PDA

View Full Version : Middelste element klinkt zacht



BartL
5 september 2011, 14:51
Ik heb een vraagje en misschien kunnen jullie me helpen. De middelste pickup van mijn strat (met EMG 85-SA-SA als ik het goed heb) klinkt erg zacht t.o.v. de brug en de neckpickup. Uiteraard brult de brug pickup wat meer. De neckpickup heeft een ingebouwde boostfunctie die ik m.b.v. de middelste potmeter kan bedienen. Als ik de boost uitdraai klinkt de neckpickup nogsteeds stukken harder dan de middenpickup. Ook hoor ik nauwelijks verschil in de tussenstand (neck/mid combi).

Heeft iemand enig idee hoe dat kan? Ik heb zelf echt de ballen verstand van bedradingen etc. Het is trouwens een solderless EMG set, dus wellicht kan ik zelf een en ander anders aansluiten.

Whelp! :)

Kingfisher
5 september 2011, 14:57
Je kan de pickups in de hoogte verstellen. Hoe dichter tegen de snaren, hoe meer volume (sterker magnetisch veld, enz).

Uiteraard zijn er grenzen: te dicht bij de snaren, en het magnetisch veld zal je snaren beinvloeden (minder sustain), of je zit er constant tegen met je plectrum.

Ook het geluid verandert.

Maar tip1: middle pickup wat hoger draaien, brug en nek pickup wat lager.

BartL
5 september 2011, 15:11
Dank. Kan ik proberen, maar ik vrees dat het niet zal helpen. De drie pickups staan even ver van de snaren af. Of komt het aan op (tiende van) milimeters? Kan ik me bijna niet voorstellen...

Edit: Helpt iets, maar niet heel veel voor mijn gevoel.

Edit2: Correctie...werkt wel degelijk :)

Hartelijk dank!

Bokkum
17 januari 2013, 20:50
Ik heb dit probleem dus ook. Middenelement is heel erg zacht. Dit is wel gebeurd na het installeren van nieuwe
Cts pots en shielden.

Hoogte afgesteld, maar hij blijft heel zacht. Massa en andere kabels lijken na 10x checken goed gesoldeerd.

Ik moet echt volume op 10 zetten, tone vol open en versterker ook echt hard zetten, wil ik wat horen.
Als ik dan de switch op de hals of bridge doe klappen de ramen er bijna uit.

Iemand tips? Hiervoor deed alles het perfect.