PDA

View Full Version : Iq



Lenn
6 september 2011, 16:21
Al vanaf mijn 11e ben ik fan van een band genaamd IQ.
Heel bekend zijn ze niet, maar maken naar mijn mening zeer goede muziek.
En het blijft ook niet bij de standaard 4/4 maat die meestal word gebruikt in muziek. Deze mannen zijn zeer creatief. Om jullie een beetje een idee te geven over wat IQ nou eigenlijk voor muziek maakt post ik een paar linkjes van een concert waar ik zelf bij was:crazyhappy:


http://www.youtube.com/watch?v=cPtZwwPzp6Y

http://www.youtube.com/watch?v=x800EgBKd9Y&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Y9fEyO_A7iM

edje kadetje
6 september 2011, 20:01
goede band, jammer van de zanger.

Ook jammer dat martin orford en john jowitt zijn vertrokken.

nak
6 september 2011, 22:16
Heb 'Nomzamo' van hun thuis liggen, draai hem nog geregeld

Lenn
7 september 2011, 15:51
goede band, jammer van de zanger.

Ook jammer dat martin orford en john jowitt zijn vertrokken.

Idd, Peter Nichols is niet een geweldige zanger. Ik ben ook meer van het de muziek dan van de zang. En idd John Jowitt was naar mijn mening een van de meeste sfeergevende. En Martin Orford is een goede toetsenist, maar Mark is ook geen slechte;)

Lenn
7 september 2011, 15:54
Heb 'Nomzamo' van hun thuis liggen, draai hem nog geregeld

Dat vind ik eerlijk gezegt juist een van de mindere albums, haha. Ik ben vooral fan van Subterrarnea.

Orgasmocaster
7 september 2011, 16:37
ik ben altijd wel geinterresseerd geweest in Neo Prog bands als Marillion, IQ, Arena, Pallas, etc, maar had er al een tijd niet naar geluisterd..

heb het een paar weken allemaal weer eens terug geluisterd (en ook naar nieuwere neo prog bands) en kwam tot de ontdekking dat er toch wel heel erg veel cliche's in die muziek zitten en veel van die bands klinken erg hetzelfde, vooral de britse bands..

wqat mij betrefd zitten ze niet op hetzelfde level als Yes, Spock's Beard, Transatlantic, etc..

edje kadetje
7 september 2011, 18:20
ik ben altijd wel geinterresseerd geweest in Neo Prog bands als Marillion, IQ, Arena, Pallas, etc, maar had er al een tijd niet naar geluisterd..

heb het een paar weken allemaal weer eens terug geluisterd (en ook naar nieuwere neo prog bands) en kwam tot de ontdekking dat er toch wel heel erg veel cliche's in die muziek zitten en veel van die bands klinken erg hetzelfde, vooral de britse bands..

wqat mij betrefd zitten ze niet op hetzelfde level als Yes, Spock's Beard, Transatlantic, etc..

heb je Jadis wel eens beluisterd? Dat is mijn favoriete bandje uit de britse neo-scene.

Orgasmocaster
7 september 2011, 18:40
ik ga ze uit checken!! :)

Lenn
8 september 2011, 20:50
ik ben altijd wel geinterresseerd geweest in Neo Prog bands als Marillion, IQ, Arena, Pallas, etc, maar had er al een tijd niet naar geluisterd..

heb het een paar weken allemaal weer eens terug geluisterd (en ook naar nieuwere neo prog bands) en kwam tot de ontdekking dat er toch wel heel erg veel cliche's in die muziek zitten en veel van die bands klinken erg hetzelfde, vooral de britse bands..

wqat mij betrefd zitten ze niet op hetzelfde level als Yes, Spock's Beard, Transatlantic, etc..

Grappig genoeg noem je nou net 2 bands waarin John Jowitt bassist in was.
En aan cliche's doen ze idd aardig wat. Maar wat ik vooral bijzonder vind is de keuze van maten. De drummer van mijn bandje raakt echt gestrest. Hij wil het kunnen maar het lukt hem niet omdat die maten om de haverklap veranderen. De akoorden schema's zijn trouwens ook niet geheel standaard.