PDA

View Full Version : ZEER Goed nieuws flimpje!



TimoSomers
8 september 2011, 14:35
http://www.youtube.com/watch?v=GfpKrNgeI5c&hd=1

Spreekt voor zich!!!!

MichaelSS
8 september 2011, 14:37
Pff ganz Geil

Harald
8 september 2011, 15:47
Kan je dat hoofdtelefoonkabeltje niet achter je rug hangen :sneaky:

Maar dat is dan ook het enige wat er op aan te merken is :seriousf:
(nou ja, bijna dan, een noise gate voor je eerste inzet zou ook niet verkeerd zijn)

Lekker! Inzet in het begin, met dat eerste akkoord is trou wens erg mooi gevonden :ok:

BibixMusic
8 september 2011, 16:10
lekker tiemsel! :rockon:

Jedeel
8 september 2011, 18:03
Kan je dat hoofdtelefoonkabeltje niet achter je rug hangen :sneaky:

Ik denk dat de kabel daar iets te kort voor is...
Rond 2.10 trekt'ie ook bijna de hoofdtelefoon van zijn hoofd volgens mij :seriousf:

Maar..... geweldig gespeeld en een heerlijke (Satriani-)sound.:blast:

TimoSomers
8 september 2011, 20:02
Thanks scheetjes!!!

muziekschuur
8 september 2011, 20:41
Hij zei scheetje tegen me.





Zo mien jong..... da's tael vo'r d'n koeien.... Maer goed gedaen jonguh.

Epii
8 september 2011, 20:46
Ik hoop dat ik kan komen kijken!

TimoSomers
9 september 2011, 17:54
Zou tof zijn!


Ja ik wou eigenlijk scheetje tegen Bibi zeggen, maar ik wou de rest niet achterstellen :D.

Duhsjaak
9 september 2011, 18:56
Hi
O fijn, dat overkomt me niet meer alle dagen!

Helemaal eens met (effe spieken) ah..... Harald over dat eerste akkoord. Dat er wat herrie is voor dat je gaat spelen is alleen maar logisch met single coils en die bakken gain en effecten. Laat maar gieren.

Ik stoor me niet aan het kabeltje, maar wil je wel waarschuwen voor het voortdurende geprutsel aan je volume knop. Je kan het niveau van dit lied kennelijk betrekkelijk eenvoudig bijbenen, maar bij echt veeleisende (dat wil zeggen voor jou veeleisend, voor mij niet te doen) stukken gaat dat gepruts je ongelooflijk in de weg zitten. En het is op den duur een niet meer controleerbaar gedragje geworden, waarvan je je niet bewust bent, maar waar je spanning zich op den duur zal ontladen.

Rond 1970 deden een aantal gitaristen dat en ik ken er een aantal die echt veel moeite hebben moeten doen om dat af te leren. Daaronder ook de heer Jan A. Dat redt je niet zelf.
Zo'n pedagoog zet je eerst weer op nul en bouwt dat een nieuw patroon op voor je bewegingen en houding. Voor dat geld kun je een paar echt HEEL fijne gitaartjes kopen.

Verder van harte met de aftiteling en het heerlijke nieuws!!!
Vriendelijke groet, Gus

Martijn-w
9 september 2011, 19:06
Maar..... geweldig gespeeld en een heerlijke (Satriani-)sound.:blast:

Ik vind die sound altijd zo kunstmatig en onnnatuurlijk klinken.
Wel fantastisch gespeeld natuurlijk, ik wou dat ik 1/10 kon van wat Timo kan.

toneblo
10 september 2011, 07:39
Ik vind die sound altijd zo kunstmatig en onnnatuurlijk klinken.
Wel fantastisch gespeeld natuurlijk, ik wou dat ik 1/10 kon van wat Timo kan.


....??..:dontgeti:

TimS
10 september 2011, 12:27
Dat "gepruts" aan de volumeknop is toch om iets minder gain te krijgen bij de rustige stukken?

Duhsjaak
10 september 2011, 13:17
Dat "gepruts" aan de volumeknop is toch om iets minder gain te krijgen bij de rustige stukken?


Hi
@TimS
Er zal zeker een reden zijn waarom je dit zegt. Ik heb dit met een speciale reden opgemerkt.

Heb Timo geprobeerd te waarschuwen voor een val waarin high strung gitaristen in het verleden zijn gevallen. En waarschijnlijk nog. DIt leidt tot verminderde prestaties en blessures. Je kunt daarvoor niet vroeg genoeg worden gewaarschuwd. Beter te vroeg dan niet. Zou het jou zijn opgevallen?

Het verschil tussen het een en het ander was mij wel duidelijk.
Nu dus, voor Timo, extra duidelijk. Dank voor je bijdrage.

Vriendelijke groet, Gus

TimS
10 september 2011, 14:35
Volgens mij snap ik je niet helemaal, het ging toch om het draaien aan de volumeknop? Ik zie niet zo hoe dat voor blessures gaat zorgen.

savale
10 september 2011, 15:07
Gefeliciteerd! Weer lekker stukje muziek ook zeg!

Duhsjaak
10 september 2011, 16:07
Hi
@TimS
Kan zijn dat ik effe te kort door de bocht/tescherp heb gereageerd.
In dat geval: Sorry.

Er zit een verschil tussen
- aan je knopje draaien omdat de dynamiek van het stuk dat eist
- doelloos en in superhaast er aan prutselen

In het eerste geval zet je m harder of zachter om meer of minder volume of gain te krijgen.
In het tweede geval bestaat er een reeël gevaar voor ongecontroleerd gedrag. Het gevolg is dat je hand weg is van de plaats waar ie moet zijn. Dat leidt tot tijdverleis en vooral onzekerheid over de vraag of je nog wel op tijd terug bent. Vergelijk de gedachte dat de enige virtuoos die ik ken die zijn vingers krankzinnig liftte wijlen held John Entwhistle was. Het kost tijd om de vingers weer goed geplaatst terug te krijgen.

Dat ongecontroleerde gedrag van de rechterhand wordt niet zelden onder hoge spanning of verstopt verdriet een tic. Als die tic er maar lang genoeg inzit, verkrampen spieren wat voor verlies van kwaliteit en plezier zorgt. Op den duur kunnen daaruit heel akelige blessures ontstaan. Die strekken zich mogelijk uit van vingers tot in je hoofd.

No fun! zeiden ze dan in de punk tijd.

Dit heeft ook mij weer tot het inzicht gebracht dat ik dit onderwerp beter in een PM had kunnen aansnijden.

@Timo
Dit is net zoiets als gehoorschade. De ervaring leert dat veel mensen die pas serieus gaan nemen, als die zich aandient.
Ik kan je beter 10 keer te vroeg/op niks af waarschuwen dan 1 keer te laat.

Zo, genoeg geluld!!!
Van harte gefeliciteerd dus nog eens!!!

Vreindelijke groet, Gus

TimoSomers
10 september 2011, 18:46
Is geen tic ofzo hoor! Is bewust voor de gain.
Ik heb alleen een tic dat als ik niks sta te doen dat ik dan maar met mn volumeknop of toneknop ga spelen :D.
Maar dit was allemaal bewust voor de sound.
(Deze viel wel mee, maar als je me normaal ziet spelen zie je me om de 0,5 seconde schakelen aan de pickupswitch: allemaal voor de sound en zit mn spel niet in de weg).

Luke-wannabe
10 september 2011, 20:53
Hi
O fijn, dat overkomt me niet meer alle dagen!

Helemaal eens met (effe spieken) ah..... Harald over dat eerste akkoord. Dat er wat herrie is voor dat je gaat spelen is alleen maar logisch met single coils en die bakken gain en effecten. Laat maar gieren.

Ik stoor me niet aan het kabeltje, maar wil je wel waarschuwen voor het voortdurende geprutsel aan je volume knop. Je kan het niveau van dit lied kennelijk betrekkelijk eenvoudig bijbenen, maar bij echt veeleisende (dat wil zeggen voor jou veeleisend, voor mij niet te doen) stukken gaat dat gepruts je ongelooflijk in de weg zitten. En het is op den duur een niet meer controleerbaar gedragje geworden, waarvan je je niet bewust bent, maar waar je spanning zich op den duur zal ontladen.

Rond 1970 deden een aantal gitaristen dat en ik ken er een aantal die echt veel moeite hebben moeten doen om dat af te leren. Daaronder ook de heer Jan A. Dat redt je niet zelf.
Zo'n pedagoog zet je eerst weer op nul en bouwt dat een nieuw patroon op voor je bewegingen en houding. Voor dat geld kun je een paar echt HEEL fijne gitaartjes kopen.

Verder van harte met de aftiteling en het heerlijke nieuws!!!
Vriendelijke groet, Gus
?? Dat is toch gewoon toonvorming/gainregeling? Is geen tic hoor! Ik doe zelf ook niet anders als ik speel...

proguitar89
7 november 2011, 06:33
hoe heet die beweging met die vingers op de 44 seconden?

TimoSomers
7 november 2011, 12:38
hoe heet die beweging met die vingers op de 44 seconden?

Ik zie niet echt een bijzondere beweging?
Uhm, ik slide naar een beginnoot van een pentatonische lick toe, bedoel je dat?
Oh en ik verander van element ook met m'n rechterhand zie ik :D.

proguitar89
7 november 2011, 16:22
Ik zie niet echt een bijzondere beweging?
Uhm, ik slide naar een beginnoot van een pentatonische lick toe, bedoel je dat?
Oh en ik verander van element ook met m'n rechterhand zie ik :D.

ja ik bedoel de slide ik keek net op youtube naar slide

zelfs de slede techniek heb ik niet onder de knie.

Duhsjaak
7 november 2011, 16:43
................
Oh en ik verander van element ook met m'n rechterhand zie ik :D.

Hi
Ehhhhhh.......... ga je de kachel met me aanmaken? Nee toch hè? Da's nou niet zo verstandig. Ik rij al jaren in een Italiaanse auto. De indeling daarvan is als volgt. Bestuurder voorin, kind en evt. boodschappen op de achterbank. En de kofferbak is voor de gitarist die niet voor redelijke argumenten vatbaar is.

Oh tering, zijn die smilies weer op!

Nou ja, leuk dat deze weer is gebumpt dan maar.
Vriendelijke groet, Gus

Brewskie
7 november 2011, 17:41
Timo, even een vraagje over die endorsement. Verwacht Bo-el eigenlijk niet van je dat je dit soort filmpjes met die gitaren maakt ? Ik weet uit andere posts dat je die Fender-strat je favoriete gitaar vindt, maar dat vroeg ik me dus af.

TimoSomers
7 november 2011, 18:10
Timo, even een vraagje over die endorsement. Verwacht Bo-el eigenlijk niet van je dat je dit soort filmpjes met die gitaren maakt ? Ik weet uit andere posts dat je die Fender-strat je favoriete gitaar vindt, maar dat vroeg ik me dus af.

Meestal zijn dit soort filmpjes improvs, en die doe ik dan dus ook on the spot met welke gitaar ik op dat moment dan ook gebruik.
Ik kan het daarna wel gaan 'playbacken' met een Bo-El maar dat is ook weer zo.
Ik heb ook geen echt contract of whatever met Bo-El (Wat ik met Laney enzo wel heb).
Maar, 7 snarig gebruik ik exclusief Bo-El. En live probeer ik als ik 6 snarig speel altijd ook iets op een Bo-El te spelen. (De 13e gebruik ik dan ook voor alles behalve 1 nummer een Bo-El)

Harald
7 november 2011, 18:26
Een strat als favoriete gitaar... weet niet of je dat al te hard moet zeggen als Huub naast je staat ;)

Aardige kerel trouwens, Huub :) En Harry ook. Mag je op Groesbeek weer demonstreren voor Bo-El?

guhlenn
8 november 2011, 08:26
Hi
Ehhhhhh.......... ga je de kachel met me aanmaken? Nee toch hè? Da's nou niet zo verstandig. Ik rij al jaren in een Italiaanse auto. De indeling daarvan is als volgt. Bestuurder voorin, kind en evt. boodschappen op de achterbank. En de kofferbak is voor de gitarist die niet voor redelijke argumenten vatbaar is.

Oh tering, zijn die smilies weer op!

Nou ja, leuk dat deze weer is gebumpt dan maar.
Vriendelijke groet, Gus

:) Prachtkerel wat je bent :)

bass blom
8 november 2011, 08:36
:) Prachtkerel wat je bent :)

ja geweldig, diesjaak is onze huispoëet :D

TimoSomers
9 november 2011, 12:28
@Harald: Heb ik nog niets over gehoord, maar denk van wel. En zo niet kom ik sowieso even kijken :).

Harald
9 november 2011, 13:24
Leuk, mag er ook weer spelen :)

EDV
9 november 2011, 14:58
poeh, ja dan snap ik dat je van Prince niet zo onder de indruk bent :D

meul
12 november 2011, 17:31
Hey Timo,

is dit je pick voor de JB?
vind het 1 van je mooiste tracks! vooral tot 1:20
succes gozert! :rockon: