PDA

View Full Version : 212 cabinet op Epiphone Valve Junior combo



Mike McCready
5 september 2011, 19:33
Ik heb een Epiphone Valve Junior combo met een 8" speaker (4 Ohm).

http://img823.imageshack.us/img823/7974/unledapo.jpg

Nu wil ik hier graag een Koch TS212 speaker cabinet op aansluiten. Deze heeft 2 x 8 Ohm ingangen.

http://img683.imageshack.us/img683/405/kochts212hc.jpg

Kan ik zomaar de speaker in de Epiphone loshalen en een 8 Ohm cab op een 4 Ohm amp aansluiten?

bass blom
5 september 2011, 19:37
je zou denken, een Y kabel maken zodat je de beide 8 ohm ingangen parallel gaat gebruiken en dat is dan de 4 ohm die je amp moet/wil hebben :ok:

Mike McCready
5 september 2011, 19:41
je zou denken, een Y kabel maken zodat je de beide 8 ohm ingangen parallel gaat gebruiken en dat is dan de 4 ohm die je amp moet/wil hebben :ok:
Is dat niet als je twee cabs hebt? 1/8+1/8=1/4
Weet niet of je het met twee ingangen ook zo kunt bekijken (is gewoon stereo toch?). Ik gebruik normaal maar 1 ingang van de cab als ik mijn Multitone top erop aansluit.

bass blom
5 september 2011, 19:43
hoor je dan wel beide speakers?

ja het zou kunnen dat die twee inputs al doorlussen.
in dat geval kan het wel, maar je hebt wel een 100% mismatch.

Mike McCready
5 september 2011, 19:50
hoor je dan wel beide speakers?

ja het zou kunnen dat die twee inputs al doorlussen.
in dat geval kan het wel, maar je hebt wel een 100% mismatch.
Uhm, volgens mij wel... tenminste...
Dus eigenlijk zou ik voor elke speaker een aparte speakerkabel moeten hebben?

StevenStrat
5 september 2011, 20:24
Uhm, volgens mij wel... tenminste...
Dus eigenlijk zou ik voor elke speaker een aparte speakerkabel moeten hebben?

ofwel een 2e cab doorlussen, ofwel bedrading aanpassen en maar 1 speaker gebruiken, ofwel speakers vervangen door een ander ohmage, ofwel (en waafschijnlijk de beste optie) een impedance selector kopen, 80 eur dacht ik bij Tube Town.

Mike McCready
5 september 2011, 20:32
ofwel een 2e cab doorlussen, ofwel bedrading aanpassen en maar 1 speaker gebruiken, ofwel speakers vervangen door een ander ohmage, ofwel (en waafschijnlijk de beste optie) een impedance selector kopen, 80 eur dacht ik bij Tube Town.
Ah ok, bedankt voor de reacties.
Het was maar voor aankomende repetitie aangezien mijn Multitone top in Boekel staat ter reparatie. Ik dacht misschien is het zo op te lossen, maar ik speel wel over het bastopje wat in de repetitieruimte staat.