PDA

View Full Version : Lullaby (Intro voor een CD)



TimoSomers
5 september 2011, 15:54
Hey guys,

Hier een klein stukje wat ik heb opgenomen en wat de intro wordt van een aankomende cd.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

http://soundcloud.com/timosomers/a-little-lullaby-intro-for

bass blom
5 september 2011, 15:55
mijn grote vriend joe satriani fronst zijn wenkbrouwen ietwat :D

Steven Otto
5 september 2011, 16:08
Prachtig en wat een mooie gitaar sound! :O

Weet je daar wat meer over? Met name de reverb, delay en compressie ben ik benieuwd naar.

Harald
5 september 2011, 16:13
Mooi! idd. best a touch of Satriani...

Jedeel
5 september 2011, 16:25
Lekkerrrrrrrrr......

TimoSomers
5 september 2011, 19:20
Prachtig en wat een mooie gitaar sound! :O

Weet je daar wat meer over? Met name de reverb, delay en compressie ben ik benieuwd naar.

Ik neem dat je het leadgeluid bedoelt?

Alles is guitar rig.
De leadsound is een VOX AC model met vrij vreemde settings. Daarvoor zit een tubescreamer met drie kwart volume en tone en drive rond het midden.
Verder staat er een studio reverb achter (guitar rig ook). 1/3 dry. roomsize helemaal vol, bright helemaal vol en iets meer dan de helft pre delay.
Verder in logic een kleine stereodelay. (links en rechts verschillende snelheid).

Daarnaast heb ik ook nog de take gecopypaste in een soort FX ambience kanaal (wat ook op de slagpartij zit) voor extra sfeer (dat is ook die heavy sferige delay/reverb die je hoort vooral naar het einde toe).

De slagpartijen zijn verschillende FX presets van guitar rig, ietwat veranderd naar smaak. Er is geen enkel kanaal helemaal clean.

Lekker warrige uitleg :D.

Thanks iedereen btw!

BibixMusic
5 september 2011, 19:36
Wauw, echt heel mooi Tiemsel!

pasqual
5 september 2011, 20:04
Zeeer mooi!

Met de Bo-eL?

Han S
5 september 2011, 20:05
Tja Timo, het is goed voor je ego om zoveel van die lovende reacties te lezen, maar je wilt een eerlijke mening en eerlijke kritiek, maar wel opbouwend neem ik aan.

Met dat spelen van jou is helemaal niks mis en ik zou willen dat ik dat zo kon. Maar mijn devies is: het kan altijd beter, maar we willen geen doodgespeelde perfectie.

Ik heb een volledig analoge studio met twee inch tapemachines en vette Lexicon galmen die je ook nog allemaal kan editen. Zo kun je bij de kathedraalgalm van de St John's of de St Peter's bepalen in welke bank je zit en een galm is vrij moeilijk te doseren.

Ik vind de galm op de begeleidende gitaar een beetje teveel definitie opslokken en dat zou je kunnen oplossen door de pre-delay langer te maken. De gitaar komt dan los van de galm.

Ik zou graag eens opnamen maken met jou, al was het maar voor de lol, middagje knoeien met de apparatuur en je alles laten horen wat er kan met zo'n geluid.

Toen ik die dikke Lexicons nog niet had moest ik het doen met galmen als de Alesis Midiverb en wat ik dan wel deed is een heel korte delay op een geluid zetten van bijvoorbeeld 30 miliseconden en dan alleen op die delay de galm toevoegen, het basisgeluid bleef dus helemaal droog. Je kunt dan een hele bak galm op een geluid zetten zonder dat het er in verzuipt.

Dit hoort eigenlijk in het recording subforum, maar ik hoop dat je er wat mee kunt man.

TimoSomers
6 september 2011, 09:47
Dankje Biebs!

@pasqual: Thanks! Nee, de demoversie toevallig wel. Deze ingespeeld met m'n '63 strat. Heeft zoveel soul die gitaar. Maar de Bo-El klonk nagenoeg hetzelfde (zeker de slagpartij), alleen ietsjes minder 'plop' zegmaar, minder dat echte oude strat geluid.

@Han S: Thanks, ik ben echt een leek op dat effecten gebied, dus thanks voor wat uitleg!
Dat de gitaar opgeslokt wordt was ook de bedoeling, ik had eerst een demoversie waar je helemaal geen cleane gitaar meer hoorden, was bijna synthachtig. Dus ik vond dit al bijna teveel. Maar inderdaad kan het allemaal wel 'opener'.
Het lijkt me erg leuk om een keer een middag bij jou muziek te maken!!

savale
6 september 2011, 10:20
Prachtig intro! Jammer dat het slechts een intro is ;)

jannest
6 september 2011, 11:58
shit
wat goed ( alweer)

btw
kun jij mij geen les geven :D

Han S
6 september 2011, 12:24
Timo, ik heb een synth welke samples aan elkaar kan rijgen (Ensoniq TS12) en er zijn twee synths die dat doen, de Korg Wavestation en de TS10/12. Daar zitten spacegeluiden in, niet normaal meer. En dan heb ik nog een nieuwe Yamaha AN1X waar die Moog sounds in zitten. Leuk speelgoed hoor.

TimoSomers
6 september 2011, 15:15
@Savale: Thanks! Ja, ik zat er aan te denken om het miss uit te werken tot volwaardig nummer, maar ik vind het ook wel mooi om het zo 'klein' te houden, dan blijft het toch wat speciaal.

@Jannest: Ja hoor, wat schuif je? :D

@Han: Zijn dat gitaarsynths? Ben wel van plan die ooit aan te schaffen (zeker gezien mijn Godin bijzonder nauwkeurige midi out heeft en dat kan mixen met zijn normale signaal).

Han S
6 september 2011, 15:23
Timo, het zijn gewoon synths met toetsen, maar die hebben allemaal midi.

Kefding
6 september 2011, 22:30
Ik neem dat je het leadgeluid bedoelt?
Daarnaast heb ik ook nog de take gecopypaste in een soort FX ambience kanaal (wat ook op de slagpartij zit) voor extra sfeer (dat is ook die heavy sferige delay/reverb die je hoort vooral naar het einde toe).

'Realtime Reverse Hall'? :)

Maar klinkt fijn!

Han S
6 september 2011, 23:07
Timo, jouw geluid doet me denken aan deze:


http://www.youtube.com/watch?v=oXk-PPmH5ak&feature=related

Die kocht ik indertijd omdat ik die gitarist zo goed vond klinken, 1988.

Is misschien een mooi nummer voor Bibi en jij. :D

pasqual
6 september 2011, 23:26
Was dat toen niet het lijflied van CocaCola? Maar inderdaad een goeie gitarist met een mooie sound. Pfff, 1988, we worden oud.....

Duhsjaak
7 september 2011, 06:34
Was dat toen niet het lijflied van CocaCola? Maar inderdaad een goeie gitarist met een mooie sound. Pfff, 1988, we worden oud.....

Hi
@Pascal
Oud worden wil iedereen; oud zijn is volgens mij een ander verhaal. Hoe zeggen ze dat? Be careful what you wish for?

@Timo
Je bent teveel vakman om per ongeluk in dit soort grote galm-bos toestanden verdwaald te raken; dus ik nam aan dat dit geluid de bedoeling was.

Ik was destijds (en eerlijk gezegd nog wel) groot fan van This Mortal Coil (gelegenheidsband - luister maar eens naar wat ze met Song to the siren van Tim Buckley hebben uitgevreten). En Cocteau Twins. Daar deed het mij erg aan denken.

Als intro vind ik het geslaagd, maar ik ben bang dat alles weer afhangt van wat erop volgt.

Als teaser erg geslaagd!!! Je maakt me heel nieuwsgierig. Was dat de bedoelimg niet?

http://www.youtube.com/watch?v=4mUmdR69nbM

Vriendelijke groet, Gus

TimoSomers
8 september 2011, 20:05
@Han: Oke vet, ben benieuwd!!

@Kef: Yes :D

@Han: Vette gitarist indd, kende het niet. Is een compliment!

@Sjaak: was inderdaad de bedoeling:D. Mooie muziek inderdaad!! Heeft inderdaad ook de feeling die ik op het oog had.

Gera
21 september 2011, 17:52
hou je ons wel op de hoogte van de vorderingen van de cd want ik wil er zeker een hebben.

DTmaster
21 september 2011, 17:57
Nice maar intro???> heel nr graag ;)


hey jij gaat toch ook spelen op het jason becker is not dead festival... wat ga je doen?