PDA

View Full Version : Michael Scheper - Neil Zaza: Im alright



MichaelSS
7 september 2011, 17:27
Wat te doen in geval van verveling.

Inderdaad. Muziek:

http://www.youtube.com/watch?v=Fg05luJVaMk&feature=channel_video_title

savale
7 september 2011, 17:56
Hey Michael,

ik ken het origineel niet, maar doet me kwa sound beetje denken aan de "canon rock". Ik vind het knap gespeeld. Je legt er ook echt je gevoel in!
Je sound kan me niet echt bekoren door alle effecten, maar dat is vast smaak. :)

MichaelSS
7 september 2011, 18:06
@ Savale:

Bedankt voor je berichtje. Effecten zijn wee behoorlijk aanwezig, maar ik hou er wel van.

DTmaster
7 september 2011, 19:11
ik hoor in het begin een tremmelo maar ik zie nergens dat je die hebt :)

je prs en Gibson heb er geen hahaha

MichaelSS
7 september 2011, 20:07
http://www.dv247.com/assets/products/gallery/62176_g3.jpg ;)

Maar nu hoor ik toch weer wat fouten. Ben nog niet tevreden. Morgen neem ik hem opnieuw op, met filmpje en wat minder delay. Het is nu rommelig.

MichaelSS
8 september 2011, 14:15
Zo, nieuw incl. youtube link : - )

Cubone
8 september 2011, 18:20
Hi,

Als ik je een tip mag geven wat betreft sound. Je speelt het echt goed ! alleen de sound is even belangrijk als je spel. Ik vind je sound in dit geval erg scherp. Neil Zaza heeft een wat drogere rondere sound.

Nu weet ik niet of je zijn sound wilde evenaren...


Iig keep up the good work en vet leuk dat je zo'n song hebt gecovered. Je hebt smaak :ok:


Greetz,

MichaelSS
8 september 2011, 23:19
Bedankt voor je comment :)

Mijn insteek is niet om iemand zn sound na te maken. Ik hou ervan om mezelf kenbaar te maken aan een eigen sound. Dit speel ik over een ux2, en met mn eigen setup heb ik ook een herkenbare sound.

Daarnaast is een carvin van zichzelf wat boller kwa sound dan een prs.

Cubone
8 september 2011, 23:29
Bedankt voor je comment :)

Mijn insteek is niet om iemand zn sound na te maken. Ik hou ervan om mezelf kenbaar te maken aan een eigen sound. Dit speel ik over een ux2, en met mn eigen setup heb ik ook een herkenbare sound.

Daarnaast is een carvin van zichzelf wat boller kwa sound dan een prs.

Dat begrijp ik, alleen vind ik je toon in dit nummer wel behoorlijk scherp en ook een tikkeltje te veel delay/gain. Het leidt teveel af (imho) van het nummer zelf, vooral die delay lijkt eindeloos door te gaan.

Maar als jij er tevreden mee bent, vooral zo doorgaan natuurlijk !! Vind dat je hem iig wel goed heb gespeeld.


Greetz,

:rockon:

MichaelSS
8 september 2011, 23:32
Thnx dude. Hier heb ik wat aan.

Ik begin dit weekend aan no bounderies van mab. Ik neem dit mee!

Cubone
8 september 2011, 23:37
Thnx dude. Hier heb ik wat aan.

Ik begin dit weekend aan no bounderies van mab. Ik neem dit mee!

Dat is geen kattepis !! :seriousf: Ben benieuwd :rockon:


Greetz,

Duhsjaak
9 september 2011, 04:31
Hi
Zooooo, da's nog eens een streefniveau!
Goed gespeeld vriend. Geen idee hoeveel tijd je in de voorbereiding hebt gestoken, maar dit is alvast petje af. Ik vind het ook een goed nummer. Ik had eerlijk gezegd geen flauw idee wie dat deed, dus dat heb ik er alvast van opgestoken.

Overigens lijkt de hoeveelheid effecten bij dit soort muziek te horen. Mij stoort het zeker niet.
Verdomd goed gedaan! Ik hoop dat je je nog regelmatig verveelt.
Vreindelijke groet, Gus

MichaelSS
9 september 2011, 11:03
Hoi Gus,

Wederom bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad een behoorlijk streefdoel om No bounderies jezelf eigen te maken. Maar muziek is een leerschool.

Het is een fantastisch nummer om mijn huidige techniek te verbeteren en nieuwe technieken aan te leren.

Ik heb een jaar les gehad, 6 jaar geleden, en ben daar weinig van opgestoken. Ik ben met de lessen gestopt en heb vooral veel naar muziek geluisterd om te kijken wat ik nou eigenlijk wil.

Mijn mening is dat je veel meer leert door de lat hoog te leggen, en daar wekelijks veel aan te werken, dan 40 minuten bij een gitaar leraar te zitten waar je veel voor betaald, en vervolgens weinig leert.

Gr,

Michael