PDA

View Full Version : Axe-Fx II "The only review that matters"



herrieman
5 september 2011, 10:07
Omdat alleen "endorced" gitaristen the Axe-Fx II hebben in Europa is het denk ik niet slecht te WACHTEN met je eventuele aankoop tot er een echte ONAFHANKELIJKE review is.

Een ervaring heeft de reviewer al in tegenstelling tot de huidige eigenaren. En dat is dat hij ook moet wachten zoals elk ander in Europa.

Zelf ben ik tevreden met de Ultra dus het zal mij verder een worst zijn!

Hier is de link:
http://www.fractalaudio.co.uk/axe-fx-II-compared.htm

apekop
5 september 2011, 10:21
oh, dus hij heeft alvast een website aangemaakt voor zijn Axe II die hij nog niet heeft.

herrieman
5 september 2011, 15:25
Hij heeft in ieder geval wel lef om fractalaudio als adres te gebruiken.

bluesbrother
6 september 2011, 21:25
Hij heeft in ieder geval wel lef om fractalaudio als adres te gebruiken.

Die mongool spoort totaal niet.
Hij doet ook amp reviews .( zoek maar op you tube)
Boort ie een marshall YJM totaal de grond in omdat ie duidelijk geirriteerd
is over het feit dat er een minuskuul klein krasje op versterker zit en hij
herhaald dit dan tientallen keren. Lekker opjectief .
Hij speelt zelf in de style van carlos santana en helemaal niet slecht maar
het is zo een zelfingenomen klootzak dat alle marshall forums hem
uitgekotst hebben.Hij ergerde zich eraan dat op forums mensen reviews
plaatsen en discucieren en zich verschuilen achter hun "zielige nicknames."'
Ja,vooral dat laatste zei ie op zo een sarcastische manier dat dat totaal verkeerd bloed zette
op marshall amp forum.
Hij haalt in zijn reviews de versterkers uit elkaar en lult allemaal onzin omdat ie er de ballen verstand van heeft.
Deze meneer vergeet dat jonge gasten jaren sparen om de versterker te
kunnen kopen die speciaal gemaakt is voor hun gitaarheld en er vele maanden
naar uitkijken omdat ze er een besteld hebben.
Lekker sympathiek.
Ik post hier zelden maar als ik de naam van die man hoor lopen de
rillingen over mijn rug en ja dat moet je even kwijt.

herrieman
28 november 2011, 14:58
Hij heeft hem binnen.

Eens kijken wat voor vuurwerk dit nou weer veroorzaakt en wie hier nou weer een maagzweer van krijgt.

Please note that the Axe FX II has arrived and is being reviewed presently. Expect something on this page by early December 2011.

herrieman
30 november 2011, 15:31
Ik heb enorm moeten lachen om deze video. Wat een kerel....

http://www.youtube.com/watch?v=zCV2nQHdka0&feature=youtube_gdata_player

Er is ook nog een tweede maar die vinden jullie wel.

Veel kijkplezier.

Blij dat ik mijn Ultra heb gehouden.:seriousf: En al lang niet meer aan de knopjes gezeten. Tis goe

ruezzz
1 december 2011, 13:21
Die vent heeft wel humor, maar ik denk dat ie vooral aandacht te kort komt...
De review is natuurlijk ZEER subjectief, maar dat geeft ie ook toe.
Ik denk dat hij gewoon één favoriete sound in zijn hoofd heeft zitten, en als je maar één sound nodig hebt hoef je natuurlijk geen Axe FX te hebben.

En dat sommige presets 'like shit sounden' is natuurlijk erg kort door de bocht, ik denk dat veel gitaarsounds die in een nummer geïntegreerd zijn 'like shit sounden' als je ze uit de mix zou isoleren. Daarom kan het in het geheel wel te gek klinken. Het is erger als iets 'stand alone' prachtig klinkt maar in het geheel weer niet.

