PDA

View Full Version : Archtop stelt zich voor



Archtop
2 september 2011, 19:43
Beste Allemaal


Mijn naam is Anne.
Ik ben een gitarist in de dop met een ietwat onverklaarbaar edoch ernstige voorliefde voor oude jazz gitaren en Jazz, Blues Americana muziek.

Dat komt wss door mijn opa die daar vroeger op speelde, door mijn fascinatie voor Bonnie Raitt (alhoewel - slide gitariste :cooler: par excellence en door mijn vioolachtergrond. Of mss heb ik gewoon te lang naast Jesse gewoond als opdondertje.


Hoedanook, ik ben op zoek naar het perfecte instrument en een manier om het eelt dat ik daarmee ga opbouwen ook direct weer te verwijderen zodat ik ook viool kan blijven spelen (ik speel nl al beduidend minder als ik een snijwondje in mijn vingers heb laat staan met dikkere vingers)! ;)

Gelukkig zijn er nog al wat dames die mij zijn voor gegaan dus dit moet lukken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Female_jazz_guitarists


Ik wil jullie iig bedanken voor alle tips en adviezen die ik al heb gekregen en bovenal voor jullie geduld met deze newbie.

Het forum is echt een goudmijn voor een starter en ik hoop er op termijn ook iets aan te kunnen bijdragen.


dag
Anne

Ernest01
2 september 2011, 20:14
Welkom op het forum.
En wat een bijzondere combinatie, viool en gitaar.
Maar wordt het niet moeilijk met dat eelt en de viool, als je veel gitaar
gaat spelen ? Of heb je een middeltje om het eelt te verwijderen. Hopelijk worden je vingers dan niet al te gevoelig....
In ieder geval veel plezier !

Duhsjaak
4 september 2011, 04:33
Hi
Om dat Anne een Friese naam is voor mannen, kwam ik een beetje laat bij de les.
Even goeie vrienden hoor!
Genoeg raakvlakken:
- Drie kinderen spelen en speelden viool
- Sinds haar debuut LP volg ik mevrouw Raitt

Een zeer fraai boegbeeld voor de muziek, deze dame.
Een beetje minder makkelijk toegankelijk is Jo-Anne Kelly. Helaas overleden.

Stuur mij maar een PM als je daarvan eens wat wil horen.

Verders hartelijk welkom en have fun!
Vriendelijke groet!
Gus