PDA

View Full Version : Nieuwe squier signature... de J.Mascis Jazzmaster



Mr.Fingers
7 september 2011, 10:55
http://squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0301060541_xl.jpg

En het is nog een echte ook, met echte trem, echte slagplaat met ritmeschakeling,... (ook in butterscotch blonde)



:mmmm::mmmm::mmmm:

zoon van Piet
7 september 2011, 10:59
laatste keer dat ik J zag spelen, was zn JM groen...

Mr.Fingers
7 september 2011, 11:04
Waarschijnlijk (losjes) gebaseerd op z'n backup 1959 JM die hij durft te gebruiken


http://www.youtube.com/watch?v=vtuqAfM5nbo

Luke-wannabe
7 september 2011, 11:18
Ja ik had er al over gelezen! Best wel kicken! Ben benieuwd of dit wat is. Zal wel Classic Vibe kwaliteit zijn :) Op zich prima. Wat gaat het ding kosten? Weet je dat al William?

bat
7 september 2011, 11:34
Niet alleen J. heeft een signature, Kurt Cobain (http://www.fender.com/products/kurtcobain) heeft ook een "nieuwe" bij Fender:

http://www.fender.com/themes/products/kurtcobain/images/home/kurtcobain_jaguar.png
Een Jaguar natuurlijk. Ik vind 't een lekker ding. $ 1849,99 in de US, adviesprijs.

Mr.Fingers
7 september 2011, 11:49
Wat gaat het ding kosten? Weet je dat al William?


They retail for $599 and will sell at $379 best we could do at this time is go $350 and take an order. Who knows how long it will take to get.

zal wel iets van een 350€ worden.


En die van Fall Out Boy (Joe Trohman) heeft ook een sig bij squier gekregen:

http://squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0301015503_xl.jpg

Kakihara
7 september 2011, 12:03
Mooi ! En dan nog met Jazzmaster-pickups, en niet met P-90's of humbuckers. Toch een onderschatte pickup...

jimihattricks
7 september 2011, 12:10
En het is nog een echte ook, met echte trem, echte slagplaat met ritmeschakeling,... (ook in butterscotch blonde)

en een tom met rollerzadels zo te zien.. nice..!

Orpheo
9 september 2011, 02:06
Waarschijnlijk (losjes) gebaseerd op z'n backup 1959 JM die hij durft te gebruiken


http://www.youtube.com/watch?v=vtuqAfM5nbo

welk liedje is dat eigenlijk? ik ga dinosaur JR steeds toffer vinden...

euroboy
9 september 2011, 08:15
Mooi! net even opgezocht en ik kwam dit tegen: http://www.keymusic.com/product/Squier-J-Mascis-Jazzmaster-Vintage-White


Prijs is me iets te hoog... Daarvoor heb je een 2dehandse jap!

JeroenSchaaf
9 september 2011, 09:04
Lekker hoor! maar prijs is idd net iets te... voor een squiert.

Mr.Fingers
9 september 2011, 10:30
welk liedje is dat eigenlijk? ik ga dinosaur JR steeds toffer vinden...

The Wagon.

(Ohja, Warmoth maakt ook Jazzmaster bodies (in fancy houtsoorten), laat dit een tip zijn ;) )

DemolitionColorScheme
9 september 2011, 11:42
Hij ziet er wel iniedergeval lekker uit, that's for sure.

toddzilla
9 september 2011, 12:01
ziet er nice uit!

Luke-wannabe
9 september 2011, 13:04
Mooi! net even opgezocht en ik kwam dit tegen: http://www.keymusic.com/product/Squier-J-Mascis-Jazzmaster-Vintage-White


Prijs is me iets te hoog... Daarvoor heb je een 2dehandse jap!
Noouuuuu.. Voor 430 euro heb je echt geen Jazzmaster hoor..

euroboy
9 september 2011, 14:25
Noouuuuu.. Voor 430 euro heb je echt geen Jazzmaster hoor..


Als je even goed rondkijkt en kan leven met een krasje deukje en nog wat van die dingen lukt dat wel... Maar dan moet het inderdaad een koopje zijn... Je ziet ze tich erg vaak voorbij komen voor 500 dus 430 lukt wel als je je best doet!

Mitch
9 september 2011, 16:25
Goeie Japanners voor 500E? No way. Hoe dan ook, dit ziet er een stuk beter uit dan dat paarse glitterding van 'm. De pickups is nog maar de vraag of het een beetje origineel wordt. Denk aan de Strat-achtige pups bij Japanners en de P90-achtige pups die er bij de Mexicanen onder de JM-pupkappen verborgen zitten.

Dreverhaven
9 september 2011, 16:39
Niet alleen J. heeft een signature, Kurt Cobain (http://www.fender.com/products/kurtcobain) heeft ook een "nieuwe" bij Fender:

http://www.fender.com/themes/products/kurtcobain/images/home/kurtcobain_jaguar.png
Een Jaguar natuurlijk. Ik vind 't een lekker ding. $ 1849,99 in de US, adviesprijs.

Dat heb ik toch altijd zo'n geile Jaguar gevonden. Oelala.

Terminus
9 september 2011, 16:52
Niet alleen J. heeft een signature, Kurt Cobain (http://www.fender.com/products/kurtcobain) heeft ook een "nieuwe" bij Fender:

http://www.fender.com/themes/products/kurtcobain/images/home/kurtcobain_jaguar.png
Een Jaguar natuurlijk. Ik vind 't een lekker ding. $ 1849,99 in de US, adviesprijs.

Mij lijkt de linkshandige versie wel wat, ik wou al een tijd een Jaguar HH maar die wou Fender niet linkshandig maken (begrijpelijk maar jammer). Deze gitaar schreeuwt niet Cobain (wat de Jagstang wel doet, naast dat hij lelijk is) en heeft goede specs voor een redelijke prijs.

Sinner1980
10 september 2011, 17:14
Sinds ik die Jaguar heb gezien slaap ik niet meer s'nachts...wat een ellende de en wat een geweldige gitaar zeg...ergens schandalig dat dit topic geopend is voor die Jazzmaster.

Ik denk dat die Jaguar ook nog eens een goede investering is; hebbeding va het moment voor mij:ok:

Luke-wannabe
10 september 2011, 18:14
Ik weet het niet.. De vorm van de kop staat me niet aan.. Die klopt gewoon niet.

YannickH
10 september 2011, 18:21
Waarschijnlijk (losjes) gebaseerd op z'n backup 1959 JM die hij durft te gebruiken


http://www.youtube.com/watch?v=vtuqAfM5nbo

die kan toch voor geen meter zingen man:stop:
wat een herrie!

Sinner1980
10 september 2011, 18:39
Sinds ik die Jaguar heb gezien slaap ik niet meer s'nachts...wat een ellende de en wat een geweldige gitaar zeg...ergens schandalig dat dit topic geopend is voor die Jazzmaster.

Ik denk dat die Jaguar ook nog eens een goede investering is; hebbeding va het moment voor mij:ok:

Laat maar...ik vergat in mijn enthousiasme het short scale verhaal...

Die Joe Trohman lijkt me ook een leuk ding al zal ik denk ik niet zo snel geld uitgeven aan een Squier.

Mr.Fingers
10 september 2011, 19:00
die kan toch voor geen meter zingen man:stop:
wat een herrie!

Sow*, en Taylor Swift kan dat toch ook niet, en die heeft een Signature Taylor :soinnocent:


En J. Mascis is in z'n eentje verantwoordelijk voor de hernieuwe populariteit van de jazzmaster onder de grungers/rockers.



*Dinosaur speelt live ZO hard dat het toch niet opvalt of er nu juist gezongen wordt of niet :D

Orpheo
10 september 2011, 20:20
who...cares dat mascis niet te gek kan zingen :D

Epiphoneee
10 september 2011, 20:49
Niet alleen J. heeft een signature, Kurt Cobain (http://www.fender.com/products/kurtcobain) heeft ook een "nieuwe" bij Fender:

http://www.fender.com/themes/products/kurtcobain/images/home/kurtcobain_jaguar.png
Een Jaguar natuurlijk. Ik vind 't een lekker ding. $ 1849,99 in de US, adviesprijs.

Mooi ding zeg! Weet je toevallig of het een Limited Edition is, en of hij ook in Nederland verkocht gaat worden?

:rockon:

allochthomas
10 september 2011, 20:51
Verdomme, nu krijg ik ook weer zin in een jazzmaster of jaguar.

Dreverhaven
10 september 2011, 23:13
die kan toch voor geen meter zingen man:stop:
wat een herrie!

Dat is nou juist de charme d'r van, die luie droge zang. Dan z'n solo's, heeeerlijk.

bat
11 september 2011, 12:07
die kan toch voor geen meter zingen man:stop:
wat een herrie!
Ik geef toe, het is een "acquired taste", maar deze meneer weet in zijn eentje meer muzikale muurtjes te verzetten dan een hele jaargang huppelkuttrienen die taste of the month zijn bij de platenmaatschappij. En die krijgen tegenwoordig al bij het eerste kirretje een signature model bij, zeg, Taylor. ;)

Kakihara
11 september 2011, 12:15
J Mascis kan overigens best een potje gitaar spelen, shredden en al, maar de muziek van Dinosaur Jr. leent zich daar niet bepaald voor :)

bat
11 september 2011, 12:23
J Mascis kan overigens best een potje gitaar spelen, shredden en al, maar de muziek van Dinosaur Jr. leent zich daar niet bepaald voor :)
Mwoach, de muziek van Dinosaur Jr is J Mascis, natuurlijk. En leent zich er juist bij uitstek voor om ongecontroleerd een uurtje te freaken op de gitaar, om dan weer terug te keren bij het eigenlijke nummer... ;)

Sinner1980
11 september 2011, 13:07
Al dat gezever over die J. Mascis... Kurt Cobain man!:rockon:

Orpheo
11 september 2011, 14:25
Al dat gezever over die J. Mascis... Kurt Cobain man!:rockon:
Burt cocain kon 1 akkoord,getransponeerd. Soleren? ho maar. Ieder nirvana liedje is dezelfde herrie.

Geef mij maar mascis.veel leukere liedjes, lekkere solos, en gewoon lekker onaangepast zonder onbeschoft te zijn, of stijf te staan van drugs en booz.

Dreverhaven
11 september 2011, 14:33
Ze zijn allebei helden.

Luke-wannabe
11 september 2011, 14:39
Burt cocain kon 1 akkoord,getransponeerd. Soleren? ho maar. Ieder nirvana liedje is dezelfde herrie.

Geef mij maar mascis.veel leukere liedjes, lekkere solos, en gewoon lekker onaangepast zonder onbeschoft te zijn, of stijf te staan van drugs en booz.
Technisch is Kurt niet veel waard nee. Zijn kwaliteiten liggen op een heel ander gebied. Kurt is een coole gast. Kijk eens naar wat -ie, samen met Nirvana, allemaal wel niet voor elkaar heeft gekregen!

Sinner1980
11 september 2011, 14:54
Technisch is Kurt niet veel waard nee. Zijn kwaliteiten liggen op een heel ander gebied. Kurt is een coole gast. Kijk eens naar wat -ie, samen met Nirvana, allemaal wel niet voor elkaar heeft gekregen!

+100!

Kurt was absoluut een mafkees maar een geniale songwriter en die gast had 'het' gewoon. Getuige de miljoenen albums,fans en zijn huidige icoonstatus.

Nirvana was naar mijn mening de laatste rockband die écht rock & roll was...
En zo zie je ook maar weer dat gitaarspel niet complex hoeft te zijn om succesvol te zijn; catchy en eenvoudig werkt vaak beter als je een wat algemener publiek wilt aanspreken.

Orpheo
11 september 2011, 15:08
Ghehe, mijn knuppel in t hoenderhok was succesvol :seriousf:

Vind het leuk om de reacties van de 'fans' te lezen, maar i vind kurt een stonede bezopen mafkees. Zijn liedjes vind ik ronduit slecht. nauwelijks kwaliteit. Excentriciteit is een doel op zich (geworden bij hem), en om hem daar om te roemen? Ik snap de insteek van hem/zijn muziek, maar dan spelen anderen het toch beter, de rol van antiheld, societykicker, perpetuele chronische dwarsligger.

Luke-wannabe
11 september 2011, 15:21
Nou valt wel mee hoor. Ik reageer toch niet geïrriteerd of wat dan ook?
Verder snap ik eigenlijk niet wat er poserig is aan Kurt Cobain. Als er iemand echt is, is hij het wel.

FruscianteFan
11 september 2011, 15:31
Ghehe, mijn knuppel in t hoenderhok was succesvol :seriousf:

Vind het leuk om de reacties van de 'fans' te lezen, maar i vind kurt een stonede bezopen mafkees. Zijn liedjes vind ik ronduit slecht. nauwelijks kwaliteit. Excentriciteit is een doel op zich (geworden bij hem), en om hem daar om te roemen? Ik snap de insteek van hem/zijn muziek, maar dan spelen anderen het toch beter, de rol van antiheld, societykicker, perpetuele chronische dwarsligger.
D'r is er maar één hier die overdreven reageert en dat ben jijzelf.

Kasper Eistrup van Kashmir heeft trouwens ook zo'n Mascis Jazzmaster:
http://www.youtube.com/watch?v=0w9LKLihn7A

geert1976
11 september 2011, 15:33
Nou valt wel mee hoor. Ik reageer toch niet geïrriteerd of wat dan ook?
Verder snap ik eigenlijk niet wat er poserig is aan Kurt Cobain. Als er iemand echt is, is hij het wel.

Yup, Kurt gaf niets om roem en rijkdom, hij had er juist moeite mee en is hem uiteindelijk fataal geworden.

Cobain, was niet de beste gitarist, maar hij had wel de benodigde mojo, X-factor, hoe je het ook wilt noemen.
Daarnaast heeft die inderdaad een heleboel goede nummers geschreven.

Als je Nirvana omschrijft, als een bak herrie en dat alles van hem op elkaar lijkt, heb je de intentie van melodie, karakter en tone, totaal niet begrepen.

Orpheo
11 september 2011, 15:34
Nou valt wel mee hoor. Ik reageer toch niet geïrriteerd of wat dan ook?
Verder snap ik eigenlijk niet wat er poserig is aan Kurt Cobain. Als er iemand echt is, is hij het wel.
Ik bedoel, ik schrijf iets waarvan ik wist dat er een reactie van zou komen van de fans.heeft niks met geïrriteerd te maken.

Ik zeg, en vind, ook niet dat ie n poser was. Hij was alleen zo gemaakt gekweld. 'kijk mij, ik ben zielig' met excessen als gitaren slopen, om t slopen. Tuurlijk, the who deed dat ook, maar de oorsprong is anders. Zijn (zelf)moord maakt zijn heldenstatus natuurlijk alleen maar groter.

geert1976
11 september 2011, 15:38
Mij lijkt de linkshandige versie wel wat, ik wou al een tijd een Jaguar HH maar die wou Fender niet linkshandig maken (begrijpelijk maar jammer). Deze gitaar schreeuwt niet Cobain (wat de Jagstang wel doet, naast dat hij lelijk is) en heeft goede specs voor een redelijke prijs.