Waar ik wel benieuwd naar ben is de vergelijking van presets als 'Crystal Echoes' met die uit mijn Eventide Eclipse.
Of de Axe echt zo 'nothing close to the Eclipse sounds'...

snessiram
1 december 2011, 22:41
Wat me bij zijn review ook opvalt is dat hij de Axe-FX door de poweramp van zijn Mesa Boogie stuurt (een lampenversterker dan nog wel) en dan nog eens door een Marshall cab. Een toestel als een Axe-FX is nu net gemaakt om rechtstreeks de PA in te gaan. Om echt de klank te vergelijken met de 'originelen' zou je dan eigenlijk wel zo'n setup moeten gebruiken.

Ik ben nu niet echt een expert, maar één van de eerste klanken waarover hij echt positief was was een klank die je waarschijnlijk uit die Mesa Boogie zelf kan halen... dan ga ik mij toch de vraag stellen hoeveel % van die klank door de Axe-FX gemaakt wordt en hoeveel % door de Mesa Boogie waar hij ingaat. En zo ook hoeveel % van de 'shitty' klanken 'shitty' (of minder accuraat) worden door de Mesa Boogie...

Desalniettemin kan ik mij voorstellen dat niet iedere versterker even accuraat binnen de Axe-FX is nagemaakt. Maar goed, mij maakt het eigenlijk niet uit of de klank exact hetzelfde is, als het maar goed klinkt. Bovendien heeft iedereen zijn eigen smaak, als jij nu niet van Fender-klanken houdt dan maakt het niet uit hoe accuraat de Axe-FX die klank nabootst, it will still sound like shit to you.

bluesbrother
2 december 2011, 07:03
Hij vindt het totaal onnodig om de handleiding te lezen maar als je door
de return van een buizenversterker gaat en over gitaar speakers speelt
moet je wel de cab sims uit zetten. Slimmer was het voor deze eikel
geweest als ie plug and play wil om er een set studiomonitors op aan
te sluiten of PA speakers of een atomic FR wedge.
Ik heb zelf tientallen buizenversterkers gehad en omdat ik nu alleen thuis
speel heb ik een digidesign eleven rack . De amp feel en response is er die
ik vroeger miste op een boss gt8 en een zoom G2.1tt.
Voor mij zijn de eleven rack , axe fx 2 of straks de kemper profiling amp juist
een uitkomst .Geloof me een marshall half stack of een vox ac30 thuis open
draaien maak je geen vrienden mee kan ik uit eigen ervaring mededelen,
ten minste '' WHERE I COME FROM'' ..........:seriousf:

SloeGin
3 december 2011, 11:14
Voor mij zijn de eleven rack , axe fx 2 of straks de kemper profiling amp juist
een uitkomst .Geloof me een marshall half stack of een vox ac30 thuis open
draaien maak je geen vrienden mee kan ik uit eigen ervaring mededelen,
ten minste '' WHERE I COME FROM'' ..........:seriousf:

+1

Lampenversterker thuis op 'laag volume' werkt gewoon niet! Lang leve de 11 Rack (in mijn geval dan :) )

herrieman
5 december 2011, 09:58
Het is bijna de Stasi. Naast de extreme FAS controle van het FAS forum, de heftige controle van FAS op The Gearpage via mod Scott en mindere controle op Rig-Talk is de FAS politie er in geslaagd de site en videos van eikeltje Mckenzie plat te leggen. Vrijheid van meningsuiting bestaat niet bij FAS. En laat dat nou exact het probleem zijn met die FAS eikels.

http://www.fractalaudio.co.uk/

hole
5 december 2011, 11:55
Hoewel ik geen voorstander ben van de manier van doen van Fractal (de hierboven beschreven stasipraktijken), vind ik het eigenlijk niet meer dan normaal dat je als bedrijf optreed tegen iemand die je bedrijfsnaam gebruikt als URL. (www.fractalaudio.co.uk)

dat heeft niets met Vrijheid van Meningsuiting te maken, maar gewoon met copyright/trademarks etc etc

HaroldA
5 december 2011, 12:09
Het is bijna de Stasi. Naast de extreme FAS controle van het FAS forum, de heftige controle van FAS op The Gearpage via mod Scott en mindere controle op Rig-Talk is de FAS politie er in geslaagd de site en videos van eikeltje Mckenzie plat te leggen. Vrijheid van meningsuiting bestaat niet bij FAS. En laat dat nou exact het probleem zijn met die FAS eikels.

http://www.fractalaudio.co.uk/

Herrieman is al bijna net zo'n jankerd als die McKenzie :stop:

Copyright = copyright en Tony = een chucklehead ;)

herrieman
5 december 2011, 12:47
Hoewel ik geen voorstander ben van de manier van doen van Fractal (de hierboven beschreven stasipraktijken), vind ik het eigenlijk niet meer dan normaal dat je als bedrijf optreed tegen iemand die je bedrijfsnaam gebruikt als URL. (www.fractalaudio.co.uk)

dat heeft niets met Vrijheid van Meningsuiting te maken, maar gewoon met copyright/trademarks etc etc

Eens. Daarom noemde ik hem ook eikeltje Mckenzie.

Yek1
5 december 2011, 14:16
Herman, had je z'n 3 videos gezien?
Het was lachwekkend, hij gaf volstrekt foute/misleidende info en hij snapte het concept eenvoudigweg niet (bv. cab sims aan terwijl ie over een Mesa 4x12 speelt).
Vind het niet vreemd dat daarop wordt gereageerd. :)
En als een klein kind past ie daarna waardering aan van 8 naar 2.
Stasi, kom nou...

herrieman
6 december 2011, 09:53
Herman, had je z'n 3 videos gezien?
Het was lachwekkend, hij gaf volstrekt foute/misleidende info en hij snapte het concept eenvoudigweg niet (bv. cab sims aan terwijl ie over een Mesa 4x12 speelt).
Vind het niet vreemd dat daarop wordt gereageerd. :)
En als een klein kind past ie daarna waardering aan van 8 naar 2.
Stasi, kom nou...

Ik vond de video's zeer lachwekkend. Maar op een aantal punten sloeg hij ook de spijker op de kop. Dat hij het adres van FAS hanteerde was "een beetje dom". En zoals je weet amerikanen hebben GEEN gevoel voor humor.

Stasipraktijken staat voor het in algemene zin "verwijderen" van alle kritiek hoe klein ook op alle internet media direct of indirect via moderators die eventueel gefeteerd worden met goedkopere spulletjes en/of als beta tester de spulletjes eerder krijgen. Het bedreigen van critici door het versturen van zeer aanmatigende PM's. En als dat niet werkt het verwijderen en afsluiten van accounts of overgaan tot karaktermoord van een account. En als dat ook niet werkt je klanten voor rotte vis uitmaken.

Ik kan je verzekeren dat er een aardig aantal gasten dit in verschillende mate hebben mogen meemaken. Kortom FAS maakt mooi en goed spul maar deze Stasipraktijken zijn voor mij en vele anderen de reden GEEN zaken meer te willen doen met een club die deze praktijken erop nahoudt.

Nu er concurrentie aankomt middels de KPA is het ook makkelijker om FAS links te laten liggen. En al helemaal als een beter klinkend product, wat de KPA schijnt te zijn, ook nog eens bijna 1000 Euro goedkoper is.

Ik had de strijdbijl al lang begraven maar deze uitleg wilde ik je niet onthouden.

HaroldA
6 december 2011, 10:03
Stasipraktijken staat voor het in algemene zin "verwijderen" van alle kritiek hoe klein ook op alle internet media direct of indirect via moderators die eventueel gefeteerd worden met goedkopere spulletjes en/of als beta tester de spulletjes eerder krijgen. Het bedreigen van critici door het versturen van zeer aanmatigende PM's. En als dat niet werkt het verwijderen en afsluiten van accounts of overgaan tot karaktermoord van een account. En als dat ook niet werkt je klanten voor rotte vis uitmaken.

Nee, Stasipraktijken zijn: martelen, vrijheid ontnemen, afluisteren, vermoorden dmv een nekschot of guillotine, isoleren, en dodelijk ziek maken.


People were imprisoned for such reasons as trying to leave the country, or telling political jokes. Prisoners were kept isolated and disoriented, knowing nothing of what was going on in the outside world.[23]
After the mid-1950s, Stasi executions were carried out in strict secrecy, and were usually accomplished with a guillotine and, in later years, by a single pistol shot to the neck.[24] In most instances, the relatives of the executed were not informed of either the sentence or the execution.[24]
After the Berlin Wall fell, X-ray machines were found in the prisons. Indeed, three of the best-known dissidents died within a few months of each other, of similar rare forms of leukaemia. Survivors state that the MfS intentionally irradiated political prisoners with high-dose radiation, possibly to provoke cancer in them.

Zou je dus nooit meer "een zielig mannetje terecht wijzen" willen betitelen met zo'n wrede term?

Yek1
6 december 2011, 10:54
Ik vond de video's zeer lachwekkend. Maar op een aantal punten sloeg hij ook de spijker op de kop. Dat hij het adres van FAS hanteerde was "een beetje dom". En zoals je weet amerikanen hebben GEEN gevoel voor humor.

Welke spijkers op de kop dan? Ik kan een enórme waslijst geven van volkomen onjuistheden en volslagen gebrek aan kennis en achtergrond aan zijn zijde. Zoveel voorbeelden ... hij zeurt over een slecht klinkende amp toon in een preset, zonder te zien dat er een actieve Ring Modulator in de preset zit, zucht ... Hij vindt dat er teveel gain in de JTM preset zit, zonder te zien dat er een actief overdrive pedaal in de preset zit ... Hij zegt dat het mainboard maar $ 150,- zou hoeven te kosten zonder te weten dat er twee processoren op zitten die per stuk meer dan $ 200,- kosten. Enz. enz. enz. En uiteindelijk gaat ie zeuren over de tegenspraak zonder iets toe te geven over zijn fouten. En FAS betichten van racisme, wat nergens op gebaseerd is.

Maar waarom toch jouw strijd tegen FAS. En waarom (ook steeds terugkerend) Amerikanen in het algemeen??? Je ageert tegen inperking van vrijheid van meningsuiting, maar je lijkt wel een heilige oorlog te willen voeren en je bent niet vrij van vooroordelen. Wie de steen werpt ...


indirect via moderators die eventueel gefeteerd worden met goedkopere spulletjes en/of als beta tester de spulletjes eerder krijgen.

Jouw aannames zijn niet correct. Moderators worden niet gefeteerd, er zijn oudgedienden bij die nog geen II hebben. Ja, ik heb als betatester (vanwege de wiki) er eentje eerder gekregen. Over de wiki: geen dagen, geen uren, maar het is wéken werk geweest. En ik heb voor de II betaald. Als je de wiki omrekent in uren (het was onbetaald en op eigen initiatief), heb ik de II zelfs vele keren betaald. Eigen keuze trouwens, het was een investering in het opdoen van ervaring die inmiddels op andere wijze al is teruggevloeid.


Nu er concurrentie aankomt middels de KPA is het ook makkelijker om FAS links te laten liggen. En al helemaal als een beter klinkend product, wat de KPA schijnt te zijn, ook nog eens bijna 1000 Euro goedkoper is.

Jij gaat er al vanuit zonder het ding ooit "in real" gehoord te hebben. Prima als de Kemper het waar maakt! Kan allemaal naast elkaar bestaan. Geen idee waarom je de Axe-Fx dan graag ziet sterven.


Ik had de strijdbijl al lang begraven maar deze uitleg wilde ik je niet onthouden.

De strijdbijl heb je zeker niet begraven, kijkend naar je berichten op Rig-Talk, TGP en hier. Komt dit allemaal door jouw ban op FAS?

FAS is een klein bedrijfje dat de investering wil beschermen. Lijkt mij logisch. Tegenspraak en kritiek is zeker mogelijk maar het is hun forum, geen onafhankelijk platform. De eigenaar staat niet bekend om genuanceerde uitspraken, maar ik koop (en ben fan van) het product, niet de persoon. Heb slechtere ervaringen met mr. Fulltone.

De Standard/Ultras zijn nog steeds top-of-the-line producten, zonder bugs, met meer amps, cabs en effecten dan de concurrentie. Er zijn sinds de introductie tientallen amps, fx etc. bijgekomen, gratis. Support wordt nog steeds verleend bij defecten. Uitfaseren van de St/Ultra was misschien aardig geweest, maar geen plicht. Heeft niets met oneerlijkheid te maken. Onverkoopbare voorraden aanhouden voor een klein bedrijf kan killing zijn. De critici hebben nmm geen verstand wat dat betekent voor een bedrijf(je).

Hun businessmodel is verkoop van hardware (talloze software updates zijn steeds gratis). Het uitbrengen van de II, om inkomsten te genereren uit hardware, is een logische stap, anders kunnen ze niet bestaan. En nu kunnen ze gewoonweg de vraag niet aan. Dat gedoe met de wachtlijst is zeker niet handig geweest, maar wat dan wel? Vind het raar dat mensen claimen een "recht" te hebben op te kopen. Je kunt altijd weer van de wachtlijst afstappen. Denkt er werkelijk iemand dat Fractal bewust de verkoop limiteert? Daarom noem ik dat "onzin", elk bedrijf wil veel omzet draaien voor zover de productiecapaciteit dat toelaat.

Kan nog wel een tijdje doorgaan... ;) Anyway, dit is op de inhoud, Herman. Zie je graag weer een keer op een meeting. Gaan we jouw Kemper vergelijken met de II. :-)

hole
6 december 2011, 12:46
@Yek

Je hoeft je niet te verdedigen hier. Niet omdat je een fan bent van de AXE, niet omdat je beta-tester bent, en al helemaal niet omdat jij al in het bezit bent van een axeII.

Wat mij betreft heb je die beta-tester status meer dan verdient met de Wiki (en je support op het Axe forum), en vind ik dat alleen al daarom dat je die AxeII gratis had moeten krijgen.

Een 'aanval' op FAS is zeker géén aanval op jou!

herrieman
6 december 2011, 13:36
Welke spijkers op de kop dan? Ik kan een enórme waslijst geven van volkomen onjuistheden en volslagen gebrek aan kennis en achtergrond aan zijn zijde. Zoveel voorbeelden ... hij zeurt over een slecht klinkende amp toon in een preset, zonder te zien dat er een actieve Ring Modulator in de preset zit, zucht ... Hij vindt dat er teveel gain in de JTM preset zit, zonder te zien dat er een actief overdrive pedaal in de preset zit ... Hij zegt dat het mainboard maar $ 150,- zou hoeven te kosten zonder te weten dat er twee processoren op zitten die per stuk meer dan $ 200,- kosten. Enz. enz. enz. En uiteindelijk gaat ie zeuren over de tegenspraak zonder iets toe te geven over zijn fouten. En FAS betichten van racisme, wat nergens op gebaseerd is.

Ik vond het pure humor dat hij de handleiding terzijde schoof. Zonder de handleiding is het inderdaad onmogelijk een goede recensie te schrijven. Dus alles daarna kan de kijker niet meer serieus nemen. Over de kosten weet jij net zoveel als ik....niets tot weinig. Waar hij wel een punt heeft is zijn vraag van origine, het gevaar van permanent patch tuning en de kritiek op al het gehype dat de 2 vele malen beter is dan de 1.


Maar waarom toch jouw strijd tegen FAS. En waarom (ook steeds terugkerend) Amerikanen in het algemeen??? Je ageert tegen inperking van vrijheid van meningsuiting, maar je lijkt wel een heilige oorlog te willen voeren en je bent niet vrij van vooroordelen. Wie de steen werpt ...

Ik ben inderdaad geen heilige maar een producent die zijn klanten voor rotte vis uitmaakt kan een reactie terug verwachten.


Jouw aannames zijn niet correct. Moderators worden niet gefeteerd, er zijn oudgedienden bij die nog geen II hebben. Ja, ik heb als betatester (vanwege de wiki) er eentje eerder gekregen. Over de wiki: geen dagen, geen uren, maar het is wéken werk geweest. En ik heb voor de II betaald. Als je de wiki omrekent in uren (het was onbetaald en op eigen initiatief), heb ik de II zelfs vele keren betaald. Eigen keuze trouwens, het was een investering in het opdoen van ervaring die inmiddels op andere wijze al is teruggevloeid. ik doelde niet op jou. Sterker nog je hebt mijn waardering voor je bijdrage aan de Wiki.


Jij gaat er al vanuit zonder het ding ooit "in real" gehoord te hebben. Prima als de Kemper het waar maakt! Kan allemaal naast elkaar bestaan. Geen idee waarom je de Axe-Fx dan graag ziet sterven.
Heb ik aangegeven dat ze moeten sterven? Ik stel hun claim dat ze het beste product op de markt hebben ter discussie.


De strijdbijl heb je zeker niet begraven, kijkend naar je berichten op Rig-Talk, TGP en hier. Komt dit allemaal door jouw ban op FAS?
Na de ban heb ik op Rig-Talk mijn gal gespuit. Dat was het. En dat ik langzaam meer waardering ontwikkel voor de Kemper is puur gebasseerd op de plug&play aanpak en prijs van de Kemper. En dit lijdt weer tot nieuwe allergische reacties bij de FAS heren en fan boyz op TGP.


FAS is een klein bedrijfje dat de investering wil beschermen. Lijkt mij logisch. Tegenspraak en kritiek is zeker mogelijk maar het is hun forum, geen onafhankelijk platform. De eigenaar staat niet bekend om genuanceerde uitspraken, maar ik koop (en ben fan van) het product, niet de persoon. Heb slechtere ervaringen met mr. Fulltone.
Tegenspraak en kritiek resulteert in een enorme allergische reactie bij de eigenaren. Verdedigen is goed maar je klanten bedreigen en beledigen is van andere orde.


Kan nog wel een tijdje doorgaan... ;) Anyway, dit is op de inhoud, Herman. Zie je graag weer een keer op een meeting. Gaan we jouw Kemper vergelijken met de II. :-)
time will tell.....

Yek1
6 december 2011, 14:37
@Yek

Je hoeft je niet te verdedigen hier. Niet omdat je een fan bent van de AXE, niet omdat je beta-tester bent, en al helemaal niet omdat jij al in het bezit bent van een axeII.

Wat mij betreft heb je die beta-tester status meer dan verdient met de Wiki (en je support op het Axe forum), en vind ik dat alleen al daarom dat je die AxeII gratis had moeten krijgen.

Een 'aanval' op FAS is zeker géén aanval op jou!

No worries! Het gaat mij altijd om de inhoudelijke discussie. Herman en ik kunnen dat allebei goed aan en ik weet dat het niet op de persoon gericht is. Elementen van mijn kant die wellicht wel wat persoonlijk zijn, hebben alleen betrekking op de inhoudelijke kant. Los daarvan, ik ben niet gauw geraakt en het is waar, ik ben een fanboy. Het enige is, sommige oorlogen kennen geen winnaars. ;-)

herrieman
6 december 2011, 14:44
Dank Hole maar Alexander en ik kunnen inderdaad goed door de bocht. Ik respecteer Alexander als geen ander voor zijn tomoloze energie en zijn bereidheid om altijd te helpen of vragen te beantwoorden.

Groet en respect

Yek1
6 december 2011, 14:47
Dank Hole maar Alexander en ik kunnen inderdaad goed door de bocht. Ik respecteer Alexander als geen ander voor zijn tomoloze energie en zijn bereidheid om altijd te helpen of vragen te beantwoorden.

Groet en respect

You're the man!
No, you're the man!
Hell no, you're the man!

:-)

Insgelijks!

LordRiffenstein
7 december 2011, 09:39
Ik zou op de inhoud van Yeks post kunnen reageren maar wil het houden op het feit dat FAS wel goeie techneuten zijn maar absoluut geen verstand hebben van zaken doen.

Wat betreft het on topic verhaal, FAS MOET zijn trademarks verdedigen en als die McKenzie dacht weg te komen met het gebruik van hun naam zegt dat meer over hem dan FAS als in peanut for a brain.

Nog 1 ding aan Herrieman, als je denkt dat Amerikanen geen zin voor humor hebben, dan ben je volgens mij nog nooit echt in contact geweest met Amerikanen.

herrieman
9 december 2011, 14:17
Ter afronding hier wat rest van Tony zijn FAS avontuur:

http://www.tonymckenzie.com/axe-fx-II.htm

Rock hard and be save!

Liquid_Metal
9 december 2011, 17:45
Chucklehead is nog zacht uitgedrukt.