepaalde omstandigheden. Zeker onder omstandigheden waar bepaalde substanties een rol spelen,

Dit muziekje deed mij daar een beetje aan denken. Ik hoor een aantal mensen die aparte dingen doen, maar onvoldoende bezig lijken te zijn met het groepsgeluid. Of met de onderlinge communicatie die het groepsgeluid nodig heeft.

Het kan zo maar zijn dat dit precies het door jullie beoogde geluid is. In dat geval moet ik erkennen dat ik er weinig handen en voeten aan kan geven.

Laat eens horen of ik de plank misschien helemaal missla?

Vriendelijek groet, Gus

Scopperloit
9 september 2011, 08:55
@Nak: Ja de basdrum was nog een kwestie. Het is opgenomen dmv een midi drumkit die EZdrummer aanstuurt. Ik ben redelijk tevreden met het eindgeluid, maar die bassdrum moet nog wat getweakt worden. Bedankt voor je feedback in ieder geval!

@Duhsjaak: Ik moet toegeven dat dit een van de eerste nummers is die we als band hebben geschreven. Voor ons (en zeker voor mij) was het allemaal nog nieuw, dat muziek schrijven. We zijn ook nog zoekende naar onze sound en ik kan best begrijpen wat je bedoelt, maar wij zijn blij hoe het uit de verf is gekomen. Om nu te zeggen dat je de plank misslaat vind ik wel erg overdreven: je hebt een mening en die mag je gerust delen. Het kan zijn dat onze soort muziek je niet aanspreekt, maar ik ben allang blij dat je feedback hebt gegeven!

Duhsjaak
10 september 2011, 06:36
Hi
Ah..... dat verklaart het 'weinig ingespeelde' groepsgeluid of het ontbreken daarvan.

Ik kan niet eens zeggen of het wel of niet mijn muziek is, nu het zich nog helemaal moet ontwikkelen. Mijn mening IS ook helemaal niet zo belangrijk.

Ik vind het leuk dat je zo moedig bent geweest het te plaatsen.

Ik persoonlijk zou in eerste instantie meer tijd steken in het maken van een hecht groepsgeluid dan dat ik me druk zou maken over het tweaken van een bassdrum. De energie die je steekt in iets dat je al hebt gedaan, kun je ook steken in iets nieuws!

Lekker nog een poging doen. Ik ga zeker weer luisteren.
Vriendleijke groet, Gus

Scopperloit
10 september 2011, 09:53
@Duhsjaak: In ieder geval bedankt dat je meedenkt in het proces. Ik heb gisteren nog overlegd met de zanger en wij zijn toch van mening dat de midi drumkit de feel gewoon niet goed kan overbrengen. Het klinkt tijdens repetities en live gigs gewoon levendiger en daar klinkt het naar mijn mening ook veel meer als één geheel. Wat ook jammer is, is dat het midi drumstel wat wij hebben geleend niet al te duur was, want ons motto was: "Kunnen we voor €0 een redelijke demo maken?". Ik denk dat we daarin wel zijn geslaagd, maar dat het niet eer heeft gedaan aan het nummer. De registraties van de drummer zijn door die midi kit echt apart overgekomen. Vaak lijkt het alsof hij soms maar wat doet terwijl de registratie gewoon knudde is. Het doel van deze demo was bedoeld om een indruk te geven als we iets moeten opsturen naar cafés en dergelijke. Ik heb zelf geen zin om er meteen flink wat geld in te stoppen.
Ik snap wat je bedoelt met een hecht groepsgeluid, maarja hoe definieer je dat? Wij vinden dat het live veel beter uit de verf komt dan op zo'n simpele demo. Ik neem het je ook niet kwalijk als je zoiets zegt, je wilt graag helpen en daar werk je goed aan mee!