PDA

View Full Version : koreaanse squier advies nodig



vankraay
1 september 2011, 16:28
Dag allemaal, ik kan op het moment een koreaanse squier kopen voor 175 euro inclusief koffer met serienummer S1006998, zijn deze koreaanse vergelijkbaar met de classic vibe series qua kwaliteit? squier logo is zilver (heb ergens gelezen dat dit ook iets uitmaakt)

alvast bedankt

Orgasmocaster
1 september 2011, 19:22
is het een Squier II ? of de HM versie?

vankraay
3 september 2011, 17:09
waar kan ik dit zien?

Midwolda
3 september 2011, 17:52
Samick fabriek, 1991. Kunnen hele fijne gitaren zijn, het is in ieder geval de betere fabriek.
Vertel eens wat meer, is het een strat of een tele, welke pickups, wat voor hout, etc.
Een foto zou al veel helpen!

vankraay
5 september 2011, 08:51
kan geen foto maken, het is een strat, dat is alles wat ik weet maar ik ga hem deze week uitproberen/halen.

bedankt voor de reacties

BamBuFan1
5 september 2011, 17:06
Dag allemaal, ik kan op het moment een koreaanse squier kopen voor 175 euro inclusief koffer met serienummer S1006998, zijn deze koreaanse vergelijkbaar met de classic vibe series qua kwaliteit? squier logo is zilver (heb ergens gelezen dat dit ook iets uitmaakt)

Even uit Geert1976's wijsheid puttend: S staat voor Samick, S met 6 cijfers betekent een multiplex-body, S met 7 cijfers een houten body. Met het zilveren logo doel je waarschijnlijk op de 'Silver Series' Squiers uit begin jaren '90. Over de vraag of en wanneer een Squier tot de Silver Series behoort is aardig wat geschreven op het forum.

Over de prijs: de handel schijnt momenteel volledig op zijn gat te liggen, dus je zou kunnen proberen om nog wat van de prijs af te handelen (€150 incl koffer lijkt me een goede deal).

vankraay
5 september 2011, 22:38
Ik heb nog één vraagje, kan ik een standaard strat slagplaat op een squier zetten, ben namelijk niet kapot van het uiterlijk dus dat zou wel fijn zijn.

haakman123
5 september 2011, 22:57
Ik had dezelfde vraag ook eerder. dit was het antwoord mischien heb je er nog wat aan:



Dit betreft een Squier die gebouwd is door Samick in 1991

Deze Squier heeft gewoon een basswood body.

Samick heeft inderdaad ook Squiers gemaakt die een triplex body hadden, die zijn trouwens makkelijk te herkennen, want die hebben een serienummer S-gevolgd door 6 cijfers.

Deze Squier heeft 7 cijfers achter de letter S staan en is dus één van "the good guys" ;)

Mooie plank hoor en inderdaad erg goede gitaren, zijn mooi afgewerkt en hebben goede mechanieken en trems (met een big block).

Deze Squiers zijn beter dan wat die Chinezen hedendaags produceren in mijn ogen.

De elementen zijn hoogstwaarschijnlijk keramisch en zo ja, zijn ze een beetje low/medium output.
indien je er een setje goede alnico's ingooit knapt die qua geluid, behoorlijk op.
Pots en switch kun je gewoon laten zitten, die zijn van een prima kwaliteit.
Deze Squier is een zogenaamde onderdelen opmaker.

In het begin van de Koreaanse productie, kregen de Koreanen zoals Samick, Cort en Young Chang nog veel onderdelen uit de Japanse magazijnen aangeleverd, zodoende zie je op de oudere Koreaanse Squiers vaak Fender stamped zadels, mechanieken, bruggen en ja, zelf Japanse elementen voorbijkomen.

Deze Squier is de moeite waard om te koesteren;)

BamBuFan1
5 september 2011, 23:29
Ik heb nog één vraagje, kan ik een standaard strat slagplaat op een squier zetten, ben namelijk niet kapot van het uiterlijk dus dat zou wel fijn zijn.

Ja en nee. Met slagplaten moet je een beetje geluk hebben. Een officiele Fender USA slagplaat zal vrijwel altijd op een Fender USA passen, maar bij Squier houden ze lang niet altijd de exacte USA maten en posities voor de schroefgaten aan. En aangezien Squiers uit verschillende fabrieken (en landen) komen rollen verschillen de exacte maten onderling nogal eens. Alleen al in Korea zijn/waren er iets van 8 fabrikanten die Squiers bouwden.

geert1976
5 september 2011, 23:54
Ja en nee. Met slagplaten moet je een beetje geluk hebben. Een officiele Fender USA slagplaat zal vrijwel altijd op een Fender USA passen, maar bij Squier houden ze lang niet altijd de exacte USA maten en posities voor de schroefgaten aan. En aangezien Squiers uit verschillende fabrieken (en landen) komen rollen verschillen de exacte maten onderling nogal eens. Alleen al in Korea zijn/waren er iets van 8 fabrikanten die Squiers bouwden.

Fender USA slagplaten passen niet mooi, op een Koreaanse Squier, been the, done that.

O.J.
6 september 2011, 09:14
Dat is vast het zusje van de mijne. €175,- inc. koffer vind ik geen geld.

vankraay
7 september 2011, 14:38
heb hem gekocht, tot nu toe zeer, zeer tevreden, bedankt voor de reacties!

geert1976
7 september 2011, 14:39
heb hem gekocht, tot nu toe zeer, zeer tevreden, bedankt voor de reacties!

foto's?:crazyhappy: