PDA

View Full Version : Ik denk dat ik een Tele wil. Hulp/kennis/info gevraagd



Speeddemon
4 september 2011, 18:26
Ik heb van de week afscheid genomen van 1 van m'n Flying V's, en GAS kruipt weer weelderig. Nu ben ik voor een deel in de 'klassiekers' voorzien (Strat, 2x Les Paul, SG, V, en een stel shredders), maar de 'quintessential' Telecaster ontbreekt.

Qua uiterlijk staat het vast; het moet een Butterscotch Blonde worden, à la Keef en The Boss. Dus zwarte slagplaat, maple neck. Hij mag een beetje geleefd ogen.

Maar nu, eh... welke zijn goed? Budget rond de 500-750 (misschien iets meer).
Waar op te letten? Keef gebruikt bijv. een hals-humbucker; wat is een typisch sound-voorbeeld daarvan?
Ik weet dat ik i.i.g. altijd erg kan genieten van de intro-sound van Honky Tonk Woman, maar ik zoek altijd wel een zekere mate van veelzijdigheid in gitaren (of die mod ik erin; push-pulls etc). Element aan- en afraders?

Dus ja, 'teach me Tele'. :);) :makeup:

Luke-wannabe
4 september 2011, 18:36
Sja, kom ik weer, maar voor dit budget zeg ik: Fender Road Worn tweedehands. Maar die kom je niet veel tegen (en dat heeft een reden). Óf honderd euro meer sparen en een nieuwe kopen.
Anders kun je natuurlijk een tweedehands American Standard kopen. Is niet echt mijn ding, maar het zijn príma gitaren!

Epiphoneee
4 september 2011, 18:40
Sja, kom ik weer, maar voor dit budget zeg ik: Fender Road Worn tweedehands. Maar die kom je niet veel tegen (en dat heeft een reden). Óf honderd euro meer sparen en een nieuwe kopen.
Anders kun je natuurlijk een tweedehands American Standard kopen. Is niet echt mijn ding, maar het zijn príma gitaren!

Volledig mee eens. Roadworns zijn heel goede gitaren, de beste tele's naar mijn mening.

Voor de prijs dan hé...

Pepe
4 september 2011, 18:43
yep, Road Worn als het ook versleten moet ogen.
Het geluid van Keef, dat zou ik vooral niet zoeken in de gitaar, dat wordt niks. Dan kan je beter een Catalinbread Formula 5 op de kop tikken.

Speeddemon
4 september 2011, 18:43
Moet trouwens zeggen na een snelle blik in het 'wat is je number one' topic, dat een creme/olympic white body met witte slagplaat ook niet lelijk is (met maple neck) en zou een mooie set vormen met m'n Strat ('68 RI, Oly white).

@Luke, heb even snel op de Road Worn site gekeken, maar ze bieden 'm weer niet in m'n favo kleur(en) aan... :dontgeti:

Epiphoneee
4 september 2011, 18:45
@Luke, heb even snel op de Road Worn site gekeken, maar ze bieden 'm weer niet in m'n favo kleur(en) aan... :dontgeti:

En welke kleuren zijn dat :rockon:?

The Unforgiven
4 september 2011, 18:45
@ Speeddemon

Was die Flying V toevallig een Hamer die je aan een jongen uit Krimpen aan den IJssel hebt verkocht? Zoja, dan ben ik de gelukkige nieuwe eigenaar!

Sinner1980
4 september 2011, 18:50
Ik heb een vintage hot rod telecaster en kan ze alleen maar van harte aanbevelen; fijnste gitaar die ik tot nog toe heb gehad.

Zo'n Roadworn is idd ook leuk maar die hot rod vind ik persoonlijk een stuk lekkerder (mede door vlakkere toets en mini humbucker in de halspositie).

Kleine tip; er staat er nu één op MP voor een zeer leuke prijs en ook nog eens in butterscotch blonde; sla je slag man!

Luke-wannabe
4 september 2011, 19:04
Moet trouwens zeggen na een snelle blik in het 'wat is je number one' topic, dat een creme/olympic white body met witte slagplaat ook niet lelijk is (met maple neck) en zou een mooie set vormen met m'n Strat ('68 RI, Oly white).

