PDA

View Full Version : fender squier stratocaster rosewood hals ! wat voor lak :s ?



shorty010
6 september 2011, 13:11
hey ik heb pas een hals gekocht hierbij zat een fender stratocaster logo die ik nog aan moet brengen.

ben met een project bezig om een vintage jaren 60 70 strat te maken.
nu wil ik de hals lakken en de nieuwe logo aanbrengen en hem een vintage uitstraling geven, dus door middel van het lak de kleur van het hout wat donkerder wordt hoe kan ik dit het beste doen en wat voor lak kan ik het beste gebruiken.

de body wil ik gebroken wit maken weet iemand meschien hier ook een goeie verf voor heb de body al geschurd wat kan ik het beste doen ?

barno
6 september 2011, 13:55
Je kan de hals lakken met gekleurde celluloselak, of je kan het blanke hout stainen met oker ecoline en daarna lakken.

Een fender logo op een niet fender gitaar : zou ik niet doen. just ain't right.

succes met de hals.

G.G.
6 september 2011, 21:26
Ik heb in het verleden vaak het hout gestaind en dan blank gelakt. Maar ben nu over gestapt op getinte lak. Zit er beter uit. Waarom?

Als er kleine schuurfoutjes in het hout zitten, dan zie je daar de stain op een andere manier en springt dit eruit.
Zodra je kale plekken krijgt (bijvoorbeeld bij een relic) dan zie je dat het hout gestaind is, je moet juist zien dat de lak verkleurd is.

shorty010
7 september 2011, 10:55
Ik ga dan maar voor een getinte lak ! De hals is nog vrij nieuw en heeft een dunne matte finish gewoon licht opschuren en dan de boven kant waar de fretten zitten afplakken. Kan ik dan het besten een potje verf kopen met een goeie kwast of een spuit bus?

G.G.
7 september 2011, 13:18
Guitarsupplies heeft gelige nitro in spuitbusvorm. Kan met een kwast of roller, maar het resultaat van spuiten is vaak beter. Als je het echt low budget wlt doen: Schuursponsje, groene ruwe deel vanaf trekken en in een dubbel stuk panty knopen. Dunne nitro snel aanbrengen en sponsje weggooien en voor de volgende laag een nieuwe sponsje nemen. Let er wel op dan je dan echt totaal geen kracht gebruikt anders veeg je de eerste laag weer weg.

Met andere woorden: koop gewoon een spuitbusje ambertinted nitro.