PDA

View Full Version : Wat zou m'n amp waard zijn?



Highway49
2 september 2011, 12:56
Hoi allemaal,

ik hoop niet dat ik bij deze de regels overtreed, maar het is dan ook helemaal niet de bedoeling spul te gaan verkopen nu en hier. Ben eigenlijk gewoon heel erg benieuwd of jullie denken dat mn amp, na wat modification meer, of zelfs minder waard is geworden.

Het gaat om een Marshall DSL100, JCM2000. Wat voor velen een rede is om deze niet te kopen, is het ontbreken van een footswitch functie tussen het clean en crunch kanaal. Ook waren deze niet apart te regelen qua volume. Wat heb ik gedaan?

- de footswitch voor reverb is omgezet naar footswitch voor clean / crunch (heb van tevoren wat research gedaan, wilde niet in m'n top een extra gat boren, en van mede-gebruikers begreep ik dat zij ook zelden de reverb footswitch gebruiken) Ofwel, er kan nu met de voet tussen clean en crunch geswitcht worden!

- 1 van de reverb knoppen is nu een afgezonderde volumeknop voor het crunch kanaal, en die originele knop werkt nu alleen voor het cleane kanaal. De andere reverb knop regelt nu de hoeveelheid reverb voor beide kanalen ipv afzonderlijk (maar je kunt toch niet meer switchen...)

Ik vind het persoonlijk een heel erg gave mod! De enige belemmering die er was om de amp niet te kopen, is bij deze dus uit de weg gehaald. Maar, doordat mijn muziekstijl enigszins veranderd is, zit ik soms te twijfelen of ik de amp wil houden. Ik speel steeds vaker clean, en hou dan van het diepe, zwoele clean geluid, uit een Marshall kan ik deze toch niet echt goed halen (laten we deze uitspraak trouwens hier niet uitgebreid gaan behandelen) maar ik vind de drive van Marhsall legendarisch, kan alleen niet altijd veel met de clean...

Maar, ik wil 'm niet te makkelijk verkopen. Als ik trouwens een nieuwe amp wil, zal ik de Marshall moeten verkopen ivm money issues ;-)

Maar, zo'n gemodificeerde amp ga ik natuurlijk nooit meer vinden, mocht ik er achteraf toch spijt van krijgen...dan zou ik 'm weer moeten laten modificeren, wat veel gedoe is, en ook nog wel wat geld gekost heeft.

arcane
2 september 2011, 16:04
tja, erg moeilijk te zeggen of het daardoor meer of juist minder waard wordt.
De één wil graag een amp die origineel is, en vind het dan dus minder waard na een modificatie.
Een ander zal het juist weer als upgrade zien.

Fireburst
2 september 2011, 16:41
Ik denk dat de mods in je voordeel pleiten omdat vele dat inderdaad als hét minpunt van die reeks zien. Niet alleen dié reeks trouwens, er zijn ook nog wel andere Marshalls en merken waar dat speelt. Upgrade dus !

Moest ik op zoek zijn, ik was gerust bereid hiervoor extra in de buidel te tasten. Hoeveel ? Nooit zoveel als dat het jou gekost heeft, dat gaat nu eenmaal zo met mods... :) In de eerste plaats doe je die voor jezelf en recupereer je praktisch nooit de kosten.

Highway49
2 september 2011, 16:53
Hmmm, ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben eigenlijk. Ik snap wel dat dingen in waarde verminderen, maar met een mod is dat misschien anders?

Voor mij zit dat zo: ik ben degene geweest die best een risico genomen heeft door de mod in te bouwen, had natuurlijk helemaal verkeerd kunnen gaan. De eventuele koper kan komen kijken, luisteren, zelf spelen en draaien en zien dat ie vlekkeloos werkt, en hoeft dus zelf niet het risico te nemen een dure amp te verkloten.

HaroldA
2 september 2011, 17:04
Hoe oud is de DSL? Heeft hij nog Drake trafo's?

Jasper.
2 september 2011, 17:11
Als je op een gitaar duurdere pickups zet krijg je er vaak niet meer voor dan met de stock pickups. Zo is dat misschien ook wel met zo'n mod. Er is wel aan gesleuteld.
Je kunt op die ouwe marshalls ook mastervolumes laten bouwen. Vaak een uitkomst. Maar toch zijn die compleet origineel vaak meer waard volgens mij.

Highway49
2 september 2011, 17:17
Misschien ligt dit aan mij hoor, maar ik vind andere elementen/humbuckers een risico van 1%, eigenlijk 0 maar ik geloof niet in 0% ;-)

Solderen en sleutelen in een buizenbak....ik heb het idee dat als het verkeerd gaat, dit je hele amp zou kunnen verkloten. Daarbij komt ook dat humbuckers wisselen veel meer af hangt van smaak, moet de koper net willen. In het geval van deze amp geloof ik dat 99% van de kopers op zoek is naar deze mod.

Highway49
2 september 2011, 17:18
Hoe oud is de DSL? Heeft hij nog Drake trafo's?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet weet...ik heb 'm zelf ook 2e hands gekocht. Kan ik dit op de amp makkelijk vinden?

kassie
2 september 2011, 17:31
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet weet...ik heb 'm zelf ook 2e hands gekocht. Kan ik dit op de amp makkelijk vinden?

Doe geen moeite, op een jcm2000 zitten GEEN Drake trafo's.

Fireburst
2 september 2011, 18:54
Hmmm, ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben eigenlijk. Ik snap wel dat dingen in waarde verminderen, maar met een mod is dat misschien anders?

Voor mij zit dat zo: ik ben degene geweest die best een risico genomen heeft door de mod in te bouwen, had natuurlijk helemaal verkeerd kunnen gaan. De eventuele koper kan komen kijken, luisteren, zelf spelen en draaien en zien dat ie vlekkeloos werkt, en hoeft dus zelf niet het risico te nemen een dure amp te verkloten.

Goed gelezen toch ? Ik vind dus ook die mods een meerwaarde en ben bereid daarvoor een hogere prijs te betalen. Mijn punt is, en dat zie je dus ook bij PU wissels/getunede auto's/.... en zo ; de prijs die het jou gekost heeft recupereer je meestal niet. Enige uitzondering misschien hierop is de verbouwing van een woning waar je wél een meerwaarde genereert.
Ik denk dat deze mods je max 100euro meer kunnen opleveren tov een 'normale' DSL, ongeacht wat jouw kostprijs hiervoor was.
Hopelijk voor jou ben ik daar verkeerd in, de tijd zal het uitwijzen ?

Sanderltd
2 september 2011, 19:28
Misschien ligt dit aan mij hoor, maar ik vind andere elementen/humbuckers een risico van 1%, eigenlijk 0 maar ik geloof niet in 0% ;-)

Solderen en sleutelen in een buizenbak....ik heb het idee dat als het verkeerd gaat, dit je hele amp zou kunnen verkloten. Daarbij komt ook dat humbuckers wisselen veel meer af hangt van smaak, moet de koper net willen. In het geval van deze amp geloof ik dat 99% van de kopers op zoek is naar deze mod.

Keerzijde van de medaille is echter dat de mogelijke koper ook wel degelijk weet dat er een risico aan verbonden was en hij dus wellicht net argwanender staat tegenover een amp waaraan gesleuteld is (eventueel net omdàt hij het niet zelf gedaan heeft). Bij pickups heb je dat probleem dan veel minder omdat een koper dan net eerder verwacht dat dat vlekkeloos is verlopen.

Ik lees vaak van die advertenties waarin een hele reeks aan upgrades wordt opgesomd, met de originele prijs erbij en dat je dus normaal "honderden euro's" had moeten betalen ervoor.
Maar mijn ervaring is toch dat upgrades zich eigenlijk nooit lonen, hoe je het ook draait of keert, hoe graag je het ook anders had gewild. Veel mensen vinden dat moeilijk te begrijpen en merken plots dat ze dus wel veel geld verliezen, maar ja, zo gaat dat nu eenmaal echt. :)

Naar mijn mening zou deze mod, net als eender welke andere onomkeerbare mod, een waardevermindering inhouden.