PDA

View Full Version : Wah pedal



snowbal100
3 september 2011, 20:30
Hey,
Ik speel rhcp, jimi hendrix, stevie ray vaughan.
Wat voor wah pedaal zouden jullie me aanraden??
de prijs maakt niet uit.
Ik speel op een marshall valvestate 8040 met een fender strat

Dirk_Hendrik
3 september 2011, 22:12
tsja.
Nieuw lid. Ik laat je topic dus even open.

Maar alsjeblieft, er is zoiets als de zoekfunctie. Het is nou niet echt dat er hier nooit over wah's gebabbelt is.

Mitch
4 september 2011, 13:12
....al is de zoekfunctie niet je beste vriend met een drieletter woord. Daar is overigens wel een truuk voor, via Google kun je namelijk wél op drieletter woorden zoeken binnen deze site.

Een 8040 en een strat? Dan zou ik liever naar een Vox kijken dan naar een crybaby als het in de goedkoper moet, vanwege een iets 'zoeter' hoog. Minder scherp en dat lijkt me met de rest van je setup wel handig.
Een leuk alternatief is de Weeping Demon van Ibanez. Ziet er niet uit, maar is ook wat minder scherp en heeft nog wat stelmogelijkheden.

Rutger Molenberghs
4 september 2011, 13:58
....al is de zoekfunctie niet je beste vriend met een drieletter woord. Daar is overigens wel een truuk voor, via Google kun je namelijk wél op drieletter woorden zoeken binnen deze site.


Moest je niet weten hoe:

wah site:www.gitaarnet.nl/forum

zo dus (http://www.google.be/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=wah+site%3Awww.gitaarnet.nl%2Fforum)

driftkop
4 september 2011, 14:34
....al is de zoekfunctie niet je beste vriend met een drieletter woord. Daar is overigens wel een truuk voor, via Google kun je namelijk wél op drieletter woorden zoeken binnen deze site.

Zoeken op wah* werkt ook.

apekop
5 september 2011, 11:42
....al is de zoekfunctie niet je beste vriend met een drieletter woord. Daar is overigens wel een truuk voor, via Google kun je namelijk wél op drieletter woorden zoeken binnen deze site.


Ik vind de zoekfunctie van deze site sosiewso voor geen meter werken. Vaak vindt hij de meest simpele woorden/zoektermen niet eens, terwijl er zeker veel topics over bestaan. En dat je na een zoekterm, weer een halve minuut of zo moet wachten eer je de volgende zoekterm weer kan invoeren, werkt ook niet echt mee. Maar goed, dat is off topic, maar ik moest het toch even kwijt.

lollol
5 september 2011, 15:57
Ik vind de zoekfunctie van deze site sosiewso voor geen meter werken. Vaak vindt hij de meest simpele woorden/zoektermen niet eens, terwijl er zeker veel topics over bestaan. En dat je na een zoekterm, weer een halve minuut of zo moet wachten eer je de volgende zoekterm weer kan invoeren, werkt ook niet echt mee. Maar goed, dat is off topic, maar ik moest het toch even kwijt.

Ten eerste, het wachten is al een tijdje teruggebracht tot 10 seconden:soinnocent:
En als je zoekt op wahwah terwijl er bijvoorbeeld bij elk topic wah staat is het logisch dat je niks vind.

wireman
7 september 2011, 20:42
Voor wat je omschrijft zou ik eens kijken naar een (oude) Ibanez Ws-10 (volgens mij heet ie zo.. John frusciante gebruikt m ook..) Er is een 'reissue' van gemaakt, maar die is van plastic, terwijl het oude model van metaal is..
Anders.. Ik ben totaal verknocht aan de RMC wah's.. Kosten wat.. maar dan heb je ook wat.
Overigens schijnt de 'drop in wah' van Sander de Gier ook erg goed te zijn. Heb ik alleen nog niet gehoord.

succes!