PDA

View Full Version : Meningen en tips gevraagd!



Ijselrobo 07
5 september 2011, 17:56
voor de gitaarles moest ik meespelen met een backingtrack van Hold the line.
dus vandaag even gedaan.

Download hier het MP3'tje (http://www.mijnbestand.nl/share.php?key=GEY47XM4WCBF)

Wat achtergrondinfo:
Backingtrack van Guitarbackingtrack.com (klik (http://www.guitarbackingtrack.com/play/toto/hold_the_line.htm)) (uiteraard niet als spam bedoeld)
Microfoon: Rode NT1
Versterker: Marshall JTM45 (reissue) + Marshall 1960TV Cab.
Pedaal: Blackstar HT-Dual (begeleiding op kanaal 1, solo op kanaal 2)
Gitaren: Fender American Standaard SSS Strat (begeleiding), Fender Lonestar HSS Strat (solo)
Opgenomen met Nuendo.

Alfast dank voor het luisteren en ik hoop op goede tips en meningen ;)

bass blom
5 september 2011, 18:14
ik vind het geluid iets boomerig, heb je de mic wel lekker neergezet?
of hou je van donkerbruin geluid?
de begeleiding vind ik ok, iets te keurig gespeeld soms.
bij de solo ben ik afgehaakt :chicken:
je speelt nog niet heel lang vermoed ik?

Steven Otto
5 september 2011, 18:19
Ik vind je geluid ook te donker. Het is erg modderig. Je zou eens kunnen proberen om er wat meer mid in te draaien op je versterker en wat minder bas.
In Nuendo kan je met een EQ alles onder de 100Hz wegfilteren. Dat zal ook schelen.

Ijselrobo 07
5 september 2011, 18:35
het donkere geluid komt door de HT-dual, omdat dit een crunch pedaal is (ik kon even geen lekkere overdrive uit een van de andere apparaten vinden)

@bass: die solo heb ik even uit mijn duim gezogen.. als ik luister, dan denk ik ook van; "t had veeeel beter gekund".
ennu, je gelooft het niet, maar ik speel al vanaf mijn 5e (ja. echt. alleen heb ik er nooit veel mee gedaan en ben er nooit serieus mee bezig geweest tot ik ongeveer 14/15 was :seriousf:)

bass blom
5 september 2011, 18:40
het donkere geluid komt door de HT-dual, omdat dit een crunch pedaal is (ik kon even geen lekkere overdrive uit een van de andere apparaten vinden)

@bass: die solo heb ik even uit mijn duim gezogen.. als ik luister, dan denk ik ook van; "t had veeeel beter gekund".
ennu, je gelooft het niet, maar ik speel al vanaf mijn 5e (ja. echt. alleen heb ik er nooit veel mee gedaan en ben er nooit serieus mee bezig geweest tot ik ongeveer 14/15 was :seriousf:)

don't quit your daytime job jet :D