PDA

View Full Version : Aan de akoest: opties?



rickert
4 september 2011, 15:49
Hallo allen,

Ik ben toe aan een goede akoestische gitaar. Ik heb wat geld gespaard, het budget is cq. 1000 euro. Ik ben gek op Johnny Cash, Bob Dylan, allerlei folk en country eigenlijk. Een dreadnought ligt me niet dus dat valt af. Ik zat zelf richting Eastman te denken, vooral omdat deze volledig solide zijn, nitro lak, en een lekker sober uiterlijk. Maar wil toch zeker zijn dat ik niets over het hoofd zie omdat ik eigenlijk ook weinig ervaring met akoestische gitaren heb.
Dus, wat voor opties/tips kunnen jullie me meegeven als ik op zoek ga naar een goede akoestische?

Grz Rick

Ernest01
4 september 2011, 16:25
Binnen jouw budget kan je kijken naar Larrivée L-serie of de OM serie.
Ook is de Blueridge misschien iets voor je ?
En dan inderdaad de Eastman. De AC-serie of de E10/E20 ?

Dus een winkel binnen stappen en het uitproberen, zou ik zeggen.

northernlake
4 september 2011, 21:30
als de Eastman OM versies van hun e10 en e20 zo goed zijn als de dreadsnaughts dan kan ik me niet voorstellen dat je iets anders zou kopen voor dat budget. Ik heb die beide dreads in handen gehad en het zijn zondermeer de beste klinkende en best gebouwde gitaren die ik voor dat budget gezien heb.

Ernest01
4 september 2011, 21:58
Kan het met Northernlake eens zijn. De E-10 klinkt erg goed en vergeleken met de Martin-D28 doet hij niet onder qua volume.
Het laag, midden en hoog zijn erg goed in balans.
Dus als je voor mahonie wilt gaan de E-10, anders de E-20 (rosewood/palissander)

rickert
4 september 2011, 23:26
Thanks heren, ik ga komende week naar casa benelly om eens flink wat gitaren aan de tand te voelen.

Triggy
5 september 2011, 07:14
Zou ook zeker het merk Furch niet uitsluiten.

Rizz
5 september 2011, 07:22
Hoi,

De Eastmans zijn idd fantastische gitaren en je hebt veel gitaar voor dat geld; al vind ik de E20 z'n 200 euri extra niet waard, dan zou ik voor de E10 gaan. Ja, het is ander hout, maar...

Je zou ook nog kunnen kijken naar de Taylor 214. Ik vond persoonlijk de CE-versie beter klinken. (met cutaway) en natuurlijk gelijk die elixirs eraf... :)

Succes met je zoektocht!

Muzieknono
5 september 2011, 07:29
Heb op de Taylor 214 gespeeld en ik vind hem erg goedkoop klinken als in overheersende trebble snaren, ik heb op goedkope Cort's gespeeld die beter klonken en ik zou zeker mijn Parkwood er niet op inruilen, Eastman heb ik veel goeds over gehoord, tot nu toe alleen maar eigenlijk, maar ben nog niet in de gelegenheid geweest om er eentje te bespelen.:B

Rizz
5 september 2011, 07:35
Heb op de Taylor 214 gespeeld en ik vind hem erg goedkoop klinken als in overheersende trebble snaren, ik heb op goedkope Cort's gespeeld die beter klonken en ik zou zeker mijn Parkwood er niet op inruilen, Eastman heb ik veel goeds over gehoord, tot nu toe alleen maar eigenlijk, maar ben nog niet in de gelegenheid geweest om er eentje te bespelen.:B

Voor wat betreft de "gewone" 214 geef ik je daar helemaal gelijk in.. Zelfs mijn vriendin vond 'm slecht en fel klinken en die weet echt heul weinig van gitaren.. Totdat ik de CE pakte en ze echt na elkaar bespeelde, een wereld van verschil!

rickert
7 september 2011, 15:46
Het is de Eastman AC722 geworden:crazyhappy:

Ernest01
7 september 2011, 16:12
Gefeliciteerd ! En veel plezier ermee.

Flipkoos
7 september 2011, 21:55
Deftige gitaar! Gefeliciteerd!

Rizz
8 september 2011, 07:12
Idd, heel mooi gitaartje! Maarre, wel minimaal 1 foto hier van jouw gitaar, anders geloven we je niet!!:seriousf:

Gefeliciteerd in ieder geval en veel speelplezier!!

Don Capo
8 september 2011, 08:13
Het is de Eastman AC722 geworden:crazyhappy:

Gefeliciteerd Rick! (long time no see, hoest?) Plaats je nog even foto?

Buzz
8 september 2011, 10:36
Oef! Wat een beauty!

Gefeliciteerd! En nou spelen maar!

rickert
22 september 2011, 17:41
Gefeliciteerd Rick! (long time no see, hoest?) Plaats je nog even foto?

Prima man. Ik heb niet heel veel tijd om te forummen, vandaar long time no see:-) Komt misschien wel weer. Hier wat foto's:

http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/100_5451.jpg
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/100_5452.jpg
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/100_5461.jpg
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/100_5463.jpg

Ondertussen al 2 weken zeer intensief gebruikt, de eerste scratches zijn al aanwezig. Ach, zo hoort het. Beest van een gitaar.

Petur
22 september 2011, 19:47
Ziet er super uit! Mooie foto's ook, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

rickert
23 september 2011, 21:26
Thanks, het is echt een prachtding. Ze klinkt ook fantastisch. Ik heb een hele ochtend verschillende Eastman's geprobeerd, en de keus was lastig maar ik heb nog geen seconde spijt gehad. Over enige tijd wil ik er wel een systeempje in laten bouwen om hem te kunnen versterken.