PDA

View Full Version : Bridge humbucker in neck plaatsen



Venlonaer
1 september 2011, 23:21
Is het mogelijk om een brug humbucker in de hals te plaatsen. Ik doel dan op de sound. Hoe gaat dit klinken?

Ik heb namelijk nu een Dirty Finger en een Pearly Gates, beide voor de brugpositie, maar zou de Pearly Gates wel in de halspositie willen plaatsen. Maar gaat dit klinken in een Epiphone Sheraton?

Sanderltd
1 september 2011, 23:27
Normaal hebben halsbuckers ietsje minder output om te compenseren voor de grotere snaarbeweging op die plaats van de gitaar. Dus in theorie zou een brugpickup daar wel eens ongebalanceerd kunnen klinken t.o.v. de brugpickup in de brugpositie.

Maar langs de andere kant gebruikt emg bijvoorbeeld al jarenlang dezelfde pickups afwisselend in brug en halspositie en daar merk ik dan absoluut geen verschil ik qua sound.

Ik denk dat er wel degelijk een verschil tussen een hals- en brugpickup hoorbaar zal zijn, maar of het ook slecht zal klinken, betwijfel ik. Misschien eerder afhankelijk van smaak. Proberen zou ik zeggen? :)

Orpheo
1 september 2011, 23:37
Wat denk je zelf? Die dirty fingers is superhot.je halspup moet dat bij kunnen benen. Of de tóne je aan staat is n ander verhaal.

Venlonaer
1 september 2011, 23:50
Ik denk zelf van wel, een Pearly Gates heeft toch ook een forse output niet? Of maak ik een slechte keuze?

FruscianteFan
2 september 2011, 00:16
Probeer het, je kunt met elementhoogte ook nog een hoop doen. En anders heb je nog een aparte volumeknop.

Wilson
2 september 2011, 06:48
Ik heb een tijdlang met een seymour duncan lil 59 brugpickup in de neckpositie van een strat gespeeld. Gaat prima. De output is misschien wat hoger en de toon wat vetter dan normaal, maar ik speelde toch alleen clean jazz, dus dat maakte niet zoveel uit. Nu is de lil59 wel een lage output humbucker, dus weet niet hoe dat met andere pickups gaat.

BobvanKempen
2 september 2011, 09:17
Ik denk zelf van wel, een Pearly Gates heeft toch ook een forse output niet? Of maak ik een slechte keuze?

Normaal zou dat idd best goed kunnen werken maar je Dirty Finger heeft al een veel hogere output waardoor je Pearly erg iel zo kunnen gaan klinken. Maar misschien is het wel te gek en maar een manier om daar achter te komen en dat is het gewoond doen :-)