PDA

View Full Version : Vingerverf op lak



Koeloe
5 september 2011, 19:31
Mijn strat krijgt een nieuwe kleur. Het is al helemaal blank gescheurd.

Ik had als idee om tussen de laatste laklaag en de blanke lak de handafdrukken van mijn nichtjes op de gitaar te zetten met vingerverf. Ik neem aan dat de vingerverf er dik op komt.
Kan ik dit gewoon met waterproof opschuren, zodat ik blanke lak erover kan doen als de afdrukken egaal zijn qua hoogte? Blijven de afdrukken dan intact of schuur ik deze er alsnog af?

Of heeft iemand een andere idee / ervaring in plaats van vingerverf?

barno
5 september 2011, 20:05
vingerverf schuur je zo weg volgens mij. dan zou je er eerst pak blanke laklagen overheen moeten zetten ook om het reliëf op te vangen.

inkt is mss beter, hebben de girls ook nog lang lol aan :)

oigun
5 september 2011, 21:31
Acrylverf kan je blank aflakken en was je ook zo weer van je handen (Ik geef geen garantie:seriousf:)

Koeloe
5 september 2011, 22:05
Oké, dat zal ik eerst eens op mezelf en een proef stukje proberen. Van boze moeders wordt niemand vrolijk :)

pim raaijmakers
5 september 2011, 23:03
Acryl is volgens mij het beste. Ik ben wel redelijk ervaringsdeskundige met acrylvlekken en die zijn goed van handen af te wassen met water en zeep. In kleren is het een ander verhaal. Daarna kun je de gitaar met acryl blanke lak heel goed aflakken. mijn eeste zelfbouw heb ik met acryl beschilderd en afgelakt.

edit; post van oigun niet goed gelezen.. gaf dezelfde tip....

no 1 hops
6 september 2011, 11:53
doe ze anders even van die rubber handschoentjes voor eenmalig gebruik aan, dan is her helemaal geen probleem.

Jeroen_K
7 september 2011, 18:08
doe ze anders even van die rubber handschoentjes voor eenmalig gebruik aan, dan is her helemaal geen probleem.

En ook geen normale handafdruk meer =P

Met acryl gaat inderdaad gewoon goed en makkelijk schoon te maken (en anders schuur je die handjes toch nog eventjes voordat je ze retourneert naar de ouders?).

Als je het niet te dik op de handen aanbrengt krijg je ook geen dikke laag acryl en hoef je ook geen dikke laag blanke lak aan te brengen.

Koeloe
7 september 2011, 20:37
Bedankt voor de reacties, ik hoop dat het lukt. Eén nichtje is 5 en de ander 0,5 dus de 1e zal wel geen moeite worden, de 2e is een ander verhaal :seriousf: