PDA

View Full Version : Raar probleem met recorden



Flitser
5 september 2011, 01:30
Als ik opnames met mijn Line 6 POD 2.0 of onboard microfoon van mijn laptop maak, word het geluid heel raar vervormt. Het lijkt net alsof er een wah-wah pedaal overheen gaat, terwijl ik die niet gebruik. Hier is een MP3 waar je het kan horen. Het is niet de hele tijd zo, maar toch wel heel vaak.

http://kiwi6.com/file/jgs0998tqh

Op 0:15 kun je het een beetje horen. Vanaf 0:28 is het extreem goed hoorbaar. Heeft iemand dit probleem ook gehad? En zo ja, hoe heb je dit verholpen?


Sorry voor m'n slechte spel, het was eigenlijk bedoeld om te kijken hoe m'n sound klonk bij snelle noten.

Schrevel
5 september 2011, 02:54
Line 6 POD 2.0 of onboard microfoon van mijn laptop

Of? Als je de microfoon gebruikt, waar komt dan het geluid vandaan, van je versterker?
Staat de microfoon ook aan als je via de POD opneemt zodat je twee opnamebronnen hebt die uit fase met elkaar kunnen raken?

bass blom
5 september 2011, 08:20
of je output komt via de software mixer ook in je input.

Flitser
5 september 2011, 10:02
@ Schrevel: ja, van mijn versterker. De microfoon staat dan uitgeschakeld.

@ Bass Blom: Dat lijkt me niet. Dat MP3'tje is opgenomen met een snoertje met een 3.5mm jack naar een 2 x 6.3mm jack. Verder gebruik ik het programma Audacity.

bass blom
5 september 2011, 10:17
@ Schrevel: ja, van mijn versterker. De microfoon staat dan uitgeschakeld.

@ Bass Blom: Dat lijkt me niet. Dat MP3'tje is opgenomen met een snoertje met een 3.5mm jack naar een 2 x 6.3mm jack. Verder gebruik ik het programma Audacity.

ik bedoel, in je computer, daar kan het zijn dat de output weer naar de input gemixt wordt..

of wat ook kan, zelf een keer meegemaakt :D dat een webcam aanstaat en dat die het signaal mee opneemt, met een vertraging..

Buzzel
5 september 2011, 12:12
Heb je ergens ingesteld dat het volume word automatisch word aangepast? Als dat het geval is moet je dat is uitzetten.

MaxVMH
5 september 2011, 14:36
Eerst leren opnemen, dan opnemen. Je slaagt er nog niet in voldoende informatie mee te geven om ons mee te doen zoeken naar een oplossing.

Hoe staan samplerate en bitdiepte ingesteld op je POD, ingebouwde geluidskaart, enzv. ...? Welke driver gebruik je om op te nemen? Wat is je besturingssysteem? In welk formaat neem je op? Welke effecten steek je er achteraf nog op? Hoe monitor je je geluid? Enzv. ...

Als je een probleem hebt in je opname-keten, moet je je opname-keten zo volledig mogelijk meegeven. Logisch, niet? Wie zoiets niet logisch vindt, mag mij eens uitleggen waarom mijn Shure SM58 zoveel ruist als ik live optreed, zonder verdere uitleg van mijn kant.