PDA

View Full Version : Mijn epiphone vraagje!!!!



@lex
27 mei 2003, 22:59
Hey.. ik speel nu op een ibanez rg 570, ik ben daar zeer tevreden over..
Nou wil ik nog een gitaartje kopen.. en na zoeken/spelen enzovoorts vond ik dus de Epiphone Les Paul Standard. Ik vind hem erg geschikt voor rock/punk, en toch ook wel wat blues (maar dat is niet het belangrijkst). Hij klinkt gewoon wat.. eh voller zal ik maar zeggen. Die ibanez hou ik meer voor het hardere scheuren...

Misschien zullen sommige van jullie me wel gelijk afzeiken.. maar ik ben een scholiertje dus helaas.. ik heb geen geld voor een Gibson van 2000 euro. En voor mij gaat het niet om hoe duur mijn gitaar is.. maar om hoe je er op speelt..

Maarja een miskoop wil je natuurlijk ook niet maken.. En ik weet ook wel dat er goede Epiphones zijn en slechtere, ze schijnen per uitgave te verschillen.. Nou ik dus gespeeld in de winkel.. mja klinkt goed, en die verkoper gelijk een lul verhaal. Maarja ik heb geen vergelijkingsmateriaal met een andere epiphone les paul, dus hoe weet ik nou dat die ene goed is.. Trouwens hij was daar voor ongeveer 600 euro te koop, en voor een epiphone vind ik dat eingelijk best duur..

Dus vond ik op marktplaats deze van 400 euro..
en misschien is dat wel een betere keus.. maar ik ben altijd zo onzeker bij die 2e hands aankopen..
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/10175.htm?av=a&zoek=epiphone&oudei=15

Eh.. nou heb ik eingelijk een heel lul verhaal verteld, en nou weet ik mijn vraag niet meer :D ..

Neej.. ik wil eingelijk weten, hoe weet ik nou dat die epiphone goed is... Of is het toch maar een fuck gitaar?

iam
27 mei 2003, 23:14
ziet er lekker uit

Mitch
27 mei 2003, 23:15
Ach, voor die centen zijn ze heus niet slecht. Tweedehands kan interessanter zijn in dit geval, al moet je wel zeker weten dat -ie 'm niet wegdoet omdat er wat mee loos is (zal wel niet als -ie echt zo jong is, anders had de winkel 'm vast omgeruild).
Maar er zijn best andere leuke gitaren in die klasse. Hoeveel andere gitaren heb je al gehoord ?
Bedenk anders eens wat je zo leuk vindt aan de Epi en zoek dan nog eens op internet en ga er eens op uit naar een wat grotere winkel met je OV-kaart of zo...

Ic3gl0vE
27 mei 2003, 23:22
is dat niet de LP van Sjor? die gast zit hier wel op het forum, hij had een LP gekocht maar het was toch niet zijn gitaar

@lex
27 mei 2003, 23:35
is dat niet de LP van Sjor? die gast zit hier wel op het forum, hij had een LP gekocht maar het was toch niet zijn gitaar

Heej.. dat klopt! :-D

mm

Wilson
28 mei 2003, 00:08
ja een epi les paul is leuke gitaar, ik heb er zelf ook een. Maar ik heb eigenlijk nu wel spijt dat ik geen strat gekocht heb, maargoed toen ik em kocht wilde ik graag een iets zwaardere toon, nu juist niet. Maar als ik je een tip mag geven, aangezien je al een gitaar met humbuckers hebt, kijk ook eens naar een strat of tele of zoiets dergelijks, ook erg goed voor punk en ook wel rock, en zeker voor blues. dan heb je 2 gitaren met heel erg verschillende geluiden ipv 2 gitaren met geluid dat klein beetje verschilt. Bovendien krijg je bij die ibanez denk dat schelle er wel beetje uit als de treble op je versterker een beetje dichtdraait en de mid wat open en ook iets meer bas. Ook kan je de magneetpolen van je elementen beetje verdraaien, dus hoge snaren de polen wat lager zetten, en bij lage wat hoger. Of je zet het hele element schuin. En als je perse een les paul wilt, die agile les pauls schijnen erg goed te zijn. en als je perse een epi wilt, zou ik voor de epi elite serie gaan, iets langer sparen, maar wel gibson kwalietite voor een eerlijke prijs...

