PDA

View Full Version : van 2 single coins na humbucker? (en nederlandse tutorials gitaarbouw?)



D-low
6 september 2011, 23:58
hallo ik had deze vraag al ergens in een ander topic gevraagd maar nog steeds zonder antwoord, kan deze info ook niet zo gauw ergens vinden maar hier de vraag nogmaals:

kan ik van 2 singe coins elementen een humbucker maken als ik die tegen elkaar vast zet in tegengestelde richting???

en weet iemand toevallig of er een duidelijke tutorial is om een gitaar te bouwen inclusief hals in het Nederlands???
Engels is jammer genoeg niet mijn beste vak

aaronstonebeat
7 september 2011, 01:38
Dat kan als die single coils 'reverse wound, reverse polarity' (RWRP) ten opzichte van elkaar zijn, daarop is het principe van de humbucker (bromonderdrukker) gebaseerd.

(hier en daar bestaat een verschil in mening over de exacte interpretatie van 'reverse wound'; maar als één van de elementen het is, zit je in ieder geval goed)

Ik ben aan het overwegen een boek te schrijven; heb zelfs al een eerste opzetje klaar. Nog even geduld ;)

G.G.
7 september 2011, 08:18
Als je zoekt op "coiLs" in plaats van "coiNs" vind je mogelijk ook wat meer info. :sssh:

haakman123
8 september 2011, 00:45
Als je zoekt op "coiLs" in plaats van "coiNs" vind je mogelijk ook wat meer info. :sssh:

:seriousf:

aaronstonebeat
8 september 2011, 01:01
Als je zoekt op "coiLs" in plaats van "coiNs" vind je mogelijk ook wat meer info. :sssh:

Als voorzitter en oprichter van het Nederlandsche Taalfront ben ik volledig voorbij gegaan aan deze typefout; wellicht had de starter van het onderwerp het woord misverstaan of mislezen. Het moge aantonen hoe mild de beweging is in het veroordelen van taalmisbruikers en ruimte laat voor een periode van besef en aanvullende oefening.

Maar zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd D-low :D

Woml
8 september 2011, 08:51
Nou gaat het bij een vergissing tussen coins en coils ook niet bepaald over de Nederlandsche taal, dus volgens mij treft de voorzitter en oprichter van het Nederlandsche Taalfront in deze geen blaam ;)

D-low
8 september 2011, 16:54
Nou gaat het bij een vergissing tussen coins en coils ook niet bepaald over de Nederlandsche taal, dus volgens mij treft de voorzitter en oprichter van het Nederlandsche Taalfront in deze geen blaam ;)



hahahaha tja nederlands is het ook niet.. maar ok ik had iets verkeerd geschreven dus... dat tot daar aan toe maar wat betekunt het woord dan wat ik verkeerd geschreven had??? vast niet iets dat goedgekeurd word..
sorry van me spelfout:???:

bass blom
8 september 2011, 17:04
coins zijn munten
worden ook een heel enkele keer bij gitaren gebruikt

G.G.
8 september 2011, 20:30
En het verschil aan informatie op het moment dat je gaat zoeken op het internet:

http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl&biw=1093&bih=538&tbm=isch&sa=1&q=single+coins&oq=single+coins&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=5848l6518l0l7235l2l2l0l0l0l0l224l375l0.1.1l 2l0

http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl&biw=1093&bih=538&tbm=isch&sa=1&q=single+coils&oq=single+coils&aq=f&aqi=g-L1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=63419l64011l0l65528l2l2l0l0l0l0l434l706l2-1.0.1l2l0

arcane
8 september 2011, 23:06
Als we dan toch bezig zijn: na en naar zijn 2 verschillende dingen ;)