PDA

View Full Version : Zoektocht naar nieuwe bands



beunklats
6 september 2011, 17:05
Hee

Ik ben nu al een poosje de zelfde muziek aan het spelen.
Daarom wil ik graag mijn muziekterein verbreden.
Ik luister vooral rock, hardrock, blues maar ook wel rustige nummers.
Bands zoals Radiohead, Foo Fighters, SRV, Pink Floyd, Led Zeppelin, Beatles, Rolling stones, enz.
Ik wou vragen of jullie nog wat bekende of onbekende bands weten die ik ook leuk zou vinden.

gr Johan

Aikara
7 september 2011, 11:29
Je zou deze bands eens kunnen proberen:

The Tea Party
The Quill
The Mars Volta
Alice In Chains
Anathema
Bigelf
Porcupine Tree
The Cult
Dizzy Mizz Lizzy
Extreme
Faith No More
King's X
Muse
Oceansize
OSI
A Perfect Circle
Tool
The Pineapple Thief
Pure Reason Revolution
Riverside
The Sedan Vault
Sigur Ros
Sugartooth

beunklats
7 september 2011, 18:04
Ahh... super bedankt.
Alle bands op Muse na ken ik niet.

wireman
7 september 2011, 20:10
Damn... Ik hoop dat deze opmerking sarcastisch was... Anders heb je echt wat gemist de afgelopen jaren..
Doe Pearl Jam daar dan ook maar bij..

beunklats
8 september 2011, 08:43
Ik ben 17 en speel nog maar 3 jaar gitaar, dus ik ben iets te laat geboren denk ik.:(

wireman
8 september 2011, 23:32
Dan zal er een wereld voor je open gaan... Ik wou dat ik sommige bands weer opnieuw kon 'ontdekken'.. Net als verliefd worden..

geniet ervan en ga echt naar de tips luisteren! Er zitten echt beestachtig gave bands tussen..

fijne kruistocht toegewenst!!!! :rockon:

budje
8 september 2011, 23:34
ennnn vergeet the who niet!

beunklats
9 september 2011, 09:34
Ik luister nu naar Dizzy Mizz Lizzy, super gave band man.

kan Glory al spelen.

Aikara
9 september 2011, 10:45
Dat is inderdaad een gave band. Altijd leuk om te horen hoe de aanbevelingen 'landen'. Als je laat weten wat je van de rest vindt dan heb ik wellicht nog wel een lijstje met tips ;).

Van het lijstje dat ik al genoemd heb zijn Riverside en Anathema mijn favorieten. Van laatstgenoemde vooral de laatste 5 cd's. Daarvoor was het eigenlijk een doom-metal band maar hun muziekstijl is inmiddels totaal veranderd.

En wat Wireman ook al zei: ik ben enorm jaloers dat ik niet meer in mijn 'muziek-ontdek' periode zit. Natuurlijk ontdek ik nog wel nieuwe muziek, maar de muziek die ik van m'n 12e tot pakweg 18e heb leren kennen heeft zoveel impact op me gehad! Dat gaat me niet meer gebeuren ben ik bang. Af en toe komt er een band voorbij die ik nog niet kende en die ik helemaal geweldig vind, maar dat zijn uitzonderingen.

Sarco
13 september 2011, 17:39
- Baroness
- ISIS
- Mastodon
- Pelican

edje kadetje
13 september 2011, 21:54
+1 voor anathema