Neals
28 mei 2003, 01:57
koop een fender mexico

Matsvansanten
28 mei 2003, 09:02
ja ik heb zo'n fender mexico, is echt een lekkere gitaar en klinkt ook nog een prima. Alleen die worden toch niet meer gemaakt d8 ik????(ik heb ze niet meer in de winkel gezien en de shopkeeper vertelde me dat ze niet meer worden gemaakt...)

Maar ik heb ongeveer een half jaartje geleden ook een epiphone gekocht, heb denk eerst ongeveer 15 les pauls uitgeprobeerd maar ik kwam er toen achter dat dat niet mijn gitaar is, toen pakte ik een epi SG en dat was dus wel een heel lekkere gitaar. Maarja smaken verschillen natuurlijk, maar een tip is ga dus wel verschillende uitproberen(als er meerdere winkels in je omgeving zijn) want ik heb toen ook gemerkt dat lang niet elke les paul hetzelfde is.

guvnor
28 mei 2003, 09:39
Een Epi is zeker geen rotgitaar. Ik ben zelfs uitermate happy met de mijne (Epi Les Paul Classic Birdseye). Ik loop al wel een hele tijd met het plan er Seymour Duncans in te schroeven, maar dat is geen noodzaak.

Het zal wel een eeuwige discussie blijven of Epi net zo goed is als Gibson. Ikzelf roep van niet... Een Gibson is zeker beter, maar aan jou of dat verschil het geld waard is.

Chezzy
28 mei 2003, 10:55
Een Epi is zeker geen rotgitaar. Ik ben zelfs uitermate happy met de mijne (Epi Les Paul Classic Birdseye). Ik loop al wel een hele tijd met het plan er Seymour Duncans in te schroeven, maar dat is geen noodzaak.

Het zal wel een eeuwige discussie blijven of Epi net zo goed is als Gibson. Ikzelf roep van niet... Een Gibson is zeker beter, maar aan jou of dat verschil het geld waard is.
Um volgens mij is het nooit een discussie of een gitaar van €400 beter is dan een gitaar van €2000. Volgens mij gaat het dan meer om de prijs/kwaliteit verhouding.
Een Epi Standard van €400 haalt het no way bij een Gibson Classic van €2000.
Maar dat neemt niet weg dat Epi's goede gitaren zijn. Alleen is het wel raar dat iemand hem weg doet na 2 maanden. Meestal kan je dan nog wel wat regelen met je lokale winkel (inruilen voor wat anders of zo) en als je via marktplaats verkoopt kan je toch wel een flink verlies verwachten. Beetje risky..

Wilson
28 mei 2003, 16:14
ja ik heb zo'n fender mexico, is echt een lekkere gitaar en klinkt ook nog een prima. Alleen die worden toch niet meer gemaakt d8 ik????(ik heb ze niet meer in de winkel gezien en de shopkeeper vertelde me dat ze niet meer worden gemaakt...)

Maar ik heb ongeveer een half jaartje geleden ook een epiphone gekocht, heb denk eerst ongeveer 15 les pauls uitgeprobeerd maar ik kwam er toen achter dat dat niet mijn gitaar is, toen pakte ik een epi SG en dat was dus wel een heel lekkere gitaar. Maarja smaken verschillen natuurlijk, maar een tip is ga dus wel verschillende uitproberen(als er meerdere winkels in je omgeving zijn) want ik heb toen ook gemerkt dat lang niet elke les paul hetzelfde is.


Dan weet die shopkeeper niet helemaal waar hij over praat. Mexicos worden zeker nog wel gemaakt, het kan wel zijn dat hij of jij zich vergiste in japanse fenders, die worden idd niet meer voor europese en amerikaanse markt gemaakt.

BLOK182
28 mei 2003, 16:21
ja ik heb zo'n fender mexico, is echt een lekkere gitaar en klinkt ook nog een prima. Alleen die worden toch niet meer gemaakt d8 ik????(ik heb ze niet meer in de winkel gezien en de shopkeeper vertelde me dat ze niet meer worden gemaakt...)

Maar ik heb ongeveer een half jaartje geleden ook een epiphone gekocht, heb denk eerst ongeveer 15 les pauls uitgeprobeerd maar ik kwam er toen achter dat dat niet mijn gitaar is, toen pakte ik een epi SG en dat was dus wel een heel lekkere gitaar. Maarja smaken verschillen natuurlijk, maar een tip is ga dus wel verschillende uitproberen(als er meerdere winkels in je omgeving zijn) want ik heb toen ook gemerkt dat lang niet elke les paul hetzelfde is.


