PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deluxe kopen of niet?



UnXpected
6 september 2011, 15:27
Hallo,

Ik zit al een tijdje een tijdje te kijken naar een nieuwe versterker. Nu heb ik al een redelijk idee wat ik wil. Mijn budget is 500 euro en ik speel veel blues en wat rock en pop. Ik wil een beetje richting de sound van SRV, John Mayer dat soort. Nu is mijn oog gevallen op de Hot Rod serie, lijken me geweldig leuke versterker. Ik heb op het oog een mooie deal te pakken volgens mij. Een Hot Rod Deluxe (in nieuwstaat) voor 500 euro. Het is het type 246. Volgens mij is het deze: klik (http://www.rockpalace.com/product/Fender-Hot-Rod-Deluxe).
Ik weet niet of dit klopt?
Het over deze advertentie: klik (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/475647563-fender-versterker-hot-rod-deluxe-de-te-koop-als-nieuw.html). Ik heb een mailtje gehad dat hij voor dat bedrag in principe verkocht is. Nu is mijn vraag, is dit een goede deal? Betaal niet teveel lijkt me?

EDIT: Nu zie ik hier dat die veel goedkoper is: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start?ProductRef=GIT0012722-000%40MusicStore-MusicStoreShop&JumpTo=OfferList. Maar is dat dezelfde, zou raar zijn dat die bij Rockpalace tig keer zo duur is?

Ik zie ook een fender hot rod deville USA staan ergens maar die vraagprijs is weer 750. Ik weet niet goed wat de verschillen zijn in die serie en welke nou kwalitatief het beste bijv is.

HaroldA
6 september 2011, 15:42
Check dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148902-Fender(-ish)-amp-gezocht-(1x12-quot-30-watt-buizen)

HaroldA
6 september 2011, 15:43
EDIT: Nu zie ik hier dat die veel goedkoper is: http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start?ProductRef=GIT0012722-000%40MusicStore-MusicStoreShop&JumpTo=OfferList. Maar is dat dezelfde, zou raar zijn dat die bij Rockpalace tig keer zo duur is?

Dat is alleen een extension cabinet, geen combo/versterker dus.

UnXpected
6 september 2011, 16:03
Ohja stom, inderdaad ik zie het, bedankt. Maarja heb ik al gedaan maar het gaat er ook vooral om. Is 500 euro een mooie prijs voor een tweede hands hot rod deluxe?

arcane
6 september 2011, 17:49
je ziet de hotrods meestal voor €500 tot €550 weggaan op marktplaats.
Heel af en toe staat er een voor €450 te koop, maar dat zie je maar zelden.

Mitch
6 september 2011, 19:22
Is 500 euro een mooie prijs voor een tweede hands hot rod deluxe?
Een mooie prijs? Nou, ze gaan er wel voor weg, maar of ze het waard zijn... :seriousf:

UnXpected
6 september 2011, 19:55
Ik zie veel lovende verhalen maar op deze Nederlandse gitaar sites zijn veel mensen negatief erover. Dus graag een uitgebreidere reactie erover zou zeer nuttig zijn.

arcane
6 september 2011, 20:14
Ik heb zelf een hot rod deluxe, maar dan een white lightning, spierwitte tolex en een andere (betere) speaker, een Celestion G12 Century Vintage.
veel mensen vinden het overdrive kanaal niet zo mooi. Het is echt een kwestie van smaak. Ik vind de klank prima, het ding prikt ook lekker door de mix.
Zoals ik al eens eerder vermeld heb in een topic vermoed ik dat velen de overdrive niet zo mooi vinden omdat ze het willen vergelijken met een marshall overdrive, want die staan juist bekend om de dikke drives, en de fenders staan meer bekend om hun cleane sound.

Gewoon testen en kijken of het je ding is. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

UnXpected
6 september 2011, 22:05
Daar heb ik wat aan :) Mijn plaatselijke gitaarwinkel heeft alleen low budget transistor versterkers voornamelijk dus even wat fenders uit proberen gaat niet zo gemakkelijk. Ik probeer alleen maar wat gebruikservaringen van anderen te krijgen die ook goed onderbouwd zijn. En of de Hot Rod Deluxe kwalitatief een goede versterker is, ieder heeft zijn eigen smaak maar deze laatste vraag kan je toch wel redelijk objectief beantwoorden lijkt me.

Maar goed, ik hou van de sound van SRV en John Mayer e.d, nu is een Fender Twin Reverb en/of wat signature Two Rock versterkers geen optie, maar wat is voor dit budget een goed alternatief? Ik heb wat gelezen en geluisterd op internet en mij lijkt de Hot Rod dan niet eens zo'n slechte optie.

Misschien toch maar even wat verder rijden naar een muziekwinkel die een wat breder assortiment heeft, want jullie hebben gelijk het is heel persoonlijk. Maar nuttige reacties kunnen natuurlijk geen kwaad :)

Harry
7 september 2011, 09:51
nuttige reacties ga je niet of nauwelijks krijgen totdat je zelf bepaald hebt wat je werkelijk wilt. Dus toch maar in de auto stappen en zoveel mogelijk verschillende versterkers uitproberen.
Ik heb ooit een Bedrock gekocht omdat ik daar ter plekke verliefd op werd zonder dat ik ooit van het merk gehoord had. Later heb ik mijn huidige Vox (de Bedrock staat nog steeds thuis) gekocht na het door forumleden laten bevestigen van mijn vermoedens. En dat heeft goed uitgepakt.

Dus koop een Vox AC30 CC1. (of beter nog, probeer ze alles dat in winkel staat uit. Het lijkt me sterk dat je daarna nog een Hotrod wilt)

flo123
7 september 2011, 11:18
Misschien toch maar even wat verder rijden naar een muziekwinkel die een wat breder assortiment heeft ...
+1 , lekker een middagje van alles proberen (Feedback of zo)!
Mocht zo'n Fender Hot Rod je bevallen, kun je altijd nog nadenken of je hem 2e hands van marktplaats wilt halen.

Mitch
9 september 2011, 16:41
De HotRod heeft een behoorlijke bak laag en een onhandige volume potmeter, waardoor je bij een kleine draai aan de knop al een hele bak herrie hebt. In de winkel ben je dan, als je gewend bent aan een transistorversterker, nogal snel onder de indruk van de druk die je ervan krijgt en het laag. ZÓ HÉ!
Maar probeer je zo'n ding in bandverband dan wordt het ineens een ander verhaal. Het hoog is pinnig en het laag erg ongedefinieerd als het ook maar iets pittiger wordt dan een standaard setje strat-pickups. Hoofdschuldige is de slechte standaard speaker, maar het zit ook een beetje ingebakken in de hele amp (circuit, onderdelen). Het eerste drivekanaal gaat nog enigszins, het tweede lijkt écht nergens op. Beide klinken als een slecht uitgevallen Behringer pedaal.
Uitgebreid genoeg?

steph
10 september 2011, 20:20
Heb welleens opnames gemaakt met een hotrod deluxe (winered lim. edition, met iets betere speaker), maar echt, op haast iedere frequentie klinkt ie kut... Ik meen dat een blues junior veel beter klinkt, en goedkoper is.

Rooker
10 september 2011, 21:51
Ik heb bij feedback wel eens flinke tijd op een hot rod gespeeld. Wat mij opviel was ook die druk en het flink aanwezige laag wat er aanwezig was. Na een tijd stond vooral dat laag me tegen! Geen slecht geluid maar het leek wel of er een plank voor de speaker stond. Laag klonk zeg maar als dof.

Welke me wel erg positief beviel was de Blues deluxe. Ook van de hot rod serie maar dan de tweed versie. Dat dink had een heerlijke twinkel. Ga je denk ik ook veel blijer van worden als je SRV of Hendrix gaat spelen. Meer als een tubescreamer achtige drive ga je er niet uit krijgen dus dan heb je een pedaaltje nodig. Maar voor 500,- zou je ook eens naar die kunnen zoeken.

In bandformatie heb ik ook eens iemand met een hod rod zien spelen en toen vond ik het geluid heel verdienstelijk:???::???:

Kortom ook zelf even testen. Liefst bij een zaak waar je ze tegenover elkaar kunt zetten.

HaroldA
10 september 2011, 22:39
Welke me wel erg positief beviel was de Blues deluxe. Ook van de hot rod serie maar dan de tweed versie. Dat dink had een heerlijke twinkel. Ga je denk ik ook veel blijer van worden als je SRV of Hendrix gaat spelen.

Vandaag ook de Hot Rod Deluxe tegenover de Blues Deluxe gehad en de HR kwam als verschikkelijk muf, dof en doods uit de bus. De "more gain" was iets opener dan de standaard gain, maar alles was vrij doods, van clean tot max gain.

Jammer dat de Delta Blues 115 net een dag eerder verkocht was.

UnXpected
4 oktober 2011, 14:43
Veel aan jullie reacties gehad. Nu heb ik even gehoord dat de Hot Rod met een andere speaker al een hele verbetering is. Nu zie ik deze staan en dat lijkt me ook wel erg interessant: klik (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/489039950-fender-hotrod-deluxe-ltd-edition-texas-red-1x12-vintage-30.html?return=eJwtjEEKgzAQRe8i6FITrRYioeiyR%2Bgum IghmgyZ2JaW3r0j7eq%2F9%2F8wSnDxtoL1KPi5FRkaFaelX1I CUVUugPHlpqJLsCqVsPRr9TspYYHLc5W80ChTyJuB582oLQHlm ihfFghx1vhf4WgZwUbD4PfNRDuRugfpbLw2Ma%2Fbmt1NxGSiI 23GgMfPugDYJSsgYJqCNvLUdfx6y%2FrPF9zcPfw%3D&df=1&fta=eNo1kEFuwyAQRe%2BC1KwZwGAG5QJd9ADdRBiG1qoTW8ZJ rVa9ewG3u6c%2FI%2BbzPBr8ztgju6%2FT5eGnzFxGa5Dt0xlO MZ%2B3GcHFEd204de4uJxiLsmyIXfXBW%2F3K61jcB%2BfmOgW aX0S%2FEFr3mj9oNXNeURxWpb7mZ%2BWOW9hjnRWWsPzaz2kkC 3%2BjZgby5MZJbIxtgbClAoQggZJfofIO92JsENIdvCSl0TomI Sq4BUdiVcqtcSSTqIBN52u0CeCoQBYHc3QEi47ewAMJQk8JoBQ bwk9dFBHRlPXlrXn%2FgBLMjWQeogNRK%2BogQm%2Br9AViAco FfbE%2B5jMMZEQ6y6QDb2uv5FWKFlHSnje6giCTrYWfYC23As1 VAdgogRf7UARtc2Lj%2Fky0e1te%2F8XaJFd%2FX6pTovGiLqq ROY%2FmXv5wwdzHjl%2B%2F%2Fz8AgsxmeM%3D&fta_ind=19&fs=1). Die is nergens zomaar uit te proberen natuurlijk maar ik heb veel goede verhalen gehoord over die Celestion. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft? Plus het lijkt me een redelijke investering aangezien het een ltd edition is.

De Blues deluxe lijkt me ook geweldig maar die is tweedehands eigenlijk al wel iets teveel over m'n budget heen helaas. Kent iemand vergelijkbare amps van andere merken bijv?

Harry
4 oktober 2011, 16:15
heb je al versterkers getest? Ik lees hier alleen negatieve verhalen over dat ding....

arcane
4 oktober 2011, 16:34
heb je al versterkers getest? Ik lees hier alleen negatieve verhalen over dat ding....

Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat er ook positieve reacties zijn;)

StevenStrat
4 oktober 2011, 18:26
Veel aan jullie reacties gehad. Nu heb ik even gehoord dat de Hot Rod met een andere speaker al een hele verbetering is. Nu zie ik deze staan en dat lijkt me ook wel erg interessant: klik (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/489039950-fender-hotrod-deluxe-ltd-edition-texas-red-1x12-vintage-30.html?return=eJwtjEEKgzAQRe8i6FITrRYioeiyR%2Bgum IghmgyZ2JaW3r0j7eq%2F9%2F8wSnDxtoL1KPi5FRkaFaelX1I CUVUugPHlpqJLsCqVsPRr9TspYYHLc5W80ChTyJuB582oLQHlm ihfFghx1vhf4WgZwUbD4PfNRDuRugfpbLw2Ma%2Fbmt1NxGSiI 23GgMfPugDYJSsgYJqCNvLUdfx6y%2FrPF9zcPfw%3D&df=1&fta=eNo1kEFuwyAQRe%2BC1KwZwGAG5QJd9ADdRBiG1qoTW8ZJ rVa9ewG3u6c%2FI%2BbzPBr8ztgju6%2FT5eGnzFxGa5Dt0xlO MZ%2B3GcHFEd204de4uJxiLsmyIXfXBW%2F3K61jcB%2BfmOgW aX0S%2FEFr3mj9oNXNeURxWpb7mZ%2BWOW9hjnRWWsPzaz2kkC 3%2BjZgby5MZJbIxtgbClAoQggZJfofIO92JsENIdvCSl0TomI Sq4BUdiVcqtcSSTqIBN52u0CeCoQBYHc3QEi47ewAMJQk8JoBQ bwk9dFBHRlPXlrXn%2FgBLMjWQeogNRK%2BogQm%2Br9AViAco FfbE%2B5jMMZEQ6y6QDb2uv5FWKFlHSnje6giCTrYWfYC23As1 VAdgogRf7UARtc2Lj%2Fky0e1te%2F8XaJFd%2FX6pTovGiLqq ROY%2FmXv5wwdzHjl%2B%2F%2Fz8AgsxmeM%3D&fta_ind=19&fs=1). Die is nergens zomaar uit te proberen natuurlijk maar ik heb veel goede verhalen gehoord over die Celestion. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft? Plus het lijkt me een redelijke investering aangezien het een ltd edition is.

De Blues deluxe lijkt me ook geweldig maar die is tweedehands eigenlijk al wel iets teveel over m'n budget heen helaas. Kent iemand vergelijkbare amps van andere merken bijv?

je lijkt me nogal gefixeerd op die Hot rod of blues deluxe, maar de negatieve commentaren kloppen echt. Op de koop toe zijn ze nog eens vrij 'unreliable' gemaakt. Ik zou ze zeker niet aanraden..

Als je het in de Fender hoek wil zoeken, kan je kijken naar een deluxe reverb 2ehands. (afhankelijk van waarvoor je 'm gaat gebruiken)

Robdop
4 oktober 2011, 18:38
ik heb alleen ervaring met de deville, van de oude serie II en niet III.
maar vind het altijd zeer goede versterkers, maar zoals altijd :SMAAK VERSCHILT dus zelf bepalen!

Harry
6 oktober 2011, 10:28
Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat er ook positieve reacties zijn;)

okee, natuurlijk zijn er ook positieve oordelen over die versterker, het is een Fender die bovendien in serie is geproduceerd, dus er zijn ook kopers die wel geluisterd hebben enb op basis daarvan gekocht hebben.
Maar ik krijg het idee dat de ts nogal vastgepind zit op deze versterker zonder deze (of welke andere dan ook) gehoord te hebben.

Little Jay
6 oktober 2011, 15:43
Ik vind de Blues Deluxe véél beter klinken dan de HotRod Deluxe. Meer scheur haal je gewoon uit je vertrouwde pedaaltjes.

Remedie tegen vele laag/druk, pinnig hoog, etc: haal de toonregeling er defacto tussenuit door alles op 10 te zetten en regel je tone vanaf je gitaar.

