PDA

View Full Version : ISP Decimator



Thommxz
6 september 2011, 13:18
Gitaarnetters,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Decimator pedaaltje van ISP, helaas is dit merk erg schaars in dit land...
Graag zou ik de Decimator in Nederland willen kopen, ik heb al meerdere malen gezocht maar zonder succes (of een te dure prijs).

Dus, mijn vraag aan de mensen die beschikken over dit pedaal, waar hebben jullie je Decimator vandaan?

Alvast bedankt :)

interessander
6 september 2011, 14:07
Ik had de mijne uit Engeland, maar in NL kun je hem o.a. hier krijgen: http://gtrgear.com

onrust nv
7 september 2011, 11:27
Ik loop al een tijdje over deze te twijfelen. Verwijderd hij alleen de noise? Dus veranderd er voor de rest niets aan het geluid?

interessander
7 september 2011, 13:21
Volgens mij is het toch meer een gate. Waar de Decimator vooral erg goed in is is het zeer snel reageren op stiltes bij staccato stukken, terwijl hij aan de andere kant het uitsterven van noten en akkoorden met rust laat, je behoudt je sustain en gain.

DemolitionColorScheme
7 september 2011, 15:32
Het is gewoon een gate met 1 threshold knop. Ik vond hem niet divers genoeg. Als ik een gate gebruik wil ik toch ècht threshold, ratio, attack en release controls.

onrust nv
7 september 2011, 15:34
OK thanx, nu is er geen twijfel meer mogelijk. Die isp komt er niet. Is niet wat ik zoek.

interessander
7 september 2011, 15:37
Het is gewoon een gate met 1 threshold knop. Ik vond hem niet divers genoeg. Als ik een gate gebruik wil ik toch ècht threshold, ratio, attack en release controls.

Ik snap je punt maar dat vind ik juist een van de sterkste punten van de ISP, dat hij in de meeste situaties prima in te stellen is, ondanks het feit dat hij maar een knop heeft. En wat hij doet doet hij gewoon goed, als ik dat vergelijk met de Ibanez noise buster (werkt anders maar ook maar een knop) bijvoorbeeld.....

DemolitionColorScheme
7 september 2011, 16:26
Ik snap je punt maar dat vind ik juist een van de sterkste punten van de ISP, dat hij in de meeste situaties prima in te stellen is, ondanks het feit dat hij maar een knop heeft. En wat hij doet doet hij gewoon goed, als ik dat vergelijk met de Ibanez noise buster (werkt anders maar ook maar een knop) bijvoorbeeld.....
Het is geen slecht ding, maar ik gebruik voor clean een hele andere gate setting dan als ik high gain rhythm speel. Clean heb ik een langzamere gate die wat natuurlijker inkomt en bij high gain heb ik een erg sterke gate die er snel dichtklampt en loslaat. Je moet daar je controls echt anders op afstellen als je het zo effectief mogelijk wilt laten werken.
Een gate afstellen op één geluid is nog wel te doen, maar dan kun je hem alleen gebruiken voor dat. Daarnaast ... nogsteeds heb je maar één knop: threshold. De rest valt niet in te stellen.

Liquid_Metal
8 september 2011, 08:27
Het is geen slecht ding, maar ik gebruik voor clean een hele andere gate setting dan als ik high gain rhythm speel. Clean heb ik een langzamere gate die wat natuurlijker inkomt en bij high gain heb ik een erg sterke gate die er snel dichtklampt en loslaat. Je moet daar je controls echt anders op afstellen als je het zo effectief mogelijk wilt laten werken.
Een gate afstellen op één geluid is nog wel te doen, maar dan kun je hem alleen gebruiken voor dat. Daarnaast ... nogsteeds heb je maar één knop: threshold. De rest valt niet in te stellen.

Waarom gebruik je een gate op een clean kanaal?

DemolitionColorScheme
8 september 2011, 09:04
Waarom gebruik je een gate op een clean kanaal?
Simpel: singlecoils zijn erg gevoelig voor noise, vooral als ik dichtbij m'n laptop keys sta te spelen of wat dan ook.
Is toch niet unheard of, een gate bij clean?

Liquid_Metal
8 september 2011, 09:48
Simpel: singlecoils zijn erg gevoelig zijn voor noise, vooral als ik dichtbij m'n laptop keys sta te spelen of wat dan ook.
Is toch niet unheard of, een gate bij clean?

Je hebt gelijk. Ik heb nooit last van brom of wat dan ook bij m'n clean kanaal. Enkel bij overdrive komt er een klein beetje ruis bij wat ik wegfilter.

DemolitionColorScheme
8 september 2011, 10:33
Je hebt gelijk. Ik heb nooit last van brom of wat dan ook bij m'n clean kanaal. Enkel bij overdrive komt er een klein beetje ruis bij wat ik wegfilter.
Gebruik je humbuckers? In dat geval klinkt dat geheel logisch. Ik speel clean meestal altijd met singlecoil sounds (ook op m'n humbucker gitaren heb ik coil-taps).