PDA

View Full Version : Op je sokken door het huis voor de buren



Stuwy
7 september 2011, 17:46
Hey forummers,

Helaas heb ik al een beetje een slechte naam bij studentenhuisvesting, die krijgen wel eens telefoontjes over het gitaarspelen en denken nu dat ik volledige dagen de versterker open zet.
Tjah, ik ben echt niet de vervelendste hoor maar sommige mensen kunnen er zeer slecht tegen en dan ben je als gitarist de boeman.
M'n nieuwe buren zijn nogal extreem en hebben de laatste maanden zonder mijn weten m'n huisbaas platgebelt (studentenhuisvesting).
Nu sta ik op het punt m'n huis uitgezet te worden en dat wil ik echt voorkomen, daarom ga ik op zoek naar een alternatief voor m'n marshall jcm2000 met 4x4cab (nee hoor, geintje, speelde over een 5 watter).

Tot nu toe heb ik nooit echt goed geluid uit een koptelefoon weten te krijgen en ik weet nog niets van racks en audioapparatuur dat via de pc gaat enzo.
Is dat laatste wat ik nodig heb?, en maakt de kwaliteit van de koptelefoon ook vooral het verschil?
Heb alleen nog over pedaaltjes en een versterker gespeeld.

Alle tips zijn welkom want ik weet echt niet wat hier allemaal voor op de markt ligt en wat het beste zou kunnen zijn.

mvg, Stuart

G.G.
7 september 2011, 17:51
Ik heb voor 's avonds laat een Squier Sp10. Clean klinkt ie best redelijk op extreem laag volume. Kost op marktplaats iets van een tientje (of twee). Mijn kleinste buizenversterker is ongeveer 2 a 3 watt en dat gaat al gauw veel te hard.
Je zou ook een Pod ofzo kunne proberen, klinkt ook niet helemaal 100% maar dat doen kleine versterkertjes (hele kleintes) ook niet.

deathletters
7 september 2011, 17:57
ik zag ergens een marshall koptelefoon, was 100 euro. als je het er voor over hebt is dat misschien iets. met materialen van de versterkers en dingen.

interessander
7 september 2011, 18:01
Een goede koptelefoon is wel een aanrader in ieder geval, geen idee of die Marshalls ook echt goed zijn. Ik heb zelf gekozen voor een comfortabel gesloten model, minder bijgeluiden naar buiten en van buiten (aanslag van plectrum op snaren bijvoorbeeld)

Stuwy
7 september 2011, 18:01
Een klein versterkertje werkt eigenlijk al niet (al geprobeerd), aangezien het echt gehorige huizen zijn mag ik niet eens meer een versterker aan zetten!!!!
Akoustisch was eigenlijk ook al wel uit de boze met een western.
Misschien dat ik later de mensen van huisvesting tot normaal verstand kan brengen maar op dit moment is de koptelefoon de enige oplossing.

Ik ben bereid er een paar 100 euro in te stoppen als ik er dan gewoon een goed geluid voor krijg.. racks leken me ideaal?

RS-Rik
7 september 2011, 18:04
http://wirelessheadphonereview.com/wp-content/uploads/2010/04/hd5953.jpg


sennheiser 595


klaar met het verhaal

interessander
7 september 2011, 18:11
Er zijn ook (buizen)preamps in pedaalvorm met een emulated out waar je direct een koptelefoon op aan kunt sluiten van bijvoorbeeld Mesa, Blackstar, AMT electronics....
Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel verschillende sounds je wil hebben.

Rinze
7 september 2011, 18:13
Een koptelefoon op een gitaarversterker gaat niet klinken als er geen speakersimulatie tussen zit. Vervormde geluiden krassen dan heel erg. Koop een goedkope tweedehands modeler met een koptelefoon, klaar.

deejee
7 september 2011, 18:14
Speel thuis meestal op een line6 pocketpod. Goedkoopste Sennheiser koptelefoon en dat bevalt mij prima. Kunt er ook nog een Ipod op aansluiten om mee te spelen. Het voordeel is dat je volume en drive flink open kunt draaien en niemand heeft er last van behalve je eigen trommelvliezen.

BobvanKempen
7 september 2011, 18:17
Koop een Boss Micro BR en gebruik die als versterker voor je hoofdtelefoon. Klinkt nog vrij aardig hoewel natuurlijk niet zoals het echte werk.

Schrevel
7 september 2011, 18:18
Geen van mijn koptelefoons bleek tot nu toe bestand tegen overstuurde lage frequenties. Dus koop maar een goedkope, dan ben je minder geld kwijt als je 'm weer moet vervangen :(

O.J.
7 september 2011, 18:18
Akoustisch was eigenlijk ook al wel uit de boze met een western.

Het spijt me hoor, maar het geluid is hier echt niet het probleem.

allochthomas
7 september 2011, 18:21
Weet je zeker dat je huisgenoten niet gewoon eikels zijn? Ik heb een hele tijd een mark III en een bogner 4X12 hier op de flat gehad en dat ging prima. Uiteraard ga ik niet tering hard en op debiele tijdstippen lopen spelen.

Eric van Esch
7 september 2011, 18:24
Koptelefoonoplossing zal in jouw geval denk ik het beste werken. Er is genoeg te vinden, ook in dit draadje een leuke suggetie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?147808-De-beste-versterker-voor-thuis). Maar een Line 6 POD of vergelijkbaars is een mooie oplossing.

Wat betreft koptelefoons, de Sennheiser HD201 of HD202 zijn prima koptelefoons voor een laag bedrag, maar een goede monitor koptelefoon geeft toch wel net dat kleine beetje extra meerwaarde met spelen.

Ukeloeder
7 september 2011, 18:35
[bloedangel-modus]Weet je zeker dat je niet gewoon heel erg slecht bent?[/bloedangel-modus]

Of zijn je buren gewoon (zoals geopperd) enorme eikelbijters?

Daan_B
7 september 2011, 18:38
Heb je niet gewoon het recht om overdag geluid te maken? Van 8uur smorgens tot 10 uur savonds dacht ik. Ik vind het ook vervelend als mijn buren zaterdag morgen om half 9 de tuin vol bouwvakkers hebben, maar dat recht hebben ze.

macwilliams
7 september 2011, 18:38
Hoe laat begin je en tot hoe laat ga je door?

Daan_B
7 september 2011, 18:39
De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt:
gemiddeld piekbelasting
overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A)
's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A)
's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A)
Deze normen gelden niet voor bijzondere situaties. Als er gemiddeld per etmaal hogere geluidswaarden worden gemeten dan kan de geluidsoverlast die u ondervindt onrechtmatig zijn.

Olvert
7 september 2011, 18:42
Ik gebruik een Line6 pod studio met een Sennheiser HD650 koptelefoon, werkt prima voor mij. Je zou ook je versterker op een Weber headphone tap of een Weber attenuator met headphone out kunnen gebruiken.

Gr, Ollie

Agent_Smith
7 september 2011, 18:48
Ik gebruik ook heeeel af en toe mijn Line6 Pod met koptelefoon.
Dat werkt idd erg goed.
Het enige is vind ik wel dat het vermoeiender is voor mijn oren, omdat het geluid echt direct op je oren zit (nee, hij staat niet erg hard al is dat gevaar wel snel aanwezig denk ik).

rocker_71
7 september 2011, 18:48
Ik speel in de late uurtjes over mijn computer. POD2 aansluiten en een internet verbinding naar youtube etc en je zit gebakken!
Je kunt jezelf opnemen (audicity = free), meespelen met mp3's (die je ook kunt vertragen en toonhoogte wijzigen) en video lessen en tabs opzoeken. En het volume is heeeel acceptabel.

Harald
7 september 2011, 19:02
Akoustisch was eigenlijk ook al wel uit de boze met een western.

Zijn die woningen dan dermate brak qua geluidsisolatie? Je zou gewoon eens een vriend moeten vragen op jouw gitaar te spelen, en dan bij de buren gaan luisteren. Maar hier speelt reeds aanwezige irritatie iig al een behoorlijke rol. Van een akoestische gitaar zou je in het huis ernaast toch eigenlijk niet veel (om niet te zeggen niets, tenzij je keihard zit te raggen) mogen horen. Een dunner plectrum en een feedbackbuster kunnen het volume van de akoestische gitaar iig al een stuk omlaag halen.

Stuwy
7 september 2011, 19:24
1 van de buren is licht autistisch en daarom is ze zielig en moet ik eruit als het zo doorgaat.
Als je maar iets van geluid hoort van gitaar dan wordt er gebeld.
De isolatie is ontzettend slecht, oud eensgezinswoningkje en daarom betaal ik nu ontzettend weinig in de maand en daarom wil ik er wel echt blijven wonen.

Ik kan trouwens best wel aardig spelen hoor.. maar door dr beperking en andere frustraties zijn wij de pineut.
Dit is iets waar ze hun tanden in kunnen zetten en dat hebben ze gedaan, en ik kan me er nu alleen nog uit redden door niet meer versterkt te spelen!

TimS
7 september 2011, 19:38
Misschien kan je ook beter studeren in een studentenhuis, in plaats van iedereen gek te maken met je gitaarspel.
Goeie zet van die huurbaas, ik zou er ook gek van worden als ik moest leren en mijn buurman was een halvezool met een gitaar en versterker
Wat kan er toch een kut herrie uit zòn ding komen, laten we eerlijk zijn.
Zoek maar een stille hobby, ga maar postzegels verzamelen of zo.

Huh, zit je per ongeluk op het verkeerde forum ofzo?

Brum
7 september 2011, 19:45
Als jij een huurcontract hebt gesloten kan de huisbaas maar één ding doen als ie van je af wilt en dat is via een rechter. Wees gerust, die huisbaas van je heeft weinig om op te staan, mits jij je aan redelijke normen houdt uiteraard. Ik zou zeggen, speel gewoon verder, houd rekening met het volume en niet tot in de late uurtjes en er is niks aan de hand. Slechte isolatie is niet iets waar jij wat aan kan doen, dat is volledig aan je huisbaas te wijten, die is verantwoordelijk. Neemt niet weg dat je wel verantwoordelijk bent voor buitensporige overlast en wel rekening zult moeten houden met de gehorigheid. Maar zo nu en dan 's gitaarspelen heeft je huisbaas noch de buurvrouw weinig over te zeggen. Vaak weten huisbazen zelf ook van toeten noch blazen is mijn ervaring.

HaroldA
7 september 2011, 19:52
http://www.pedalspluseffectswarehouse.com/v/vspfiles/photos/PLMR-PDI03-2.jpg
Palmer PDI-03

En dan via een mixertje/geluidskaart/oid naar je koptelefoon. Kun je toch je lekkere buizengeluid behouden en toch stil spelen!

...en gelijk redelijk fatsoenlijke opnames maken!

allochthomas
7 september 2011, 19:53
Misschien kan je ook beter studeren in een studentenhuis, in plaats van iedereen gek te maken met je gitaarspel.
Goeie zet van die huurbaas, ik zou er ook gek van worden als ik moest leren en mijn buurman was een halvezool met een gitaar en versterker
Wat kan er toch een kut herrie uit zòn ding komen, laten we eerlijk zijn.
Zoek maar een stille hobby, ga maar postzegels verzamelen of zo.
Weet je hoe je dat goed oplost? Gewoon even vragen of hij wat zachter wilt doen, ik denk dat hij niet de beroerdste is als je het gewoon netjes vraagt.

telecastermaster
7 september 2011, 19:56
Als jij een huurcontract hebt gesloten kan de huisbaas maar één ding doen als ie van je af wilt en dat is via een rechter. Wees gerust, die huisbaas van je heeft weinig om op te staan, mits jij je aan redelijke normen houdt uiteraard. Ik zou zeggen, speel gewoon verder, houd rekening met het volume en niet tot in de late uurtjes en er is niks aan de hand. Slechte isolatie is niet iets waar jij wat aan kan doen, dat is volledig aan je huisbaas te wijten, die is verantwoordelijk. Neemt niet weg dat je wel verantwoordelijk bent voor buitensporige overlast en wel rekening zult moeten houden met de gehorigheid. Maar zo nu en dan 's gitaarspelen heeft je huisbaas noch de buurvrouw weinig over te zeggen. Vaak weten huisbazen zelf ook van toeten noch blazen is mijn ervaring.

Dat is helemaal waar. Maar een rechter kan waarschijnlijk meer begrip opbrengen voor iemand die blokfluit speelt dan iemand met een elektrische gitaar.

Verder ben ik het helemaal met Benwave eens. +1

HaroldA
7 september 2011, 19:59
Misschien kan je ook beter studeren in een studentenhuis, in plaats van iedereen gek te maken met je gitaarspel.

Geldt dat ook voor Rockacademie studenten?

allochthomas
7 september 2011, 20:03
Zooi oude opa's zijn jullie, met goeie afspraken kom je al een heel eind. Vaak ontstaan dit soort situaties door gebrek aan communicatie. Ik heb ook wel eens verzoek gekregen om wat zachter te gaan spelen omdat iemand aan het studeren was, dan doe ik dat ook gewoon.

marco v
7 september 2011, 20:03
Gelukkig hebben huurders ook rechten en niet alleen plichten. Jullie staan al tegenover elkaar, laat ze maar komen met de bewijzen, ze hebben de toon al gezet. Jij hebt ook recht op huurgenot, niet enkel die labiele huisgenoot.

Oranjeaap
7 september 2011, 20:07
Ik heb een Vox Valvetronix en een goede koptelefoon van zeker 30 jaar oud. Hij klinkt door de koptelefoon beter dan door de speaker eerlijk gezegd.

DemolitionColorScheme
7 september 2011, 20:17
1 van de buren is licht autistisch en daarom is ze zielig en moet ik eruit als het zo doorgaat.
Als je maar iets van geluid hoort van gitaar dan wordt er gebeld.
De isolatie is ontzettend slecht, oud eensgezinswoningkje en daarom betaal ik nu ontzettend weinig in de maand en daarom wil ik er wel echt blijven wonen.

Ik kan trouwens best wel aardig spelen hoor.. maar door dr beperking en andere frustraties zijn wij de pineut.
Dit is iets waar ze hun tanden in kunnen zetten en dat hebben ze gedaan, en ik kan me er nu alleen nog uit redden door niet meer versterkt te spelen!
Nou, dan is het simpel. Koptelefoon. Leuk is anders, maar in die situatie begrijp ik dat goed vanuit de andere kant.
Geloof me, je wil er ook niet een hele ruzie door creeëren. Ik speel nu 80% van de tijd met headphones omdat ik hier al zoveel klachten heb gehad. Je komt elkaar dan tegen in de trappenhal en er kan geen fatsoenlijke begroeting meer vanaf, alleen een awkward passering gepaard met stilte en elkaar niet aankijken. Ik speel nu nog weleens in de middag met een amp en cabinet omdat ik die amp-in-the-room-feel gewoon erg prettig vind, maar zodra ik serieus opnames ga maken of als het vroeg / laat is, dan prik ik de Axe-Fx in en ga ik met headphones aan de slag.

In jouw situatie zou ik gaan voor een modeler, desnoods software zoals Guitar Rig of AmpliTube, voor headphone spelen is dat gewoon prima en je hebt daarnaast nog lekker veel amps en effecten om mee te kloten, als je dat wilt. Scheelt ook weer kopen van gear. ;)

macwilliams
7 september 2011, 20:19
1 van de buren is licht autistisch en daarom is ze zielig en moet ik eruit als het zo doorgaat.
Als je maar iets van geluid hoort van gitaar dan wordt er gebeld.
De isolatie is ontzettend slecht, oud eensgezinswoningkje en daarom betaal ik nu ontzettend weinig in de maand en daarom wil ik er wel echt blijven wonen.

Ik kan trouwens best wel aardig spelen hoor.. maar door dr beperking en andere frustraties zijn wij de pineut.
Dit is iets waar ze hun tanden in kunnen zetten en dat hebben ze gedaan, en ik kan me er nu alleen nog uit redden door niet meer versterkt te spelen!

Autistisch of niet, regels & bepalingen blijven gewoon van kracht. Jij hebt net zo goed het recht om je hobby uit te voeren mits uitgevoerd binnen de geldende bepalingen. Ze kunnen je er niet uitgooien wanneer jij redelijke tijden en voljmes aanhoud.

Ze konden wat mij betreft de boom in.

Eric van Esch
7 september 2011, 21:20
We kennen nu alleen maar een kant van het verhaal he;), wat de een redelijk vindt kan al een ergenis van een ander zijn. Daarom voorkom ergenis dan ben je van alle gezeur af. Oftwel, wil je wel de lusten van een lage huurprijs, dan zal je moeten inschikken en dus ervoor moeten zorgen dat je niet als ergenis wordt ervaren. Modeler en koptelefoon dus!

macwilliams
7 september 2011, 21:39
We kennen nu alleen maar een kant van het verhaal he;), wat de een redelijk vindt kan al een ergenis van een ander zijn. Daarom voorkom ergenis dan ben je van alle gezeur af. Oftwel, wil je wel de lusten van een lage huurprijs, dan zal je moeten inschikken en dus ervoor moeten zorgen dat je niet als ergenis wordt ervaren. Modeler en koptelefoon dus!

Klopt, we hebben deze ene kant van het verhaal, dat zal ook wel zo blijven. Neemt niet weg dat er regels zijn. Voorkom ergernis? Als ik buren had die zo liepen te zeiken en dan ook nog als een jankende baby gaan lopen verschuilen achter vermeend autisme dan zou ik ook tamelijk geïriteerd zijn.. Voordat je het weet slikt die idioot z'n tong weer in omdat je met de verkeerde hand je voordeur dicht trok.

Volgens mij hoor ik m'n buurman ademen......:mad:

Jasper.
7 september 2011, 21:48
Held op sokken... Versterker op 11 en knallen! :rockon:

beruk
7 september 2011, 21:48
Ik ben uiteindelijk maar verhuisd omdat ik het zat was om het gebrek aan opvoeding van de studentjes naast me te compenseren. Voornamelijk vanwege mijn zoontje die bij voortduring 's nachts wakker schrok van het gekrakeel.
Wees een vent, doe jezelf een plezier en schaf een Korg Pandora Mini of een Line 6 pocket pod (€100,- ) aan deftige koptelefoon erbij. Klaar, iedereen blij.

nickofzo
7 september 2011, 21:50
of draai wat laag uit je geluid :hide:

Brum
7 september 2011, 21:59
Dat is helemaal waar. Maar een rechter kan waarschijnlijk meer begrip opbrengen voor iemand die blokfluit speelt dan iemand met een elektrische gitaar.

Nee hoor, geluidsoverlast is geluidsoverlast, de wet maakt echt geen uitzondering.

Een huurder krijg je sowieso niet zomaar uit z'n huis, daar komt nog heel wat bij kijken. Persoonlijk vind ik het recht van een huurder wel 's te ver gaan, ook door ervaringen...

De V
7 september 2011, 22:09
Dat je geluiden hoort betekent ook niet altijd dat je er last van hebt; blijkbaar realiseren veel mensen dat niet.

Maar wat een stel eikels zeg, zolang je op fatsoenlijke tijden speelt, op een fatsoenlijk volume en niet te lang zouden ze niet mogen klagen.

Overigens vind ik het ook erg teleurstellend dat ze niet eerst naar jou toe zijn gekomen om het probleem te bespreken.

Gearjunkie
7 september 2011, 22:23
Dat je geluiden hoort betekent ook niet altijd dat je er last van hebt; blijkbaar realiseren veel mensen dat niet.

Maar wat een stel eikels zeg, zolang je op fatsoenlijke tijden speelt, op een fatsoenlijk volume en niet te lang zouden ze niet mogen klagen.

Overigens vind ik het ook erg teleurstellend dat ze niet eerst naar jou toe zijn gekomen om het probleem te bespreken.

Daar heb je gelijk in... desondanks denk ik dat Stuwy zelf het initiatief moet nemen en kijkt hoe afspraken te maken zijn met zijn buren.

Oranjeaap
7 september 2011, 22:26
Ik ben ook student. Ik studeer in België, en de mensen zijn daar over het algemeen een stuk gemakkelijker met regeltjes en klagen enzo.
Ik speel elke dag wel een uur gitaar lekker scheuren met distortion. Ik heb weinig contact met mijn boven en onder buren dus ik had zoiets van 'ze komen wel aankloppen als ze er last van hebben'
Na een maand elke dag spelen nog steeds niemand aan de deur gehad. Ik had echter wel steeds in de gaten gehouden dat ik niet na 22:00 uur nog de versterker aan had.
Toen maar eens bij de buren aangeklopt om te vragen of ze er last van hadden als ik gitaar speelde. Steeds werden de schouders opgehaald en kreeg ik een reactie van 'ach ik hoor het wel maar heb er geen last van'

Het ligt dus maar net aan je buren. Als je buren klagen over elk geluid dat je maakt zijn het gewoon een stelletje zeikerds. Misschien moet je dan zelf het iniatief nemen en een andere plek zoeken. Mijn boven buren maken ook lawaai, ik hoor ze ook de trap af stampen en af en toe hebben ze een feestje. Zo lang ze het niet te gek maken ga ik niet lopen klagen.

Probeer anders met de ergste zeikers afspraken te maken op welke uren je hardop mag spelen

Taurus-
7 september 2011, 22:47
Onlangs heb ik "voor de heb" een Vox Amplug aangeschaft. Geinig dingetje waarvan verschillende varianten in de omloop zijn.

nickofzo
7 september 2011, 23:17
inderdaad, lekker geluidje zit daar ook in zeg!

zeiler
7 september 2011, 23:32
hmm...

als student in een studentenflat wonend ken ik je probleem wel een beetje ;)!
Nu kennen wij als eerder opgemerkt inderdaad maar één kant van het verhaal!

Een huurder mag je binnen één maand legaal op straat zetten:
"Wanprestatie houdt in dat u zich niet als een goede huurder gedraagt, bijvoorbeeld omdat u een huurachterstand heeft of omdat u voor ernstige overlast zorgt. Uw verhuurder kan in dit geval de huur opzeggen of direct bij de rechter eisen dat het huurcontract eindigt. De rechter kan u als huurder maximaal 1 maand de tijd geven om alsnog aan uw verplichtingen te voldoen."
Bij een hospitakamer is dat anders: "Een hospitakamer is een kamer die verhuurd wordt door iemand die in hetzelfde huis woont. Bij hospitakamers mag de huur in de eerste 9 maanden zonder opgaaf van reden opgezegd worden. Bij dit soort huurcontracten vormen de eerste 9 maanden namelijk een proeftijd, daarna gelden de normale huurbeschermingsregels. De verhuurder moet binnen de eerste 9 maanden wel een opzegtermijn van minimaal 3 maanden aanhouden. "

Een huurder mag je er dus neit zomaar uitzetten:
"Sommige verhuurders dreigen huurders met uitzetting, zonder dat ze het huurcontract opzeggen en zonder uitspraak van de rechter. Is dit in uw situatie het geval, dan kunt u om hulp vragen bij het Juridisch Loket."

bron: www.rijksoverheid.nl
---

bewijslast dient geleverd te worden als er juridische stappen genomen worden. Indien er van de buurman geen waarschuwing of vraag naar jou is geweest sta je redelijk vlug sterk!

Enige coulantie is natuurlijk wel op z'n plek! Als je in een (gehorig) studentenhuis woont (ik ken er weinig die dat niet zijn) moet je zelfs met een 5-watter hem niet flink open willen zetten 's avonds :)! Bij ons in de flat geldt de onuitgesproken regel dat je tot half 11 echt niet kan klagen en 't daarna langzaam oploopt: om 12 uur is't ook wel stil met uitzondering van af en toe een borrel van een paar kansloze hazen/verenigingen zonder sociëteit ;)!

aaronstonebeat
7 september 2011, 23:59
Heb je ooit al eens aangebeld bij je buren om erover te praten, met een bosje bloemen in de hand? Ik denk maar hardop; gooi je charme in de strijd (wat heeft het voor zin om gitaar te spelen als je die niet hebt ;)) Pak ze in.
De meeste oplossingen zijn hier al genoemd.

Ga een persoonlijke relatie aan met mensen, het maakt volgens mij niet uit of ze gek zijn of niet; dan ligt alles heel anders.

lefthandstrat
8 september 2011, 01:01
Denk dat je hiermee jezelf, je huisbaas en de buren tevreden zult stemmen:

http://www.voxamps.com/uk/jamvox/

Mooie prijs bij Feedback: 139,-
http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/vox-jam-vox/100005511/111133

Goede koptelefoon erbij en klaar ben je.

Ronald.ZaZ
8 september 2011, 01:55
ik denk dat je je wat meer moet aanpassen aan de tijdsgeest van nu.
je moet gewoon een filmpje maken terwijl je bijv. zijn vrouw of dochter of whatever ligt te douwen en dat dan op het internet zetten.
Als ie dan verhaal komt halen, plant je gewoon iets hard op zijn voorhoofd.
Erover praten is zooooooo 1998.

Tsja, of gewoon met een POD oid in de weer. Werkt ook best redelijk, maar minder spectaculair. Weet ook niet of je echt rock and roll wilt zijn of gewoon muziek maken.

JoeV
8 september 2011, 06:16
Ik kan meestal pas 's avonds na mn werk spelen en dan kan ik ook niet te veel lawaai maken. Niet door lastige buren maar omdat mn dochter ligt te slapen.

Ik heb een Vox Valvetronix die ik bijna niet gebruik omdat ik dit nu heb en speel via m'n laptop

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/106427/Line-6-Pod-Studio-GX.jpg

Die Vox heeft een goed geluid maar met een koptelefoon op is het veel minder dan die pod.

Je kan veel versterkers kiezen, opnemen, er zit een zéér basic drumcoputer op en je kan meespelen met mp3. Voor mij is dit ideaal als je toch niet op hoog of zelfs middelmatig volume kan spelen. Enkel spijtig dat je geen footswitch hebt om tussen geluiden te switchen.

Die amplug is ook wel tof, enkel zit je beperkt in je geluid.


Grtz

denis.hermans
8 september 2011, 08:57
Ik ken je budget niet maar misschien is de Boss E Band wel iets voor je.

Modelling is gebaseerd op de gt 10 van Boss. Het toestel heeft zelfs interne speakers die echt niet slecht zijn zoalg je niet te luid wil gaan. Je kan de boss e band echt zacht zetten zoals een radio en toch nog een goede klank hebben. Je bent oojk niet afhankelijk van een pc en kan jezelf opnemen en zelfs meerdere tracks stapelen... Ik heb dit toestel en ben er zeer tevreden mee.

Beginnertjekb
8 september 2011, 10:09
Heb je ooit al eens aangebeld bij je buren om erover te praten, met een bosje bloemen in de hand? Ik denk maar hardop; gooi je charme in de strijd (wat heeft het voor zin om gitaar te spelen als je die niet hebt ;)) Pak ze in.
De meeste oplossingen zijn hier al genoemd.

