PDA

View Full Version : Welke Tubescreamer?



Flitser
4 september 2011, 17:15
Ik zoek nog een tube screamer op m'n geluid wat meer kracht te geven, en de Harmonics te verduidelijken. Kan dat sowieso wel met een tube screamer? Ik heb er namelijk geen verstand van. Ik wil het niet gebruiken als Solo boost of iets dergelijks. En welke Screamers raden jullie me aan? Ik wil het liefste niet al te veel geld uitgeven, het liefste maar iets van 50 euro. Ik zag al een Digitech Bad Monkey. Is dat wat?

the sure thing
4 september 2011, 17:19
Ik zoek nog een tube screamer op m'n geluid wat meer kracht te geven, en de Harmonics te verduidelijken. Kan dat sowieso wel met een tube screamer? Ik heb er namelijk geen verstand van. Ik wil het niet gebruiken als Solo boost of iets dergelijks. En welke Screamers raden jullie me aan? Ik wil het liefste niet al te veel geld uitgeven, het liefste maar iets van 50 euro. Ik zag al een Digitech Bad Monkey. Is dat wat?

Op basis van je (wat vage) wensen zal een Bad Monkey dat best wel kunnen. Koop zowiezo elk pedaal 2e hands, dan draai je er weinig verlies op.

Fireburst
4 september 2011, 21:46
No offence, maar heb je hier al eens gezocht op 'tubescreamer' ?
Als er nu één pedaal is dat al 1000en keren besproken is...

De BM is redelijk ok voor dat geld trouwens.

Flitser
4 september 2011, 22:21
No offence, maar heb je hier al eens gezocht op 'tubescreamer' ?
Als er nu één pedaal is dat al 1000en keren besproken is...

De BM is redelijk ok voor dat geld trouwens.

Yep, maar ik kon niks geschikts vinden met de Zoek.

pasqual
4 september 2011, 23:16
Bad Monkey is een leuk pedaaltje maar wel een erg "gladde" vervorming. Hij is redelijk lief en weinig spectaculair. Wil je een wat vollere sound, zou je eens kunnen kijken naar Biyang OD 7 of het equivalent daarvan, Fame Sweet Tone OD 10. Erg goedkoop maar ook goed spul.

Flitser
4 september 2011, 23:31
Bad Monkey is een leuk pedaaltje maar wel een erg "gladde" vervorming. Hij is redelijk lief en weinig spectaculair. Wil je een wat vollere sound, zou je eens kunnen kijken naar Biyang OD 7 of het equivalent daarvan, Fame Sweet Tone OD 10. Erg goedkoop maar ook goed spul.

Waar zou ik die kunnen kopen? Op Thomann kan ik ze helaas niet vinden.

Adro
8 september 2011, 13:58
op musik-produktiv.de kun je ze vinden onder het merk Collins Mr. Wicked..
m'n bassist heeft er 2 weken geleden een meegenomen om te proberen, deze week overgekocht! klinkt echt lekker! ik sta nu te twijfelen of ik hem op m'n plank gooi... ze kostem maar 30,- maar zijn verder stil en werken erg goed!

Buzzel
8 september 2011, 14:48
Als je een beetje handig bent koop je een bouwpakketje klik (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=76&products_id=1058). Klinkt hartstikke goed en kan zeker evenaren aan de orginele tubescreamers.

Lees dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144050-Help-mij-door-tubescreamer-land!) topic anders, heb ik veel over tubescreamers van opgestoken.

alternatieve manier om topics op gitaarnet te zoeken klik (http://lmgtfy.com/?q=tubescreamer+site%3Agitaarnet.nl%2Fforum)

Liquid_Metal
8 september 2011, 14:51
Ik heb ook die Screamer van Newtone gebouwd en ben er dik tevreden mee. Klinkt erg goed en ik vond het bouwen ook erg leuk om te doen. Aanrader!

Flitser
8 september 2011, 16:36
Vandaag is de Bad Monkey binnengekomen. Jullie advies was helaas te laat. Maar hoe moet ik de Bad Monkey instellen als ik 'em als tubescreamer wil gebruiken? Ik zag een filmpje(dacht ik) waar de level op 10 stond en de rest op 0. Tenminste, dit kan ik me herinneren.

Adro
8 september 2011, 17:17
gewoon aan de knoppen gaan draaien en luisteren totdat je het gewenste effect hebt.... aan knopjes draaien vind ik altijd het leukst... ;)

Flitser
8 september 2011, 17:34
gewoon aan de knoppen gaan draaien en luisteren totdat je het gewenste effect hebt.... aan knopjes draaien vind ik altijd het leukst... ;)

Hehe I know, normaal gesproken vraag ik ook geen settings. Ik haat het juist als mensen daar om gaan vragen! Maar ik ben gewoon bang dat ik iets verkeerd instel en dat er iets kapot gaat. Of dat ik misschien iets over het hoofd zie.

JohnLord
8 september 2011, 18:50
Van verkeerd instellen gaat ie niet kapot hoor. Gewoon proberen tot je tevreden bent.

Buzzel
8 september 2011, 18:56
Als hij kapot gaat omdat je hem verkeerd instelt doe stel je hem wel heel gek in :seriousf: gewoon proberen totdat je de vetste sound krijgt.

kassie
9 september 2011, 15:43
ik stel mijn tubescreamer altijd als volgt in.

Tone 1 uur,
Volume 11 uur
Gain 11 uur.

Dat vind ik de meest bruikbare sound, de geluidsterkte blijft nagenoeg gelijk maar je krijg iets meer drive en wat meer midrange. Ik heb al een versterker met drive dus ik hoef hem niet zo nodig als distortion pedaal te gebruiken. Boosten doe ik met een boost pedaal.

Lomeos
9 september 2011, 16:06
Ik gebruik mijn TS10 om dat wat op het randje zit er net overheen te jagen. Lekker stapelen met de al aanwezige vervorming om de solootjes er goed uit te laten komen.

Gain: 3 uur
Tone: ff over 12
Volume: 12

Sinds ik hem heb is hij niet meer van mijn bordje geweest. Heerlijk.

kassie
9 september 2011, 16:10
Ik gebruik mijn TS10 om dat wat op het randje zit er net overheen te jagen. Lekker stapelen met de al aanwezige vervorming om de solootjes er goed uit te laten komen.

Gain: 3 uur
Tone: ff over 12
Volume: 12

Sinds ik hem heb is hij niet meer van mijn bordje geweest. Heerlijk.

Blijft je geluid dan nog wel strak genoeg? Mijn ervaring is juist dat hoe meer distortion en boost, hoe meer het één grote brei wordt zonder definitie. Als de amp al op overdrive staat. Bij een cleane amp wordt het een ander verhaal. Dan kun je gerust alles op max zetten.

Lomeos
9 september 2011, 16:25
Blijft je geluid dan nog wel strak genoeg? Mijn ervaring is juist dat hoe meer distortion en boost, hoe meer het één grote brei wordt zonder definitie. Als de amp al op overdrive staat. Bij een cleane amp wordt het een ander verhaal. Dan kun je gerust alles op max zetten.

Mijn amps zij allemaal éénkanaals, zonder master volume. De tubescreamer voegt minimaal vervorming toe en zorgt er eigenlijk voor dat de amp zélf nog meer gaat vervormen, vooral door de enorme mid-boost. Ik ben niet zo van de high-gain, dus van brei heb ik eigenlijk nooit last.

Al laat de TS zich ook met veel vervorming goed stacken, zonder al teveel modder. Bij mij komt de ts dan wel ná alle andere pedalen.

Flitser
9 september 2011, 17:25
Mijn settings zijn momenteel:

Level: maximaal
Low: 9 uur
High: maximaal
Gain: minimaal

M'n solo's klinken zo veel interessanter. Ik ga er nog wel een sustainer bij gooien denk ik.

Buzzel
9 september 2011, 17:29
Mijn settings zijn momenteel:

Level: maximaal
Low: 9 uur
High: maximaal
Gain: minimaal

M'n solo's klinken zo veel interessanter. Ik ga er nog wel een sustainer bij gooien denk ik.

wat voor tubescreamer is dat dan?

Flitser
9 september 2011, 18:28
wat voor tubescreamer is dat dan?

De Digitech Bad Monkey.

Buzzel
9 september 2011, 18:35
De Digitech Bad Monkey.

ooh ja natuurlijk, ik loop te slapen:hide:

kassie
10 september 2011, 12:55
Mijn amps zij allemaal éénkanaals, zonder master volume. De tubescreamer voegt minimaal vervorming toe en zorgt er eigenlijk voor dat de amp zélf nog meer gaat vervormen, vooral door de enorme mid-boost. Ik ben niet zo van de high-gain, dus van brei heb ik eigenlijk nooit last.

Al laat de TS zich ook met veel vervorming goed stacken, zonder al teveel modder. Bij mij komt de ts dan wel ná alle andere pedalen.

Tof, plexi of fender? Dat soort amps werken idd goed met pedaaltjes. Alhoewel ik wel vind dat met gain op 3 uur en volume op 12 er al redelijk wat drive toegevoegd wordt.

Ik doe de TS zelf aan het begin van de keten, aangezien het redelijke compressie heeft, ik heb het idee dat hij de boel teveel dicht smeert als hij aan het eind staat. Ik doe hem zelfs voor mijn wah. Beter wah effect, maar de Booster zet ik na de wah ivm overloading.

Lomeos
10 september 2011, 14:31
Tof, plexi of fender? Dat soort amps werken idd goed met pedaaltjes. Alhoewel ik wel vind dat met gain op 3 uur en volume op 12 er al redelijk wat drive toegevoegd wordt.

Ik doe de TS zelf aan het begin van de keten, aangezien het redelijke compressie heeft, ik heb het idee dat hij de boel teveel dicht smeert als hij aan het eind staat. Ik doe hem zelfs voor mijn wah. Beter wah effect, maar de Booster zet ik na de wah ivm overloading.

Ik heb een Vox AC30, een Marshall JTM45 reissue top en een Marshall 50w JMP uit 1972. Die laatste kan alleen maar vervormen (maar dan ook echt heel lekker) en gebruik ik eigenlijk altijd zonder veel pedalen: alleen met de Tubescreamer voor lead en soms een compressor om een soort semi-clean te krijgen. De JTM45 kan wel clean als het volume niet al te hoog wordt, maar die gebruik ik eigenlijk aleen als reserve. De AC30 is nu mijn meest gebruikte versterker en die werkt te gek met pedalen. Van alle gain pedalen is de TS op dit moment de laatste in de keten.

Ik heb trouwens ook nog een Fender Hot Rod deluxe bedenkt ik me nu. Die is wel meerkanaals, maar gebruik ik op dit moment niet. Ik vind de Vox veel mooier klinken.

kassie
10 september 2011, 21:09
Toffe setup,

Tien tegen één dat die JMP veel beter klinkt dan die jtm45 reissue?

Ik gebruik hem voor een Silver Jub en een Trainwreck Express kloon. Al drive genoeg. :rockon: