PDA

View Full Version : Welke Tubescreamer?



Flitser
4 september 2011, 17:15
Ik zoek nog een tube screamer op m'n geluid wat meer kracht te geven, en de Harmonics te verduidelijken. Kan dat sowieso wel met een tube screamer? Ik heb er namelijk geen verstand van. Ik wil het niet gebruiken als Solo boost of iets dergelijks. En welke Screamers raden jullie me aan? Ik wil het liefste niet al te veel geld uitgeven, het liefste maar iets van 50 euro. Ik zag al een Digitech Bad Monkey. Is dat wat?

the sure thing
4 september 2011, 17:19
Ik zoek nog een tube screamer op m'n geluid wat meer kracht te geven, en de Harmonics te verduidelijken. Kan dat sowieso wel met een tube screamer? Ik heb er namelijk geen verstand van. Ik wil het niet gebruiken als Solo boost of iets dergelijks. En welke Screamers raden jullie me aan? Ik wil het liefste niet al te veel geld uitgeven, het liefste maar iets van 50 euro. Ik zag al een Digitech Bad Monkey. Is dat wat?

Op basis van je (wat vage) wensen zal een Bad Monkey dat best wel kunnen. Koop zowiezo elk pedaal 2e hands, dan draai je er weinig verlies op.

Fireburst
4 september 2011, 21:46
No offence, maar heb je hier al eens gezocht op 'tubescreamer' ?
Als er nu één pedaal is dat al 1000en keren besproken is...

De BM is redelijk ok voor dat geld trouwens.

Flitser
4 september 2011, 22:21
No offence, maar heb je hier al eens gezocht op 'tubescreamer' ?
Als er nu één pedaal is dat al 1000en keren besproken is...

De BM is redelijk ok voor dat geld trouwens.

Yep, maar ik kon niks geschikts vinden met de Zoek.

pasqual
4 september 2011, 23:16
Bad Monkey is een leuk pedaaltje maar wel een erg "gladde" vervorming. Hij is redelijk lief en weinig spectaculair. Wil je een wat vollere sound, zou je eens kunnen kijken naar Biyang OD 7 of het equivalent daarvan, Fame Sweet Tone OD 10. Erg goedkoop maar ook goed spul.

Flitser
4 september 2011, 23:31