PDA

View Full Version : jeeej, kheb EINDELIJK mijn peavey !! (en een vraagje erover)



skabouter
27 mei 2003, 23:29
mijn peavey Renown 400 is binnen. wat een prachtgeluid !! ik kan het nauwelijks bevatten. de dist is iets minder dat ik eerst in mijn hoofd had zitten bij het testen, maar HEE, daar heb mijn GT-6 voor.
hij klinkt verder echt perfect, met alles wat ik uit die gt-6 haal, en ik ben heeeeeeel blij !!

hij heeft ook een leuke footswitch, voor channel select (clean/drive), Combiner (CLEAN+DRIVE, zeer apart, nog nooit gezien bij een amp....)
en Reverb.

hij is alleen heeeel groot, en zwaar (pffff) en hij kan heeeeeel hard. ik wilde heeeel eventjes checken hoe hard, maar ik durfte niet langer dan een seconde op 5. kwas bang voor de ruiten, en voor mijn oren, echt serieus, hij was hard ! (en in de oefenruimte speel ik op een 100 watt marshall top, met 4x12, en dan op 7, en das lang niet zo hard.....)

maar een vraagje. hij heeft aan de voorkant 2 inputs. High gain, en low gain. das me duidelijk. ik kan mijn GT-6 daar inpluggen, en dan heb ik wat aan de eq etc van dat ding. maar ik heb hem liever in de return altijd, zodat ik het goede uit mijn GT-6 haal. maar hij heeft niet di-rect een send/return, maar aan de achterkant zitten 2 jacks. een Power amp In, en een Pre amp Out.

ik doe de GT-6 nu in de Pre amp out. het werkt wel precies hetzelfde als de return (dus de knoppen aan de voorkant doen niets meer, en alles moet van de GT-6 komen,) maar is het ook goed wat ik doe ?
ik denk van wel, maar moet het ff zeker weten. :roll:

shredneck
27 mei 2003, 23:36
ik denk dat ie in de " poweramp in " moet, eerlijk gezegd.

dat je eq etc. niet meer reageert is normaal, je slaat namelijk de hele preampsectie over en je gt6 is dan de preamp.


have fun.

skabouter
27 mei 2003, 23:48
juist das de bedoeling ja, dat niets werkt.
maar je zegt zelf dat GT-6 power amp is. dan moet ie toch JUIST in preamp out ?
want is geen poweramp

shredneck
27 mei 2003, 23:54
? dat zeg ik niet.


Ik zeg dat de gt6 naar je powerampin INGANG moet. Dan fungeert ie als een preamp.


Dat zeg ik.

JanPieter
28 mei 2003, 08:17
http://www.peavey.com/media/pdf/manuals/80300142.pdf , dit is manual staat vast wel in waar alles voor dient? suc6 :)

Bins
28 mei 2003, 09:34
Volgens mij is preamp out hetzelfde als de "effects send" en poweramp in hetzelfde als "effects return". Je Gt 6 moet dus met zijn output aan de poweramp in. (dat betekend dus niet "plug hier een poweramp in" maar "ingang van de poweramp"). Je gebruik dan je Gt6 als preamp en het poweramp gedeelte van de Peavey.

<edit>ok, dit was dus al gezegd...negeer mij</edit>

De Teng
28 mei 2003, 10:12
Idd... maar kun je je GT6 niet 'gewoon' in je input doen? Ik weet niet of het haalbaar is, maar dan kun je nog met boost dingen spelen, aangezien je al een topvoorversterker hebt. Zonde om die niet te gaan gebruiken. Ik heb me laten vertellen dat een GT6 mooie modulatie effecten heeft, maar de preamp sectie een nogal hoog Brinta gehalte heeft. Dat zou ik doen.. maar ja, wie ben ik...;)

De Teng
28 mei 2003, 10:13
Idd... maar kun je je GT6 niet 'gewoon' in je input doen? Ik weet niet of het haalbaar is, maar dan kun je nog met boost dingen spelen, aangezien je al een topvoorversterker hebt. Zonde om die niet te gaan gebruiken. Ik heb me laten vertellen dat een GT6 mooie modulatie effecten heeft, maar de preamp sectie een nogal hoog Brinta gehalte heeft. Dat zou ik doen.. maar ja, wie ben ik...;)

Oh ja.... en mijn Peavey T-max (bassamp) heeft ook zo'n combine functie. Tube en transistor kanaal samen. Lekker overdrive en clean samen, heel apart ja.

shredneck
28 mei 2003, 11:02
de 4 kabelmethode is absoluut de beste methode, toen de gp8 van roland uitkwam ben ik hier mee gaan werken en tja, je haalt de absolute max uit je apparaat, geen ongewenste preampkleuring etc.

FNaRK
28 mei 2003, 11:11
toen de gp8 van roland uitkwam ben ik hier mee gaan werken en tja, je haalt de absolute max uit je apparaat, geen ongewenste preampkleuring etc.

Damn....die GP8 is 20 jaar oud :lol:

shredneck
28 mei 2003, 17:09
whaha, hm, het was mijn eerste processor, zo'n 16 jaar geleden. ...okok, hij was al een jaartje of 3 a 4 uit.


:razz:

Static-M
28 mei 2003, 17:18
Beßer van die Peavey man, ik heb ook een Peavey (Rage 158 :oops: ) en een Digitech RP200 multi-effect, maar samen klinkt dat echt gooooooooooooooeeeeeeeeeeeeed jonge! M'n gitaarleraar zegt dat dit komt doordat Peavey-versterkers het geluid heel erg kleuren. IIG klinkt de distortion niet zo nep, zo gemaakt zeg maar... Vet kewl!

Ic3gl0vE
28 mei 2003, 17:55
ik denk dat je met goooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed toch wel een beetje overdrijft hoor.. laatst een rp100 in een rage geplugd en dat is inderdaaad wel aardig maar het is natuurlijk niet het geluid van een grote versterker hè....

Soulflyhigh
28 mei 2003, 19:12
[quote="Static-M"]Beßer van die Peavey man, ik heb ook een Peavey (Rage 158 :oops: )
Quote:

Haha die heb ik oo gehad. Man wat een baggerding! Ik heb nu een H&K Tour Reverb 100 watt met een MT-2 Metalzone er tussen. Man das pas distortion. Ff om op je vraag terug te komen. Dat die distortion bij jou o kut klinkt komt door de amp zelf. Toen ik er zelf een had met mt 2 ertussen klinkt het ietsje beter alleen dan krijg je een heel schel geluid omdt die speaker de bas niet trekt. Ik denk dus dat je gewoon een nieuwe versterker moet kopen om een betere distortion te krijgen. :lol:

skabouter
28 mei 2003, 21:04
sorry shredneck, ik las neit goed wat je zei...

en Bins, je kan best gelijk hebben, maar je kan het dus gewoon op 2 manieren opvatten.
ik ga nu de manuel lezen, om te kijken hoe het zit

bedankt allen !!

Negative K3 fan
29 mei 2003, 02:13
wanneer ga je ons verblijden met een paar gave clips skabouter?

skabouter
30 mei 2003, 00:35
kheb zat shit op de pc. kom maar op msn :)

Raffel
30 mei 2003, 08:31
ligt dat aan mij of waarom koop je een versterker als je toch de pre-amps van een gt-6 gebruikt?

shredneck
30 mei 2003, 09:10
dat ligt niet aan jou maar....

wellicht wil skabouter niet alleen afhankelijk zijn van de gt6(hij zal maar eens stuk gaan tijdens een gig, de renown is een backup die je toch al gebruikt) en waarom zou je je afhankelijk maken van wel of geen p.a. situatie? (je kunt immers met de gt6 zo de tafel in).


gt6 +combo is een goedgekozen combi, denk er maar eens over na.

Raffel
30 mei 2003, 14:45
ik niet :) Engl Powerball over 3 weekjes :)

Negative K3 fan
30 mei 2003, 15:21
kheb zat shit op de pc. kom maar op msn :)

ik ben al 2 keer op msn

skabouter
31 mei 2003, 03:08
joh, zo`n vette combo, met GT-6 is gewoon goed. ik had een 20 wattertje, en de GT-6 klonkt er lang niet optimaal door.
ik heb nu echt een mooier geluid.

en ik had ook een amp nodig voor de velen optredens die we tegenwoordig hebben. kan niet altijd met een 20 wattertje thuis, en geleende spullen op een gig blijven leven.

ik haal nog veel uit de GT-6 ja, maar toch geeft die amp alles een mooier geluid, dus is het zeker geen loze aanschaf, hoor :)