Ga een persoonlijke relatie aan met mensen, het maakt volgens mij niet uit of ze gek zijn of niet; dan ligt alles heel anders.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik woon in een huis die zo zeer gehorig dat je buren hoort douchen, naar de wc en andere gênante dingen;).....
en aangezien dat naast mij nog iemand woon die accordeon tot twaalf uur, wordt er eigenlijk nooit geklaagd, afspraak is niemand gaat klagen als de radio wat harder staat, iedereen maakt namelijk al geluiden die iedereen kan horen hahaha.

frekie
8 september 2011, 10:41
Blackstar HT-5 op een Marshall 2X12 kastje. Ik hoor de buren nooit klagen. Al ben ik niet on speaking terms met mijn buren...:seriousf:

Als het echt niet anders kan, een ouwe POD of zelfs een Vox Amplug en een koptelefoon.

reckless_life
8 september 2011, 11:02
Als jij een huurcontract hebt gesloten kan de huisbaas maar één ding doen als ie van je af wilt en dat is via een rechter. Wees gerust, die huisbaas van je heeft weinig om op te staan, mits jij je aan redelijke normen houdt uiteraard. Ik zou zeggen, speel gewoon verder, houd rekening met het volume en niet tot in de late uurtjes en er is niks aan de hand. Slechte isolatie is niet iets waar jij wat aan kan doen, dat is volledig aan je huisbaas te wijten, die is verantwoordelijk. Neemt niet weg dat je wel verantwoordelijk bent voor buitensporige overlast en wel rekening zult moeten houden met de gehorigheid. Maar zo nu en dan 's gitaarspelen heeft je huisbaas noch de buurvrouw weinig over te zeggen. Vaak weten huisbazen zelf ook van toeten noch blazen is mijn ervaring.

Ik vind dit ok, maar het is maar wat je overlast noemt.

Gitaargepiel kan wel erg vervelend overkomen. Er is ook een wereld van verschil tussen gitaargeluid van iemand die goed kan spelen en iemand die er niks van bakt en de hele tijd hetzelfde zit te proberen.

Ook nog, voor jezelf klinkt het ook anders omdat je er mee bezig bent.
Vergelijk het met een TV die luid staat. Dat stoort niet als je naar het programma kijkt, maar stoort wél als je met andere dingen bezig bent.

Ik probeer het op een uurtje per dag te houden en nooit na 22u.
Mijn buren zetten hun kleine radiootje aan op hun binnenplaats, dat ding speelt gewoon de hele dag van 's morgens tot 's avonds herrie. Ik vind dat meer "overlast" dan een uur of 2 gitaargeweld.

Rembull1980
8 september 2011, 12:23
http://wirelessheadphonereview.com/wp-content/uploads/2010/04/hd5953.jpg


sennheiser 595


klaar met het verhaal

Ik heb toevallig precies dit model koptelefoon. Ja het klinkt lekker icm een digitale pedaal (boss me-25) maar helemaal niet via de tube-versterker ala Marshall. De koptelefoon is bedoelt voor films en mp3-muziek.

Ik dacht, zeg het maar even, want goedkoop zijn deze koptelefoons allerminst.
Die van Marshall koptelefoon (de nieuwe) is interessant, want kan volgens de specs wel als een soort kopversterker dienen. Maar goed. Iedeen heeft andere smaak en spulletjes, het blijft proberen wat het beste bij je past.

Rembull1980
8 september 2011, 12:28
Ik vind dit ok, maar het is maar wat je overlast noemt.

Gitaargepiel kan wel erg vervelend overkomen. Er is ook een wereld van verschil tussen gitaargeluid van iemand die goed kan spelen en iemand die er niks van bakt en de hele tijd hetzelfde zit te proberen.

Ook nog, voor jezelf klinkt het ook anders omdat je er mee bezig bent.
Vergelijk het met een TV die luid staat. Dat stoort niet als je naar het programma kijkt, maar stoort wél als je met andere dingen bezig bent.

Ik probeer het op een uurtje per dag te houden en nooit na 22u.
Mijn buren zetten hun kleine radiootje aan op hun binnenplaats, dat ding speelt gewoon de hele dag van 's morgens tot 's avonds herrie. Ik vind dat meer "overlast" dan een uur of 2 gitaargeweld.

Ik snap je probleem helemaal trouwens. Heb zelf een soortgelijke situatie gehad. Ik kijk altijd of de buren niet thuis zijn wil ik de versterker open gooien. Voor de rest doe ik het zelf via digitale pedaal met koptelefoon.

Ja de buren zien het anders dan jezelf hoogst waarschijnlijk. Ieder vind zijn eigen overlast namelijk minder erg. Neemt niet weg dat van jouw buren hun overlast dus een gelijksoortig geval is. Gitaar of radio is dus niet van belang, overlast = overlast. Het is dus een twee-richtingsverkeer.

Wat ik raar vind is dat ze buiten jou om de huisbaas platbellen ipv je te benaderen, zo los je dingen veel makkelijker op. Misschien zelf eens een gesprek aangaan en de feiten voorleggen op een vriendelijke manier?

bat
8 september 2011, 12:36
Ik heb toevallig precies dit model koptelefoon. Ja het klinkt lekker icm een digitale pedaal (boss me-25) maar helemaal niet via de tube-versterker ala Marshall. De koptelefoon is bedoelt voor films en mp3-muziek.
Euh... zolang er geen goede luidsprekersimulatie tussen zit, klint geen enkele versterker goed over een koptelefoon. Ook niet over een Marshall koptelefoon, want ook dat is in feite niks meer dan gewoon een koptelefoon.

Orpheo
8 september 2011, 14:09
wat een pleuresluitjes zijn die buren zeg. darned. ik kan mijn mark hier op 1.5 zetten zonder dat de buren klagen. half uurtje dan he. daarna moet ie op 1, marshall idem dito. tot een uur of 8, daarna vind ik het zelf onhebbelijk, haha. daarna gaat de engl aan. en die kan namelijk veeel zachter en toch bljft ie qua tone en ballen overeind.

dvp
8 september 2011, 15:46
Je kan hiervoor een midi voetpedaal gebruiken toch?


Ik kan meestal pas 's avonds na mn werk spelen en dan kan ik ook niet te veel lawaai maken. Niet door lastige buren maar omdat mn dochter ligt te slapen.

Ik heb een Vox Valvetronix die ik bijna niet gebruik omdat ik dit nu heb en speel via m'n laptop

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/106427/Line-6-Pod-Studio-GX.jpg

Die Vox heeft een goed geluid maar met een koptelefoon op is het veel minder dan die pod.

Je kan veel versterkers kiezen, opnemen, er zit een zéér basic drumcoputer op en je kan meespelen met mp3. Voor mij is dit ideaal als je toch niet op hoog of zelfs middelmatig volume kan spelen. Enkel spijtig dat je geen footswitch hebt om tussen geluiden te switchen.

Die amplug is ook wel tof, enkel zit je beperkt in je geluid.


Grtz

Kingfisher
8 september 2011, 16:43
Ik heb een tijdje met hetzelfde probleem geworsteld (brakke muren, kreng van een buurvrouw: begon zelfs aan de deur te klagen toen ik onversterkd op de strat speelde).
Koptelefoon: koop een volwaardige koptelefoon, geen oordopjes. Oordopjes kunnen de plotse volumewijzigingen minder goed aan.

Ik heb de volgende zaken geprobeerd:
Vox mini-amp: leuk, maar cheap. Wel fijn om de stooges te spelen
Mesa V-Twin: bijna perfect amp geluid, maar geen reverb
Korg Pandora Mini: zeer goed om te oefenen, de drumsamples helpen echt, en de effecten zijn niet slecht.
Amplitube/Guitar Rig: Klinken zeer goed, maar m'n laptop kan het niet aan, dus veel latency, dus heel moeilijk qua timing (je zit altijd net naast de beat). Is dus wel een oplossing als je een deftige PC hebt
Amplitube op de iPad: te veel ruis

Mijn volgende stap is een Line6 HD500, of de Pro, als 't ie binnenkort uit komt.

Philippe
8 september 2011, 16:54
Ben te lui om alles te lezen.

@TS:

Goeie communicatie met de buren helpt nog altijd het best (zolang ze voor reden vatbaar zijn).

Mijn kamer grenst aan het huis van mijn buurvrouw van 60+.
Ik vraag regelmatig of ze er geen last van heeft. Daar antwoord ze op dat ze het natuurlijk wel goed hoort, maar weet dat het met een uurtje of 1-2 weer voorbij is. En geloof me..ik speel hard en heavy op mijn Mesa Mark III half stack.

Praat met je buren. Speel niet te lang achter elkaar en op christelijke tijden.

FruscianteFan
8 september 2011, 17:17
Communicatie is altijd handig ja. Vraag me ook af of de buren in het geval van TS niet gewoon eerst bij TS zelf zijn gaan klagen?

Daarnaast is het ene huis het andere niet, en de ene buur de ander niet. Mijn ouders klagen veel eerder over het volume van mijn Blues Junior - de buren hebben een paar jaar terug eens aangegeven het zeker wel te horen, maar er geen last van te hebben (sowieso gaat de versterker elke avond om 10 uur uit en 's ochtends niet voor 10-11 uur aan). Maar ik hoor ook verhalen dat mensen 's nachts niet akoestisch of zelfs op een semi-hollow onversterkt kunnen spelen omdat ze dan mensen wakker maken. Dat lijkt mij wel echt stomvervelend... ik wil op zijn minst onversterkt op een plank kunnen fingerpicken.

Niettemin, ik verbaas me zelf weleens over het volume van elektrische gitaren als iemand ergens in de kamer zit te spelen. Sommige gitaren zijn dan echt luid...

bat
8 september 2011, 17:46
In mijn eerste eigen appartementje had ik overlast van de buren.

Van de onderbuurvrouw die in de 80 was en weigerde om een gehoorapparaat te nemen, waardoor ik zo nu en dan midden in de nacht rechtop in bed zat als zij één of andere Aria aanslingerde op de CD-speler.

Van de buurvrouw naast me, in de 60, die blijkbaar wat bijkluste als naaister. En midden in de nacht de overlockmachine liet hameren in de kamer grenzend aan mijn slaapkamer.

Die onderbuurvrouw keek mij argwanend aan toen ik mijn gitaar naar binnen sleepte. Ik geloof niet dat ze anders ooit door had gehad dat ik gitaar speelde.

Inmiddels heb ik een 2-onder-1-kap en buren die er bijna nooit zijn. Ik kan me dus redelijk uitleven op zolder. Toch komt ook daar de versterker zelden boven de 2. Hard zat, zonder band erbij.

macwilliams
8 september 2011, 18:39
Goh, we hebben CID niet nodig om topics te laten ontsporen :seriousf:

Zei de gekke bijna belg:seriousf:
Ghehehe

Mitch
8 september 2011, 19:04
On topic doorgaan, geen herhaling van zetten. Grootspraak hebben we nu wel weer genoeg gezien.

Terminus
8 september 2011, 23:07
Je kan hiervoor een midi voetpedaal gebruiken toch?

Niet op het apparaat zelf, dan zal je een losse MIDI interface moeten hebben en of dat werkt weet ik niet. De UX2 heeft wel 2 jackingangen voor footpedals.

dvp
9 september 2011, 09:20
Ik speel namelijk na de uren via mijn interface (fasttrack pro) op mijn mac via Amplitube of Logic.

Daarbij gebruik ik dit board. De combinatie met Amplitube is perfect. Je kan alles toewijzen aan het board en zelfs leuke combinatie's maken.


http://images.thomann.de/pics/prod/149820.jpg

Terminus
9 september 2011, 09:58
Ik speel namelijk na de uren via mijn interface (fasttrack pro) op mijn mac via Amplitube of Logic.

Daarbij gebruik ik dit board. De combinatie met Amplitube is perfect. Je kan alles toewijzen aan het board en zelfs leuke combinatie's maken.


http://images.thomann.de/pics/prod/149820.jpg

Ik heb even gekeken en POD Farm 2.5 ondersteunt MIDI van andere apparaten dan de POD Studio dus je zou dan net zoals bij Amplitube alles met MIDI kunnen schakelen. Ook kun je bijna alles assignen (expressiepedaal naar delay time etc.). Maar als je de spullen daarvoor hebt kun je ook Amplitube, Guitar Rig of Overloud gebruiken.

dvp
9 september 2011, 11:39
Of Peavy Revalver. I heb Amplitube, Guitar rig en speel meestal met revalver (http://www.peavey.com/products/software/ReValver/).

Zeker ook eens bekijken.

TCDH
9 september 2011, 14:28
je moet gewoon een filmpje maken terwijl je bijv. zijn vrouw of dochter of whatever ligt te douwen en dat dan op het internet zetten.
Als ie dan verhaal komt halen, plant je gewoon iets hard op zijn voorhoofd.
Erover praten is zooooooo 1998.


:seriousf:

Maar inhoudelijk: 's nachts zo'n pod van line6. ben altijd blij als ik weer op m'n buizenamp kan spelen maar it does the trick en je bent helemaal stil. als koptelefoon gebruik in een beyer dynamic dt 600 oid; geen problemen met slechte geluidsweergave.

mesaman
9 september 2011, 20:24
ik irriteer me ook dood aan het irritante lezen van mn overbuurvrouw!dan de krant! dan weer de margriet!dan weer een recept!ik ga regelmatig met de round-up door de tuin,bekras de auto,versnipper de kat/hond/parkiet.

Mensen de wereld zit vol autisten, let er maar eens op! de meesten kunnen redelijk functioneren maar lopen spaak op sommige punten. Nu is deze man er slachtoffer van. Dus ja, communiceren en pak dat verstandelijk beperkte mokkel in,(niet gelijk versmeren,dat bedoel ik niet)en maak er misbruik van dat jij de situatie overziet. Wie weet gaat ze nog voor je koken ;)

telecastermaster
10 september 2011, 16:08
Mijn kamer grenst aan het huis van mijn buurvrouw van 60+.
Ik vraag regelmatig of ze er geen last van heeft. Daar antwoord ze op dat ze het natuurlijk wel goed hoort, maar weet dat het met een uurtje of 1-2 weer voorbij is. En geloof me..ik speel hard en heavy op mijn Mesa Mark III half stack.



Arme buurvrouw.....

Watchmaker
20 november 2011, 15:47
Don't get me started... ...over buren.

