PDA

View Full Version : Waar zijn de prijzen voor gitaren het laagst?



Archtop
7 september 2011, 18:12
Tijd voor een zeer hollandse vraag:


Ik ben op zoek naar een goede gitaar, heb niet veel vertrouwen in het kopen van een instrument online en dus vroeg ik mij af naar welk land ik t beste een kerstvakantie kan plannen om enig prijsvoordeel te behalen
op het midden prijsklasse (150-500) gitarenfront in W-europa:

Duitsland, Belgie of de UK?

Concrete namen van winkels in bepaalde steden zijn uiteraard ook welkom:blast:

gr
Archtop

Greasemouth
7 september 2011, 18:53
Musicstore in Duitsland is vaak erg goedkoop.

adrinalino
7 september 2011, 20:04
Op de Filipijnen kun je gibsons en ibanez Jem's krijgen voor onder de drie honderd euro...Echt het staat er echt op.

Hoi,

Aad.

Hotpepper01
7 september 2011, 20:07
Het meeste voordeel is te halen als de vakantie niet in de kerstperiode wordt genoten en er geen nieuwe maar een gebruikte gitaar wordt gekocht. Voor een nieuwe zou ik inderdaad een kijken naar Korn, MusicStore of Thomann in Duitsland. En Ebay UK of Duitsland hebben vaak ook een behoorlijk aanbod. Nadeel is het risico (krijg je wat je aangeboden wordt) en je kan niet eerst even testen... maar aantrekkelijk is het vaak wel.

-Martijn-
7 september 2011, 20:12
Haha dat vind ik wel humor. Je vakantiebestemming baseren op een land waar een gitaar een tientje goedkoper is. :seriousf:

Schrevel
7 september 2011, 20:56
Het schijnt dat in Groenland in januari de uitverkoop is voor muziekinstrumenten.

-Martijn-
7 september 2011, 21:01
Zou proguitar89 een cursus Nederlands gedaan hebben?

Oranjeaap
7 september 2011, 22:28
Marktplaats is nog altijd goedkoper

wietse
7 september 2011, 22:52
china, of korea.

mesaman
9 september 2011, 20:40
dit is toch niet serieus?

en zo ja? ga niet op vakantie! koop hier gewoon die dikke gibson/fender/prs/jem/stagg. Wat een gejank om een paar tientjes en wel op vakantie gaan? oh oh gitarist zou ik bijna zeggen

Archtop
9 september 2011, 21:39
Musicstore in Duitsland is vaak erg goedkoop.

Ik zie dat het best veel scheelt soms. Hmmmm ....

gr
A.

FrankC
9 september 2011, 21:41
Op de Filipijnen kun je gibsons en ibanez Jem's krijgen voor onder de drie honderd euro...Echt het staat er echt op.

Hoi,

Aad.

HA HA HA! Schitterend!!

Archtop
9 september 2011, 21:42
Hotpepper
Interessant ga ik ook naar kijken.

En wat je andere tips aangaat; ik geloof in het verenigen van het nuttige met het aangename! ;p

Het vervelende van een tweedehands fiets of brommer bijv. is dat reparateurs vervelend doen als je hem wilt laten repareren terwijl hij niet bij hen gekocht is.

Is dat in de gitaarwereld ook dat u weet?

En hoe weet ik nu dat ik geen jatwerk koop? Zal in mijn prijscategorie wel meevallen maar toch ....
Aankoopbonnetje van destijds vragen?
Vertrouwen op de blauwe ogen?
Ook wat onderhoudsstaat aangaat enzo .......
daarom neig ik dus erg naar nieuw op dit moment.



dag
A.





Het meeste voordeel is te halen als de vakantie niet in de kerstperiode wordt genoten en er geen nieuwe maar een gebruikte gitaar wordt gekocht. Voor een nieuwe zou ik inderdaad een kijken naar Korn, MusicStore of Thomann in Duitsland. En Ebay UK of Duitsland hebben vaak ook een behoorlijk aanbod. Nadeel is het risico (krijg je wat je aangeboden wordt) en je kan niet eerst even testen... maar aantrekkelijk is het vaak wel.

G.G.
9 september 2011, 21:55
gitarenfront in W-europa:

Duitsland, Belgie of de UK?




china, of korea.

Wietse, ik weet niet wie jou aardrijkskundedocent was, maar hij heeft flink gefaald.

Archtop
9 september 2011, 22:09
Wietse, ik weet niet wie jou aardrijkskundedocent was, maar hij heeft flink gefaald.

:seriousf:

---------------------




Mag ik u iets vragen? Eet u echt modder zoals in Afrika of is dat een gitaarterm die ik nog moet leren?
http://www.youtube.com/watch?v=TW2Uoigo2z0

Ik ken wel mud pie en Muddy Waters....

G.G.
9 september 2011, 22:20
Damn, mijn docent nederlands heeft ook gefaald. "Jou" moet natuurlijk "jouW" zijn.

G.G.
9 september 2011, 22:22
Eet u echt modder

Moddereter = moderator, beetje flauwe woordverbastering.

wietse
10 september 2011, 11:59
Wietse, ik weet niet wie jou aardrijkskundedocent was, maar hij heeft flink gefaald.
niet gelezen dat hij alleen west europa bedoelde.

Ike57
10 september 2011, 12:45
Moddereter = moderator, beetje flauwe woordverbastering.

G.G. dit is echt een eye opener. :seriousf:

wireman
12 september 2011, 04:08
ja.. third eye.....:seriousf:

mesaman
12 september 2011, 21:59
brown eye?

:stop:

als je naar de filipijnen (nl lerares keek ik naar,niet luisteren ;) kan je gelijk een vriendin mee nemen! wat soa's verzamelen, gitaar mee nemen, echte rolex kopen. wat wil je nog meer?