Heb mijn BD al sinds '94 en het blijft een leuk versterkertje. Er zijn veel beter klinkende versterkers, maar die zijn óf veel duurder, of veel zwaarder of ontzettend moeilijk te krijgen.

movo.
6 oktober 2011, 19:43
Ik oefen d'r vaak mee in oefenruimtes, klinkt zeker niet verkeerd maar hij klinkt redelijk schel en ik mis vaak wat warmte.

UnXpected
6 oktober 2011, 22:09
je lijkt me nogal gefixeerd op die Hot rod of blues deluxe, maar de negatieve commentaren kloppen echt. Op de koop toe zijn ze nog eens vrij 'unreliable' gemaakt. Ik zou ze zeker niet aanraden..

Als je het in de Fender hoek wil zoeken, kan je kijken naar een deluxe reverb 2ehands. (afhankelijk van waarvoor je 'm gaat gebruiken)
Niet echt gefixeerd meer nieuwsgierig, aangezien ik bijv over die blues deluxe wel veel goeds hoor maar goed. En zoals ik in mijn post zei, ben ik ook erg benieuwd naar andere versterkers (dus ook andere merken) die aan mijn wensen voldoen, dus leef je uit :)

De Hot Rod heb ik helaas nog niet kunnen testen en de BD ook niet maar wel een Fender Hot Rod Deville 410 bij een jamsessie. Echt uitgebreid alle settings uittesten zat er niet in maar ik heb er toen een tijdje op gespeeld. Hij was zo ie zo veel te luid maar wat wil je met een 60 watt buizen in een kroeg. Echter vond ik hem niet slecht spelen, haalde het maximale uit m'n Ibanez ondanks het af en toe wat schreeuwerig was. De echte warmte mistte ik nog wel maar dat kan ook aan de instellingen liggen.

De Deluxe Reverb is helaas geen optie aangezien mijn budget maar 400-500 euro is. (ik koop gewoon tweede hands). Enja ik ben gewoon nogal fan van de klassieke Fender sound en die zou ik enigszins willen bereiken met mijn bescheiden budget, misschien daarom de fixatie. Maar goed, wat zouden interessante opties zijn volgens jullie, noem het maar :)

P.s de amp hoeft nog niet echt een goede drive ofzo te hebben, zolang het maar een heerlijke basis heeft. Voor die extra power wil een Tubescreamer kopen.

hugo123
10 oktober 2011, 18:34
@Unexpected je hebt pm!

Dirk_Hendrik
10 oktober 2011, 19:27
(ik koop gewoon tweede hands)

Ik zou eens heel hard gaan nadenken over je motivatie voor dit argument. Wat je, m.i., hiermee ook zegt is dat je bereid bent met minder genoegen te nemen dan haalbaar/jezelf te kort te doen vanwege een principe waar je vraagtekens bij kunt stellen.

En geen 2e hands kopen is niets "gewoons" aan. ;)

flo123
11 oktober 2011, 00:34
En geen 2e hands kopen is niets "gewoons" aan. ;)
Oei ... dubbele negatie vind ik vaak lastig lezen, deze zin ook helaas.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbele_negatie_%28taal%29
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eliminatie_van_dubbele_negatie
Wat bedoel je precies? :)

UnXpected
11 oktober 2011, 17:33
Nou daar heb ik zeker over na gedacht en ik weet niet hoe je er bij komt dat ik mezelf hiermee tekort doe. Ik haal juist de kwaliteit die ik wil voor minder geld. Een nieuwe gitaar versterker kost nieuw al gauw 100/200 euro meer als een tweedehands die nog in prima staat is. Zo kan ik een kwalitatief betere versterker halen voor hetzelfde geld. Dus vandaar.
Enige nadeel is dat je afhankelijk bent van wat er wordt aangeboden.

guitarkid
12 oktober 2011, 12:42
Beide klinken als een slecht uitgevallen Behringer pedaal.


Pleonasme! Alleen "Behringer pedaal" volstaat.... :seriousf: