PDA

View Full Version : John mayer sound bereiken met Boss BD-2



roy6644
7 september 2011, 20:44
Ik ben druk bezig met nummers van john mayer te leren.
Alleen moet ik nog wel een beetje de juiste sound zien te bereiken.

Nu viel mijn oog op de boss BD-2 en las op internet dat het ook een soort overdrive is. Een boss SD-1 super overdrive heb ik al. Kan ik daar ook de john mayer sound mee bereiken of moet ik dan toch een boss BD 2 hebben?

Alvast bedankt.

Sonny
7 september 2011, 21:12
Ik denk dat je dan een Two Rock amp nodig hebt...

roy6644
7 september 2011, 21:15
Ik denk dat je dan een Two Rock amp nodig hebt...

Ja maar dat is wel een stuk duurder. Red ik het ook met een boss blues driver?

G.G.
7 september 2011, 21:26
Ja maar dat is wel een stuk duurder. Red ik het ook met een boss blues driver?

Hoe meer je wilt uitgeven, hoe meer je in debuurt van die sound komt, totdat je speelkwaliteit de beperkende factor wordt. JM sound zit voor een groot deel in zijn handen en versterkers.

Nitefly7
7 september 2011, 21:39
+1 over het vingers verhaal;
JM on a budget zou een Fender Blues Jr. zijn, met daarbij een Boss BD-2, of een Tubescreamer (TS-808), of een oude Marhall Bluesbreaker (zwarte pedaal)
kunst is om je 'gain' niet te hoog te zetten, maar vooral je volume te laten spreken..

welke versterker heb je nu?

roy6644
7 september 2011, 21:53
+1 over het vingers verhaal;
JM on a budget zou een Fender Blues Jr. zijn, met daarbij een Boss BD-2, of een Tubescreamer (TS-808), of een oude Marhall Bluesbreaker (zwarte pedaal)
kunst is om je 'gain' niet te hoog te zetten, maar vooral je volume te laten spreken..

welke versterker heb je nu?

Ik heb nu een fender mustang 1

Mitch
8 september 2011, 10:12
Transistor dus. Dan zou je met je SD1 al een eind moeten kunnen komen, daar heb je geen BD2 voor nodig. Maar je gitaar en aanslag techniek zijn belangrijker...

Terminus
8 september 2011, 15:55
Ik denk dat je het beste geen pedaaltje kan gebruiken dan een TubeScreamer, in de Mustang zitten zat opties die bijna identiek aan een TubeScreamer of Boss SD-1 klinken.

StevenStrat
8 september 2011, 17:43
Ik denk dat je het beste geen pedaaltje kan gebruiken dan een TubeScreamer, in de Mustang zitten zat opties die bijna identiek aan een TubeScreamer of Boss SD-1 klinken.

inderdaad. Het is nutteloos om boss pedaaltjes te kopen die amper beter gaan klinken dan wat er in de mustang al zit. Wil je echt een betere sound, kan je kijken naar blackface fenders voor de john mayer sound.