PDA

View Full Version : HNGD - Fender Blacktop Telecaster + Fender Mustang II



Remy669
2 september 2011, 13:59
Hallooo

Ik was zo langzamerhand mijn Squier strat met oefenversterker zat, dus ik heb de hele vakantie gewerkt om een een nieuwe gitaar en versterker te kunnen halen, en ik heb gekozen voor een Fender blacktop tele, een een Fender Mustang II versterker. En hij klinkt super.

Wat vind gitaarnet nou van deze gitaar? Goed idee of zitten er hier meer conservatieve gitaristen die liever de standaard Tele uitvoering hebben met 2 singlecoils?

Anyway, foto!

http://i56.tinypic.com/1zgt0qo.jpg

Epiphoneee
2 september 2011, 14:01
Ai caramba da's me een geile set!

Tankman
2 september 2011, 14:06
Ach, ik snap je probleem wel. Ik vind Teles en Strats ook cool, maar ik wil toch wel 2 humbuckers hebben. Dan is dit een ideale oplossing. Ik vind het te gek! Gefeliciteerd! Mooie combi. Meer foto's van de gitaar!

N.D.
2 september 2011, 14:09
Modern maar toch best stijlvol vind ik. En die knoppen staan ook niet verkeerd op een tele!

Remy669
2 september 2011, 14:10
Ik wou inderdaad eerst voor een Les Paul gaan vanwege de humbuckers maar ik vind de dunnere halzen van fenders toch lekkerder spelen, dus ik vond dit de perfecte middenweg!

jimihattricks
2 september 2011, 14:19
stylish..!

YannickH
2 september 2011, 14:32
damn dat is een vette tele!

Hendriks
2 september 2011, 14:37
Top set , gefeliciteerd.

BobvanKempen
2 september 2011, 14:43
Super mooie gitaar, had zo nog niet gezien maar .... ben wel redelijk verliefd!!

Sinner1980
2 september 2011, 15:08
Mooi setje hoor,congrats:ok:

Ik vind ze persoonlijk erg smaakvol die telecaster. Persoonlijk ben ik meer van een single coil in de brugpositie en de traditionele knoppen maar goed; ik denk dat je met die humbuckers ook lekker uit de voeten kunt.

Veel plezier ermee:rockon:

freakout
2 september 2011, 16:03
Phoe vet ding, supermooi.

Luke-wannabe
2 september 2011, 16:28
Heel tof! Gefeliciteerd

Riky
2 september 2011, 18:38
oeeeg very nice!

Remy669
2 september 2011, 19:30
Thanks iedereen, ben er ook erg blij mee! Al het geld wat ik heb verdient in de vakantie in een klap weg + nog wat meer, maar dat is het waard:seriousf:

spirit
2 september 2011, 19:49
Al het geld wat ik heb verdient in de vakantie in een klap weg + nog wat meer, maar dat is het waard:seriousf:

Maar je hebt er wel iets moois voor terug gekregen:cooler:

Brewskie
2 september 2011, 19:52
Beste besteding van vakantiegeld, vind ik. Beter dan het kopen van een iPhone of iPad, wat veel jeugd doet.

Inderdaad mooie gitaar. En de versterker is ook erg veelzijdig, aldus de reviews. Kun je lekker mee aanrommelen.

macwilliams
2 september 2011, 19:53
Dat is een behoorlijke upgrade vergeleken met je eerste setje:ok:

Remy669
2 september 2011, 20:21
En de versterker is ook erg veelzijdig, aldus de reviews. Kun je lekker mee aanrommelen.
Yes, dat je hem op de computer aan kan sluiten was zeker een punt waarvoor ik de versterker kocht.


Dat is een behoorlijke upgrade vergeleken met je eerste setje:ok:
Ja inderdaad! Wilde eerst een Vintage Les Paul overkopen van een vriend en dan een betere (buizen) versterker kopen, maar ik vond deze gitaar zo lekker spelen, en de versterker is zeker leuk om mee aan te kloten, en klinkt erg goed. Alleen de high gain settings, vanaf de British 80's settings klinkt het minder, maar als je een beetje aanknommelt op de computer kun je er een goede sound van maken.

Robdop
3 september 2011, 18:28
sinds wanneer is die blacktop met binding??

wel gaaf hoor :)

Remy669
3 september 2011, 20:12
sinds wanneer is die blacktop met binding??

wel gaaf hoor :)

Heeft ie niet haha, lijkt door het licht zo.

macwilliams
3 september 2011, 22:27
Als ik moest kiezen tussen een vintage LP of die tele dan had die vintage ook geen kans gehad.
Die mustang lijkt veelbelovend.

jahallozeg
4 september 2011, 08:40
Vertel eens wat meer over die mustang, ben aan het overwegen die als oefenversterker voor mijn zoontje te kopen, is mijn buizenbak van zijn charmante hemmeltergende gerammel af, nadat hij eerst mijn klassieke gitaar getergd heeft met 'seven nation army':stop:

Remy669
4 september 2011, 09:47
Hij klinkt goed, met name de Fender modellen (59' deluxe, bassman, twin reverb) klinken goed, vanaf de British 80's model (Marshall dus) klinken ze wat minder, maar wat gekut in de Fuse software kun je er een goed geluid van maken.

De effecten die erbij zitten zijn cool, maar het is lastig om ze fatsoenlijk in te stellen op de amp zelf. Moet je maar eens op internet ergens zoeken want dat is lastig uit te leggen.
Als je echt je eigen sound wilt maken moet je toch de Fuse software downloaden en de versterker op de computer aansluiten, dat maakt alles veel makkelijk, en je hebt meer Amp models en effecten.

macwilliams
4 september 2011, 10:18
Kan die software ook op een smartphone geinstaleerd worden zodat ik via een usb aansluiting de amp kan instellen met mijn telefoon? Dat zou dan wel weer tof zijn.:chicken:

Remy669
4 september 2011, 10:26
Nee volgens mij niet. Maar als er iemand is die veel van computers weet is het volgens mij niet moeilijk om dat naar een smartphone te krijgen.

Brewskie
4 september 2011, 10:26
Kan die software ook op een smartphone geinstaleerd worden zodat ik via een usb aansluiting de amp kan instellen met mijn telefoon? Dat zou dan wel weer tof zijn.:chicken:

Nee, nog niet met android of iPhone-app. Maar zie wens nummer 15. Het staat genoteerd.

http://www.fender.com/community/forums/viewtopic.php?f=26&t=54041

JazzBass
4 september 2011, 12:29
Ik vind die Tele toch erg mooi met humbuckers. Toen ik mijn huidige Tele kocht, wou ik ook eigenlijk liever een Blacktop, maar die worden helaas niet linkshandig gemaakt.
Daarom ga ik hetzelfde doen als bij mijn Strat; Humbuckers in singlecoil vorm erin solderen :ok: