PDA

View Full Version : Laat je volkomen afgeragde kast zien...



zoon van Piet
1 september 2011, 21:15
Ik weet niet of er al zo'n topic is, maar grijp gewoon de gelegenheid aan om de plaatjes te laten zien..
Marshall basket weave, na meer dan 40 jaar en heel veel optredens..

http://img217.imageshack.us/img217/5567/img0148ri.jpg

http://img692.imageshack.us/img692/829/img0150hp.jpg

http://img710.imageshack.us/img710/8814/img0152wt.jpg

Toen ik m in 1985 kocht, was ie nog bijna als nieuw...

Franc
2 september 2011, 08:43
Prachtig, hoe krijg je het voor elkaar :)

Heb er zelf helaas geen. De enige die ik hier soms heb zijn hier voor herbekleden ...

Mooi logo ook "arshal", klinkt als asshole :seriousf:

vinni
2 september 2011, 08:57
Ik weet niet of er al zo'n topic is, maar grijp gewoon de gelegenheid aan om de plaatjes te laten zien..
Marshall basket weave, na meer dan 40 jaar en heel veel optredens..

http://img217.imageshack.us/img217/5567/img0148ri.jpg
Toen ik m in 1985 kocht, was ie nog bijna als nieuw...

Geweldig zo'n afgeragte kast! :lovelove:
Past goed bij mijn reliced CS strat.
Zoek nog zo'n kast leeg......aanbiedingen in de mail!

Vinni

Franc
2 september 2011, 08:59
Mmm....gat in de markt? Reliced speakercabinets?

piezo
2 september 2011, 09:03
Mmm....gat in de markt? Reliced speakercabinets?Met versterkers met gare voedingselco's. Nù bij de Franc Vernet custom shop? ;)

vinni
2 september 2011, 09:46
Mmm....gat in de markt? Reliced speakercabinets?

Jaha....heb ik ook wel eens aan gedacht ! :seriousf:

Kijk ik heb een CS reliced strat. Recentelijk een ceriatone JTM45 gekocht die
ik helemaal naar vintage specs aan het modden ben. NOS Sozo mustard caps, NOS Mullard GZ34.....maar de headshell is nog nieuw....DA KEN NIE!
Dus daar wil ik ook nog wat voor verzinnen.

Hetzelfde voor de speakerkast. En die kast van ZvP is om te smullen.

Vinni

Harry
2 september 2011, 09:59
zie je er zelf wel een beetje gereliced uit? Een schoon schoolknaapje met schijnbaar 'afgeragde' spullen is het ook net niet....

zoon van Piet
2 september 2011, 10:02
effe voor de goeie orde: ik ben van de anti-relic secte. Wat je ziet is puur natuur en vooral verval. Als gezegd 'heel veel optredens'..als ik snel effe reken zit ik al boven de 500. en pas toen ik ophield met veel te spelen, kreeg ie een flightcase - heel veel spijt van, weggegooid geld en nog meer gesjouw en zeg nou zelf: wat kan er nog aan kapot? ;)

Maar ik snap wel dat sommigen hun amp/cab willen reliccen..lijkt me simpel te doen?

Ook lachen: twee minuten na de foto werd ie ingeladen.. ik zeg tegen degene die mee tilde: wel voorzichtig, he? dat je 't vinyl niet beschadigd..

vinni
2 september 2011, 10:14
zie je er zelf wel een beetje gereliced uit? Een schoon schoolknaapje met schijnbaar 'afgeragde' spullen is het ook net niet....

Uiteraard ben ik gereliced zoals een echte man betaamt. ;)
Proud to be vintage!

Vinni

zoon van Piet
2 september 2011, 10:39
ik zie er wel relicced uit!
Vooral 's ochtends...:(

toddzilla
2 september 2011, 13:27
vet hoor, die kast! ik hou er wel van, spullen die jaren lang intensief gebruikt zijn en er ook zo uitzien. maar ik snap niet zo goed waarom mensen nieuwe reliced gear kopen. net zoals ik niet snap waarom mensen nieuwe spijkerbroeken kopen met gaten erin.

zoon van Piet
2 september 2011, 15:12
Ik snap het wel.. want het is heel veel werk om die kast er zo uit te laten zien!
Tientallen jaren, honderden optredens, duizenden repetities, tienduizenden kilometers, honderdduizenden pilsjes en miljoenen noten! ;)

barno
2 september 2011, 15:57
deze is niet eens zo oud, kocht 'm tweedehands 8 jr geleden ofzo, zag er toen uit als nieuw... was van een gitaarleraar die 'm enkel in zijn woonkamer gebruikte. unlike me...

heb een vibrolux SF die ook de roadtreatment heeft gekregen, maar die is momenteel ... in reparatie :)

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DSC03488Small.jpg

zoon van Piet
3 september 2011, 10:10
ook niet verkeerd...

Opvallend is wel dat je speakerdoek het meest lijkt te lijden. terwijl dat bij mij juist nog redelijk mintymint is.. zouden ze in de textielindustrie ook vroeger alles beter gemaakt hebben dan nu?
Ik heb ook nogal wat vintage jeans...onverslijtbaar!

muziekschuur
3 september 2011, 12:10
Stinken deze exemplaren? Ik bedoel, niemand vind deze "looks" erg. Maar de reden dat veel van deze oude kasten een "opknapbeurt" krijgen (en daarmee vaak "verziekt worden")is vaak omdat ze "stinken". En als ze niet stinken, hoe heb je dat voor elkaar gekregen.

Een jute zakje met rijst, een zakje koffie? En regelmatig sopje? Een halve bus schoenenodeur verwijderaar? Een fles met parfum van je ex erin leeg gekeild? Een halve dag aan de dijk bij zeewater neer gezet?

freddie bassman
3 september 2011, 12:17
mijn ervaringen zijn eigenlijk tog wel dat de muffigheid er wel vanaf gaat met veel spelen en vervoeren, moet ik wel zeggen dat mijn shit er niet zo getrasht uitziet!!

zoon van Piet
3 september 2011, 21:26
Mijn kast stinken?
kom dat hier eens zeggen als je durft!!! ;) :) ;)

ik heb er nooit last van gehad en hij heeft toch op veel verschillende plekken gestaan waar het lang niet altijd even fris was. Veel sjouwen zal wel helpen, zoals bassman zegt..
Ik heb m ook nog nooit - echt nooit- open gehad, dus de binnenkant zou best kunnen stinken. Maar dat ruik ik niet..

Laatst sprak ik de originele eigenaar.. hij zei dat ie de originele speakers vervangen had door G12H's .. nouja, toen ik het niet wist klonk het gewoon goed ;)
en hij vertelde dat hij een vox wah aan de binnenkant had getaped????
dus binnenkort gaat ie open...

cluseau
4 september 2011, 22:56
Stinken deze exemplaren? Ik bedoel, niemand vind deze "looks" erg. Maar de reden dat veel van deze oude kasten een "opknapbeurt" krijgen (en daarmee vaak "verziekt worden")is vaak omdat ze "stinken".

Wat jammer dat daar zo negatief over gedacht wordt. Met regelmaat heb ik zo'n stinkend krot in huis en ik moet zeggen dat ik het mis als hij de deur weer uit is. Ik moet het dan voorlopig alleen met de achtergebleven vintage geur doen tot de volgende echte oldtimer de atmosfeer komt updaten. Er zijn ook een paar klassieke auto's binnen het gezin en de geur in die dingen komt overeen met een ouwe Fender. Dit zeldzame aroma is niet verkrijgbaar in spuitbus, wees er dus zuinig op.

Gat in de markt :mmmm:

freddie bassman
4 september 2011, 23:28
helemaal mee eens, k heb n oude mercedes en die heeft ook zo'n apparte geur van binnen... maar wel lekker;)

barno
4 september 2011, 23:35
ook niet verkeerd...

Opvallend is wel dat je speakerdoek het meest lijkt te lijden. terwijl dat bij mij juist nog redelijk mintymint is.. zouden ze in de textielindustrie ook vroeger alles beter gemaakt hebben dan nu?


ja, gek genoeg geen idee hoe die scheuren derin komen. ik heb weet van eentje: toen ik 'm in quasi nieuwstaat ging halen, haalde ik 'm thuis uit de koffer en bleef ergens achter haken, de gitaarleraarvibe was er direct uit :)

Nobler
6 september 2011, 10:45
Stinken deze exemplaren? Ik bedoel, niemand vind deze "looks" erg. Maar de reden dat veel van deze oude kasten een "opknapbeurt" krijgen (en daarmee vaak "verziekt worden")is vaak omdat ze "stinken". En als ze niet stinken, hoe heb je dat voor elkaar gekregen.

Toen ik in 1980 mijn Vox AC30 bij een uitdrager kocht bleek één van zijn in het pand loslopende honden daar in gescheten te hebben, althans, er lag een flinke hondedrol in de kast. Hoe die hond die er in gekregen had? Doordat de kast schuin op een hoop rommel stond met de open kant naar boven. Zo te ruiken hadden de honden er ook op, in of tegenaan gezeken. Omdat ik 150 gulden moest betalen zeurde ik nergens over.

Hoe ik de stank heb verwijderd? Ik heb natuurlijk de drol verwijderd en verder de tijd zijn werk laten doen. Aanvankelijk stonk het vreselijk naar urine als de versterker aan stond en warm werd, maar omdat de versterker werelds klonk hoorde je mij niet klagen. Na een aantal jaren verdween de stank, volgens mij gewoon omdat alle reuk veroorzakende moleculen inmiddels verdampt waren... Inmiddels stinkt hij al weer vele jaren bij gebruik gewoon naar 'hete buizenversterker'.

Of ik om deze reden de neiging had de kast te refinishen? Geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan gedacht heeft. Overigens kan ik ook niet zeggen dat, ondanks dat de kast nu 47 jaar oud is, vervanging van de bekleding nodig is. Om die reden voeg ik ook geen foto bij, want die zou in dit kader niet interessant zijn.

zoon van Piet
6 september 2011, 11:49
pics or it didn't happen! ;)

Geur laat zich niet fotograferen, natuurlijk..
maar anderzijds is er geen enkel excuus denkbaar om geen foto van een ouwe Vox te plaatsen!

Over Vox-geur gesproken.. ik liep ooit met een collega-gitarist door een park. Hij beweerde dat een bepaalde struik rook 'naar de binnenkant van Vox versterkers'. Dat was nog echt zo ook! ;)
Nu begin ik te denken dat zijn Vox ook van de honden bezeken zal zijn geweest? ;)

Nobler
6 september 2011, 12:46
Ik heb destijds geen foto van de drol genomen.

Nu heeft het plaatsen geen zin. Mijn vox ziet er niet bepaald (meer) anders uit dan een gewone andere AC30. Toen ik hem kocht wel, omdat de grillecloth, handvaten en beschermhoekjes ontbraken. Nu zit er weer een correct doekie voor en hoekies op. De handvaten had ik ook vervangen, maar zijn al weer na korte tijd gebroken (plastic verouderd?). Je ziet, ik grijp elke mogelijkheid aan om me er niet in te hoeven verdiepen hoe ik foto's op het forum zet.

Riky
7 september 2011, 22:22
ook niet verkeerd...

Opvallend is wel dat je speakerdoek het meest lijkt te lijden. terwijl dat bij mij juist nog redelijk mintymint is.. zouden ze in de textielindustrie ook vroeger alles beter gemaakt hebben dan nu?
Ik heb ook nogal wat vintage jeans...onverslijtbaar!

Of door geluidsmannen die lekker met hun fingers in je doek prikken om te kijken waar de speaker zit.

Verder erg gaaf topic! More pics please!

Mr.Bluesbreaker
7 september 2011, 22:43
Ik moet zeggen dat een jaar of wat geleden mijn amps harder stonken als ze thuis stonden dan nu.
Kwam vooral doordat ik na het spelen dan niet meteen ging afbreken, en het rookverbod nog niet van kracht was.
Een avond en nacht in de stank deed dan genoeg, en flightcase was een vies woord.

Willi@m
8 september 2011, 13:23
Rookverbod? Hier wordt volop gerookt overal...