Dan weet die shopkeeper niet helemaal waar hij over praat. Mexicos worden zeker nog wel gemaakt, het kan wel zijn dat hij of jij zich vergiste in japanse fenders, die worden idd niet meer voor europese en amerikaanse markt gemaakt.
Jappen worden wel gemaakt, check de Japanse Paisley reissue dingen, volop te koop in Europa.

Matsvansanten
28 mei 2003, 16:46
hmmm ok maar wat kosten die mexicaanse nu dan eigenljik???

JV
28 mei 2003, 16:58
600 euro voor een standard

Matsvansanten
28 mei 2003, 17:02
voor een fender mexico 600 euro!!! hmmm ik heb er geloof ik 600 gulden betaald toen ik 4 jaar geleden met gitaar spelen begon......ik was toen 1000 gulden kwijt(tenminste me ouders voor me verjaardag) voor een peavey rage(10 watt versterkertje ofzo) en een fender mexico...
de prijzen moeten wel erg zijn veranderd dan..... :lol:

Wilson
28 mei 2003, 17:26
ja ik heb zo'n fender mexico, is echt een lekkere gitaar en klinkt ook nog een prima. Alleen die worden toch niet meer gemaakt d8 ik????(ik heb ze niet meer in de winkel gezien en de shopkeeper vertelde me dat ze niet meer worden gemaakt...)

Maar ik heb ongeveer een half jaartje geleden ook een epiphone gekocht, heb denk eerst ongeveer 15 les pauls uitgeprobeerd maar ik kwam er toen achter dat dat niet mijn gitaar is, toen pakte ik een epi SG en dat was dus wel een heel lekkere gitaar. Maarja smaken verschillen natuurlijk, maar een tip is ga dus wel verschillende uitproberen(als er meerdere winkels in je omgeving zijn) want ik heb toen ook gemerkt dat lang niet elke les paul hetzelfde is.


Dan weet die shopkeeper niet helemaal waar hij over praat. Mexicos worden zeker nog wel gemaakt, het kan wel zijn dat hij of jij zich vergiste in japanse fenders, die worden idd niet meer voor europese en amerikaanse markt gemaakt.
Jappen worden wel gemaakt, check de Japanse Paisley reissue dingen, volop te koop in Europa.

ja jappen worden wel gemaakt, dat zeg ik ook niet, maar een standard uit japan die vind je niet meer nieuw in europa. Tenminste, ik niet.

Carpe Diem
28 mei 2003, 19:35
ik heb dezelfde epi als op die foto van marktplaats en dat is een prima dingetje. nix op aan te merken. komt niet in de buurt van een Gibson maar is zeker weten niet slecht

@lex
28 mei 2003, 19:38
bedankt hoor voor jullie reacties.. kzal er nog effies over na denken
en op nog wat meer gitaartjes gaan spelen.. want dan kan ik tenminste wat vergelijken..

jorrit
29 mei 2003, 14:04
kijk das nou zinnig.....gewoon een bak gitaren bespelen die in je prijsklasse liggen en dan je beslissing maken.......

Bassie79
29 mei 2003, 16:01
ja ik heb zo'n fender mexico, is echt een lekkere gitaar en klinkt ook nog een prima. Alleen die worden toch niet meer gemaakt d8 ik????(ik heb ze niet meer in de winkel gezien en de shopkeeper vertelde me dat ze niet meer worden gemaakt...)

Maar ik heb ongeveer een half jaartje geleden ook een epiphone gekocht, heb denk eerst ongeveer 15 les pauls uitgeprobeerd maar ik kwam er toen achter dat dat niet mijn gitaar is, toen pakte ik een epi SG en dat was dus wel een heel lekkere gitaar. Maarja smaken verschillen natuurlijk, maar een tip is ga dus wel verschillende uitproberen(als er meerdere winkels in je omgeving zijn) want ik heb toen ook gemerkt dat lang niet elke les paul hetzelfde is.


Dan weet die shopkeeper niet helemaal waar hij over praat. Mexicos worden zeker nog wel gemaakt, het kan wel zijn dat hij of jij zich vergiste in japanse fenders, die worden idd niet meer voor europese en amerikaanse markt gemaakt.
Jappen worden wel gemaakt, check de Japanse Paisley reissue dingen, volop te koop in Europa.

ja jappen worden wel gemaakt, dat zeg ik ook niet, maar een standard uit japan die vind je niet meer nieuw in europa. Tenminste, ik niet.

Japanse Fenders worden niet meer geëxporteerd. Ik heb een strat japan uit 95 heerlijke gitaar!

