PDA

View Full Version : Met twee handen tappen zonder bijgeluiden.



Tinus1978
3 september 2011, 16:33
Hi,

Ben druk aan het oefenen met two handend tapping maar heb hier grote moeite mee. Het tappen lukt wel maar ik blijf maar bijgeluiden produceren. Andere snaren geen mee zingen etc. Wat doe ik fout ? Wil dus gewoon als ik tap (heen en terug) alleen die noten horen ipv die brij op de achtergrond :)

YannickH
3 september 2011, 18:42
misschien je gain wat minder zetten? ofwel gewoon goed je andere snaren dempen.

marter544
4 september 2011, 17:23
Als je staat te tappen staat de muziek meestal toch aan? Daarnaast een beetje gespetter.. Ach..

G.G.
4 september 2011, 21:40
Sok om je hals heen knoppen. Zakdoek bij de eerste frets tussen snaren en toets trekken... Speciale demper monteren... Opties genoeg.

Tinus1978
4 september 2011, 22:50
Hm ok toch dempen met 'hulpmiddelen'. Ik zat al zo te rotzooien om maar geen bijgeluiden te krijgen. Niet te doen. Thx voor de tips

Terminus
4 september 2011, 23:08
Je kunt met je handen ook erg goed bijgeluiden verminderen. Zelf leg ik wel eens mijn taphand (slaghand) op de niet gebruikte snaren. Ook kun je de vingers die je niet gebruikt bij het tappen aan je frethand (inclusief je duim) gebruiken om te dempen.

LesPaul1612
4 september 2011, 23:24
Je kunt met je handen ook erg goed bijgeluiden verminderen. Zelf leg ik wel eens mijn taphand (slaghand) op de niet gebruikte snaren. Ook kun je de vingers die je niet gebruikt bij het tappen aan je frethand (inclusief je duim) gebruiken om te dempen.

Inderdaad, en dit is ook handig voor andere dingen. Als ik met goed wat gain bepaalde stukken toch strak wil laten klinken gebruik ik ook deze techniek(maar dan natuurlijk op een heel andere manier:))

Het muten van de snaren gaat dan volledig op gevoel en je hoeft er niet meer aan te denken of naar te kijken. Superhandig.

Snijdie
5 september 2011, 21:58
Zojuist heb ik er op gelet bij 1-2-3-4 oefeningen. Mijn rechterhand verschuift per snaar een klein beetje meer naar het halselement. Van de B naar de E snaar is dat sprongetje ineens een stukje meer.