In plaats daarvan heb ik wel een "kenners-keuze"-tip over koptelefoons: Grado. Heb er twee, een iGrado voor op de discman op m'n werk, en een SR60 voor de TV 's avonds laat. Nadeel is dat niet elke Grado even comfortabel is. Het grote pluspunt is dat ze loeihard kunnen (niet aan te bevelen natuurlijk voor jezelf, maar ja...) zonder noemenswaardige vervorming. Minder vervorming in het geluid is uiteindelijk ook weer (iets) minder gehoorschade... Ik heb een rijtje Sennheisers gehad en wil daar nooit meer naar terug. Grado's zijn niet goedkoop en da's een ernstige understatement, probeer ze niet uit als je eigenlijk het geld niet hebt liggen. Mijn twee zijn de voordeligste die ze maken, the sky is the limit.

(Nee ik werk niet bij hun importeur ;))

Chantal78
29 november 2011, 15:18
Tips over koptelefoons heb ik niet. Maar ik zou wel graag wat nuance willen brengen in deze discussie.

Veel mensen zie ik allerlei verwensingen richting de buren van TS smijten. Maar is dat wel fair?

TS geeft geen antwoord op de vraag hoe lang, hoe laat en hoe hard er gitaar wordt gespeeld. Waarom niet? Meestal is het uitblijven van een antwoord op dergelijke vragen al een antwoord op zich.

Het autisme van de buur wordt belachelijk gemaakt, maar is hier iemand autistisch? Ik gelukkig niet, maar ik lijd wel aan HSP. Of wel: overgevoeligheid van de zintuigen. Geloof me, dat wil je echt niet hebben. Je kunt dan wel zo vreselijk wanhopig raken als je zintuigen (in dit geval je gehoor) wordt overprikkeld. Je hersenen kunnen dat simpelweg niet aan. Dus ik denk dat als de buur aangeeft er psychisch last van te hebben, dat je dan best serieus mag nemen.

Maar aan het einde van het verhaal komt het toch neer op communicatie. De ene buur mag de ander geen (onnodige) overlast veroorzaken. En vaak is er veel meer mogelijk als je samen kunt afspreken dat er op vaste tijden wat meer herrie wordt gemaakt. Zeker als er autisme in het spel is, zal een deel van de klacht al zijn opgelost als de buur weet wanneer en hoelang er gespeeld gaat worden.

Succes, TS.

EDV
29 november 2011, 15:44
maar ik lijd wel aan HSP. Of wel: overgevoeligheid van de zintuigen. Geloof me, dat wil je echt niet hebben.

als ik af en toe lees hoeveel mensen daar last van hebben en hoe graag ze dat melden, geloof ik je niet....volgens mij willen mensen dat maar al te graag hebben. Al was 't maar als excuus om wat rust af te dwingen bij anderen.

Ik denk eerder dat er steeds meer mensen 'verzuipen' in de hoeveelheid prikkels, dat de zintuigen nooit meer 'rust' krijgen en oververmoeid raken....daar is 't menselijk lichaam niet voor gemaakt.

voor de rest ben ik 't met je eens qua autisme en overleg enzo ;)

rijsberman
29 november 2011, 16:04
Of wel: overgevoeligheid van de zintuigen. Geloof me, dat wil je echt niet hebben. Je kunt dan wel zo vreselijk wanhopig raken als je zintuigen (in dit geval je gehoor) wordt overprikkeld. Je hersenen kunnen dat simpelweg niet aan.

Ja, hé. Zijn zintuigen, zijn probleem. :stop:





:hide:

Chantal78
29 november 2011, 16:09
als ik af en toe lees hoeveel mensen daar last van hebben en hoe graag ze dat melden, geloof ik je niet....volgens mij willen mensen dat maar al te graag hebben.

Goh, en bedankt he. :dontgeti:

EDV
29 november 2011, 16:30
waarvoor? zodat je een voorspelbare reactie kan geven? HSP-ers verdragen iig geen twijfel aan die 'diagnose'...imo is HSP een symptoom-diagnose, net als AD(H)D, PDD-NOS, fibromyalgie, CVS, ME, GdlTourette en andere moderne 'ziekten'....er zit altijd wat anders achter en 't uit zich in voorgenoemde 'kwalen'

lindstrom
29 november 2011, 16:33
Natuurlijk moet je maar geluk hebben met tolerante buren, met een beetje pech heb je buren die zich overal aan ergeren. de TV op normaal volume zou al problematisch kunnen zijn. dit is dan ook een extreem geval.

Echter gaat het hier om studentenhuisvesting,..... het woord zegt het al,.. studenten.
Ik kan begrijpen dat als je druk geconcentreerd met je scriptie of wat dan ook bezig bent dat het erg storend is als er iemand op een gitaar zit te jengelen.

Ik wil hiermee de TS niet betuchten,.. echter denk ik dat dit verhaal 2 kanten heeft.

Nogmaals de vraag, hoe hard wordt er gitaar gespeeld?
Dit kan een belangrijke factor zijn.

Ik kan me een studentenkot herinneren waar je op gewoon stemniveau door de muur tegen de buurman kon zeggen dat de koffie klaarstond en het niet storend was dat de buurman gitaar zat te spelen. (fender combotje 15 watt)

piker
29 november 2011, 16:39
Ik heb laatst een Samson-koptelefoon gekocht. Een studio-model.
Kostte me 58 euro.

Chantal78
29 november 2011, 16:43
waarvoor? zodat je een voorspelbare reactie kan geven? HSP-ers verdragen iig geen twijfel aan die 'diagnose'...imo is HSP een symptoom-diagnose, net als AD(H)D, PDD-NOS, fibromyalgie, CVS, ME, GdlTourette en andere moderne 'ziekten'....er zit altijd wat anders achter en 't uit zich in voorgenoemde 'kwalen'

Natuurlijk begrijp ik dat er kritisch danwel sceptisch wordt gereageerd. En het is waar; er zijn een heleboel aandoeningen die iedereen wel lijkt te hebben.

Ik denk niet dat dit de plek is om uit de doeken te doen hoe het zo gekomen is dat sommige van mijn zintuigen overgevoelig zijn geworden. En ik denk ook niet dat iemand daar nou echt op zit te wachten ;)

Maar ook al lijken sommige ziektes in de mode te zijn, dat betekent nog niet dat iedereen die zegt het te hebben, ook maar een fantast is die aandacht tekort komt. Er zijn wel degelijk mensen die er echt onder lijden en zouden willen dat ze het niet hadden. Dat je niet gelooft dat ik zo iemand ben, daar gaat geen pleidooi iets aan veranderen. En dat hoeft ook niet, je mag geloven wat je wilt :) Ik had 't alleen leuk gevonden als het wat minder bot kon.

Feit blijft dat de buur van TS *ergens* last van heeft en dat er kennelijk een heleboel wederzijds onbegrip is. Ik vind het jammer dat TS zich niet meer laat zien en ook niet heeft aangegeven hoelaat, hoe lang en hoe hard er wordt gespeeld. M.i. is dat wel degelijk een belangrijke factor in het verhaal.

Koni05
29 november 2011, 16:47
boss me 25 en dan je koptelefoon erin.

werkt prima voor mij !

