PDA

View Full Version : Marshall fabriekstoer



spriggan
1 september 2011, 23:16
Voor de liefhebbers


http://www.youtube.com/watch?v=WeerxAO3oRU&feature=player_embedded#!

bass blom
2 september 2011, 00:01
leuk :cheerup:

JER00N
2 september 2011, 02:23
Leuk :)

En hij is tenminste eerlijk over het handwired vs. pcb verhaal: "they'll sound exactly the same... we do it because people want it."

Kingfisher
2 september 2011, 10:53
Leuk :)

En hij is tenminste eerlijk over het handwired vs. pcb verhaal: "they'll sound exactly the same... we do it because people want it."

Ik viel haast van mijn stoel, ik denk dat die kerel op de hitlijst van het Marshall marketing team staat.

HaroldA
2 september 2011, 11:06
En hij is tenminste eerlijk over het handwired vs. pcb verhaal: "they'll sound exactly the same... we do it because people want it."

Ik zou heel erg graag gehad hebben dat mijn 1987x handwired was ipv PCB. Dat maakt het werken er aan veel simpeler. Een paar keer een component vervangen en je PCB gaat geheid kapot.

"Point-to-point" (PtP) is overigens een onzin-term. Alsof componenten op PCB geen contact met elkaar maken. :???:

big dooley
2 september 2011, 11:55
hmpf... tony mckenzie :stop:

caliban
2 september 2011, 12:05
Interessant, thanks

Toaster
2 september 2011, 12:52
hmpf... tony mckenzie :stop:

Leg eens uit? (gewoon uit nieuwsgierigheid?)

Toaster
2 september 2011, 13:00
hmpf... tony mckenzie :stop:

Leg eens uit? (gewoon uit nieuwsgierigheid?)

big dooley
2 september 2011, 16:18
Leg eens uit? (gewoon uit nieuwsgierigheid?)

hij heeft video's en "reviews" van bepaalde zaken zoals gitaren en versterkers.. zo heeft ie de JVM AFD en YJM getest en zijn "hoge mate van kennis van zaken" er op los gelaten qua commentaar... hij weet bijvoorbeeld te vertellen, dat de ene amp een choke heeft en de ander niet, maar wat dat precies inhoud weet ie eigenlijk niet... hij trekt buizen uit de YJM en vind verschillende kleuren labels en gaat er dan vanuit dat de rode labels higher grade zijn en de witte normale buizen... terwijl het gewoon een verschillende fabrikant is (wit=shuguangs, rood=JJ's)
hij gaat veel uit van zijn eigen aanname's, die hij dan ook presenteert als de waarheid, alsof hij de enige autoriteit is op het gebied van versterkers testen...
hij had destijds veel kritiek op de JVM, omdat ie niet op OD rood kon spelen met de gainpot op 10... das hetzelfde als een formule 1 bolide proberen te besturen op een indoor kartcircuit met het pedaal gevloerd en traction control uit... de meeste eigenaren gaan niet verder dan "4" omdat dat simpelweg meer dan genoeg is

ik moet wel zeggen, dat dit een leuke clip is van hem :)

Henri H
2 september 2011, 20:32
Op een gegeven moment hebben ze het ook over de V1 preamp-buis.
De filmer (McKenzie?) gaat ervan uit dat die van hogere kwaliteit zou zijn, maar dat is dus niet zo. Ze zijn allen uitgebreider getest, en geschikt bevonden voor de V1 positie, o.i.d., maar daaruit maak je wel op dat ie een ietwat verkeerd beeld had van die V1 buis.

Trouwens, er schijnt ook nog een part 2 te zijn?
Is dat nog de moeite waard?

Misery Signals
2 september 2011, 21:34
PCB is top, als je het over bouwers als Bogner, Mesa, Soldano, Fryette hebt.

Marshall en bv ook VOX hebben waardeloze PCB's, verbindingen die oxideren, minderwaardige componenten. Merken als Marshall en Vox geven PCB gewoon een slechte naam. Vox was altijd al een merk met kuren, maar Marshall bouwt nu amps die kwalitatief niet veel meer te maken heeft met waarvoor het merk vroeger stond.

MS

Henri H
2 september 2011, 21:52
Vallen de YJM, AFD en de 1959HW(?) daar ook onder?
Dat lijken me wel gave amps hoor.
Ook de JVM Serie is zeker niet slecht naar mijn idee, wel wat buggy misschien.

Is jouw mening(/feit?) niet ietwat overtrokken?

Jasper.
2 september 2011, 21:55
De YJM is geloof ik al helemaal 1 en al PCB. Die McKenzie ofzo had daar ook al eens een filmpje over. Die lijkt inderdaad toch wat goedkoper geproduceerd (maar misschien is het wel heel goed)

caliban
2 september 2011, 23:12
PCB is top, als je het over bouwers als Bogner, Mesa, Soldano, Fryette hebt.

Marshall en bv ook VOX hebben waardeloze PCB's, verbindingen die oxideren, minderwaardige componenten. Merken als Marshall en Vox geven PCB gewoon een slechte naam. Vox was altijd al een merk met kuren, maar Marshall bouwt nu amps die kwalitatief niet veel meer te maken heeft met waarvoor het merk vroeger stond.

MS

Oxideren van verbindingen kan je denk ik als bouwer van prints niet zo veel aan doen. Sommige merken hebben heel dunne prints, of prints waar de geleidend banen wat makkelijker van afkomen, heb ik wel al horen zeggen door herstellers.

big dooley
2 september 2011, 23:39
PCB is top, als je het over bouwers als Bogner, Mesa, Soldano, Fryette hebt.

Marshall en bv ook VOX hebben waardeloze PCB's, verbindingen die oxideren, minderwaardige componenten. Merken als Marshall en Vox geven PCB gewoon een slechte naam. Vox was altijd al een merk met kuren, maar Marshall bouwt nu amps die kwalitatief niet veel meer te maken heeft met waarvoor het merk vroeger stond.

MS

moet je me toch eens uitleggen waarom een DSL me voor 10 jaar foutloos heeft gedient... JVM idem dito... heeft in de 4 jaar dat ie zijn werk doet nog geen kik verkeerd gegeven... problemen die besproken worden op het JVM forum zijn voor 99.9% te wijten aan de buizen... van de AFD varwacht ik niet anders... oxidatie ben ik nog nooit tegengekomen, op de valvestates na

big dooley
2 september 2011, 23:44
Op een gegeven moment hebben ze het ook over de V1 preamp-buis.
De filmer (McKenzie?) gaat ervan uit dat die van hogere kwaliteit zou zijn, maar dat is dus niet zo. Ze zijn allen uitgebreider getest, en geschikt bevonden voor de V1 positie, o.i.d., maar daaruit maak je wel op dat ie een ietwat verkeerd beeld had van die V1 buis.

die vent is echt niet te geloven... ik heb hem een maand geleden al verteld, waar de labels voor staan en toch blijft ie lekker dwars doordrammen met zijn aannames

big dooley
3 september 2011, 00:09
en hier deel 2

http://www.youtube.com/watch?v=rhe7qXP08qw&feature=related

bij wat er verteld werd rond 6:20 viel m'n bek toch ff open :eek:

Misery Signals
3 september 2011, 00:56
moet je me toch eens uitleggen waarom een DSL me voor 10 jaar foutloos heeft gedient... JVM idem dito... heeft in de 4 jaar dat ie zijn werk doet nog geen kik verkeerd gegeven... problemen die besproken worden op het JVM forum zijn voor 99.9% te wijten aan de buizen... van de AFD varwacht ik niet anders... oxidatie ben ik nog nooit tegengekomen, op de valvestates na

Bekijk je heads eens vanbinnen, de PCB boards en leg er dan eens een goeie head naast. Vergelijk de dikte al maar eens. Of componenten en welke er eigenlijk PCB mounted zijn zoals lampen en de regelaars, bij de JVM alles dus. Een aantal techniekers zal je ook met graagte vertellen over de kwaliteit van componenten, bedrading, soldeerpunten en het vervangen van onderdelen als buisvoeten, pots,... Maar de amp waar alle techs van gruwelen om binnen te krijgen zijn toch wel die nieuwe Vox reeksen. Er zijn er zelfs die ze niet eens meer aannemen, hopeloos.
En ik heb beide heads ook gehad. DSL100 5 jaar, JVM één jaar. Toch wel wat reparaties aan betaald die niet enkel gewone slijtage waren.
Een 5150 is even erg hoor. Die is er ook uitgegaan na een aantal reparaties/mankementen.

MS

big dooley
3 september 2011, 09:47
Bekijk je heads eens vanbinnen, de PCB boards en leg er dan eens een goeie head naast. Vergelijk de dikte al maar eens.
MS

ik heb meerdere malen de JVM kunnen vergelijken vanbinnen met de JCM800 2210 van mijn bandgenoot... ja er zit veel verschil in en ja het lijkt me VEEL makkelijker om een reparatie of mod uit te voeren maar daar blijft het bij...

wat componenten betreft zie ik gewoon dezelfde weerstanden en condensatoren... en ook de trafo's zijn vrijwel hetzelfde alleen liggen de mijne op hun kant

bass blom
3 september 2011, 09:53
ik vind die gast die het filmpje maakte een dikke slijmerd maar vond het leuk om te zien.
en best shocking te horen dat er van alles in een amp zit wat niets voor, eerder tegen het geluid doet om aan regelementen te voldoen, dat ze geen telefoongesprekken mogen opvangen enzo.

nico verduin
3 september 2011, 11:02
Tja
Dat is niet zo vreemd natuurlijk. we hebben natuurlijk voor jaren allerlei gifstoffen de grond in gedonderd. De rechtzaken a.g.v. diverse langzaam insluipende vergiftigingen bij mensen. De gemiddelde mens die er vanuit ging dat het apparaat wat hij koopt veilig is etc. etc. Nu zie je allerlei eisen komen van de EU dat de rendementen van voedingen nog hoger moeten in het kader van de CO2 discussie. En uiteindelijk kiezen we daar ook voor (voor hen die stemmen etc).
En krijg je een RoHS regelgeving, veiligheidseisen, milieueisen en dat betekent een verandering van component keuzes, ontwerp etc etc. En product bouwende bedrijven moeten aan al die regelgevingen voldoen. Anders kunnen ze sluiten.
Maar tegenwoordig is het meeste nieuwe spul in ons beperkte werledje al RoHs. Alleen de NOS spullen uiteraard niet.
Overigens vond ik zijn opmerking wel de juiste over hoe een component wordt. "Kwestie van of je bereid bent er genog van te bestellen en te betalen".

big dooley
3 september 2011, 12:37
ik vind die gast die het filmpje maakte een dikke slijmerd maar vond het leuk om te zien.
en best shocking te horen dat er van alles in een amp zit wat niets voor, eerder tegen het geluid doet om aan regelementen te voldoen, dat ze geen telefoongesprekken mogen opvangen enzo.

bekijk maar eens 1 van zijn reviews over de YJM bijvoorbeeld... dan zie je hoe hypocriet ie eigenlijk is, maar goed, ieder zijn meug... hij is dan weer wel eerlijk genoeg om aan santiago tegencommentaar te vragen, maar vertelde me, dat hij er af en toe echt moeite mee om zijn uitspraken op een nette manier te verbeteren... helpt ook niet echt dat engels niet zijn eerste taal is, maar dat terzijde

tja en dat er in een JVM meer dan 25 componenten moeten zitten, om te zorgen dat ze geen mobiele telefoons kunnen opvangen is inderdaad shocking te noemen...

BasHermus
6 september 2011, 16:56
Hmmmm.... als ik naar het filmpje kijk is er toch redelijk wat verandert sinds 1995 toen ik op bezoek was.

Toen waren er vooral nog veel huisvrouwen aan het solderen/assembleren.

Alle niet-elektro gerelateerde dingen zien er wel nog behoorlijk hetzelfde uit.
Het rook er dus heerlijk naar bewerkt hout.

big dooley
6 september 2011, 19:58
Hmmmm.... als ik naar het filmpje kijk is er toch redelijk wat verandert sinds 1995 toen ik op bezoek was.

Toen waren er vooral nog veel huisvrouwen aan het solderen/assembleren.

Alle niet-elektro gerelateerde dingen zien er wel nog behoorlijk hetzelfde uit.
Het rook er dus heerlijk naar bewerkt hout.

ik moet toch ook nog eens zo'n toertje gaan maken :)