Wilson
29 mei 2003, 17:16
ja ik heb zo'n fender mexico, is echt een lekkere gitaar en klinkt ook nog een prima. Alleen die worden toch niet meer gemaakt d8 ik????(ik heb ze niet meer in de winkel gezien en de shopkeeper vertelde me dat ze niet meer worden gemaakt...)

Maar ik heb ongeveer een half jaartje geleden ook een epiphone gekocht, heb denk eerst ongeveer 15 les pauls uitgeprobeerd maar ik kwam er toen achter dat dat niet mijn gitaar is, toen pakte ik een epi SG en dat was dus wel een heel lekkere gitaar. Maarja smaken verschillen natuurlijk, maar een tip is ga dus wel verschillende uitproberen(als er meerdere winkels in je omgeving zijn) want ik heb toen ook gemerkt dat lang niet elke les paul hetzelfde is.


Dan weet die shopkeeper niet helemaal waar hij over praat. Mexicos worden zeker nog wel gemaakt, het kan wel zijn dat hij of jij zich vergiste in japanse fenders, die worden idd niet meer voor europese en amerikaanse markt gemaakt.
Jappen worden wel gemaakt, check de Japanse Paisley reissue dingen, volop te koop in Europa.

ja jappen worden wel gemaakt, dat zeg ik ook niet, maar een standard uit japan die vind je niet meer nieuw in europa. Tenminste, ik niet.

Japanse Fenders worden niet meer geëxporteerd. Ik heb een strat japan uit 95 heerlijke gitaar!

ja dat bedoel ik dus eigenlijk ook maar ik schrijf het steeds een beetje debiel op zodat niemand het goed snapt.

Roberto1978
3 juni 2003, 10:34
ik heb dus ook een epiphone les paul standaard, uit 2000, die klinkt aardig, speelt lekker licht, de snaren zitten er veel losser op dan bij een strat lijkt wel, dus benden enzo gaat makkelijker.
de enige minpunten zijn, dat ding ontstemt erg snel, d.w.z. bij zwaar gitaarspel met veel benden (bijv. 2 snaren tegelijk) is ie binnen 5 minuten niet meer zuiver gestemd, en er wil nog weleens een snaar knappen, waarschijnlijk omdat de brug-zadels te scherp zijn.
daarnaast rammelt er in 1 van de stem-knoppen iets mee, maar dat hoor je niet als je met overdrive speelt, dus ik heb er nauwelijks last van.

anders moet je ook eens een epi es355 proberen, solo's klinken er veel vetter mee, maar voor t zware distortion(akkoorden)werk is een klankkast van zo'n semi-kist denk ik minder geschikt.

FragDaddy
3 juni 2003, 20:22
ik heb dus ook een epiphone les paul standaard, uit 2000, die klinkt aardig, speelt lekker licht, de snaren zitten er veel losser op dan bij een strat lijkt wel, dus benden enzo gaat makkelijker.
de enige minpunten zijn, dat ding ontstemt erg snel, d.w.z. bij zwaar gitaarspel met veel benden (bijv. 2 snaren tegelijk) is ie binnen 5 minuten niet meer zuiver gestemd, en er wil nog weleens een snaar knappen, waarschijnlijk omdat de brug-zadels te scherp zijn.
daarnaast rammelt er in 1 van de stem-knoppen iets mee, maar dat hoor je niet als je met overdrive speelt, dus ik heb er nauwelijks last van.

anders moet je ook eens een epi es355 proberen, solo's klinken er veel vetter mee, maar voor t zware distortion(akkoorden)werk is een klankkast van zo'n semi-kist denk ik minder geschikt.

dat die snaren losser lijken te hangen is niet zo raar, want de les paul heeft een kortere mensuur. sommige epi's ontstemmen inderdaad nogal, dat komt door de goedkopere tuners en topkam. even vervangen en je gitaar ontstemd nooit meer.

zium
3 juni 2003, 22:20
600 euro voor een standard

bij feedback (www.feedback.nl) zijn de standaard mex strats nu in de aanbieding voor 449 euro :)

Neals
4 juni 2003, 22:21
iemand trouwens een idee wat een epi custom moet kosten, want heb em eens uitgeprobeerd en kon weinig verschil met een Gibson LP studio ontdekken.

jasper compaijen
4 juni 2003, 23:02
epi lp custom kost ongeveer 600 euro nieuw
een flametop ongeveer 650
tenminste in amerika
in nederland zitten ze nieuw geloof ik rond de 700 euro