PDA

View Full Version : Sylvia (Focus)



-Martijn-
4 september 2011, 19:42
Ik heb vandaag een filmpje gemaakt van het nummer Sylvia van Focus.
Dit is het eerste arrangement wat ik zelf gemaakt heb. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!


http://www.youtube.com/watch?v=2y9G3KAQLAA

Harald
4 september 2011, 20:25
Dang, je bent me voor. Die had ik nog altijd als half afgemaakt projectje liggen...

Leuk gedaan!

Han S
4 september 2011, 20:51
Ik vind het super gedaan, geweldig nummer en in deze uitvoering totaal anders maar niet minder mooi.

beruk
4 september 2011, 20:54
Zeker leuk! :cheerup:
Kon het niet laten om het even met Jan A. (http://www.youtube.com/watch?v=MWsXgG7L0cQ). te vergelijken. Daar is ie m.i storend slordig :hide: Maar heeft net dat beetje meer ritme gevoel wat jouw uitvoering nodig heeft om het nog veel mooier zou maken.

-Martijn-
4 september 2011, 21:08
Bedankt voor de reacties. :)

Harald: Ik ben nu natuurlijk wel nieuwschierig hoe een arrangement van jou zou klinken. :p

Han: Het is inderdaad heel anders. De melodielijn kon ik er jammergenoeg niet zo uit laten springen zoals origineel gedaan is, maar ik ben er redelijk tevreden over.

Beruk: Jan zijn versie heeft inderdaad net iets meer. Ik vind het vooral mooi dat ie het iets vrijer heeft gespeeld. Maarja, dat is dan ook Jan Akkerman... :p Toen ik het ging arrangeren had ik zijn versie nog niet gehoord, daar ben ik eigenlijk wel blij om omdat het me nu niet beinvloed heeft.


Wat vinden jullie eigenlijk van het volume? Ik heb het idee dat het veel te zacht is, vraag me af of dat dingen zijn waar mensen zich aan ergeren. ;)
Het lukte namelijk niet om het harder te maken.

Pepe
4 september 2011, 21:13
gooodie!

http://www.zath.co.uk/wp-content/uploads/2010/02/jesus-wink-thumbs-up.jpg

Han S
4 september 2011, 21:29
Sylvia is een nummer dat Thijs van Leer schreef voor Sylvia Alberts, een achtergrondzangeres (wat een minachtende term) waarmee hij voor Ramses Shaffy werkte.

Thijs van Leer is een klassiek geschoolde misicus en met dit nummer bewijst hij zijn enorme muzikaliteit.

Wat jij er van hebt gemaakt is heel bizonder, maar als je het nummer zelf zou hebben bedacht zou ik een zeer diepe buiging voor je maken. Dat doe ik nu ook, maar iets minder diep. :D

BibixMusic
4 september 2011, 21:31
Supertof!

Zie er naar uit om weer muziek met je te maken :ok:

Mitch
4 september 2011, 21:33
Hahahahha! Moet ik even iets opbiechten. Ik zie "Sylvia", ik denk cool! Ik zie een akoestische gitaar, ik haak af! Ik zie lovende kritieken, ik denk oké, dan toch maar...

Damn.

Ontzettend leuk gedaan. Dat heerlijk laten samenvloeien van bas en melodie, kan ik ontzettend jaloers van worden. Te lui geweest vroeger, geen goede les... en het klinkt zo lekker!
Over volume: alleen rond de 1:38 wordt het wat iel, maar niet hinderlijk hoor.

Ernest01
4 september 2011, 22:05
Goed gespeeld en dito arrangement. Had iets strakker gekund, volgens mij, maar niet storend. Het geluid hoort bij deze gitaar denk ik. In ieder geval niet 'vervelend'.
Mijn complimenten.

Pepe
4 september 2011, 22:14
Dat je die duim gebruikt voor je basnoten.. dat zie ik normaal gesproken alleen bij de profies.

Natuurlijk, het kan smoother en strakker, het is niet perfekt maar kwa basis zit het gewoon goed. De rest is een kwestie van tijd.

-Martijn-
4 september 2011, 22:20
Han: Ben ik het helemaal mee eens, naspelen kan iederen leren. Daar waar mensen zelf dit soort nummers schrijven wordt het kaf pas van het koren gescheiden. Ik hoop ooit nog zo ver te komen, maar tja uhh...

Bibi: Thijs van Leer kan ook jodelen. (http://youtu.be/g4ouPGGLI6Q?t=1m0s) Misschien is dat iets om van de week te oefenen. :seriousf::seriousf:

Mitch: Heb me een beetje laten inspireren door wat Harry Sacksioni doet, bas en melodie door elkaar. Maar die speelt akoestisch, dus je ben misschien niet zo thuis in zijn muziek haha. :p

Ernest: Ik twijfelde tussen deze gitaar of die die achter me ligt. Die is namelijk een stuk feller, maar verder eigenlijk een beetje crappy. Er zijn inderdaad nog wel wat verbeterpuntjes, dat komt denk ik vanzelf wel als ie wat beter in m'n vingers zit.

Pepe: Haha ja zonder die duim kwam ik vingers te kort, het kon eigenlijk niet anders.

Han S
5 september 2011, 00:14
Of Thijs kan jodelen, of liever kon, want dat haalt de oude man nu niet meer. Ik denk dat stembanden doorgroeien, net als de borsten van Patricia Paay. :D

Hier heb je nog een Focus uitvoering van het nummer:


http://www.youtube.com/watch?v=nVsHFkqnRqI&feature=related

Die drummer heeft een paar dagen bij me opgenomen, geweldige vent.
Terug naar jouw akoestische uitvoering van een geweldig knap nummer uit de grijze oudheid: ik ga het steeds mooier vinden.

muziekschuur
5 september 2011, 02:47
Ik vind het goed gedaan. Stel je voor dat we je in het winkelcentrum hadden getroffen en iedereen had een eurootje in je gitaardoos gegooid. Hoeveel eurootjes zou je dan nu hebben verdiend?

Triggy
5 september 2011, 07:20
Mooi gedaan hoor!
Zitten een paar aardige vingeroefeningtjes tussen.:rockon:

Jedeel
5 september 2011, 16:50
Ik vind het super gedaan, geweldig nummer en in deze uitvoering totaal anders maar niet minder mooi.

Ik sluit mij volledig bij Han aan!!
(Ook leuk dat jij (zo te zien ná het Focus-tijdperk geboren) toch deze interesse hebt.)

muziekschuur
5 september 2011, 17:21
Veel mensen worden geraakt door deze rocknummers...

-Martijn-
5 september 2011, 18:45
Leuk dat er zoveel reacties zijn!
Geweldige drummer inderdaad, volgens speelt hij nu bij het 'nieuwe' Focus.

Haha, misschien moet ik voortaan maar in het winkelcentrum gaan oefenen dan. :p

piezo
5 september 2011, 19:44
Ik ben zelfs jaloers op de foutjes die er in zitten.....


(Zien jullie in dat andere filmpje achter Akkerman trouwens ook die Fender Solid State?)

Gert-Jan
6 september 2011, 06:33
Knap gespeeld! respect!

savale
6 september 2011, 10:23
Goed gespeeld! Google eens op audio compressor. Maar overdrijf het niet ;)