Raar dat je dat zegt.
Fender heeft namelijk de Jagstang gemaakt, op basis van specificaties die Cobain had doorgegeven en aan elkaar geknipte plaatjes die Cobain aan de Jongens van Fender heeft gegeven.

Cobain heeft na mijn weten 2 Jagstang prototypes in bezit gehad, waar die niet geheel tevreden over was.

Één exemplaar heeft hij vlak voor zijn dood gegeven aan de gitarist van R.E.M., die ermee te zien is, in de clip "Whats the frequenty Kenneth".

Cobain heeft er geen één nummer mee opgenomen.

Het Leeuwedeel van de Nirvana nummers is opgenomen met Fender Jaguars, Mustangs en Duo-sonic's.

geert1976
11 september 2011, 15:41
Ik bedoel, ik schrijf iets waarvan ik wist dat er een reactie van zou komen van de fans.heeft niks met geïrriteerd te maken.

Ik zeg, en vind, ook niet dat ie n poser was. Hij was alleen zo gemaakt gekweld. 'kijk mij, ik ben zielig' met excessen als gitaren slopen, om t slopen. Tuurlijk, the who deed dat ook, maar de oorsprong is anders. Zijn (zelf)moord maakt zijn heldenstatus natuurlijk alleen maar groter.

Verdiep je eerst eens in Cobain, voordat je wat zegt, wat nergens op slaat.

Cobain had veel last van depressiviteit, daar was niets geacteerd.

Daarnaast kwam dat sloopgedrag en drukdoenerij voort uit zijn ADHD, waarvoor hij in zijn jeugd medicijnen heeft gehad.

deathletters
11 september 2011, 15:46
die butterscrotsch staat in het filmpje bij zn versterkers (in het begin)

en nu verder over cobain!:rockon:

Orpheo
11 september 2011, 15:49
Verdiep je eerst eens in Cobain, voordat je wat zegt, wat nergens op slaat.

Cobain had veel last van depressiviteit, daar was niets geacteerd.

Daarnaast kwam dat sloopgedrag en drukdoenerij voort uit zijn ADHD, waarvoor hij in zijn jeugd medicijnen heeft gehad.

wist ik al :) maar het is zo uhm.. ik wil bijna zeggen overdreven. die 'onvrede jegens de maatschappij' die hij zo uit, is zo grof, zo lomp, zo extreem.

Gustav Mahler was ook depressief(erig), en hij schreef dus alleen maar depri-shit, maatschappij-kritisch, maar sloperig? neuh. Berlioz, idem dito. Hij sloot zich op en ging schrijven, om alles te verbranden om het beter te maken. Hij probeerde zijn muziek te verbeteren om zo zijn bezwaarde gevoel te verminderen.

Ik snap dat je je compleet kan verliezen in je eigen 'heldenstatus' als quasi-anarchistische rocker. het ging/gaat mij meer om het totaalplaatje van kurt cobain. het slopen, het agressieve, het ridicule.. als ie nu briljante muziek schreef, ok. maar wat hij 'deed' was voor hem ook al honderd keer gedaan; hij kleedde de boel alleen compleet uit. trimming all the fat, so to speak. en daar is niet heel veel aan, hoor. The Ramones en sex pistols gingen hem eigenlijk al voor.





edit: shit, ik wil eigenlijk geen 'gesprek' aan gaan (in dit subforum) over cobain...oh wel, zolang er geen gevloek is en de mods niet ingrijpen vind ik 't wel ok :P

barno
11 september 2011, 15:55
J mascis: een keer live gezien en hij is wel goed in noise, een genre dat mij eignelijk niet interesseert, dus ik was verbaasd dat ik toch bleef staan.

Cobain: gewèldige songwriter, wie dat niet hoort, tja... maar het circus van gekweldheid ... egocentrisme anyone? En gitaren kapot slaan is slechts één keer rock 'n roll geweest idd. daarna was het gewoon pubergedrag.

Orpheo
11 september 2011, 15:56
J mascis: een keer live gezien en hij is wel goed in noise, een genre dat mij eignelijk niet interesseert, dus ik was verbaasd dat ik toch bleef staan.

Cobain: gewèldige songwriter, wie dat niet hoort, tja... maar het circus van gekweldheid ... egocentrisme anyone? En gitaren kapot slaan is slechts één keer rock 'n roll geweest idd. daarna was het gewoon pubergedrag.

vette deel: mening ;)

de rest: agreed.

Sinner1980
11 september 2011, 16:06
vette deel: mening ;)

de rest: agreed.

Wat mij betreft is alles op meningen gebaseerd. Als je kijkt naar verkoopcijfers en populariteit mag menig gitaarvirtuoos/artiest de hielen van oom Kurt niet eens likken...en dat is een feit.

Verder ben ik ook niet geïrriteerd hoor; zoveel mensen,zoveel meningen maar bepaalde dingen kun je gewoon niet omheen...kijk naar dhr Bieber...:seriousf:

FruscianteFan
11 september 2011, 16:08
Ik heb jaren geleden eens een boek over Cobain gelezen. Geloof dat hij zelf ook niet graag gitaren sloopte op het podium, maar dat was wat de fans verwachtten.

Ik geloof verder dat niemand voor zijn lol ooit heroine direct in zijn maag injecteert...

barno
11 september 2011, 16:16
Ik heb jaren geleden eens een boek over Cobain gelezen. Geloof dat hij zelf ook niet graag gitaren sloopte op het podium, maar dat was wat de fans verwachtten.



pubergedrag dus ... ;)

Orpheo
11 september 2011, 16:21
Wat mij betreft is alles op meningen gebaseerd. Als je kijkt naar verkoopcijfers en populariteit mag menig gitaarvirtuoos/artiest de hielen van oom Kurt niet eens likken...en dat is een feit.

Verder ben ik ook niet geïrriteerd hoor; zoveel mensen,zoveel meningen maar bepaalde dingen kun je gewoon niet omheen...kijk naar dhr Bieber...:seriousf:

ik had ook zoiets al geschreven, een maand geleden of zo. ik kreeg uiteindelijk de reactie 'sinds wanneer is kwaniteit en commercie de maatstaf voor kwaliteit?' :)

bieber... ach. hij appelleert een bepaald publiek he. de een z'n dood (kwaliteitsmuziek, hahaha) is een ander z'n brood ;) maar nee, effe serieus. ik gun 't dat knulletje heus wel hoor. als ie 25 is, is ie óf dik uitgerangeerd met een dikke bankrekening (of helemaal in 't rood, als ie verkeerde dingen gekocht en gedaan heeft) of hij is dan de nieuwe justin timberlake, met een behoorlijk goede carriere. 15 jaar geleden deden we ook meesmuilend over justin timberlake, maar hij heeft toch een behoorlijke carriere gefixt, en zich ontworsteld aan voorgeproduceerde hapklare pseudomuzikale brokken...

Terminus
11 september 2011, 17:03
Raar dat je dat zegt.
Fender heeft namelijk de Jagstang gemaakt, op basis van specificaties die Cobain had doorgegeven en aan elkaar geknipte plaatjes die Cobain aan de Jongens van Fender heeft gegeven.

Cobain heeft na mijn weten 2 Jagstang prototypes in bezit gehad, waar die niet geheel tevreden over was.

Één exemplaar heeft hij vlak voor zijn dood gegeven aan de gitarist van R.E.M., die ermee te zien is, in de clip "Whats the frequenty Kenneth".

Cobain heeft er geen één nummer mee opgenomen.

Het Leeuwedeel van de Nirvana nummers is opgenomen met Fender Jaguars, Mustangs en Duo-sonic's.

Weet ik, hij schijnt de tweede zelfs nooit bespeeld te hebben.
Maar als je een Jagstang ziet zie je de gitaar waarvan elke Nirvana-fan weet dat Cobain hem ontworpen heeft. Op R.E.M. na speelt verder niemand die bekend is op zo'n gitaar. Een Jaguar is algemener, van Frusciante tot Mascis: legio gitaristen spelen op die dingen, en ze zijn nu helemaal hip in de Indie-scene. Ikzelf heb een Nirvana periode gehad en die Jaguar komt me niet bekend voor, dat kan aan mij liggen.

Ik heb het net opgezocht en het blijkt de hoofd-gitaar te zijn voor de Nevermind periode. Was me niet eerder opgevallen.

Epiphoneee
11 september 2011, 17:06
ik had ook zoiets al geschreven, een maand geleden of zo. ik kreeg uiteindelijk de reactie 'sinds wanneer is kwaniteit en commercie de maatstaf voor kwaliteit?' :)

bieber... ach. hij appelleert een bepaald publiek he. de een z'n dood (kwaliteitsmuziek, hahaha) is een ander z'n brood ;) maar nee, effe serieus. ik gun 't dat knulletje heus wel hoor. als ie 25 is, is ie óf dik uitgerangeerd met een dikke bankrekening (of helemaal in 't rood, als ie verkeerde dingen gekocht en gedaan heeft) of hij is dan de nieuwe justin timberlake, met een behoorlijk goede carriere. 15 jaar geleden deden we ook meesmuilend over justin timberlake, maar hij heeft toch een behoorlijke carriere gefixt, en zich ontworsteld aan voorgeproduceerde hapklare pseudomuzikale brokken...

Ik lees dan altijd op internet: Oh my god he's sooo talented! Ik vraag me dan af, talented in what?

Gewoon weer zo'n creatie van de music industry, over een decennia weet niemand weer wie meneer Beaver was.

FruscianteFan
11 september 2011, 17:23
Weet ik, hij schijnt de tweede zelfs nooit bespeeld te hebben.
Maar als je een Jagstang ziet zie je de gitaar waarvan elke Nirvana-fan weet dat Cobain hem ontworpen heeft. Op R.E.M. na speelt verder niemand die bekend is op zo'n gitaar. Een Jaguar is algemener, van Frusciante tot Mascis: legio gitaristen spelen op die dingen, en ze zijn nu helemaal hip in de Indie-scene. Ikzelf heb een Nirvana periode gehad en die Jaguar komt me niet bekend voor, dat kan aan mij liggen.

Ik heb het net opgezocht en het blijkt de hoofd-gitaar te zijn voor de Nevermind periode. Was me niet eerder opgevallen.
Nou, als ik een Jaguar met humbuckers zie denk ik wel meteen aan Cobain hoor, al helemaal in sunburst. Maar het klopt wel dat er niet zoveel bekende gitaristen met een Jagstang zijn. Weet dat Yann Tiersen er weleens op gespeeld heeft (nu gebruikt die trouwens vrijwel uitsluitend Fender Jaguars).

Mr.Fingers
11 september 2011, 18:14
D'r is er maar één hier die overdreven reageert en dat ben jijzelf.

Kasper Eistrup van Kashmir heeft trouwens ook zo'n Mascis Jazzmaster:
http://www.youtube.com/watch?v=0w9LKLihn7A

Nop, da's zo'n Thurston-Moore signature van Fender USA
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0115200750

Ik had zo'n J.Mascis op bezoek onlangs:


http://www.youtube.com/watch?v=Fsu0_Uro6i0

http://www.youtube.com/watch?v=_P9UTt57CJs

bat
11 september 2011, 18:16
Nou, als ik een Jaguar met humbuckers zie denk ik wel meteen aan Cobain hoor, al helemaal in sunburst.
Inderdaad, same here!

FruscianteFan
11 september 2011, 18:18
My bad, maar wel vette gitaren!

Heb wel een tijdje veel naar Sonic Youth geluisterd, maar al heel lang niet meer.

Dreverhaven
11 september 2011, 18:38
Wat Sonic Youth tegenwoordig uitbrengt is dan ook niet zo bijzonder. Toch, wat kan ik nog genieten van albums als Sister, Evol, Daydream Nation, Goo, Confusion Is Sex, noem ze maar op...

de_stoffel
26 oktober 2011, 17:51
Loop ik in m'n kamer, zie ik dit in de hoek staan:

https://lh5.googleusercontent.com/-fkHhHJaxa70/TqfT8MDxiPI/AAAAAAAAAKI/hzCXaw3fEII/s500-c-k/IMG_0144.JPG

:soinnocent:

Luke-wannabe
26 oktober 2011, 17:52
Loop ik in m'n kamer, zie ik dit in de hoek staan:

https://lh5.googleusercontent.com/-fkHhHJaxa70/TqfT8MDxiPI/AAAAAAAAAKI/hzCXaw3fEII/s500-c-k/IMG_0144.JPG

:soinnocent:
Kicke! Ik wil 'm horen!

de_stoffel
26 oktober 2011, 18:08
Ik zal dit weekend proberen uit te zoeken hoe ik iets moet opnemen!

muziekschuur
26 oktober 2011, 20:36
Ik bedoel, ik schrijf iets waarvan ik wist dat er een reactie van zou komen van de fans.heeft niks met geïrriteerd te maken.

Ik zeg, en vind, ook niet dat ie n poser was. Hij was alleen zo gemaakt gekweld. 'kijk mij, ik ben zielig' met excessen als gitaren slopen, om t slopen. Tuurlijk, the who deed dat ook, maar de oorsprong is anders. Zijn (zelf)moord maakt zijn heldenstatus natuurlijk alleen maar groter.

Heb jij je wel eens verdiept in de ziekte van Krohn?

http://www.crohn.nl/

beruk
26 oktober 2011, 22:09
Heb jij je wel eens verdiept in de ziekte van Krohn?

http://www.crohn.nl/
Da's een kwellerige aandoening. Vast niet de reden voor het koppen van een schot hagel. Was ook toen met de toenmalige medicatie een redelijk beheersbare aandoening, behalve als je ook nog een rock en roller wil zijn. Dat gekwelde is dus in zekere zin een keuze...:hide: :soinnocent:

Dreverhaven
27 oktober 2011, 11:32
Tja, die knul schijnt toch niet zo'n prettige jeugd gehad te hebben. Hoe dat op iemand inwerkt die zo'n radicale verandering van leven ondergaat... Je zult toch niet voor de aandacht een kogel door je kop schieten. Een heroïne verslaving is ook net prettig, zijn vrouw was dat ook niet, de druk van het beroemd zijn niet (niet voor hem althans), die chronische maagpijn niet. Het lijkt me een beetje eenzijdig om te denken dat hij het louter goed had, omdat hij bekend was en dat geld oplevert en hij dus niet hoefde te werken.

de_stoffel
27 oktober 2011, 11:54
Tja, die knul schijnt toch niet zo'n prettige jeugd gehad te hebben. Hoe dat op iemand inwerkt die zo'n radicale verandering van leven ondergaat... Je zult toch niet voor de aandacht een kogel door je kop schieten. Een heroïne verslaving is ook net prettig, zijn vrouw was dat ook niet, de druk van het beroemd zijn niet (niet voor hem althans), die chronische maagpijn niet. Het lijkt me een beetje eenzijdig om te denken dat hij het louter goed had, omdat hij bekend was en dat geld oplevert en hij dus niet hoefde te werken.

Dit. Ik denk niet dat iemand die 'gemaakt gekweld' is, zelfmoord gaat plegen.

Maar effe on-topic: Ik ben in de wolken met mijn JMJM. Sommige hardware voelt wat cheap aan maar los daarvan kan ik moeilijk geloven dat ik een squier in mijn handen heb!