@Luke, heb even snel op de Road Worn site gekeken, maar ze bieden 'm weer niet in m'n favo kleur(en) aan... :dontgeti:
Butterscotch wil je toch? Die heb ik zelf!! Dus die hebben ze zeker wel!!

jutter
4 september 2011, 19:04
Voor minder dan 500,00 euro heb je 2ehands ook een Baja. Ik heb de Roadworn gehad, hele fijne gitaar maar ik heb liever de Baja. De Roadworn heeft Texmex pups en de Baja heeft de Twisted in de neck en de Broadcaster pup bij de brug. Persoonlijk vind ik de Twisted en de Broadcaster een stuk lekkerder klinken dan de Texmex. Verder heeft de Baja ook de lekkere dikke neck die de Roadworn ook heeft. Alleen ziet de Baja er niet zo nep relic uit als de Roadworn maar dat is een kwestie van smaak.

jutter
4 september 2011, 19:07
Butterscotch wil je toch? Die heb ik zelf!! Dus die hebben ze zeker wel!!

Niet Butterscotch, wel Blonde en 2tone:


http://www.fender.com/en-NL/products/roadworn/models.php?prodNo=013121

Luke-wannabe
4 september 2011, 19:09
Jaaa dat is echt bijna het zelfde!

jutter
4 september 2011, 19:14
Jaaa dat is echt bijna het zelfde!

Dan vind ik mijn Baja dichter in de buurt komen van Butterscotch:

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Baja2/baja1027.jpg

macwilliams
4 september 2011, 19:20
Een baja.:ok:
'kheb m zelf ook.

Je komt ze tweedehands niet zo vaak tegen.

Mitch
4 september 2011, 19:27
Ja, in de enige echte juiste kleur zit je in die prijsklasse volgens mij vast aan de Baja. Oly white... geen idee.
Iets pittigers bij de hals kan, maar ik vind het niet echt per se nodig voor Keef tones. De vintage nordstrand set die ik in mijn Tele had ook een uitstekende combinatie van diep laag én helderheid, maar ja, dat was sowieso een lekker blok hout...

jze
4 september 2011, 19:29
Je kunt voor minder ook klaar zijn: Squier Classic Vibe 50's. Moet zeggen erg goed voor het geld. Als je echt een Fender wil, heb je er niks aan natuurlijk. Als je gewoon een leuke tele voor erbij wil zeg ik doen.

Brum
4 september 2011, 19:31
Warmoth. Prefereer ik absoluut boven de gemiddelde Fender meuk. Je kunt online zelf je gitaar 'bouwen' en de bouwkwaliteit ligt gemiddeld hoger dan bij Fender.

Niet dat ik wat tegen Fender heb, een goeie is te gek, alleen moet je wel eerst door een zooi gitaren heen voor je de goeie te pakken hebt.

Luke-wannabe
4 september 2011, 19:54
Warmoth. Prefereer ik absoluut boven de gemiddelde Fender meuk. Je kunt online zelf je gitaar 'bouwen' en de bouwkwaliteit ligt gemiddeld hoger dan bij Fender.

Niet dat ik wat tegen Fender heb, een goeie is te gek, alleen moet je wel eerst door een zooi gitaren heen voor je de goeie te pakken hebt.
Da's juist het leuke ;)

Sinner1980
4 september 2011, 20:03
Warmoth. Prefereer ik absoluut boven de gemiddelde Fender meuk. Je kunt online zelf je gitaar 'bouwen' en de bouwkwaliteit ligt gemiddeld hoger dan bij Fender.

Niet dat ik wat tegen Fender heb, een goeie is te gek, alleen moet je wel eerst door een zooi gitaren heen voor je de goeie te pakken hebt.

Hey...heeft Orpheo discipelen tegenwoordig?:seriousf:

Speeddemon
4 september 2011, 20:06
Jaaa dat is echt bijna het zelfde!

Niet echt, vind ik.
Ik wil het hout echt kunnen zien. Zelfs die Baja's hebben enigzins 'doffe' nerven.

Zoiets vind ik prachtig (terwijl ik Tele's in beginsel eigenlijk best lelijk vind :dontgeti: ):
http://www.neilwarden.com/fendertele/tele_2.jpg

@The Unforgiven; heej jij ook hier! ;) Heb je de Super Distortions al op oorlogssterkte kunnen testen? :ok:

barno
4 september 2011, 20:09
Warmoth. Prefereer ik absoluut boven de gemiddelde Fender meuk. Je kunt online zelf je gitaar 'bouwen' en de bouwkwaliteit ligt gemiddeld hoger dan bij Fender.

Niet dat ik wat tegen Fender heb, een goeie is te gek, alleen moet je wel eerst door een zooi gitaren heen voor je de goeie te pakken hebt.

En online iets samenstellen op basis van de goede naam van Warmoth geeft je meer kans op een goede gitaar dan zelf complete gitaren irl gaanuittesten? don't think so. Je kan geluk hebben maar ook niet. Ik heb ooit een halsje van warmoth gehad dat het helemaal niet had, maar dat wist ik pas toen ik 'm betaald had...

geert1976
4 september 2011, 20:22
Piet zoekt zoiets?

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3808.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3809.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3810.jpg

allochthomas
4 september 2011, 20:27
of toch zoiets?
https://lh4.googleusercontent.com/-IZcB9Kmvk0s/TjbERqcT2OI/AAAAAAAAAHA/ifyUeImxFvU/s1280/IMG_2462.JPG

toneblo
4 september 2011, 20:30
...Grappig, die snol zat eerst op mijn JV, ik heb haar er af gezet....nu zit ze bij jou op die tele!!

Speeddemon
4 september 2011, 20:53
Piet?!

Nee, meer zoals die van Allochtomas. Geler/bruiner.

Mitch
4 september 2011, 20:56
Da's de enige juiste kleur, ja.

allochthomas
4 september 2011, 21:00
De lak was van oorsprong al redelijk donker maar in de loop der jaren is de lak nog verder gaan verkleuren.
http://img696.imageshack.us/img696/6077/img1063a.jpg

Speeddemon
4 september 2011, 21:10
Da's de enige juiste kleur, ja.

Misschien zit het tussen m'n oren, maar die kleur vind ik ook de enige , waarmee je met goed fatsoen EN classic rock, EN blues EN country kan spelen. :hide: ;)
Die blue collar workin' class broodplank-look doet 't 'm gewoon, hè? :)

jutter
4 september 2011, 21:13
Misschien zit het tussen m'n oren, maar die kleur vind ik ook de enige , waarmee je met goed fatsoen EN classic rock, EN blues EN country kan spelen. :hide: ;)
Die blue collar workin' class broodplank-look doet 't 'm gewoon, hè? :)

Ook in Butterscotch zijn er veel kleurvariaties....
Kijk maar eens op het telecasterforum.

macwilliams
4 september 2011, 21:20
En dan heb je nog de koreaanse lite ash met echte SD's
Mooie birds eye maple neck.

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC04380.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC04369.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC04370.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC04371.jpg

Mitch
4 september 2011, 21:23
Een kruising tussen de IKEA look (body) en de Bauer look (abalone inlay en té glimmende hardware). Meubelvibe meets trailer trash. Die SD Alnico 2's zijn ook een tikkie aan de donkere kant. Maar het moet gezegd: wat ik tot nu toe in mijn handen heb gehad was vrij resonant.

macwilliams
4 september 2011, 21:26
Een kruising tussen de IKEA look (body) en de Bauer look (abalone inlay en té glimmende hardware). Meubelvibe meets trailer trash. Die SD Alnico 2's zijn ook een tikkie aan de donkere kant. Maar het moet gezegd: wat ik tot nu toe in mijn handen heb gehad was vrij resonant.

Ik ben een trailerpark thrasher:blast:

:cheerup:

Speeddemon
4 september 2011, 21:30
Die Macwilliams postte, DAT vind ik nou mooi (al doet die abalone dot inlay misschien wel afbreuk aan de simpele looks).
Maar ik begrijp dus dat onder Butterscotch Blonde ook een aantal kleurvariaties valt, die minder transparant zijn.
Anyway, zoals die American Vintage '52 er uit ziet, en evt. nog een tintje donkerder, dat vind ik mooi.

Dirk_Hendrik
4 september 2011, 21:51
Die Macwilliams postte, DAT vind ik nou mooi.

Dat issie ook. Komt vrij dicht bij het basisontwerp. Een blok essen met een maple neck dus. Een tele is zo ongeveer het meest Spartaanse voorbeeld van een elektrische gitaar dat je kunt vinden. Houd dat, da's de schoonheid van een tele. Alle "verbeteringen" heb je al in de rest van je gitaarpark, vaak terechte verbeteringen, vaker nog in de opinie van de speler. Ja, je kan humbuckers in een Tele hakken. Je had ook meteen een Les Paul kunnen kopen (heb je al). Ja, je kan een dunnere nek scoren. Je kan dan ook een Ibanez kopen (heb je ook al), etc etc.

Behalve als het gaat om bespeelbaarheid dan. Twee snaren per zadel is iets om wél meteen vanaf te zien.

beruk
4 september 2011, 21:58
Behalve als het gaat om bespeelbaarheid dan. Twee snaren per zadel is iets om wél meteen vanaf te zien.
Alweer een argument om ook deze gitaar een kans te geven:
http://www.gravitystrings.com/images/G&LTribASAT%20001.jpg
De elementen zouden meer mid moeten hebben, vond ik lekker klinken toen ik er een uitpobeerde (niet gekocht, want als lefty vond ik een Rh tele model een drama)

Pepe
4 september 2011, 22:02
Dit is de butterscotch broadcaster
http://cdn3.iofferphoto.com/img/item/173/622/005/roy-buchanan-his-last-session-dvd-4b876.jpg

Bruce heeft een butterscotsch broadcaster, Keith een nocaster blonde

http://media.thestar.topscms.com/images/f7/31/7f4206354e5eabf95dd4a3da754f.jpeg

all good to me

Dat plaatje van Roy maakt me dorstig..

Mitch
4 september 2011, 22:05
De Lite Ash is geen butterscotch, is een vrijwel kleurloze transparante lak. Maakt het net een tikkie donkerder. Maar als je dat ook mooi vindt dan wordt je keus wat ruimer.
Overigens: dikke zadels zijn wat mij betreft wel een verrijking qua sound én looks en zijn prima intoneerbaar (gecompenseerd) verkrijgbaar .

Henri H
4 september 2011, 23:24
Een kruising tussen de IKEA look (body) en de Bauer look (abalone inlay en té glimmende hardware). Meubelvibe meets trailer trash. Die SD Alnico 2's zijn ook een tikkie aan de donkere kant. Maar het moet gezegd: wat ik tot nu toe in mijn handen heb gehad was vrij resonant.Haha, die abalone dots toch! :seriousf:


Die Macwilliams postte, DAT vind ik nou mooi (al doet die abalone dot inlay misschien wel afbreuk aan de simpele looks).
Maar ik begrijp dus dat onder Butterscotch Blonde ook een aantal kleurvariaties valt, die minder transparant zijn.
Anyway, zoals die American Vintage '52 er uit ziet, en evt. nog een tintje donkerder, dat vind ik mooi.De mijne is, naar ik vermoed redelijk identiek, maar met meer licht gefotografeerd waarschijnlijk:

http://lh4.googleusercontent.com/-ufa-Uf7MP1c/TIEB_XO12rI/AAAAAAAAAHI/CQuK74T6Gd8/s912/P1040231.JPG

Ik ben zeer tevreden met mijn Lite Ash, heb hem vergeleken met de AVRI52, 63 CS en American Standard. De Lite Ash was beter of minstens net zo goed. Alles in "the eye of the beholder" natuurlijk.


..... Twee snaren per zadel is iets om wél meteen vanaf te zien.Totaal geen last van....

Mitch
4 september 2011, 23:38
Ghehe, niet alleen de abalone hoor :D De control plate en brug zijn van zeer sterk glanzend materiaal. Alsof het een kruising is tussen chroom en plastic, zal ik maar zeggen. Die twee samen maken de looks een beetje goedkoop (no snobbery intended).

Henri H
4 september 2011, 23:43
Ghehe, niet alleen de abalone hoor :D De control plate en brug zijn van zeer sterk glanzend materiaal. Alsof het een kruising is tussen chroom en plastic, zal ik maar zeggen. Die twee samen maken de looks een beetje goedkoop (no snobbery intended).Ja, en de lak op de body glimt ook behoorlijk.
Dat zijn dan ook de enige "minpuntjes" aan de Lite Ash. Ik vind het persoonlijk nog wel meevallen met de "goedkope" looks. Het heeft ook wel iets classy'igs. :D
Voor het geld heb je er een prima Tele aan in ieder geval.

Verder:
Een Japanse Tele uit de '80's (of 90's?) zou ook nog een goeie optie kunnen zijn, maar die kosten wat meer, rond de €700,- dacht ik.

Hendriks
5 september 2011, 11:51
http://www.ebay.com/itm/Replacement-Body-Aged-Nitro-Fin-Fender-Telecaster-/390343908246?pt=Guitar&hash=item5ae24f5b96

http://www.ebay.com/itm/Replacmnt-Body-Aged-Nitro-4-Fender-Telecaster-1-Piece-/280733271930?pt=Guitar&hash=item415d01c77a

Beide verschillend ,maar beide wel Butterscotch.

Pepe
5 september 2011, 13:03
Ik denk dat het een vergissing is, op zijn site wordt in de tele gallery onderscheid gemaakt tussen die twee. Naast butterscotch en blonde doet ie ook vintage white... het zit allemaal vlak op elkaar.

Hendriks
5 september 2011, 13:07
Deze firma doet niets anders dan alleen de finish , ze hebben verschillende gradaties aging en yellowing. Bodie schijnen wel te gek te zijn , die zijn van Wildwood en die schijnen dan een goede neus(oor) te hebben voor goed toonhout.

Mitch
5 september 2011, 18:44
Voor het geld heb je er een prima Tele aan in ieder geval.

Verder:
Een Japanse Tele uit de '80's (of 90's?) zou ook nog een goeie optie kunnen zijn, maar die kosten wat meer, rond de €700,- dacht ik.
De Koreanen hebben zeker veel bang for the buck. Ik heb mijn 90s Japanner verkocht voor iets van 800E geloof ik, weet het niet meer precies. Die had én de looks én de sound, dat wel.

Brum
5 september 2011, 20:36
En online iets samenstellen op basis van de goede naam van Warmoth geeft je meer kans op een goede gitaar dan zelf complete gitaren irl gaanuittesten? don't think so. Je kan geluk hebben maar ook niet. Ik heb ooit een halsje van warmoth gehad dat het helemaal niet had, maar dat wist ik pas toen ik 'm betaald had...

Dat klopt ook wat je zegt en natuurlijk kan er een slechte tussen zitten, maar de ervaring die ik tot nu toe heb is dat Warmoth wel een consistentere kwaliteit levert, met bijkomend voordeel dat je alles zelf kan samenstellen naar wens. Kan bij Fender ook, tegen custom shop prijzen... En zelfs daar zitten draken van gitaren tussen, maar oh, wat zien ze er mooi uit.

Ik vind een gleuf tussen hals en body waar je, bij wijze van, een compleet pakje speelkaarten tussen kan drukken niet zo charmant persoonlijk en dan heb je het over gitaren die toch al gauw richting de €1000,- gaan en beyond. Komt toch redelijk vaak voor bij Fender helaas. Maar nogmaals, ik ben geen Fender hater.

Toaster
5 september 2011, 21:02
ben je nou opzoek naar een tele die in de huiskamer moet komen staan en maar liefst 500 pop mag kosten of ben je op zoek naar een tele om mee te spelen?

persoonlijk zou ik nooit voor een baja gaan. Dat is geen tele. american standard 2e hands is eigenlijk ook geen tele maar wel ontzettend allround. Lekker vel en heftig en onwijs allround op clean.

Als je naar de nitro lakken gaat en de vintage pups kom je in de buurt maar dan ben 1000 meer kwijt

Hendriks
5 september 2011, 21:13
Puur op basis van ervaringen de afgelopen jaren zou ik nu ook niet voor een Fender gaan , de afwerking en gebruikte materialen zijn soms bedroevend slecht.
Ik zou nu gaan voor een Warmoth ,USAG ,Musikraft oid , bijkomend voordeel is dat je de specs helemaal naar jou wens kunt laten maken . Natuurlijk minder waardevast , maar als je een player wilt is het echt de beste keus.