EDV
29 november 2011, 16:59
Maar ook al lijken sommige ziektes in de mode te zijn, dat betekent nog niet dat iedereen die zegt het te hebben, ook maar een fantast is die aandacht tekort komt.

oh nee, maar dat zeg ik ook niet....lijden is lijden, uiteindelijk zit ALLE pijn tussen de oren en moet daarom ook serieus genomen worden


Ik had 't alleen leuk gevonden als het wat minder bot kon. .

ja sorry, dat hoor ik vaker....misschien ben ik wel een ISP: In Sensitive Person :D

uit (dagelijkse) ervaring weet ik dat het echter wel beter aankomt...

no 1 hops
29 november 2011, 18:43
ik wil even reageren met het volgende.
mijn overleden vrouw had een aandoening aan het oor met de naam hyperacusis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperacusis

niet een lekkere aandoening in een maatschappij dat draait op lawaai en multimedia, vaak in huizen die gebouwt zijn in tijden waarin één radio en tv al luxe waren.

deze maatschappij draait veelal om persoonlijke vrijheid.
maar daar waar jouw vrijheid inbreuk maakt op mijn vrijheid, jouw keuze mij geen keuze laat verliezen wij dus dat wat mensen een 'SAMENleving' noemen als we geen rekening met elkaar willen houden

het wordt nogal vaak vergeten dat we samen dezelfde ruimte delen.
daar heeft de een niet meer recht op dan de ander.
maar dat word pas reëel als iemand over jouw grens heen stapt en jouw geen keuze geeft

macwilliams
29 november 2011, 20:06
http://img.tapatalk.com/5ed7a6af-2c6e-cbe6.jpg

Misschien moet ts dit aan de buren geven ipv zelf met een setje luidsprekers op zn kop spelen.

Laat ze anders de rambam krijgen.

BLUEWEY
1 december 2011, 16:16
....lijden is lijden, uiteindelijk zit ALLE pijn tussen de oren en moet daarom ook serieus genomen worden


Deze uitspraak is dus natuurlijk 'n vergissinkje.., en wordt in de medische wetenschap van tegenwoordig vaak misbruikt om het falen van de medische 'hulpverleners' te verdoezelen.
Het is natuurlijk nog altijd zo dat, ALLE pijn wordt geregistreerd tussen de oren, maar ook weldegelijk in het lichaam plaats kan vinden. Dit ff ter verduidelijking. ;)

EDV
1 december 2011, 19:45
Jammer dat je dat nu "verduidelijking" noemt, want het klopt niet

Als het geregistreerd is, is 't pas pijn...daarvoor is 't alleen nog maar signaal (dat er iets kapot is of dreigt te gaan)

FruscianteFan
1 december 2011, 20:27
Wel interessant voor dit topic - of eigenlijk vooral niet belangrijk genoeg voor een eigen topic:

Vorige week woensdag is een buurman overleden. Ik kende hem niet, wist wel dat het slecht met hem ging. Maar goed, dan vind ik wel dat ik het respect moet hebben om even een tijdje rustig aan te doen met de gitaar.

Heb dus eigenlijk net voor het eerst weer mijn versterker thuis aangezet. En eigenlijk vond ik het maar vreemd... het kan leuk vermaak zijn, en zeker met effecten is het lastig om onversterkt te oefenen. Maar toch... ik zeg niet dat ik nooit meer inplug en met de cd-speler meespeel, maar eigenlijk hoeft er niet zo nodig een versterker aan te pas te komen.

als het huis erg gehorig is, dan heb je hier trouwens weinig aan: akoestische gitaren kunnen ook erg luid zijn.

BLUEWEY
1 december 2011, 23:16
Jammer dat je dat nu "verduidelijking" noemt, want het klopt niet

Als het geregistreerd is, is 't pas pijn...daarvoor is 't alleen nog maar signaal (dat er iets kapot is of dreigt te gaan)

Toch kreeg ik uit jouw verhaal een duidelijk signaal, dat er iets niet goed geregistreerd stond..., en dat signaal staat nu geregistreerd... :soinnocent::D

Vraag me overigens wel af hoe het momenteel met TS en z'n toestandje is ?

lindstrom
2 december 2011, 08:56
Wel interessant voor dit topic - of eigenlijk vooral niet belangrijk genoeg voor een eigen topic:

Vorige week woensdag is een buurman overleden. Ik kende hem niet, wist wel dat het slecht met hem ging. Maar goed, dan vind ik wel dat ik het respect moet hebben om even een tijdje rustig aan te doen met de gitaar.

Heb dus eigenlijk net voor het eerst weer mijn versterker thuis aangezet. En eigenlijk vond ik het maar vreemd... het kan leuk vermaak zijn, en zeker met effecten is het lastig om onversterkt te oefenen. Maar toch... ik zeg niet dat ik nooit meer inplug en met de cd-speler meespeel, maar eigenlijk hoeft er niet zo nodig een versterker aan te pas te komen..

Bekende situatie, ik heb het nog dichterbij meegemaakt.
De studio waar ik opneem zit in de bovenste verdieping van een appartementencomplex.
Natuurlijk zeer goed geisoleerd.
Op het moment dat ik een track in zat te spelen overleed de benedenbuurvrouw.
Familieleden die op het moment aanwezig waren kwamen verzoeken of ik het even wilde staken.
Er was geen spraken van overlast maar ze wenste een momentje rust. Heel begrijpelijk natuurlijk.

EDV
2 december 2011, 09:09
Toch kreeg ik uit jouw verhaal een duidelijk signaal, dat er iets niet goed geregistreerd stond..., en dat signaal staat nu geregistreerd... :soinnocent::D

mijn verhaal is niet altijd direct duidelijk, zoveel is al wel duidelijk :D

no 1 hops
2 december 2011, 13:15
Heb dus eigenlijk net voor het eerst weer mijn versterker thuis aangezet. En eigenlijk vond ik het maar vreemd... het kan leuk vermaak zijn, en zeker met effecten is het lastig om onversterkt te oefenen. Maar toch... ik zeg niet dat ik nooit meer inplug en met de cd-speler meespeel, maar eigenlijk hoeft er niet zo nodig een versterker aan te pas te komen.

als het huis erg gehorig is, dan heb je hier trouwens weinig aan: akoestische gitaren kunnen ook erg luid zijn.
ben nog altijd blij met multieffecten als de GNX serie waar je lekker via hoofdtelefoon mee kunt spelen met de ingeplugde cd speler en niemand daar last van heeft.
in gehorige situatie een uitkomst

Einzeln
3 december 2011, 14:19
Autistisch of niet, regels & bepalingen blijven gewoon van kracht. Jij hebt net zo goed het recht om je hobby uit te voeren mits uitgevoerd binnen de geldende bepalingen. Ze kunnen je er niet uitgooien wanneer jij redelijke tijden en voljmes aanhoud.

Ze konden wat mij betreft de boom in.

Het niet in de ander kunnen verplaatsen is een symptoom van autisme. ;)

macwilliams
5 december 2011, 07:10
Het niet in de ander kunnen verplaatsen is een symptoom van autisme. ;)

Ik ontken dat ook niet want dan kan ik me daar later nog op beroepen.:D