PDA

View Full Version : Road to Elysium (Fingerstyle original)



Harald
3 september 2011, 11:45
Na Knuckle Sandwich is een follow up wel tricky natuurlijk;) Dus maar iets heel anders. Een ballad, en ook weer een eigen compositie. Ookweer live ingespeeld voor de camera. Enjoy!


http://www.youtube.com/watch?v=kJNwVnKsazY

Ernest01
3 september 2011, 12:17
Mooie melodie en weer bijzonder zuiver gespeeld.

Ik ga maar weer pianospelen, denk ik.....

Jedeel
3 september 2011, 16:18
Heerlijk sfeertje!!!

Wat mij daarnaast opvalt is dat jij de videobeelden (ook de 'picture-in-picture') zo mooi synchroon kan houden met het geluid. Perfect!!!

Han S
3 september 2011, 18:59
Mooi man, hardstikke mooi en die brug is heel goed gevonden, leuke accoorden.

Muzikaal mannetje wel. :D :airguitar:

Harald
3 september 2011, 19:29
Thanks!

@Jedeel, die synchronisatie gaat nu wel lekker. Ik heb het live geluid op de camera. De audio die je hoort is via microfoons, en bij de filmpjes met de Maton ook nog via de POD HD500 opgenomen op de pc. De audio die je hoort komt van de pc, maar bij het synchen klungel ik net zolang totdat die drie tracks gelijk zijn. Nu ontdekt dat ik de amplitudes kan laten tekenen, dan kun je het op zicht doen, en dat gaat eigenlijk best snel :)

bass blom
3 september 2011, 19:30
whoeii :cheerup:

Harald
3 september 2011, 20:59
thanks !

-Martijn-
3 september 2011, 22:27
En weer een filmpje van Harald. :p
Heel mooi gedaan!

Over dat synchroniseren: Ik geef aan het eind van een nummer meestal gewoon een tik op mijn gitaar, en dan zet ik de pieken in het geluid precies gelijk met het frame waarop m'n hand de gitaar raakt. Dat gaat op zich wel snel, en is redelijk precies.

Harald
4 september 2011, 00:29
Bedankt! Tikken op mijn gitaar... alsof die dingen niet al meer dan genoeg deuken hebben. De videobeelden hebben hun eigen audio, en het begin van zo'n golfje is op zicht heel goed te doen. Zogauw het uitgelijnd is demp ik de audio van de camera's.

Duhsjaak
4 september 2011, 05:29
Hi
Ik persoonlijk ben groot fan van 'on the road'; verhalen en (als het dan perse moet) films.
Heb mijzelf altijd afgevraagd hoe ik aan die zotte voorliefde kom. Geef even teveel gas en je bent NL uit. Toch?

Nu weet ik het. Dat Elysium zal mij een rotzorg zijn. Ik wil op de weg ernaar toe blijven.

Alles klopt aan dit nummer. En aan de uitvoering. Ik ga gewoon weer op weg......

Vriendelijke groet, Gus

Harald
4 september 2011, 09:15
Thanks! :)

jannest
4 september 2011, 11:45
stom van me maybe

maar ik zou het nr best wel eens op een "nylonsnarige" gitaar willen horen

btw
ik moet op gitaarrles

Harald
6 september 2011, 10:45
Heb het even op nylon geprobeerd. Beter dan ik verwacht had, maar ik houd het op staal voor dit nummer. Ik neem ook nog wel wat met nylon op. Er staan al weer wat filmpjes klaar.

Les... mocht je in de buurt wonen, ik heb nog wat plek (maar niet veel)