Speeddemon
5 september 2011, 21:30
ben je nou opzoek naar een tele die in de huiskamer moet komen staan en maar liefst 500 pop mag kosten of ben je op zoek naar een tele om mee te spelen?

persoonlijk zou ik nooit voor een baja gaan. Dat is geen tele. american standard 2e hands is eigenlijk ook geen tele maar wel ontzettend allround. Lekker vel en heftig en onwijs allround op clean.

Als je naar de nitro lakken gaat en de vintage pups kom je in de buurt maar dan ben 1000 meer kwijt
Wel om op te spelen, maar mogelijk niet/nauwelijks live.
Had een Lite Ash op ebay uk gevonden, maar de verkoper wil niet overzees verzenden. :(
Die Baja's vond ik het al nèt niet hebben, voordat ik dit topic begon.

macwilliams
5 september 2011, 21:51
persoonlijk zou ik nooit voor een baja gaan. Dat is geen tele.:(:(:(

Dat doet zeer.

Toaster
6 september 2011, 00:45
haha sorry mac, maar ik snap de lofzang over de baja's niet. Ieder z'n eigen smaak natuurlijk!
Zo klinkt mijn AV thin skin nitro echt heerlijk. Elke noot is gewoon heerlijk die er uitkomt. Maar als ik wat zwaarder wil beuken pak ik toch mijn American Standard. Of als ik dikkere chops nodig heb ook.

Allebei tele, allebei anders. En die baja is ook een tele maar echt niet die van mij. Komt niet in de buurt wat betreft klank en ik vind hem ook als budget gitaar aanvoelen.

Maar ik geloof dat jij wel meer tele's hebt dan alleen baja's. ;)

Als het er ooit van komt dat we elkaar weer gaan tegenkomen op een meeting neem ik die thin skin wel mee.

jutter
6 september 2011, 00:51
persoonlijk zou ik nooit voor een baja gaan. Dat is geen tele.

Wat is het dan?

jutter
6 september 2011, 00:55
...Zo klinkt mijn AV thin skin nitro echt heerlijk. Elke noot is gewoon heerlijk die er uitkomt.

Hmmmm, dat heb ik nou net omgekeerd. De AV vind ik erg dun klinken en mijn Baja walst er zo overheen. Maar ja, zoals je al zei, kwestie van smaak :D

Mr.Bluesbreaker
6 september 2011, 01:34
Remco, ik heb er dit jaar een laten bouwen. Misschien de moeite waard om eens naar te kijken, vind je in dit topic:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145580-Nieuwe-telecaster-het-resultaat-van-de-telecaster-meeting-2010

Heb ladingen Tele's bespeeld van instap tot Fender CS, boutique amerikaans en alles ertussen. Als je goed weet wat je wilt is dat misschien nog niet eens zo'n gek idee.

macwilliams
6 september 2011, 06:18
haha sorry mac, maar ik snap de lofzang over de baja's niet. Ieder z'n eigen smaak natuurlijk!
Zo klinkt mijn AV thin skin nitro echt heerlijk. Elke noot is gewoon heerlijk die er uitkomt. Maar als ik wat zwaarder wil beuken pak ik toch mijn American Standard. Of als ik dikkere chops nodig heb ook.

Allebei tele, allebei anders. En die baja is ook een tele maar echt niet die van mij. Komt niet in de buurt wat betreft klank en ik vind hem ook als budget gitaar aanvoelen.

Maar ik geloof dat jij wel meer tele's hebt dan alleen baja's. ;)

Als het er ooit van komt dat we elkaar weer gaan tegenkomen op een meeting neem ik die thin skin wel mee.
Net wat je zegt, kwestie van smaak en voorkeuren. Ik vind hem ook niet goedkoop aanvoelen, de meeste goedkope gitaren hebben smalle,platte nekjes die aanvoelen als in de lengte gehalveerde tandenstokers. Het geluid, wederom smaak, ik vind het lekker divers en zelfs een potje beuken gaat hem goed af maar dat kan natuurlijk ook aan de ENGL liggen, veel beter dan dat worden ze niet gebouwd ;)

Als jij weer eens in de buurt van de IJsseldelta bent:ok:

Henri H
6 september 2011, 09:55
Wel om op te spelen, maar mogelijk niet/nauwelijks live.
Had een Lite Ash op ebay uk gevonden, maar de verkoper wil niet overzees verzenden. :(
....Lite Ashes komen regelmatig langs op MP voor €300,- tot €400,-.
Geduld...

Kim Wilson
6 september 2011, 10:14
Ik heb ook een Baja, en daar vond ik nou juist de sound in die ik associeer met het Tele-geluid. Rauw, direct en dik. En goedkoop aanvoelen? Niet bepaald. De Lite Ash vond ik fragieler aanvoelen.

Ach, smaak... :satisfie:

Speeddemon
6 september 2011, 10:46
Een Japanse '72 RI uit de 80's de moeite?

jutter
6 september 2011, 10:50
Een Japanse '72 RI uit de 80's de moeite?

Deze?

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-telecaster-mij-72-ri-99965089.html

Hendriks
6 september 2011, 11:09
Deze?

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-telecaster-mij-72-ri-99965089.html

Mooi ding :ok:

jutter
6 september 2011, 11:11
Mooi ding :ok:

Vond ik ook al. Zou hem best wel als erbij willen hebben....

Speeddemon
6 september 2011, 11:15
Deze?

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-telecaster-mij-72-ri-99965089.html
niet sjlecht. ;) Maar is ie 700 waard?

jutter
6 september 2011, 11:19
niet sjlecht. ;) Maar is ie 700 waard?

Als hij in goede conditie is en alles origineel is, dan zou ik 650,00 bieden. Dat scheelt weer in de benzinekosten. Vergeet niet dat er een koffer bij zit....

jutter
6 september 2011, 11:21
O ja, het is wel een eindje uit buurt: Luxemburg!

JGD
6 september 2011, 11:29
wel een mooei tocht.

lijkt me leuk, lekker in mijn eentje zo'n eind rijden met een tof doel!

denis.hermans
6 september 2011, 11:45
Wat vinden jullie van de American Deluxe Telecaster ( met noiseless pu en S1 schakelsysteem)?

Sorry voor het (even ) kapen van dit topic.

Denis

jutter
6 september 2011, 11:48
Wat vinden jullie van de American Deluxe Telecaster ( met noiseless pu en S1 schakelsysteem)?

Sorry voor het (even ) kapen van dit topic.

Denis

Best lullig van je om zijn topic te kapen:stop:

denis.hermans
6 september 2011, 11:49
Sorry hiervoor dan.:makeup:

Ter "verdedigin" : ik dacht dat de vraag van de topicstarter min of meer beantwoord was en dat het misschien ook voor sommigen onnodig/ niet wenselijk zou zijn dat ik een nieuw topic aanmaakte...

JGD
6 september 2011, 11:50
ach, een nieuw topic starten over iets dat er al min of meer is wordt ook niet door iedereen gewaardeerd.
en dan gebruik je en topic dat er al is, een is het weer niet goed.

feitelijk doe je het nooit goed, zo is er altijd wel wat te zeuren.

laat hem lekker

Speeddemon
6 september 2011, 11:52
wel een mooei tocht.

lijkt me leuk, lekker in mijn eentje zo'n eind rijden met een tof doel!
hmm, 600km op en neer voor een gitaar... :(
Nou heb ik wel een '73 Twin Reverb (SF) te koop. Misschien wil ie wel een ruil...

(niet dat ik die amp weg zou doen voor 650-700...)

jutter
6 september 2011, 12:00
ach, een nieuw topic starten over iets dat er al min of meer is wordt ook niet door iedereen gewaardeerd.
en dan gebruik je en topic dat er al is, een is het weer niet goed.

feitelijk doe je het nooit goed, zo is er altijd wel wat te zeuren.

laat hem lekker

Hij had beter de zoekfunctie kunnen gebruiken en/of op andere fora kunnen zoeken. Er is genoeg over te vinden. Doe er wat moeite voor zou ik zeggen als je persé iets wilt weten.:soinnocent:

jutter
6 september 2011, 12:01
hmm, 600km op en neer voor een gitaar... :(
Nou heb ik wel een '73 Twin Reverb (SF) te koop. Misschien wil ie wel een ruil...

(niet dat ik die amp weg zou doen voor 650-700...)

Dat is inderdaad wel ver. Maar ruilen met een Twin? Wil je die versturen dan?

Speeddemon
6 september 2011, 12:39
Dat is inderdaad wel ver. Maar ruilen met een Twin? Wil je die versturen dan?
Nee, maar mocht hij wel willen ruilen met bijbetaling, dan is het de rit misschien wel waard (waarbij ik de Twin meeneem).
Aan de andere kant, verzendkosten vanuit zuid België zullen mogelijk maar 1/3e à 1/4e van de benzinekosten zijn... om maar niet te spreken over 6 uur aan autorijd-tijd te besparen. :dontgeti:

Antoon
6 september 2011, 13:06
Ik zou eerst de Baja en de Roadworn eens gaan proberen. Ik was aangenaam verrast toen ik ze probeerde

Henri H
6 september 2011, 16:16
Leuke Roadworn wellicht: http://link.marktplaats.nl/481150710

Ik heb geen idee of de prijs ok is of niet....

Trouwens, één v.d. voordelen v.d Lite Ash (en de American Standard en nog wel meer moellen) vind ik de 22 frets.
Dat was voor mij in ieder geval een belangrijk punt, omdat ik vrij veel solo's speel, en vaak de 22e fret gebruik.

Kim Wilson
7 september 2011, 08:37
21 frets moet ook wel lukken, hoor. Gewoon nog een halfje extra opdrukken. :cooler:

macwilliams
7 september 2011, 10:00
Lite Ashes komen regelmatig langs op MP voor €300,- tot €400,-.
Geduld...

Nou houd ik de advertentiesites meestal goed in de gaten maar zo regelmatig kom ik ze niet tegen. Toen ik die van mij kocht was het ook de enige op MP, sindsdien heb ik er geen meer voorbij zien komen. Wanneer je voorkeur naar een koreaanse lite ash uitgaat kon je nog wel eens lang moeten wachtten.
Alhoewel...misschien ;)

Henri H
7 september 2011, 10:11
Nou houd ik de advertentiesites meestal goed in de gaten maar zo regelmatig kom ik ze niet tegen. Toen ik die van mij kocht was het ook de enige op MP, sindsdien heb ik er geen meer voorbij zien komen. Wanneer je voorkeur naar een koreaanse lite ash uitgaat kon je nog wel eens lang moeten wachtten.
Alhoewel...misschien ;)Sinds ik de mijne heb (een jaartje ongeveer) ben ik er al zeker een stuk of 3 à 4 tegengekomen op MP, soms in ander kleuren, zwart, vintage white o.i.d.
Zit jij te overwegen hem te verkopen? Dan bevalt de Baja zeker wel heel erg goed!

@Kim: Weet ik, maar ik heb er toch liever 22, ook al is dat niet "vintage-correct". :)

Speeddemon
7 september 2011, 10:16
Alhoewel...misschien ;)
DIBS! :mmmm::crazyhappy:

macwilliams
7 september 2011, 11:36
@hh, de baja is meer dan afdoende.

@speedy, als je niks vind op mp dat je aanstaat doe je me tzt maar een pm.

TimoSomers
7 september 2011, 11:43
21 frets moet ook wel lukken, hoor. Gewoon nog een halfje extra opdrukken. :cooler:

Daar kun je niet op tappen en shit :( :( :(

Luke-wannabe
7 september 2011, 11:46
21 frets is prima voor mensen die toch alleen maar akkoorden spelen :cool:

Henri H
7 september 2011, 11:50
Na ja, 't is iets waar je bij stil kunt/moet staan als je een Tele of Strat koopt...

Mr.Fingers
7 september 2011, 11:56
21 frets is prima voor mensen die toch alleen maar akkoorden spelen :cool:

"There's no money beyond the fifth fret"

Pepe
7 september 2011, 12:10
Ondanks dat de tele minder frets heeft kan je er toch makkelijker die hoge noot mee krijgen.


http://www.youtube.com/watch?v=b8eymimAV8k&feature=related

Kim Wilson
7 september 2011, 12:31
In blues wordt niet getapt (althans, niet op het fretboard), en als je een bepaalde noot wil hebben die voorbij de 21e fret ligt, douw je de snaar dus gewoon nog een stukkie extra op. En idd, voornamelijk akkoordenwerk hier, 18 frets zouden het bij mij ook kunnen doen. :satisfie:

Kortom, per persoon verschillend en idd iets om wel even op te letten.