PDA

View Full Version : Nieuwe gieter !! Double Cat..



-geert-
6 september 2011, 19:17
Mijn nieuwe gitaar sinds aantal weekjes, een Duesenberg Double Cat 6 string. Was eigenlijk al een tijdje op zoek geweest naar een ander model, de Duesenberg Fullerton.. nog naar duitsland afgereisd naar de musicstore, waar hij helaas net was uitverkocht. Daar een heel zootje gitaren bespeeld, maar wou toch graag die duesenberg ff proberen. Toen heb ik verder gezocht, en een winkel gevonden in NL waar de Fullerton was, en later zag ik daar ook nog deze(die kon ik toen nog niet). Beide daar uitgeprobeerd, en ik vond van deze de sound, bespeelbaarheid en looks toch echt mooier. Dus dit is em geworden!!

Staat nu in een open D stemming, speelt echt heerlijk !:ok:

http://i122.photobucket.com/albums/o256/geertlaan/gitaar-1.jpg

Set-up

http://i122.photobucket.com/albums/o256/geertlaan/Gitaaramp.jpg

bass blom
6 september 2011, 19:22
euhj, stoer ding zeg! :cheerup:

macwilliams
6 september 2011, 19:25
Die is vet :ok:

barno
6 september 2011, 19:26
Duitser recupereert ontwerp van Duitser, of zoiets :) maar Duesenberg doet dat altijd goed.
proficiat, nice one!

De V
6 september 2011, 19:31
Nooit eerder gezien, maar nu kan ik wel blijven kijken!

Gaaf ding, gefeliciteerd! :ok:

Luke-wannabe
6 september 2011, 19:46
Super coole Rickenbacker vibe :) Congrats!

DemolitionColorScheme
6 september 2011, 19:57
Super coole Rickenbacker vibe :) Congrats!
Inderdaad. Het eerste wat ik dacht was:
"Rickenbacker clone / kopie."

Hendriks
6 september 2011, 20:12
Duesenberg is te gek.

-geert-
6 september 2011, 21:49
Thanks allen!! Hij heeft idd zeker veel weg van de Rickenbacker, qua vibe en looks... maar heeft toch ook echt wel weer een eigen uiterlijk vind ik. Door zn semi-hollow body is ook lekker licht. Die trem/vibrato vind ik ook echt tof om mee te spelen. Ben er echt blij mee :crazyhappy:.

stikel
6 september 2011, 22:06
Mooi ding. Zitten er van die speed pots op ?

-geert-
6 september 2011, 22:29
Thanks ! Moest even kijken wat speed pots waren, maar nee hier zitten pots op met een normale draaicirkel.

stikel
7 september 2011, 18:40
Ik heb een Dragster gehad en nu nog in bezit een Roger Strat by Duesenberg. Die hebben soms een of meer zgn. speedpots (draaien max. 90 graden) Ik vroeg me dus af of ze dat allemaal hebben. Kennelijk niet blijkt nu. Bedankt.

Luke-wannabe
8 september 2011, 00:45
Inderdaad. Het eerste wat ik dacht was:
"Rickenbacker clone / kopie."
Naaa 't is wel écht een andere gitaar hoor! Dit is een stuk breder inzetbaar door de vrij standaard pickup combinatie heb ik het idee.

celinedehoog
8 september 2011, 09:35
Jaaaa, die gitaar is echt SUPER! Wat gaaf! :blast:

haakman123
8 september 2011, 09:40
Hee die gitaar had je ook bij BoerZoektJam,

Greetz Nick (jekentmewel)

-geert-
8 september 2011, 22:07
Er zit in de de brug positie een Humbucker, en in de neck een P-90(dit viel mij thuis pas op, dacht 2x humb. :sssh:, vond em gewoon gaaf klinken haha) maar is daarmee dus lekker veelzijdig ja.

@ celine: Ja zeker weten ! thanks

@ nick: Morrie! Klopt ja daar speelde ik idd op deze, was geslaagd feessie trouwens!

guitarkid
15 september 2011, 09:28
Jaaaa, die gitaar is echt SUPER! Wat gaaf! :blast:

En wat een mooie eerste post!!! :) Welkom!