PDA

View Full Version : Tanglewood Sundance parlour guitar



Archtop
3 september 2011, 20:33
Dag
Ik ben vandaag over een ongelooflijk lekkere gitaar -2e hands -gestruikeld: een Tanglewood Sundance Parlor guitar volgens de verkoper. Helaas wist hij het typenummer niet. Het is een van deze denk ik, maar dan toch net nog iets smaller en niet onbelangrijk voor mij LICHTER compacter en met een smalle V hals.:mmmm:

http://www.tanglewoodguitars.co.uk/products/acoustic/sundance/tw73/TW73.html


Helaas zonder cutaway- ahoewel wat hou je dan nog over? Nu vroeg ik mij af of er mss truuks zijn om de noten bij de laatste (ik meen acht) fretten op de kast zelf te bespelen incluis jazz en blues americana?


De afstand er tussen is daar natuurlijk vele malen kleiner en ik kon er dus niet bij met mijn kleine handen.

Wie heeft er ervaring met Parlor gitaren?
Welke merken en modellen raden jullie aan en waarom?

Kan ik er alle genres muziek op spelen?


gr
Anne

Archtop
3 september 2011, 21:15
http://www.youtube.com/watch?v=9t5n87VJVA4


Heeft iemand ervaring met deze gitaren?

Wie importeert deze gitaren naar Nederland?

Schrevel
3 september 2011, 21:45
Dit viel me als eerste op:
STRINGS Elixir Nanoweb Light 12-53

Een gitaar die af fabriek wordt geleverd met Elixirs? Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen.

-Martijn-
3 september 2011, 22:23
Een gitaar die af fabriek wordt geleverd met Elixirs? Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen.

In de winkels waar ik wel eens kom hangt het toch aardig vol met gitaren die af fabriek Elixirs er op hebben zitten.

mastermind
15 september 2011, 11:21
Electric Instruments levert Tanglewood gitaren.

Alle Eastman gitaren worden af fabriek met Elixir geleverd. Wat betreft V halzen, deze week worden de Recording King gitaren geleverd en men is (met name in de USA) zeer lovend over deze gitaren. Deze hebben ook veel V halzen.

check maar eens de ROS 16 e.d.

Wat betreft Tanglewood, een winkel die veel Tanglewood gitaren levert, kan vaak ook wel met de leverancier modellen regelen die niet standaard in het assortiment zit heb ik begrepen ;).

Persoonlijk ben ik verliefd op de Aria A19C-200S (uiterlijk dan) ik wil hem nog ergens bespelen :P.

Ernest01
15 september 2011, 12:15
Alle Eastman gitaren worden af fabriek met Elixir geleverd.

Eastman is overgestapt op D’Addario EXP16 snaren.
Die vind ik beter aanvoelen dan de Elixir.

Muzieknono
16 september 2011, 13:14
Het eerste wat ik doe is de elixers er afhalen en d'addario's erop, maar goed dat is een andere discussie als de forumstarter bedoelde.
Mvgr. Dirk Jan :B